Geld & Recht alle pijlers

Bezorgd om zoon

12-04-2012 12:50 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn singlezoon van 27 heeft zijn vaste baan opgezegd. Hij wil een half jaar werken aan een soort uitvinding. Had een goede vaste baan. Heeft een huurappartementvoor 1000 euro per maand en alle normale vaste lasten. Hij heeft spaargeld waar hij dit zelf mee financiert. Ik ben bang dat hij over een half jaar moeilijk een baan kann vinden. Zelf ziet hij dit probleem helemaal niet. Ben ik overbzorgd?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ik zou ook bezorgd zijn, maar hij is al lang en breed volwassen, dus laat het hem zelf uitzoeken
Nee, dat denk ik niet. Maar je zoon is 27 dus oud en wijs genoeg om zijn eigen keuzes te maken. Als hij de deksel op z'n neus krijgt uiteindelijk dan is dat zijn eigen verantwoordelijkheid.
Je bent moederbezorgd Helaas kun je er niks aan doen. je zoon klinkt als iemand die het op zich goed voor elkaar heeft (als hij tot nu toe een vaste baan had en die vaste lasten op kon hoesten) en hij weet vast wel waar hij mee bezig is.

Wees trots op hem dat hij zijn droom probeert waar te maken!
Ik zou ook bezorgd zijn want een uitvinding loopt 99% van de keren uit op niks.

Hd hij het niet naast zijn baan kunnen doen en dan een jaar langer er aan werken?

Dit klinkt niet goed.

Maar zoals 2bij al zegt, hij is volwassen.

Toch zou ik proberen om hem om te praten, om er toch een baan bij te nemen. Spaargeld is er niet altijd.
Jij kent je zoon het beste: denk je reden te hebben om bezorgd te zijn? Is hij roekeloos, onverantwoordelijk, niet toerekeningsvatbaar? Type aluhoedje?

Anders hem aanmoedigen zijn dromen te verwezenlijken: is namelijk ook een goede eigenschap. En hem loslaten: is een hele goede eigenschap van ouders
Je zoon heeft de leeftijd waarop hij zijn eigen keuzes maakt.

Wees blij dat je zoon het lef heeft om iets anders op werkgebied te proberen.

Je kunt je zoon beter steunen en aanmoedigen, dan bezorgd zijn.

Hij stopt niet om op de bank te gaan hangen, maar hij heeft plannen. Dat is positief, niet negatief.
Ligt er een beetje aan voor welke sector hij werkt of een uitvinding doet of hij er over een half jaar moeilijk een baan in kunt vinden.

Ik heb het idee dat jij niet zo heel erg veel vertrouwen hebt in zijn uitvindersgebeuren. Klopt dat? Misschien wat meer informatie aan hem vragen daarover?

Kennelijk is je zoon op zijn 27e al in staat om een half jaar vrij te nemen en evengoed zichzelf te onderhouden, dat lukt niet als je je daarvoor onverantwoordelijk hebt gedragen. Of twijfel je toch aan zijn verantwoordelijkheidsgevoel?

Als hij de droom toch heeft, dan is het misschien handig om hem nu waar te maken, nu hij nog geen hypotheek heeft of een gezin om voor te zorgen. Er zijn zat leeftijdsgenoten van hem die iets soortgelijks doen lijkt me, die een half jaar gaan reizen, die weer fulltime gaan studeren, etc.
Ja dat is zeker waar. Als hij een gezin had gehad dan had hij dit nooit gedaan. Hij heeft nu alleen zichzelf ermee als het mis gaat.

Maar ik zie te veel spoken. En in het ergste geval kan hij natuurlijk altijd weer tijdelijk thuis komen op zijn zolderkamertje. lol
Ik weet niet in welke sectos hij nu werkt?

Maar een half jaar werken aan een droom vind ik wel een hele goede eigenschap ( en dan ook gewoon de rest/finacien voor dat half jaar geregeld hebben), en zal het zeker goed doen op een CV
Weest trots op hem dat hij wat gaat doen wat hij heel graag wilt.

Hoevaak dromen wij niet ergens van en doen het niet?

Respect voor je zoon dat hij dit gaat doen.
Laat hem niet horen dat jij een topic op VF over hem geopend hebt
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hij heeft een HBO opleiding en kan in meerder sectoren evt weer aan de slag met deze opleiding. Alleen de tijd zit niet echt mee, en hij begint waarschijnlijk dan weer met een jaarcontract.

Zijn uitvinding schat hijzelf in op 50 procent kans van slagen.
Kon ie die uitvinding niet doen in de avonduren/weekenden? Of zich laten ontslaan zodat ie ww heeft en dus de tijd om te kijken of het wat wordt zonder directe geldzorgen?

Zelf ontslag nemen vind ik persoonlijk ook geen slimme zet.
De reacties uit onze omgeving zijn ook zo verschillend. Zijn zus van 30 verklaart hem voor gek, terwijl mijn ouders van bijna 90 heel trots op hem zijn. Had dit juist andersom verwacht.
Had een half jaar onbetaald verlof niet gemogen van zijn baas?

Ik had ook wel 2x geslikt als mijn zoon dat zou hebben gedaan maar het is zijn leven en als hij zijn droom waar wil maken ...duimen dat het de uitvinding van het jaar wordt:-))
Dat hij dat durft! Je zou trots op hem moeten zijn. En wees niet bang, in Nederland, als je wil werken, kan je werken. Soms een rot uitzendbaantje, maar die baantjes brengen ook centjes binnen.
quote:marcellav schreef op 12 april 2012 @ 13:03:

Hij heeft een HBO opleiding en kan in meerder sectoren evt weer aan de slag met deze opleiding. Alleen de tijd zit niet echt mee, en hij begint waarschijnlijk dan weer met een jaarcontract.

Zijn uitvinding schat hijzelf in op 50 procent kans van slagen.

Er worden bijna geen vaste contracten meer geboden, en van jaarcontracten kan hij ook de hypotheek betalen.

Hij schat zijn uitvinding op 50% kans van slagen in. Ik hoop dat 'de markt' het daar ook mee eens is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij gaven ook het idee aan om parttime te blijven werken. Dat was bij het bedrijf best mogelijk geweest.Maar hij wil zich hier echt op kunnen concentreren.
Soms moet je risico's durven te nemen om verder te komen. Zoals jij het beschrijft doet je zoon dit niet uit een impulsieve actie, maar heeft hij dit goed voorbereid voor zichzelf.

Beter spijt van de dingen die je hebt gedaan dan van de dingen die je niet hebt gedaan.

Ik zal hem aanmoedigen en vooral niet teveel je zorgen uiten. Dit kan juist een averechts effect hebben op jullie contact.

Als moeder wil jet het beste voor je kind, maar zul je ook moeten accepteren dat je kind gewoon zaken doet die jij niet verstandig vindt.
Himalaya

Het is geen produkt wat verkocht moet worden, maar een progamma wat hijzelf gaat gebruiken en daar mee geld gaat verdienen als het dus lukt.
quote:marcellav schreef op 12 april 2012 @ 13:15:

Himalaya

Het is geen produkt wat verkocht moet worden, maar een progamma wat hijzelf gaat gebruiken en daar mee geld gaat verdienen als het dus lukt.Een programma wat hij gaat gebruiken en waarmee hij geld verdient zonder 'afname' (op welke manier dan ook) door anderen? Ben benieuwd wat ik me daarbij voor moet stellen. Maar ik hoop dat hem hem lukt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind het stoer dat hij dit durft. Soms kom je gewoon niet weg met die paar uurtjes na je werk als je bezig bent met iets nieuws. Dan wil je daar meteen en alleen maar mee aan de slag. Daarbij, stel dat hij een gigantisch goed idee heeft, dan kan een grote fabrikant die morgen dat idee heeft, het product natuurlijk sneller hebben staan dan hij. Dus kan mij voorstellen dat als hij echt overtuigd is van zijn idee, dat hij het z.s.m. uitgewerkt wil hebben. Dus, hij heeft de financiële ruimte en hij waagt het erop. Stoer.

En een uitvinding kan van alles zijn. Ik vind dat Scamp het negatief neerzet. Kijk maar eens op ondernemerswebsites, er komen iedere dag nieuwe start-ups bij hoor. Niet alles haalt het, maar dat zijn natuurlijk ook gewoon uitvindingen. Het kan natuurlijk een Willie Wortel uitvinding zijn als een robot ofzo, maar ook een website waar hij miljonair van kan worden (zoals Ben Woldring, Jurriaan Oerlemans, de jongens van Marktplaats).

To, weet jij over welke uitvinding hij het heeft? En zie jij er brood in?
Wij gaven ook het idee aan om parttime te blijven werken. Dat was bij het bedrijf best mogelijk geweest.Maar hij wil zich hier echt op kunnen concentreren.
Geweldig, iemand met lef. Je mag trots zijn op je zoon dat hij dit aangaat en zelf heeft gezorgd dat hij dit ook kan doen financieel. Klinkt als een vent met gezond verstand. Ik hoop dat zijn uitvinding een succes wordt!
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven