Betaalde kracht mantelzorgcompliment?
zondag 1 januari 2012 om 16:54
Zoals sommigen mss nog kunnen herinneren zijn er problemen met een hulp van mijn vader. Mijn vader heeft een PGB en laat alles, ook financieel/administraitef over aan zijn PGB verzorgster. Dat gaat niet goed, maar mijn vader heeft een blind vertrouwen in deze vrouw ( terwijl ze er ondertussen oa voor zorgt dat zijn prive rekening al leeg is).
Vandaag was ik bij mijn vader, en heb ik even in wat papieren gekeken. Nu heb ik gezien dat deze dame voor zichzelf ( met handtekening van mijn vader, hij ondertekent alles wat ze hem voorhoudt) al 2 jaar het manterzorgcompliment heeft aangevraagd en gekregen. Als ik mijn vader ernaar vraag, dan weet hij nergens vanaf, snapt het niet, maar blijft haar verdedigen.
Mijn vraag: Mag iemand die gewoon salaris krijgt uitbetaald tevens een mantelzorg compliment ontvangen?
Vandaag was ik bij mijn vader, en heb ik even in wat papieren gekeken. Nu heb ik gezien dat deze dame voor zichzelf ( met handtekening van mijn vader, hij ondertekent alles wat ze hem voorhoudt) al 2 jaar het manterzorgcompliment heeft aangevraagd en gekregen. Als ik mijn vader ernaar vraag, dan weet hij nergens vanaf, snapt het niet, maar blijft haar verdedigen.
Mijn vraag: Mag iemand die gewoon salaris krijgt uitbetaald tevens een mantelzorg compliment ontvangen?
zondag 1 januari 2012 om 17:05
Zorgvrager en mantelzorger
De zorgvrager is de persoon die wordt verzorgd. Een mantelzorger, vaak een familielid, partner, vriend of kennis van de zorgvrager, is iemand die vrijwillig een zorgvrager verzorgt.
Zorgt u vrijwillig voor uw zieke partner? Dan bent u mantelzorger. Heeft u als ouder extra zorg voor uw zieke kind? Ook dan bent u mantelzorger, en kunt u het mantelzorgcompliment krijgen.
http://www.svb.nl/int/nl/mzc/
De zorgvrager is de persoon die wordt verzorgd. Een mantelzorger, vaak een familielid, partner, vriend of kennis van de zorgvrager, is iemand die vrijwillig een zorgvrager verzorgt.
Zorgt u vrijwillig voor uw zieke partner? Dan bent u mantelzorger. Heeft u als ouder extra zorg voor uw zieke kind? Ook dan bent u mantelzorger, en kunt u het mantelzorgcompliment krijgen.
http://www.svb.nl/int/nl/mzc/
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

zondag 1 januari 2012 om 17:06
Het is niet de bedoeling dat de verzorger dat thuiscompliment krijgt, het is bedoeld voor familie of vriend die veel extra's doet voor je vader.
Ze hebben bepaalde criteria, als je belt naar CAK, kan je zien onder welke criteria je vader voldoet en of de pgb verzorgster in aanmerking kan komen voor complimentje.
Ze hebben bepaalde criteria, als je belt naar CAK, kan je zien onder welke criteria je vader voldoet en of de pgb verzorgster in aanmerking kan komen voor complimentje.
zondag 1 januari 2012 om 17:22
Jezus... Laat die man nou toch...
Hij is 83.. Als het nu op deze wijze fijn voor hem is?!?
Strax moet die vrouw weg omdat jij alles aan de grote klok hebt gehangen.. Kan me voorstellen als je vader noodgedwongen weer op zoek moet naar een nieuwe hulp dit niet ten goede komt aan jullie relatie...
Ik bedoel, het kost hem toch niks extra?
Hij is 83.. Als het nu op deze wijze fijn voor hem is?!?
Strax moet die vrouw weg omdat jij alles aan de grote klok hebt gehangen.. Kan me voorstellen als je vader noodgedwongen weer op zoek moet naar een nieuwe hulp dit niet ten goede komt aan jullie relatie...
Ik bedoel, het kost hem toch niks extra?
zondag 1 januari 2012 om 17:25
Die vrouw doet meer dingen die niet door de beugel kunnen, Anthonius. En mijn pa wordt daar flink door benadeelt. en een andere hulp zoeken? Dat doe ik met liefde en plezier als dat nodig is! Zou hem zelfs nog een tijdje zelf kunnen verzorgen als dat nodig zou zijn.
Ik HOOP dat die vrouw weg moet, dan hoeft mij vader niet meer overal te vragen of hij geld kan lenen om haar te betalen!
Ik HOOP dat die vrouw weg moet, dan hoeft mij vader niet meer overal te vragen of hij geld kan lenen om haar te betalen!
zondag 1 januari 2012 om 17:42
Ik begrijp je wel hoor, je vader die belazerd wordt en financieel uitgekleed, zou ik ook alles aan doen om te stoppen en als ik de kans had om haar er nu bij te lappen doordat ze 2 jaar een mantelzorgcompliment heeft ontvangen zou ik dat ook zeker niet nalaten. Waarschijnlijk kun je dat geld wat ze je vader afhandig heeft gemaakt niet meer terugkrijgen,maar haar ten onrechte ontvangen mantelzorgcomplimenten wel.

zondag 1 januari 2012 om 17:44
Als je hulp nodig hebt bij die ellende rond de hulp van je vader zoek dan eens contact met auderenmishandeling.nl (de spelling klopt ). Ik weet dat daar heel veel kennis zit rond dit soort zaken, niet alleen rond mishandeling van ouderen maar volgens mij ook de financiële en juridische kant van fraude door zorgverleners. Het zijn vrijwilligers, ervaringsdeskundigen, en het advies is kosteloos.

zondag 1 januari 2012 om 17:48
zondag 1 januari 2012 om 17:48
quote:mazzelen schreef op 01 januari 2012 @ 17:44:
[...]
Jawel, het is niet netjes, maar het mag wel.
wat is hier niet duidelijk aan?
[...]
Jawel, het is niet netjes, maar het mag wel.
wat is hier niet duidelijk aan?
zondag 1 januari 2012 om 18:02
Een (betaalde) collega van mij had het compliment van een cliënt aangenomen en is toen dat bekend werd op staande voet ontslagen.
Ik zou er hoe dan ook een telefoontje op wagen. Vind het alles behalve netjes en dat is dan nog afgezien van de andere dingen waar je deze vrouw van verdenkt. Dat dat complimentje je vader niks kost maakt niet uit. Het gaat om het principe. Ik zou zelf nooit geld aannemen van een client.
Ik zou er hoe dan ook een telefoontje op wagen. Vind het alles behalve netjes en dat is dan nog afgezien van de andere dingen waar je deze vrouw van verdenkt. Dat dat complimentje je vader niks kost maakt niet uit. Het gaat om het principe. Ik zou zelf nooit geld aannemen van een client.
zondag 1 januari 2012 om 18:04
quote:mazzelen schreef op 01 januari 2012 @ 17:55:
Feeks, ook mantelzorgers worden vaak betaald via het PGB.
Maar dan is het niet meer vrijwillig,maar betaald
De overheid heeft veel waardering voor het werk van mantelzorgers. Daarom kunnen mantelzorgers ¤ 250 krijgen. Het mantelzorgcompliment is voor mantelzorgers die langdurig en intensief een familielid, partner, vriend of kennis verzorgen. Zorg waarvoor anders professionele hulp nodig is. Als de zorgvrager hem of haar daarvoor voordraagt, kan de mantelzorger het compliment bij ons aanvragen.
Feeks, ook mantelzorgers worden vaak betaald via het PGB.
Maar dan is het niet meer vrijwillig,maar betaald
De overheid heeft veel waardering voor het werk van mantelzorgers. Daarom kunnen mantelzorgers ¤ 250 krijgen. Het mantelzorgcompliment is voor mantelzorgers die langdurig en intensief een familielid, partner, vriend of kennis verzorgen. Zorg waarvoor anders professionele hulp nodig is. Als de zorgvrager hem of haar daarvoor voordraagt, kan de mantelzorger het compliment bij ons aanvragen.
zondag 1 januari 2012 om 18:09
Vader is tevreden, is compleet verblind door deze vrouw ( geloofsgenote). Hij heeft compleet geen zicht op zijn financien, zet blind handtekeningen, snapt het allemaal niet meer zo goed, maar omdat zij een geloofsgenote is vertrouwt hij haar zonder meer ( ons als familie dus blijkbaar niet. Daar zorgt deze vrouw ook wel voor! Hij is ronduit woest op ons als wij hem op onregelmatigheden wijzen)
Super bedankt voor de tip van auderenmishandeling.nl . Ga ik eens mee aan de slag.
En idd worden er ook familieleden weleens ingehuurd van een PGB, maar dan zijn zij echt geen mantelzorgers meer.
Super bedankt voor de tip van auderenmishandeling.nl . Ga ik eens mee aan de slag.
En idd worden er ook familieleden weleens ingehuurd van een PGB, maar dan zijn zij echt geen mantelzorgers meer.

zondag 1 januari 2012 om 18:12
quote:Danayla schreef op 01 januari 2012 @ 17:25:Ik HOOP dat die vrouw weg moet, dan hoeft mij vader niet meer overal te vragen of hij geld kan lenen om haar te betalen!Houd er wel rekening mee dat als ze ontslagen wordt door de Thuiszorginstelling, dat ze dan mogelijk rechtstreeks voor je vader gaat werken. En dat er dan helemaal geen toezicht meer is op wat ze uitspookt en ze je vader nog weleens veel meer kan inpalmen en financieel uitkleden.
zondag 1 januari 2012 om 18:12