Geld & Recht alle pijlers

Boete voor rijden met telefoon

19-12-2025 15:40 112 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ontving net een boete van 439 en toen ik de foto checkte via DigiD snap ik helemaal de verwarring. Ik houd 1 vinger omhoog en net daarboven zit de knoop van mijn jas (donkere wollen schippersjas). De knoop lijkt een camera. Het lijkt dus net of ik een zwarte telefoon vast houd. Ik heb alleen geen zwarte telefoon, maar een witte. Met een hoesje met kleurtjes. Mijn zoon zat naast mij en weet ook 100% zeker dat ik niet op de telefoon zat. Want als hij naast mij zit, en ik moet ff iets met maps of spotify doet hij dat. Ik wil wel in bezwaar gaan, omdat het écht een optische illusie is. Maar hoe toon ik dat aan :|

Ik ben bang dat ik nog tig boetes krijg door die jas :nooo:
Stressed is just desserts spelled backwards
apppie schreef:
19-12-2025 22:46
Waar maak je uit op dat ik er trots op ben? Het is gewoon een gegeven.
Wat is een gegeven?
Appletje schreef:
20-12-2025 18:17
In landelijke omgevingen gebeuren de meeste ongevallen. Dan weten we eindelijk de reden waarom dat zo is.... ;-)
In landelijke omgeving gebeuren hier ook inderdaad veel ongevallen, mét dodelijke afloop, 9/10 jonge mensen die onder een of andere invloed veel te hard rijden en tegen een boom knallen. Niet iemand die nuchter en relaxed aan het cruisen was.
Quinnepin schreef:
22-12-2025 21:37
Ik snap de verwarring want ik vind het idd lijken dat je een mobiel in je hand hebt. Knap staaltje optische bedrog.
Dit inderdaad, waarbij het hoofd ook nog richting telefoon lijkt te kijken. Maar geblurd, dus kan vertekend beeld zijn.

Dat kan nog weleens een lastige worden om uit te leggen.
Ah ja ik snap wel dat op het een telefoon lijkt 😅 dat is wel pech! De stand van je hand en die knoop van je jas. Maar als je langer kijkt, is het natuurlijk wel een hele grote telefoon. Ik denk dat je het best kan proberen aan te tonen dat de contouren van de jas en de knoop zorgen voor een optische illusie. Als je het weet, zie je dat het de jas is.
huh, ik vind het juist overduidelijk dat je geen telefoon vast hebt.
Phlox24 schreef:
23-12-2025 08:45
Dit inderdaad, waarbij het hoofd ook nog richting telefoon lijkt te kijken. Maar geblurd, dus kan vertekend beeld zijn.

ja en het rottige is ook nog dat ik een bril draag en dat op de foto de weerspiegeling van de bril niet duidelijk maakt welke kant ik op kijk. Alles zit tegen. :facepalm:
Phlox24 schreef:
23-12-2025 08:45

Precies, ze zit zelfs scheef.
Ik denk echt dat als de foto een betere kwaliteit had dat het niet eens een vraagstuk zou zijn. Maar het is toch wel vreselijk zuur om voor zoiets zo ontzettend veel geld te moeten betalen. Vooral omdat ik het heel eng vind om op mijn telefoon te pielen tijdens het rijden en dat dus ook echt nooit doe en al zeker niet op deze manier. Hij zit altijd vast aan mijn dashboard als ik google maps nodig heb.
Heb je inmiddels bezwaar gemaakt? Leg het uit en wat ze zien op de foto. Het is wel een vervelende samenloop van omstandigheden die tot dit gezichtsbedrog leiden. Ik denk dat je wel kans van slagen hebt, zeker als het uiteindelijk voor moet komen.
Maleficent schreef:
23-12-2025 12:11
Ik denk echt dat als de foto een betere kwaliteit had dat het niet eens een vraagstuk zou zijn. Maar het is toch wel vreselijk zuur om voor zoiets zo ontzettend veel geld te moeten betalen. Vooral omdat ik het heel eng vind om op mijn telefoon te pielen tijdens het rijden en dat dus ook echt nooit doe en al zeker niet op deze manier. Hij zit altijd vast aan mijn dashboard als ik google maps nodig heb.
Gewoon bezwaar maken. Je hoeft niet te betalen voor een overtreding die je niet hebt begaan.....
Maleficent schreef:
23-12-2025 12:11
Als de foto veel twijfels oproept, dan zal het zeker verworpen worden als je het laat voorkomen. Gezien de hoogte van de boete is die moeite het wel waard lijkt me.
Het argument dat je echt nóóit je telefoon tijdens het rijden gebruikt hoort die rechter echt de hele dag, dus dat gaat geen indruk maken.
Je vinger zit een beetje raar en lijkt niet op het stuur te zitten dus ik begrijp wel dat je kunt denken dat je een telefoon vasthebt maar dat kan nog veel meer oorzaken hebben natuurlijk dus het lijkt me dat een bezwaar wel kans maakt...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven