Geld & Recht alle pijlers

Buurvrouw geeft bootcamples in de tuin

05-02-2018 16:16 281 berichten
*update beschikbaar*

Gemeente zegt; gymles in de tuin geven mag niet
Overige buurtbewoners ook geklaagd bij buuf; niet gediend van 'gegluur in hun slaapkamer op een zondag, beraden zich op stappen'

Zie mijn post verderop

*Laat OP in tact ter leringe ende vermaeck*

Onze buren zijn vorig jaar gescheiden en zij is met de kinderen in het huis achtergebleven. We hebben een 'normaal'contact met elkaar, letten op elkaars huis als we op vakantie zijn, zeggen normaal gedag en houden een praatje zo nu en dan, maar we komen niet bij elkaar over de vloer/op de koffie/op de verjaardag.

Tot de scheiding stond er een loei van een trampoline in de tuin (destijds ook zonder overleg met ons geplaatst al hadden wij wel het gegil geschreeuw en de hoofdjes-boven-het-hek iedere zomer.)

Ineens was het ding weg. Boedelscheiding of wat ook, ik was blij.

Maar op een donderdag avond in november hoorde ik ineens hoop geklets gelach en daarna gesteun en gekreun in de tuin, ze bleken in de tuin te bootcampen met een man of 5.

ik heb het even gelaten voor wat het was, maar inmiddels worden er twee avonden per week les gegeven (van 20:00- 21:00) en in het weekend op zondag om 9:00. het groepje is nu ook rond een man of 8-10.

Mijn kinderen klaagden dat ze tijdens de avondlessen niet kunnen slapen door het geluid uit de tuin (ramen nog dicht ivm winter) en ik vind de zondagochtend niet zo geslaagd om met gehijg en gesteun wakker te worden.

Ik heb de buuf aangesproken en gevraagd of dit een permanent iets is, of dat ze gaat verkassen naar een park/bos/strand; iets wat geen tuin is in een drukke woonwijk.

Ze geeft aan dat dat niet kan ivm haar eigen kinderen en dat ze dit inkomen nodig heeft, het is ondertussen een officieel bedrijf (met website en al). Ik heb gezegd dat ik er zelf wel een beetje last van heb op zondag en dat de kinderen doordeweeks daardoor niet in slaap kunnen komen.

'Tja het is mijn tuin, en vorig jaar hadden we een trampoline dus burengeluiden hou je toch wel. Wij hebben ook wel eens last van jullie BBQ's met vrienden gehad'

ik BBQ echter geen 3 keer per week, 50 weken per jaar dus dit is geen argument maar aan haar hele houding merk ik al dat dit geen geen makkelijke gaat worden.

Ik wil het echter gewoon niet naast me, ga het lekker elders doen!

Hoe pak ik dit aan zonder de boel op scherp te zetten?
anoniem_355099 wijzigde dit bericht op 13-03-2018 13:18
Reden: Update
6.11% gewijzigd
Ik denk niet dat het mag en ik begrijp ook niet dat zij dit zo wil, of dat er mensen zijn die hiervoor betalen.
Bij de gemeente navragen en uitkomsten met haar bespreken.
Je gaat toch ook geen zangles geven in je tuin onder het mom van: Het is niet versterkt en jij neuriet ook tijdens het tuinieren?
Beetje raar dat je buurvrouw het raar vind dat jij daar last van hebt.
Alle reacties Link kopieren
Bootcampen in een tuin lijkt me maar saai, je moet toch ook stukjes rennen?
Het zou zomaar kunnen dat het volgens bestemmingsplan niet mag, dus dat zou ik even checken. Verder zou je als laatste redmiddel kunnen aanbieden om soms op de kinderen te passen voor een kleine vergoeding. Als ze al slapen kun je ook een babyfoon bij jezelf plaatsen maar dat moet de buurvrouw ook maar fijn genoeg vinden.
Maar kan iedereen dat zo maar doen? Moet je daarvoor geen papieren heben? Ehbo diploma ? Zomaar vanuit je eigen huis?
Oh over de term bootcamp, ik ben niet echt thuis in het type sporten dus misschien valt het niet onder pure definitie van bootcamp maar denk aan dingen als; pushups, sit ups , squats, ze heeft ook een paar kettlebells (of hoe t heet) springtouw, soort elastische banden, dat werk.
Door de trampoline vraag ik me af of het wel echt erge overlast is?
Kom op zeg, wie zeurt er nou over een trampoline?
Tegenwoordig hebben ontzettend veel mensen zo n ding in de tuin staan.
Oude buren van ons hadden er ook een.Ja er was wat gegil.
Maar kon me daar nou niet aan storen.Was ook niet de hele dag door.

"k vind het wel een soort van asociaal, niet zo asociaal als een kennis die naast een hobby fokker kwam te wonen, maar het is niet kies. Dit doe je niet zonder overleg of in ieder geval aankondiging."

Wat is er asociaal als je naast een hobby fokker komt te wonen?

Maar goed, ze had het iig wel even kunnen aankondigen.
Bootcamp gebeurt hier in parkjes enzo, dus vraag me af hoe ze dat in een tuin doet??
anoniem_357433 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 16:51
6.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is het voor de buurvrouw mogelijk de les op een ander tijdstip te geven (zodat jij en je kinderen ongestoord kunnen slapen?)

Hoe oud zijn haar kinderen, zou jij mogelijk als oppas kunnen fugeren oid, al is 3 avonden in de week wel weer veel...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
MrBurns schreef:
05-02-2018 16:48
Oh over de term bootcamp, ik ben niet echt thuis in het type sporten dus misschien valt het niet onder pure definitie van bootcamp maar denk aan dingen als; pushups, sit ups , squats, ze heeft ook een paar kettlebells (of hoe t heet) springtouw, soort elastische banden, dat werk.
Heeft ze daar de juiste papieren voor?
Je kan informeren bij de gemeente.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het accepteren. Ze heeft inkomen nodig en kan niet weg door haar kinderen. Misschien kun jij aanbieden op haar kinderen te passen? Of meedoen zodat je er geen last van hebt ;)
Maar eerlijk gezegd vind ik je een zeur als je een trampoline al erg vind
Een hobby fokker die gemiddeld negen honden in de kennel in de tuin heeft normaal burengerucht?

Ze is er voor verhuisd, was gelukkig toen tijdelijke stek.

En een trampoline -wist ik ook pas tot ik het naast me kreeg- is nou niet echt ontspannend en rustgevend speelgoed voor de omgeving. Daar heb ik niks van gezegd maar ik zat er ook niet echt op te wachten dat er tijdens de zomer gemiddeld 10 buurkids gillend en schreeuwend naast ons moest accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Als ze in haar tuin les kan geven moet er ook wel een lapje in de buurt te zijn waar de babyfoon nog bereik heeft zou ik denken.
MrBurns schreef:
05-02-2018 16:48
Oh over de term bootcamp, ik ben niet echt thuis in het type sporten dus misschien valt het niet onder pure definitie van bootcamp maar denk aan dingen als; pushups, sit ups , squats, ze heeft ook een paar kettlebells (of hoe t heet) springtouw, soort elastische banden, dat werk.
Maar hoeveel geluidsoverlast geeft het nu werkelijk? Zijn de lessen op muziek?
Ik begrijp dat er regels omtrent een bedrijf aan huis zijn en dat je niet blij bent met de starre houding van de buurvrouw maar is dit het waard de goede verstandhouding op scherp te zetten?
Als ze het uitbouwt tot elke avond de hele avond mensen in haar tuin is het wat anders natuurlijk.
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 16:54
0.07% gewijzigd
MrBurns schreef:
05-02-2018 16:48
Oh over de term bootcamp, ik ben niet echt thuis in het type sporten dus misschien valt het niet onder pure definitie van bootcamp maar denk aan dingen als; pushups, sit ups , squats, ze heeft ook een paar kettlebells (of hoe t heet) springtouw, soort elastische banden, dat werk.
Circuittraining dus
MrBurns schreef:
05-02-2018 16:48
Oh over de term bootcamp, ik ben niet echt thuis in het type sporten dus misschien valt het niet onder pure definitie van bootcamp maar denk aan dingen als; pushups, sit ups , squats, ze heeft ook een paar kettlebells (of hoe t heet) springtouw, soort elastische banden, dat werk.
Als er 4 kinderen in de tuin spelen heb je net zoveel overlast als met dit denk ik.
Ik denk zomaar dat to ook uitbreiding van lessen wil voorkomen.
Habbekratz schreef:
05-02-2018 16:55
Als er 4 kinderen in de tuin spelen heb je net zoveel overlast als met dit denk ik.
Nou als je volwassenen hoort kreunen en steunen achter in de tuin geef ik voorkeur aan vier kinderen.
taxi87 schreef:
05-02-2018 16:52
Ik zou het accepteren. Ze heeft inkomen nodig en kan niet weg door haar kinderen. Misschien kun jij aanbieden op haar kinderen te passen? Of meedoen zodat je er geen last van hebt ;)
Maar eerlijk gezegd vind ik je een zeur als je een trampoline al erg vind
Ik denk dat een trampoline niet erg is, maar constant geschreeuw en gegil van kinderen vlak naast je tuin kan best vervelend zijn (en nee, dat wil niet zeggen dat je niets van kinderen kunt hebben).

En waarom moet TO op de kinderen van de buren gaan passen? Wat een raar voorstel. Buurvrouw wil een eigen bedrijfje. Laat ze het oplossen zoals iedereen dat doet, en oppas regelen voor haar kinderen.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
05-02-2018 16:51
Heeft ze daar de juiste papieren voor?
Je kan informeren bij de gemeente.
Dat is geen taak van de gemeente.
Buurvrouw kan gewoon een oppas inhuren en dat bij de belasting verder regelen.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem voor TO is het tijdstip. Nu vind ik van 20.00 tot 21.00 uur heel schappelijk. Er wordt best wel geluid geproduceerd bij dergelijke trainingen, vooral al het gemopper. Maar geen echte overlast.

Wil TO het aanpakken, zal ze de gemeente op de hoogte moeten stellen van de situatie.
8102 schreef:
05-02-2018 16:57
Nou als je volwassenen hoort kreunen en steunen achter in de tuin geef ik voorkeur aan vier kinderen.
Liever 1 uur wat gehorig dan een hele middag.
Alle reacties Link kopieren
Dan pas jij op haar kinderen en kan zij elders haar bootcampclubje doen. Is dat wat?
Habbekratz schreef:
05-02-2018 17:01
Liever 1 uur wat gehorig dan een hele middag.
Die kinderen liggen op tijd op bed.
Je zal er maar aan die kant slapen en er begint iemand in de tuin naast je te roepen op zondagochtend vroeg wat je aan oefeningen moet doen. En dat op je vrije zondagochtend.
Alle reacties Link kopieren
Buiten dat de lokatie mij ook niet heel inspirerend lijkt (ik bootcamp zelf ook) lijkt het mij ook erg vervelend voor to. Straks in de zomer helemaal, misschien groeit de groep dan zelfs nog (of het aantal lessen). Ik weet dat bij onze club ook bewoners geklaagd hebben, omdat er zondag om 9.30 een les werd geheven op het (openbare) veldje tegenover een rij huizen. Daar is toen wel wat aan gedaan (maar weet niet door wie en waarom precies), dan zou dit helemaal anders geregeld moeten worden lijkt mij.
Benbits schreef:
05-02-2018 17:02
Dan pas jij op haar kinderen en kan zij elders haar bootcampclubje doen. Is dat wat?
Waarom zou zij op moeten oppassen? De buurvrouw heeft zelf dit "probleem" bedacht achter in de tuin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven