Collegegeld deeltijd
zaterdag 5 februari 2011 om 19:04
Ik ben op zoek naar informatie over het collegegeld van deeltijdstudies.
Ik ben op de hoogte van de veranderingen rondom voltijdstudies, maar hoor weinig tot niets over deeltijdstudies. Komt er voor deeltijdstudies ook een boete als je er langer over doet, of gaan de kosten op een andere manier omhoog?
Ik ben op de hoogte van de veranderingen rondom voltijdstudies, maar hoor weinig tot niets over deeltijdstudies. Komt er voor deeltijdstudies ook een boete als je er langer over doet, of gaan de kosten op een andere manier omhoog?
dinsdag 24 mei 2011 om 14:29
Mugske, dank je.
Ik vermoed dat die dingen ook allemaal veranderen komende jaren.
Tja, ik word 29. Heb nu geen partner maar als ik 'de ware' tegenkom wil ik over een paar jaar misschien wel kinderen.
Ik zou wel graag willen weten hoe dat werkt op de uni.
Dat ik niet gedwongen word te wachten tot na mijn studie.
Want dan is dit plan misschien niet het beste plan. (aangezien ik ook nog chronisch ziek ben...)
Ik wil gewoon alles weten
Ik vermoed dat die dingen ook allemaal veranderen komende jaren.
Tja, ik word 29. Heb nu geen partner maar als ik 'de ware' tegenkom wil ik over een paar jaar misschien wel kinderen.
Ik zou wel graag willen weten hoe dat werkt op de uni.
Dat ik niet gedwongen word te wachten tot na mijn studie.
Want dan is dit plan misschien niet het beste plan. (aangezien ik ook nog chronisch ziek ben...)
Ik wil gewoon alles weten
dinsdag 24 mei 2011 om 17:50
"opleiding buiten bereik" stond onder "werk & studie" denk ik (die kwam boven toen ik zocht). Kan mij herinneren dat daar aangeraden werd om register / boek uit de bibliotheek te raadplegen, want niet al die fondsen hebben websites.
trouwens, dat profileringsfonds blijft bestaan. daar is zelfs over gesproken in de tweede kamer bij de behandeling van de langstudeerderswet. oppositiepartijen stelden namelijk vragen over studenten die studievertraging oplopen buiten hun schuld om (waaronder dus zwangere studentes). staatssecretaris gaf toen aan dat universiteiten daarvoor hun profileringsfondsen moeten aanspreken.
oh ja, als je studeert en je hebt kinderen (en je hele kalenderjaar niet werkt) dan heb je geen recht op kinderopvangtoeslag via de belastingdienst, daar hebben gemeentes dan weer regelingen voor. (geen ervaring mee, heb ook nog geen kinderen)
trouwens, dat profileringsfonds blijft bestaan. daar is zelfs over gesproken in de tweede kamer bij de behandeling van de langstudeerderswet. oppositiepartijen stelden namelijk vragen over studenten die studievertraging oplopen buiten hun schuld om (waaronder dus zwangere studentes). staatssecretaris gaf toen aan dat universiteiten daarvoor hun profileringsfondsen moeten aanspreken.
oh ja, als je studeert en je hebt kinderen (en je hele kalenderjaar niet werkt) dan heb je geen recht op kinderopvangtoeslag via de belastingdienst, daar hebben gemeentes dan weer regelingen voor. (geen ervaring mee, heb ook nog geen kinderen)
woensdag 25 mei 2011 om 00:50
vakken blijven niet 10 jaar geldig, bij mijn opleiding is het 5(voor propedeusevakken). maar als vakken echt veranderd zijn, of niet meer nuttig (bv dingen bij een studie als artificial intelligence) kan het zijn dat je ze opnieuw moet doen ook binnen die tijd. Je kunt bij de studieadviseur trouwens ook verlengen (geldigheidsduur vakken), maar ik heb dat gedaan voor een vak wat op dat moment nog wel geldig was, weet niet hoe dat dan werkt als het eigenlijk al verlopen zou zijn.
woensdag 25 mei 2011 om 20:14
Okee bedankt.
Het is een wirwar van informatie in mijn hoofd.
Maar.... ik ben vandaag bij de UvA geweest. Eindelijk concrete stappen in plaats van alleen 'inlezen'.
Wat ik wel een fijn idee vind is dat je nu bachelor en master hebt. (Ja al heel lang maar toen ik begon met mijn eerste studie was dat nog niet en kon je bijv niet een bachelor afronden en dan stoppen)
Stel je rond je bachelor af en gaat dan een paar jaar wat anders doen (kinderen verzorgen ) en dan een master doen, heb je dan ook te maken met verjaring van de bachelor?
(vast een domme vraag, maar ik ben er al een tijdje uit)
Het is een wirwar van informatie in mijn hoofd.
Maar.... ik ben vandaag bij de UvA geweest. Eindelijk concrete stappen in plaats van alleen 'inlezen'.
Wat ik wel een fijn idee vind is dat je nu bachelor en master hebt. (Ja al heel lang maar toen ik begon met mijn eerste studie was dat nog niet en kon je bijv niet een bachelor afronden en dan stoppen)
Stel je rond je bachelor af en gaat dan een paar jaar wat anders doen (kinderen verzorgen ) en dan een master doen, heb je dan ook te maken met verjaring van de bachelor?
(vast een domme vraag, maar ik ben er al een tijdje uit)