Boete voor rijden met telefoon
vrijdag 19 december 2025 om 15:40
Ik ontving net een boete van 439 en toen ik de foto checkte via DigiD snap ik helemaal de verwarring. Ik houd 1 vinger omhoog en net daarboven zit de knoop van mijn jas (donkere wollen schippersjas). De knoop lijkt een camera. Het lijkt dus net of ik een zwarte telefoon vast houd. Ik heb alleen geen zwarte telefoon, maar een witte. Met een hoesje met kleurtjes. Mijn zoon zat naast mij en weet ook 100% zeker dat ik niet op de telefoon zat. Want als hij naast mij zit, en ik moet ff iets met maps of spotify doet hij dat. Ik wil wel in bezwaar gaan, omdat het écht een optische illusie is. Maar hoe toon ik dat aan
Ik ben bang dat ik nog tig boetes krijg door die jas
Ik ben bang dat ik nog tig boetes krijg door die jas
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 23 december 2025 om 07:12
In landelijke omgeving gebeuren hier ook inderdaad veel ongevallen, mét dodelijke afloop, 9/10 jonge mensen die onder een of andere invloed veel te hard rijden en tegen een boom knallen. Niet iemand die nuchter en relaxed aan het cruisen was.
dinsdag 23 december 2025 om 08:45
Dit inderdaad, waarbij het hoofd ook nog richting telefoon lijkt te kijken. Maar geblurd, dus kan vertekend beeld zijn.
Dat kan nog weleens een lastige worden om uit te leggen.
dinsdag 23 december 2025 om 09:10
Ah ja ik snap wel dat op het een telefoon lijkt
dat is wel pech! De stand van je hand en die knoop van je jas. Maar als je langer kijkt, is het natuurlijk wel een hele grote telefoon. Ik denk dat je het best kan proberen aan te tonen dat de contouren van de jas en de knoop zorgen voor een optische illusie. Als je het weet, zie je dat het de jas is.
dinsdag 23 december 2025 om 12:02
ja en het rottige is ook nog dat ik een bril draag en dat op de foto de weerspiegeling van de bril niet duidelijk maakt welke kant ik op kijk. Alles zit tegen.
dinsdag 23 december 2025 om 12:06
dinsdag 23 december 2025 om 12:11
Ik denk echt dat als de foto een betere kwaliteit had dat het niet eens een vraagstuk zou zijn. Maar het is toch wel vreselijk zuur om voor zoiets zo ontzettend veel geld te moeten betalen. Vooral omdat ik het heel eng vind om op mijn telefoon te pielen tijdens het rijden en dat dus ook echt nooit doe en al zeker niet op deze manier. Hij zit altijd vast aan mijn dashboard als ik google maps nodig heb.
dinsdag 23 december 2025 om 12:15
dinsdag 23 december 2025 om 13:14
Gewoon bezwaar maken. Je hoeft niet te betalen voor een overtreding die je niet hebt begaan.....Maleficent schreef: ↑23-12-2025 12:11Ik denk echt dat als de foto een betere kwaliteit had dat het niet eens een vraagstuk zou zijn. Maar het is toch wel vreselijk zuur om voor zoiets zo ontzettend veel geld te moeten betalen. Vooral omdat ik het heel eng vind om op mijn telefoon te pielen tijdens het rijden en dat dus ook echt nooit doe en al zeker niet op deze manier. Hij zit altijd vast aan mijn dashboard als ik google maps nodig heb.
dinsdag 23 december 2025 om 14:04
Als de foto veel twijfels oproept, dan zal het zeker verworpen worden als je het laat voorkomen. Gezien de hoogte van de boete is die moeite het wel waard lijkt me.Maleficent schreef: ↑23-12-2025 12:11Ik denk echt dat als de foto een betere kwaliteit had dat het niet eens een vraagstuk zou zijn. Maar het is toch wel vreselijk zuur om voor zoiets zo ontzettend veel geld te moeten betalen. Vooral omdat ik het heel eng vind om op mijn telefoon te pielen tijdens het rijden en dat dus ook echt nooit doe en al zeker niet op deze manier. Hij zit altijd vast aan mijn dashboard als ik google maps nodig heb.
Het argument dat je echt nóóit je telefoon tijdens het rijden gebruikt hoort die rechter echt de hele dag, dus dat gaat geen indruk maken.
dinsdag 23 december 2025 om 14:08
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in