Geld & Recht alle pijlers

Bureau Jeudzorg

17-05-2011 12:50 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Op de site van BJZ kan ik het niet terug vinden. Ik ben door de agressie van mijn exvriend helaas in contact gekomen met BJZ. Ik heb een meisje van 22 als casemanager en ben niet tevreden over de manier waarop zij mij behandelt. Ik vind haar niet betrokken en heb het idee dat ze veel te weinig onderneemt om tot actie te komen. Ook belt zij mij dikwijks niet terug. Weet iemand of er een verplichting is voor de medewerkers van BJZ is om bijvoorbeeld binnen 48 uur terug te moeten bellen?

Ik begreep van een kennis dat zij dit weleens gelezen of gehoord had....
Kijk eens op de site van zorgbelang nederland. Zij hebben ook vertrouwenspersonen voor de jeugdzorg en je kunt hen ook bellen voor informatie.
Het is zoals het is
Je kan altijd een klacht indienen bij haar teammaneger, dan krijg je een gesprek. Is het dan niet opgelost kan je naar de klachtencommissie.

Elke BJZ heeft deze manier van werken.
Neem contact op met haar tea leider voor een gesprek als je er met haar zelf niet uitkomt.
Zeker contact opnemen met haar teammanager. Ik zou dat zeker schriftelijk doen. Zelf ben ik een aantal jaren geleden kort in aanrakning geweest met BJZ. En de contacten met mijn contact persoon liepen net als bij jou ronduit slecht. Ik moest overal zelf achteraan bellen. Zelfs adviesen van psycholoog en vertrouwensarts sloeg ze in de wind. (stinkend eigenwijs dus) Ik heb moeten vechten om van BJZ af te komen.

Heel veel sterkte en volhouden hoor!
BJZ is gewoon k*t... Er is geen overkoepelende organisatie, zoals bv overheid, die hen controleert en waardoor ze dit dus kunnen doen.

Niet terugbellen hoort tot de standaard en is eerder regel dan uitzondering.
quote:Mickyxx schreef op 17 mei 2011 @ 12:50:

Hoi,

Op de site van BJZ kan ik het niet terug vinden. Ik ben door de agressie van mijn exvriend helaas in contact gekomen met BJZ. Ik heb een meisje van 22 als casemanager en ben niet tevreden over de manier waarop zij mij behandelt. Ik vind haar niet betrokken en heb het idee dat ze veel te weinig onderneemt om tot actie te komen. Ook belt zij mij dikwijks niet terug. Weet iemand of er een verplichting is voor de medewerkers van BJZ is om bijvoorbeeld binnen 48 uur terug te moeten bellen?

Ik begreep van een kennis dat zij dit weleens gelezen of gehoord had....

Hoi,

BJZ heeft geen verplichting oid om binnen 48 uur terug te bellen. Als je niet tevreden bent lijkt het me een eerste stap om bij haar aan te geven dat je vind dat ze je te weinig terugbelt / niet betrokken genoeg is e.d. Mochten jullie hier samen niet uitkomen, dan kan je het aankaarten bij haar teammanager.

En 'een meisje van 22', komt op mij over alsof je niet echt vertrouwen hebt in haar competenties.. Kan dat niet meespelen?
@karen87: ja, inmiddels speelt dat zeker mee. Ook mijn eigen ervaringen als hulpverlener spelen mee.

Inmiddels heb ik de naam van de teammanager gekregen en zij zal contact met me opnemen.

Wat ook meespeelt in de angst voor mijn ex. Er lopen 3 aangiftes tegen hem en hij heeft een officiele waarschuwing voor stalking gehad van de politie.
Je bent zelf ook hulpverlener?
quote:InyMiny schreef op 17 mei 2011 @ 13:23:

BJZ is gewoon k*t... Er is geen overkoepelende organisatie, zoals bv overheid, die hen controleert en waardoor ze dit dus kunnen doen.

Niet terugbellen hoort tot de standaard en is eerder regel dan uitzondering.

Er is weliswaar geen overkoepelende organisatie maar ze kunnen niet helemaal doen wat ze willen. De kwaliteit van de jeugdzorg in Nederland wordt nl. door de Inspectie Jeugdzorg gecontroleerd.

Elke bjz is verplicht om een eigen onafhankelijke klachtencie. te hebben, zij mogen de uitspraak van deze cie. ook niet zomaar naast zich neerleggen. De beste stappen om te volgen zijn:

een gesprek met je casemanager, dan haar teamleider en daarna een brief aan de directeur. Als dit allemaal niet lukt, schakel dan de klachtencie. in. Het adres moet op de website van het bjz staan.

Je kunt je klacht ook bij de Inspectie Jeugdzorg neerleggen en hoewel zij (helaas) geen individuele klachten behandelen, nemen zij deze signalen wel mee als zij op toezichtbezoek bij een bureau jeugdzorg gaan.

Je zou advies kunnen inwinnen bij het AKJ of Zorgbelang in je regio. Zij kunnen je helpen met het opstellen van klachtbrieven e.d.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Lenthe81, ja, ik ben zelf ook hulpverlener.Maar sta nu dus ook aan de andere kant van de zaken door mijn persoonlijke situatie. Erg frustrerend inderdaad....

heb inmiddels een naam van de teammanager en de betreffende casemanager is daarvan op de hoogte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven