Geld & Recht alle pijlers

Buren niet blij met onze garage

22-03-2017 14:27 1101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag even jullie advies.
spawater82 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:11
96.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ze is wel actief en blijkbaar wordt het huis bijna opgeleverd. Beetje jammer dat ze niet even komt updaten.


[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-03-2018 22:08
Reden: crossquote
74.55% gewijzigd
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Quoten uit een ander topic mag niet Tickel, beter maak je er een linkje van (voor je gestaft wordt). Maar inderdaad, lullig dat ze hier niet meer reageert.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
25-03-2018 20:51
Ze is wel actief en blijkbaar wordt het huis bijna opgeleverd. Beetje jammer dat ze niet even komt updaten.

Ja inderdaad wel jammer. Dat krijg je als je niet meer nodig bent, dan ben je ook geen update meer waard.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
25-03-2018 21:54
Ja inderdaad wel jammer. Dat krijg je als je niet meer nodig bent, dan ben je ook geen update meer waard.
Jammer zo'n reactie, maar helaas heb ik de laatste berichten niet gelezen/gezien waarin gevraagd werd om een update. Met de buren hebben we geen contact en van mij hoeft dat ook echt niet. Wat betreft de discussie is die ook nog niet over, maar staat nu op een laag pitje. De buren zouden ons een 'vergoeding' geven voor de gemaakte kosten en het verschuiven van de aanbouw. Van de vergoeding hebben zij de kosten van de schutting en beplanting afgehaald (wij hebben nooit een offerte ontvangen voor de schutting en zijn nooit akkoord gegaan met welk bedrag dan ook). Bij het optellen van de kosten van de schutting en beplating heeft hij ook nog 2x btw berekend.

Dit hebben we aangegeven, maar hij reageert niet meer. Onze advocaat vindt, dat we het allemaal maar zo moeten laten, maar daar ben ik het niet mee eens. Zijn beredenering is: de kosten die voortvloeien uit een procedure wegen niet op tegen het restant bedrag.

Wbt de aannemer die maakt er ook een potje van. Doordat ze vergeten waren de boorpalen door te meten en ze 1boorpaal kwijt waren is de ruwe bgvloer 1mnd later gelegd. Wat betekent dat we door geklungel van onze aannemer al 4 weken later worden opgeleverd en we er niks aan kunnen doen. De 140 werkbare dagen zijn namelijk pas ingegaan na leggen van de ruwe bg-vloer. Zoals het er nu uitziet, gaan ze oplevering binnen 140 dagen niet halen.

Ik heb me daarom maar gericht op de tuin, zorgt voor wat meer zen-momenten. Alhoewel, onze buren hebben leibomen (3m hoog) geplaatst zo'n 50cm van de erfgrens over bijna de hele lengte van de kavel. Vraag me af of ik dadelijk niet met hun bladeren in mijn tuin zit en volgens mij mocht je toch ook niet zo dichtbij de erfgrens een boom planten?!
Alle reacties Link kopieren
Spawater82 schreef:
26-03-2018 00:32
Vraag me af of ik dadelijk niet met hun bladeren in mijn tuin zit en volgens mij mocht je toch ook niet zo dichtbij de erfgrens een boom planten?!

Dit zou ik uitzoeken en als het niet mag er zeker werk van maken! Ik zou ze niks meer gunnen. Wat een kutburen heb je.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
26-03-2018 00:45
Dit zou ik uitzoeken en als het niet mag er zeker werk van maken! Ik zou ze niks meer gunnen. Wat een kutburen heb je.
Een kant van verhaal...
zo gezellig klinken ze beide niet.
Alle reacties Link kopieren
Jvdb156 schreef:
26-03-2018 00:49
Een kant van verhaal...
zo gezellig klinken ze beide niet.
Dat klopt, maar aangezien ik de kant van de buren niet hoor, ga ik nu alleen af op wat TO vertelt. Lijkt me vrij logisch dat mensen die reageren op een forum, alleen reageren op 1 kant van het verhaal.
Volgens mij moet de afstand vanaf de erfgrens 2 meter zijn.
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet gelden voor leibomen andere regels, mits ze wel goed gesnoeid worden.

En die 140 dagen, het moet minimaal 7 graden zijn voor de ruwbouw. Geen idee hoe het weer bij jullie was, maar hier heeft het afgelopen week nog gesneeuwd en gevroren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
kippetje29 schreef:
26-03-2018 07:41
Volgens mij moet de afstand vanaf de erfgrens 2 meter zijn.
Verschilt per gemeente.
Wat een naar begin Spawater. Ik had gehoopt dat het anders af zou lopen. Heb je nu wel de ‘juiste’ mensen op de bouwplaats?

@bomen, dat is inderdaad 2 meter maar per gemeente kan daar vanaf geweken worden. Bij ons is het 50cm bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Mijn (gedeeltelijk) achterburen hebben ook van die hoge leibomen zo'n beetje pal op de erfgrens staan. Hier mag dat gewoon.
En ja, daar krijg ik wel eens bladeren van in de tuin, maar dat vind ik niet zo'n probleem.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik het nu goed dat jullie in overleg de aanbouw verplaatst hebben voor de buren en dat zij daar een vergoeding voor zouden betalen? Waarvoor dan precies? Voor het verplaatsen of voor jullie vermindering van woongenot? Of...?

Wat naar dat ze dan weer zo reageren (of niet meer reageren eigenlijk). Heb je de vergoeding niet op papier laten zetten?

En zij wilden toch een zitje maken, hoezo dan ineens leibomen?

Vragen vragen :)
Wat jammer dat het allemaal zo moeizaam gaat!
Alle reacties Link kopieren
Heb je last van de leibomen? Van goed onderhouden leibomen valt het blad wel mee. Ik vind dat niet opwegen tegen dat ik graag bomen in de omgeving heb.
Op het moment dat ze zonlicht wegnemen heb je mogelijk een punt.

De buren van de schutting spelen het wel lekker. Ik snap dat je net toe wilt geven. Meebetalen aan een erfafscheiding, terwijl je geen inspraak had is bijzonder.

En de bouw vertraagd? Ik denk dat er vele niet werkbare dagen zijn geweest.
Er is een uitzending van de rijdende rechter over leibomen en bladeren, even er op googelen.
Maar je maakt je niet echt geliefd bij de buren denk ik zo maar.
Alle reacties Link kopieren
Dat ging over die leuke discussie "boom" of "heg op stam"

https://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/uit ... een-stokje

Als het een heg op stam is, dan mag het wel op 50 cm, is het een boom dan is het meestal 2 meter vanaf erfgrens. Onderhoud is wel van belang.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 26-03-2018 10:49
34.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We hebben idd ***buren, maar daar probeer ik me overheen te zetten, maar dat is soms best lastig. Nu hebben ze destijds zonder overleg een schutting gekocht en geplaatst. Tegen de schutting hebben ze aan hun zijde klimplanten geplaatst. Nu is het geen probleem wat ze aan hun kant van de schutting plaatsen, maar wat ik wel ongehoord vind, is dat ze de kosten van de schutting en de planten (die in hun tuin staan) op ons verhalen. Ze hebben alles aangeschaft zonder met ons te overleggen en zonder ons te informeren over de aanschafprijs.

Nu hadden ze in ons eerste gesprek een verslag gemaakt met daarin een clausule waarin we verplicht worden tot het onderhouden van de planten aan het hekwerk en dat deze clausule bij verkoop wordt overgedragen aan de nieuwe bewoners.

Nu hebben we de planten van de buren betaald, maar dan vervalt volgens mij ook de clausule want de planten staan allemaal in de tuin van de buren en wij hoeven dus niks te planten waardoor we ook niks hoeven te onderhouden. Alleen licht bij-snoeien aan onze zijde, of denk ik nu te simpel?

We zijn wat jonger dan de buren en ik heb het idee dat ze daardoor denken makkelijk over ons heen te lopen. Gelukkig hebben we aan de andere zijde wel hele lieve buren zitten en kunnen we het met de overige buren heel goed vinden. Dat scheelt want als we alleen met deze buren opgescheept zouden zitten zou ik er ook niet heel fijn wonen.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
26-03-2018 10:10
Begrijp ik het nu goed dat jullie in overleg de aanbouw verplaatst hebben voor de buren en dat zij daar een vergoeding voor zouden betalen? Waarvoor dan precies? Voor het verplaatsen of voor jullie vermindering van woongenot? Of...?
We hebben nieuwe constructieberekening en een palenplan moeten laten maken. Verder moest de vergunning aangepast worden en opnieuw ingediend worden. Voor de vertraging hebben ze ook een deel betaald.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk ben je met een aantal dingen al te laat, maar laat je niks verplichten als je niet heel duidelijk 100% zeker weet hoe iets in elkaar steekt.
Je kunt toch niet akkoord met iets waarvan je niet weet hoeveel het gaat kosten?

Van de vergoeding hebben zij de kosten van de schutting en beplanting afgehaald (wij hebben nooit een offerte ontvangen voor de schutting en zijn nooit akkoord gegaan met welk bedrag dan ook). Bij het optellen van de kosten van de schutting en beplating heeft hij ook nog 2x btw berekend.

En dit staat ook nog 's op hun kant...
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
26-03-2018 08:12
Voor zover ik weet gelden voor leibomen andere regels, mits ze wel goed gesnoeid worden.

En die 140 dagen, het moet minimaal 7 graden zijn voor de ruwbouw. Geen idee hoe het weer bij jullie was, maar hier heeft het afgelopen week nog gesneeuwd en gevroren.
De vloer is in nov 2017 gelegd en toen hebben we een planning ontvangen. In de planning heeft de aannemer aangegeven wanneer de woning opgeleverd moest zijn (dit was inclusief bouwvak en 10 onwerkbare dagen). Nu is de planning aangepast, zijn er geen onwerkbare dagen meer bijgekomen (volgens de aannemer), en zal hij de datum uit de 1e planning overschrijden. Om een dag onwerkbaar te verklaren zijn er best strenge eisen. Ik dacht ook dat wanneer er een beetje sneeuw viel de dag onwerkbaar is, maar daarvoor moet het volgens mij minimaal 3 uur aansluitend sneeuwen. En veel sneeuw hebben we hier in de randstad niet echt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
26-03-2018 10:16
Heb je last van de leibomen? Van goed onderhouden leibomen valt het blad wel mee. Ik vind dat niet opwegen tegen dat ik graag bomen in de omgeving heb.
Op het moment dat ze zonlicht wegnemen heb je mogelijk een punt.

De buren van de schutting spelen het wel lekker. Ik snap dat je net toe wilt geven. Meebetalen aan een erfafscheiding, terwijl je geen inspraak had is bijzonder.

En de bouw vertraagd? Ik denk dat er vele niet werkbare dagen zijn geweest.

We wonen er niet, dus is het lastig in te schatten. De zon komt aan hun zijde (links) op. Dus denk alleen in de ochtend even, want rond 11 uur is hij de buren al gepasseerd. We hebben een tuin op het zuid-westen. Denk dat de buren naast hun er meer last van hebben. De buurman heeft aan elke zijde zo'n 15 leibomen geplaatst.

W.b.t de werkbare dagen. Onze aannemer heeft aangegeven dat er in totaal maar 10 onwerkbare dagen waren, maar dit ging vooral over 2017. Sneeuw en vorst is alleen van invloed wanneer er werkzaamheden worden uitgevoerd die betrekking hebben op funderingswerkzaamheden en metselwerkzaamheden. Voor metselen mag het overdag niet kouder zijn dan -2 zei de metselaar.
Wat ontzettend rot voor jullie. Maar wat een geluk dat de andere buren wel fijn zijn.

Waarom moet je hun planten aan hun kant van de schutting onderhouden? Hebben ze lepra ofzo? Daar zijn jullie toch niet mee akkoord gegaan? Of heb ik het niet goed begrepen...
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
26-03-2018 11:57
Wat ontzettend rot voor jullie. Maar wat een geluk dat de andere buren wel fijn zijn.

Waarom moet je hun planten aan hun kant van de schutting onderhouden? Hebben ze lepra ofzo? Daar zijn jullie toch niet mee akkoord gegaan? Of heb ik het niet goed begrepen...
Nou, ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zou tekenen voor onderhoud van beplanting waar ik zelf niet eens bij kan, waar de buren wél bij kunnen en ik dus niet weet hoe zij deze verzorgen. En al helemaal niet dat de bewoners na mij daar ook voor verantwoordelijk voor worden. Dat kan toch helemaal niet?

En misschien heb ik niet goed gelezen maar heb jij al geld betaald hier voor?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
26-03-2018 11:57
Wat ontzettend rot voor jullie. Maar wat een geluk dat de andere buren wel fijn zijn.

Waarom moet je hun planten aan hun kant van de schutting onderhouden? Hebben ze lepra ofzo? Daar zijn jullie toch niet mee akkoord gegaan? Of heb ik het niet goed begrepen...
Nee, dat staat er niet. De buren vinden dat afgesproken is dat TO de planten die aan haar kant van de erfafscheiding groeien moet onderhouden. Echter groeien de planten vooralsnog alleen aan de kant van de buren, dus hoeft TO nog niets te doen.

To moet wel meebetalen aan een erfafscheiding waarover zij geen inspraak heeft gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven