Bruidsfotografie
zondag 12 februari 2017 om 16:22
Mijn vriend en ik gaan over ongeveer een jaartje trouwen. Wij zijn nu rond aan het kijken naar een fotograaf. Wij hebben alleen niet echt een idee wat redelijke prijzen zijn hiervoor. Om hier een beeld van te krijgen hebben wij al bij verschillende fotografen offertes opgevraagd. Toch ben ik wel nieuwsgierig wat andere mensen, die recentelijk getrouwd zijn, hebben uitgegeven aan hun fotograaf (als er überhaupt 1 was).
Dus bij deze de vraag, wat hebben jullie uitgegeven aan fotografie? Hoeveel uur was dat? En was het inclusief fotoalbum etc.
Dus bij deze de vraag, wat hebben jullie uitgegeven aan fotografie? Hoeveel uur was dat? En was het inclusief fotoalbum etc.
zondag 12 februari 2017 om 16:27
Volgens mij € 3500.
Van 10.00u-14.30u ongeveer. Inclusief album en extra pagina's in het album (die mogelijkheid hadden we vooraf al besproken).
En inclusief 2 fotoboekjes voor de wederzijdse ouders 's avonds al klaar.
*Even gekeken op de overschrijving, € 3489 om precies te zijn
Van 10.00u-14.30u ongeveer. Inclusief album en extra pagina's in het album (die mogelijkheid hadden we vooraf al besproken).
*Even gekeken op de overschrijving, € 3489 om precies te zijn
anoniem_227343 wijzigde dit bericht op 12-02-2017 16:28
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
zondag 12 februari 2017 om 16:28
900 euro voor zo'n 9 uur. De fotografe heeft van tevoren de locatie gefotografeerd, toen was ze bij mijn voorbereidingen en ze is tot het allerlaatst gebleven. Dit is inclusief een online foto-album en een usb stick met alle fotos op hoge resolutie.
Wij waren heel blij met onze fotograaf . Ze kost nu meer omdat haar business heel goed gaat.
Wij waren heel blij met onze fotograaf . Ze kost nu meer omdat haar business heel goed gaat.
zondag 12 februari 2017 om 16:36
quote:lilyjo schreef op 12 februari 2017 @ 16:27:
Volgens mij € 3500.
*Even gekeken op de overschrijving, € 3489 om precies te zijn Zo dan!!
Volgens mij € 3500.
*Even gekeken op de overschrijving, € 3489 om precies te zijn Zo dan!!
zondag 12 februari 2017 om 16:37
zondag 12 februari 2017 om 16:37
Volgens mij € 3500.
*Even gekeken op de overschrijving, € 3489 om precies te zijn zijn jullie ff geflest....
Volgens mij € 3500.
*Even gekeken op de overschrijving, € 3489 om precies te zijn zijn jullie ff geflest....
zondag 12 februari 2017 om 16:41
quote:Pluisi schreef op 12 februari 2017 @ 16:37:
[...]
zijn jullie ff geflest....
Ach we hadden geen kosten voor het pak voor man (trouwde in uniform) en ook niet voor de trouwauto.
Denk nu ook wel, wat een hoop geld eigenlijk. Vooral nu ik sinds kort bevriend ben met een fotograaf, haha, had ik dat toen geweten. Maar met de foto's en het album ben ik súper blij en we hadden 'm al binnen 2 weken na de bruiloft
Voor 's avonds hadden we trouwens een familielid die alles op film vastgelegd heeft. Als we dat ook nog professioneel bij die fotograaf lieten doen ging het wel erg in de papieren lopen
[...]
zijn jullie ff geflest....
Ach we hadden geen kosten voor het pak voor man (trouwde in uniform) en ook niet voor de trouwauto.
Denk nu ook wel, wat een hoop geld eigenlijk. Vooral nu ik sinds kort bevriend ben met een fotograaf, haha, had ik dat toen geweten. Maar met de foto's en het album ben ik súper blij en we hadden 'm al binnen 2 weken na de bruiloft
Voor 's avonds hadden we trouwens een familielid die alles op film vastgelegd heeft. Als we dat ook nog professioneel bij die fotograaf lieten doen ging het wel erg in de papieren lopen
zondag 12 februari 2017 om 16:45
Het verbaast me dat mensen zo schrikken van de prijzen. Zo'n fotograaf is meestal de hele dag aanwezig, en is naderhand ook nog dagen bezig met sorteren, nabewerken en een album opmaken. Daarbij is het seizienswerk (in de winter nauwelijks huwelijken), dus in het trouwseizoen moet je voldoende verdienen voor de rest van het jaar. Dan nog duur materiaal en andere kosten die elke ondernemer heeft en dan zit je hier toch echt al snel aan.
zondag 12 februari 2017 om 16:51
quote:sinnombre schreef op 12 februari 2017 @ 16:46:
[...]
Helemaal prima dan toch?
Dan krijg je volgens mij ook leukere foto's van iemand die je goed kent.Is ook weer heel lastig bij iemand die je goed kent. Wat nou als je het niet zo mooi vind, of er niet tevreden over bent. Wat ga je er dan van zeggen? Iemand is daar ook op zn vrije dag. Moet werken ipv als vriendin te genieten van jouw bruiloft. Ik zou mezelf heel bezwaard voelen om een bekende hiervoor te vragen. Vooral omdat ik diegene dan niet wil aanspreken op het resultaat als me dat niet bevalt. En wat mag je verwachten voor die prijs?
[...]
Helemaal prima dan toch?
Dan krijg je volgens mij ook leukere foto's van iemand die je goed kent.Is ook weer heel lastig bij iemand die je goed kent. Wat nou als je het niet zo mooi vind, of er niet tevreden over bent. Wat ga je er dan van zeggen? Iemand is daar ook op zn vrije dag. Moet werken ipv als vriendin te genieten van jouw bruiloft. Ik zou mezelf heel bezwaard voelen om een bekende hiervoor te vragen. Vooral omdat ik diegene dan niet wil aanspreken op het resultaat als me dat niet bevalt. En wat mag je verwachten voor die prijs?
zondag 12 februari 2017 om 16:57
quote:Lady_Vintage schreef op 12 februari 2017 @ 16:35:
Wat een schrikbarende bedragen? Wij hebben een vriendin gevraagd en die heeft fantastische foto's genomen en daarnaast ook nog een leuke dag gehad op onze trouwerij.Topics van je vriendin haar strekkig lezen we heel vaak "help ik kan fotograferen dus ik moet weer tegen mijn zin..."
Wat een schrikbarende bedragen? Wij hebben een vriendin gevraagd en die heeft fantastische foto's genomen en daarnaast ook nog een leuke dag gehad op onze trouwerij.Topics van je vriendin haar strekkig lezen we heel vaak "help ik kan fotograferen dus ik moet weer tegen mijn zin..."
zondag 12 februari 2017 om 17:01
quote:Gooloib schreef op 12 februari 2017 @ 16:57:
[...]
Topics van je vriendin haar strekkig lezen we heel vaak "help ik kan fotograferen dus ik moet weer tegen mijn zin..."
Dat wel inderdaad.
En dan erbij zeggen 'maar het staat zo leuk op je cv' alsof je iemand een gunst doet door die klus te geven
[...]
Topics van je vriendin haar strekkig lezen we heel vaak "help ik kan fotograferen dus ik moet weer tegen mijn zin..."
Dat wel inderdaad.
En dan erbij zeggen 'maar het staat zo leuk op je cv' alsof je iemand een gunst doet door die klus te geven
zondag 12 februari 2017 om 17:03
Volgens mij € 3500.
*Even gekeken op de overschrijving, € 3489 om precies te zijn Jij bent zijn inkomen geweest voor minstens één, misschien wel anderhalve maand.
Volgens mij € 3500.
*Even gekeken op de overschrijving, € 3489 om precies te zijn Jij bent zijn inkomen geweest voor minstens één, misschien wel anderhalve maand.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven