Consuminderaars, knieperds en mustachians - deel 6

donderdag 9 maart 2017 om 08:06
Happy new topic!!
Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache
Links over besparen, consuminderen etc:
Moeders Minimalisme
Min of Meer
Positief Besparen
Lekker leven met minder
Zuinigaan
Bespaarbalans
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Valhalla Vertelt
Overgeldzaken
Leven in het nu met oog op de toekomst
Meer geld minder stress
Geld voor nop (nieuwe bespaarblog met een persoonlijk tintje)
Consuminderen
Financiëel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Impulsieve Nerd
Miss Happy Money
Deel 5
Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache
Links over besparen, consuminderen etc:
Moeders Minimalisme
Min of Meer
Positief Besparen
Lekker leven met minder
Zuinigaan
Bespaarbalans
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Valhalla Vertelt
Overgeldzaken
Leven in het nu met oog op de toekomst
Meer geld minder stress
Geld voor nop (nieuwe bespaarblog met een persoonlijk tintje)
Consuminderen
Financiëel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Impulsieve Nerd
Miss Happy Money
Deel 5
Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
anoniem_221685 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 12:12
50.97% gewijzigd
maandag 11 september 2017 om 13:59
En nog een vraag voor degenen met een gezamenlijke rekening met de partner, hoe doen jullie dat qua creditcard? Wij hebben samen een en/of rekening voor alle gezamenlijke uitgaven (is ook meteen zo'n 95% van onze totaaluitgaven) en daarnaast nog een eigen rekening. We hebben beiden een creditcard die van oudsher gekoppeld is aan onze eigen rekening, maar eigenlijk is dat helemaal niet meer handig en vind ik het onnodig geld kosten om 2 creditcards te hebben. We gebruiken onze creditcards namelijk alleen maar 1x per jaar tijdens vakantie in het buitenland en heel soms voor kinderkleding of speelgoed dat we vanuit het buitenland bestellen. Dus maar heel weinig en alleen voor gezamenlijke uitgaven. Het liefst zouden we daarom onze persoonlijke creditcards opheffen en 1 gezamenlijke creditcard hebben gekoppeld aan onze en/of rekening. Maar een creditcard op 2 namen kan niet begreep ik (in ieder geval niet bij de ING). Hoe doen jullie dat?

maandag 11 september 2017 om 14:09
Wij hebben geen gezamenlijke betaalrekening, maar mijn man heeft zijn creditcard toch opgezegd. We hebben er destijds voor gekozen om de mijne aan te houden omdat ik een goedkope platinumcard had (inmiddels een gewone via ASN). Meestal zijn we toch samen in het buitenland als we 'm nodig hebben, dus we vonden het nogal overbodig om er twee aan te houden.
maandag 11 september 2017 om 14:15
Als je een en/of rekening hebt bij de ING, kun je wel een creditcard aanvragen hoor. Gewoon via mijning.nicole123 schreef: ↑11-09-2017 13:59En nog een vraag voor degenen met een gezamenlijke rekening met de partner, hoe doen jullie dat qua creditcard? Wij hebben samen een en/of rekening voor alle gezamenlijke uitgaven (is ook meteen zo'n 95% van onze totaaluitgaven) en daarnaast nog een eigen rekening. We hebben beiden een creditcard die van oudsher gekoppeld is aan onze eigen rekening, maar eigenlijk is dat helemaal niet meer handig en vind ik het onnodig geld kosten om 2 creditcards te hebben. We gebruiken onze creditcards namelijk alleen maar 1x per jaar tijdens vakantie in het buitenland en heel soms voor kinderkleding of speelgoed dat we vanuit het buitenland bestellen. Dus maar heel weinig en alleen voor gezamenlijke uitgaven. Het liefst zouden we daarom onze persoonlijke creditcards opheffen en 1 gezamenlijke creditcard hebben gekoppeld aan onze en/of rekening. Maar een creditcard op 2 namen kan niet begreep ik (in ieder geval niet bij de ING). Hoe doen jullie dat?
Wij hebben ook allebei een eigen creditcard, maar dat is ook gewoon nodig ivm de hoogte van het limiet. Als je een paar tickets + verblijf wilt betalen met je creditcard, is het wel handig als je wat meer limiet tot je beschikking hebt dan 1000 euro.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 11 september 2017 om 14:26
Ik bedoelde een gezamenlijke creditcard, op 2 namen. We kunnen wel een creditcard bij onze en/of rekening aanvragen, maar dan op maar 1 naam. En als ik die dan bijv. op mijn man zijn naam staat dan moet ik als ik een keer een uitgave wil doen ofwel dat aan hem vragen ofwel zijn creditcard gebruiken, wat niet helemaal goed voelt. Of overdrijf ik dan en doet iedereen dat, de creditcard van de partner gewoon ook zelf gebruiken?dianaf schreef: ↑11-09-2017 14:15Als je een en/of rekening hebt bij de ING, kun je wel een creditcard aanvragen hoor. Gewoon via mijning.
Wij hebben ook allebei een eigen creditcard, maar dat is ook gewoon nodig ivm de hoogte van het limiet. Als je een paar tickets + verblijf wilt betalen met je creditcard, is het wel handig als je wat meer limiet tot je beschikking hebt dan 1000 euro.
Die limiet zal ik eens naar kijken, dat is een goede. Wij hebben nu autovakanties binnen Europa, dus over die 1000 euro komen we voorlopig niet heen denk ik, maar wel iets om rekening mee te houden.
Ik zie nu dat er ook buiten banken om creditcardaanbieders zijn met acties dat je bijv 25 of 50 euro cadeau krijgt bij het nemen van die creditcard. Dat zou winst betekenen als je elk jaar overstapt van creditcard. Iemand die zoiets doet? Het lijkt mij bij zoiets wel een stuk linker en minder prettig dan gewoon overstappen van energieleverancier, dus ik denk niet dat ik dat zo snel zou doen.
maandag 11 september 2017 om 15:02
als het om een en/of rekening gaat lijkt het mij dat het niet zoveel uitmaakt welke naam op de daaraan gekoppelde creditcard staat toch? je hebt dan hoe dan ook beide volledige zeggenschap over het tegoed op de rekening. Dus in dat geval zou ik inderdaad geen scrupules hebben om de creditcard op naam van partner te gebruiken. (dat is natuurlijk anders als de creditcard aan een rekening alleen op je partners naam is gelinkt...)
En wat betreft de limiet: vaak is het mogelijk om die te verhogen hoor, daar hoef je niet per se twee creditcards voor te hebben. Mits je inkomen toereikend is natuurlijk...
En wat betreft de limiet: vaak is het mogelijk om die te verhogen hoor, daar hoef je niet per se twee creditcards voor te hebben. Mits je inkomen toereikend is natuurlijk...

maandag 11 september 2017 om 15:06
gemberpannekoek schreef: ↑11-09-2017 15:02En wat betreft de limiet: vaak is het mogelijk om die te verhogen hoor, daar hoef je niet per se twee creditcards voor te hebben. Mits je inkomen toereikend is natuurlijk...
En anders kun je altijd nog geld op je kaart storten zodat je 'm als debetkaart gebruikt. Dan hoeft de limiet niet eens zo hoog te zijn, maar betaal je gewoon met het geld dat je vooraf al betaald hebt.
maandag 11 september 2017 om 20:06
Wij hebben beiden een eigen creditcard en ik bedenk me nu dat dat inderdaad nog wel een punt is om op te besparen, ook omdat we die kaarten eigenlijk bijna nooit gebruiken.
Verder ook een tijdje niet geschreven, had er even de energie niet voor, want ik ben zwanger van nummer twee
Qua consuminderen komt het voor de zwangerschapskleding goed uit, want ik ben in dezelfde periode zwanger als bij de eerste, hoef dus weinig nieuws aan te schaffen.
Verder niet zo consuminderig bezig geweest. Voornemen is wel weer meer op eten/boodschappen te letten, want soms gooien we teveel weg. Nu nog even genieten van onze vakantie, die vooral uit accommodatiekosten bestaat, want verder zijn we heerlijk aan de wandel en koken we zelf. Onze dreumes vindt het gelukkig ook erg leuk in de rugdrager.
Verder ook een tijdje niet geschreven, had er even de energie niet voor, want ik ben zwanger van nummer twee

Verder niet zo consuminderig bezig geweest. Voornemen is wel weer meer op eten/boodschappen te letten, want soms gooien we teveel weg. Nu nog even genieten van onze vakantie, die vooral uit accommodatiekosten bestaat, want verder zijn we heerlijk aan de wandel en koken we zelf. Onze dreumes vindt het gelukkig ook erg leuk in de rugdrager.
maandag 11 september 2017 om 20:45
Welkom terug, mensen die er even niet waren. En gefeliciteerd Worteltaart!
Nicole, ik heb geen eigen creditcard. Ik shop heel weinig online, en vakanties voor ons beiden boekt mijn vriend altijd. Afhankelijk van of het iets voor mij alleen was of iets voor ons samen boek ik/boeken we het geld weer terug naar zijn rekening. Ik vraag het altijd netjes als ik iets wil kopen (zijn creditcard is bijv ook aan mijn Apple-account gekoppeld), maar ik maak er dus zelden gebruik van.
Qua beleggingen, als ik 39k had en ik zou niet (wat ik wel van plan ben) binnen een paar jaar een huis kopen, dan zou ik beleggen in ETF's (oftewel Trackers). Ik heb bar weinig verstand van beleggen maar hoe meer ik daar over lees hoe enthousiaster ik word. Heel laag risico en wel een redelijk rendement. Veilig beleggen dus eigenlijk.
Nicole, ik heb geen eigen creditcard. Ik shop heel weinig online, en vakanties voor ons beiden boekt mijn vriend altijd. Afhankelijk van of het iets voor mij alleen was of iets voor ons samen boek ik/boeken we het geld weer terug naar zijn rekening. Ik vraag het altijd netjes als ik iets wil kopen (zijn creditcard is bijv ook aan mijn Apple-account gekoppeld), maar ik maak er dus zelden gebruik van.
Qua beleggingen, als ik 39k had en ik zou niet (wat ik wel van plan ben) binnen een paar jaar een huis kopen, dan zou ik beleggen in ETF's (oftewel Trackers). Ik heb bar weinig verstand van beleggen maar hoe meer ik daar over lees hoe enthousiaster ik word. Heel laag risico en wel een redelijk rendement. Veilig beleggen dus eigenlijk.
maandag 11 september 2017 om 21:17
maandag 11 september 2017 om 23:15
Thanks ga er eens over lezen! Ik ben idd niet van plan een huis te kopen. Stom genoeg zit dat er voor mij, voorlopig iig, niet in. Kan maar heel weinig hypotheek krijgen en dan ook net niet genoeg spaargeld om dan iets leuks te kopen. Dan dus maar risicoloos gehuurd zitten. Ik spaar wel absurd snel maar daar heeft een hypotheekverstrekker natuurlijk geen boodschap aan._Marana_ schreef: ↑11-09-2017 20:45Welkom terug, mensen die er even niet waren. En gefeliciteerd Worteltaart!
dinsdag 12 september 2017 om 06:01
Gefeliciteerd worteltaart!!
Wij hebben geen credit card aan de gezamenlijke rekening, maar dat komt omdat het bij ons sowieso een passieve rekening is. We storten er geld op en er wordt geld afgeschreven. Als ik boodschappen doe dan doe ik dat met mijn eigen pinpas en daarna haal ik het geld van de gezamenlijke rekening af. Heeft er deels ook mee te maken dat ik dan soms ook dingen koop die dus niet van de gezamenlijke rekening gaan en dan moet ik nog een extra pincode onthouden (met alle mogelijke fouten als gevolg). Ik heb wel een eigen credit card, maar die heb ik al jaren en die hou ik ook gewoon. Wellicht als we nog eens ver op vakantie gaan dat ik dan wel voorstel om een tweede te nemen (op naam van mijn meneer).
Wij hebben geen credit card aan de gezamenlijke rekening, maar dat komt omdat het bij ons sowieso een passieve rekening is. We storten er geld op en er wordt geld afgeschreven. Als ik boodschappen doe dan doe ik dat met mijn eigen pinpas en daarna haal ik het geld van de gezamenlijke rekening af. Heeft er deels ook mee te maken dat ik dan soms ook dingen koop die dus niet van de gezamenlijke rekening gaan en dan moet ik nog een extra pincode onthouden (met alle mogelijke fouten als gevolg). Ik heb wel een eigen credit card, maar die heb ik al jaren en die hou ik ook gewoon. Wellicht als we nog eens ver op vakantie gaan dat ik dan wel voorstel om een tweede te nemen (op naam van mijn meneer).
Valhalla! Where the brave may live Forever!
dinsdag 12 september 2017 om 07:47
Hier ook 1 creditcard, maar wij zijn hier ook een grote uitzondering met alleen maar een gezamenlijke rekening. Creditcard staat op naam man, maar ik gebruik hem ook gewoon. Het enige waar hij voor gebruikt wordt zijn bestellingen in het buitenland en de verlenging van de antivirussoftware is eraan gekoppeld. De creditcard is gratis bij ons betaalpakket, maar een 2e kost wel geld. We hebben er wel een tijdje 2 gehad, maar die 2e is al jaren geleden opgezegd omdat we hem dus bijna nooit gebruiken.
Ook als je wel alles apart hebt dan zou je , mocht het zo uitkomen dingen met elkaar kunnen verrekenen. Voor de aardigheid nog even gekeken naar de kosten van een 2e creditcard. Bij mijn bank (rabo) valt me dit eigenlijk heel erg mee. Het kost 0,50 euro per maand extra (behalve als je het goedkoopste pakket hebt, maar dat is met 1 creditcard al duurder dan het middelste pakket, waar 1 gratis creditcard bijzit)
En mocht je andere vakantieplannen hebben kun je, al dan niet tijdelijk, de limiet verhogen.
Hier gaan de mp-verkopen redelijk. Ik raak zo af en toe wel wat kwijt. Doordat we de babykamer hebben verkocht moest onze oudste een andere kledingkast. Die was iets duurder dan waar we de babykamer voor verkocht hebben, maar als diegene waar ik woensdag een afspraak mee heb komt opdagen komen we daar bovenuit.
Ook als je wel alles apart hebt dan zou je , mocht het zo uitkomen dingen met elkaar kunnen verrekenen. Voor de aardigheid nog even gekeken naar de kosten van een 2e creditcard. Bij mijn bank (rabo) valt me dit eigenlijk heel erg mee. Het kost 0,50 euro per maand extra (behalve als je het goedkoopste pakket hebt, maar dat is met 1 creditcard al duurder dan het middelste pakket, waar 1 gratis creditcard bijzit)
En mocht je andere vakantieplannen hebben kun je, al dan niet tijdelijk, de limiet verhogen.
Hier gaan de mp-verkopen redelijk. Ik raak zo af en toe wel wat kwijt. Doordat we de babykamer hebben verkocht moest onze oudste een andere kledingkast. Die was iets duurder dan waar we de babykamer voor verkocht hebben, maar als diegene waar ik woensdag een afspraak mee heb komt opdagen komen we daar bovenuit.
dinsdag 12 september 2017 om 09:16
Ik ben wel benieuwd te horen van jullie wat wel en niet loopt op MP. Wij zijn onze babykamer niet kwijtgeraakt. We hadden hem zelf via mp gekocht voor 150 euro. Uiteindelijk weggegeven via AZC aan statushouders.
Tripp trapp spullen waren zo weg. Maar spullen als de box, (kwalitatief zeer goed) wipstoeltje, speelgoed (van bv Little people), kinderkleding van merken, teva's, dat loopt niet. Ook van mijzelf kleding en schoenen van merken schiet niet op. Of mensen bieden 5 of 10 euro wat dan een belachelijk bod is.
Laatst veel in en om het huis opgeruimd en naar de kringloop gebracht. Ik heb de moeite maar niet meer gedaan het op MP te zetten.
Qua boodschappen gaat het vrij goed. We komen steeds weer rond hetzelfde maandbedrag uit en dat is lager dan een jaar geleden nu we meer in control zijn. Al heb ik hier meer mee dan mijn partner, hij is nog altijd wat makkelijker. Nog steeds wordt er weinig weggegooid.
Kinderkleding gaat ook goed. Afgelopen tijd een paar keer sokken moeten kopen omdat ik steeds misgreep. Daarnaast zie ik nu dat ze echt nieuwe spullen nodig hebben voor het najaar. Doet mij goed dat er nu niet teveel is waardoor spullen blijven liggen. Goedkoper wordt het overigens niet door, ze worden groter en daarmee duurder. Maar wat we hebben wordt steeds beter gebruikt en dat is het belangrijkst. Scheelt ook dat ik nog nauwelijks iets te groot koop voor later.
Mijn moestuin heb ik helaas minder aandacht kunnen geven dan ik wilde. Het is niet anders, geen man overboord gelukkig.
Tripp trapp spullen waren zo weg. Maar spullen als de box, (kwalitatief zeer goed) wipstoeltje, speelgoed (van bv Little people), kinderkleding van merken, teva's, dat loopt niet. Ook van mijzelf kleding en schoenen van merken schiet niet op. Of mensen bieden 5 of 10 euro wat dan een belachelijk bod is.
Laatst veel in en om het huis opgeruimd en naar de kringloop gebracht. Ik heb de moeite maar niet meer gedaan het op MP te zetten.
Qua boodschappen gaat het vrij goed. We komen steeds weer rond hetzelfde maandbedrag uit en dat is lager dan een jaar geleden nu we meer in control zijn. Al heb ik hier meer mee dan mijn partner, hij is nog altijd wat makkelijker. Nog steeds wordt er weinig weggegooid.
Kinderkleding gaat ook goed. Afgelopen tijd een paar keer sokken moeten kopen omdat ik steeds misgreep. Daarnaast zie ik nu dat ze echt nieuwe spullen nodig hebben voor het najaar. Doet mij goed dat er nu niet teveel is waardoor spullen blijven liggen. Goedkoper wordt het overigens niet door, ze worden groter en daarmee duurder. Maar wat we hebben wordt steeds beter gebruikt en dat is het belangrijkst. Scheelt ook dat ik nog nauwelijks iets te groot koop voor later.
Mijn moestuin heb ik helaas minder aandacht kunnen geven dan ik wilde. Het is niet anders, geen man overboord gelukkig.
dinsdag 12 september 2017 om 09:23
gefeliciteerd worteltaart!
Hier op moment helemaal niet consuminderig.... ik heb door diverse rekeningen een flink stuk maand over
deze maand wel behoorlijk extra gewerkt en kwam er daardoor per toeval achter dat mijn km vergoeding niet klopte dus die wordt gecorrigeerd met terugwerkende kracht voor het hele jaar..... dus dan is mijn spaar weer bij.
Hier 1 creditcard van vriend maar als ik er 1 nodig heb gebruik ik die. Zag wel dat we bij rabo 1x uitgebreid hebben dat kan denk ik wel stukje terug dus daar eens even naar kijken. Wij hebben wel eigen rekeningen en een gezamenlijke maar onderaan de streep gaat alles op de grote hoop.
Hier op moment helemaal niet consuminderig.... ik heb door diverse rekeningen een flink stuk maand over

Hier 1 creditcard van vriend maar als ik er 1 nodig heb gebruik ik die. Zag wel dat we bij rabo 1x uitgebreid hebben dat kan denk ik wel stukje terug dus daar eens even naar kijken. Wij hebben wel eigen rekeningen en een gezamenlijke maar onderaan de streep gaat alles op de grote hoop.
dinsdag 12 september 2017 om 10:14
Wat ik zoal verkocht heb en het bij mij goed doet op MP:Skye_ schreef: ↑12-09-2017 09:16Ik ben wel benieuwd te horen van jullie wat wel en niet loopt op MP. Wij zijn onze babykamer niet kwijtgeraakt. We hadden hem zelf via mp gekocht voor 150 euro. Uiteindelijk weggegeven via AZC aan statushouders.
- Ikea meubels/spullen
- Verhuisdozen
- Courante reisgidsen van veelbezochte plekken
- Teva Psyclone sandaaltjes
- Gazelle moederfiets
- Nieuwe kinderboeken
- Bepaald merk-baby/kinderspeelgoed, zoals Vtech babywalker, Vtech Toettoet, puzzel van Goula
- Bepaalde merk-baby/kinderspullen, zoals een Chicco kinderstoel, Yepp fietsstoeltje, Tripp Trapp accessoires
Kinderkleding loopt redelijk, niet als een trein, en levert per kledingstuk maar weinig op ten opzichte van de moeite. Ik zet dat er maar heel soms op, bij twijfel of weinig zin gaat het naar de kringloop of in de bak van het Leger des Heils.
Wat ik niet eens probeer omdat het slecht loopt:
- Alles wat er enigszins gebruikt uitziet / gebruikerssporen heeft
- Kleding van mezelf
- Klein en/of merkloos speelgoed (met name in babyspeelgoed zoals rammelaars komen mensen zelf al om vanwege kraamcadeautjes)
- Merkloos servies, huisraad, e.d.
Mijn strategie is om alleen maar nieuwe en echt zo goed als nieuwe spullen op te zetten waarvan ik weet dat ze gewild zijn. Om dat te weten te komen kijk ik bijv of en hoeveel erop geboden wordt bij anderen. Ik zet bijna alleen maar merkspullen en Ikea erop: daar zoeken mensen specifiek op, ze weten dan wat ze krijgen en daardoor durven ze het eerder aan. Ik doe vooronderzoek op MP, waarbij ik kijk hoe anderen het aanbieden, wat ze erbij schrijven en hoeveel ze vragen en zorg dat ik dan betere/meer foto's, een duidelijker omschrijving en een concurrerende vraagprijs heb. Behalve een scherpe vraagprijs hanteer ik een bieden-vanaf-prijs, die net iets onder de vraagprijs ligt. Zo kunnen mensen wel ietsje afdingen, maar krijg ik geen hordes onzinbiedingen. En ik zet als het even kan dingen erop op precies het moment dat er vraag naar is (bijv die sandaaltjes begin mei, speelgoed in oktober, reisgidsen een maand voordat die bestemming in trek is, etc). Deze manier kost best wel wat tijd, maar ik vind het (met vlagen) leuk om te doen en het geeft veel voldoening als ik dingen dan vervolgens snel en makkelijk verkoop.
Mooi dat je die babykamer aan het AZC hebt weggegeven, dat geeft misschien uiteindelijk nog wel meer voldoening dan als je hem verkocht had.
dinsdag 12 september 2017 om 10:57
Gefeliciteerd Worteltaart!
Wij hebben gescheiden financiën en alleen mijn vriend heeft een creditcard, die gebruik ik zelden. De enkele keer dat ik hem wel gebruikt heb maak ik geld naar hem over. We gaan later dit jaar een reis maken naar het land van mijn schoonouders. Om die reden heb ik nu toch ook een creditcard aangevraagd, zodat we een hoger limiet hebben en een back up als we bestolen worden.
Wat betreft marktplaats heb ik onlangs juist kleding van mezelf goed kunnen verkopen. Ik heb een voorkeur voor een bepaald best duur merk wat ik zelf ook alleen tweedehands koop. Ik had wat jurkjes in mijn kast hangen die ik toch niet zo vaak droeg en heb die verkocht. Op een aantal heb ik zelfs winst gemaakt en ze duurder verkocht dan waarvoor ik ze zelf had aangeschaft.
Ook studieboeken doen het goed, maar die biedt ik liever via bol.com aan. Andere boeken lopen voor geen meter en ik laat er regelmatig een paar achter in zo'n buurtbibliotheek kastje. Computeronderdelen van mijn vriend lopen ook goed.
Wat totaal niet loopt is kunst en antiek en zo. Voor mijn schoonmoeder hebben we wat schilderijen van een beetje best bekende kunstenaars proberen te verkopen en daar krijg je alleen maar super lage biedingen op. Net als antieke beelden en gebruiksvoorwerpen.
Wij hebben gescheiden financiën en alleen mijn vriend heeft een creditcard, die gebruik ik zelden. De enkele keer dat ik hem wel gebruikt heb maak ik geld naar hem over. We gaan later dit jaar een reis maken naar het land van mijn schoonouders. Om die reden heb ik nu toch ook een creditcard aangevraagd, zodat we een hoger limiet hebben en een back up als we bestolen worden.
Wat betreft marktplaats heb ik onlangs juist kleding van mezelf goed kunnen verkopen. Ik heb een voorkeur voor een bepaald best duur merk wat ik zelf ook alleen tweedehands koop. Ik had wat jurkjes in mijn kast hangen die ik toch niet zo vaak droeg en heb die verkocht. Op een aantal heb ik zelfs winst gemaakt en ze duurder verkocht dan waarvoor ik ze zelf had aangeschaft.
Ook studieboeken doen het goed, maar die biedt ik liever via bol.com aan. Andere boeken lopen voor geen meter en ik laat er regelmatig een paar achter in zo'n buurtbibliotheek kastje. Computeronderdelen van mijn vriend lopen ook goed.
Wat totaal niet loopt is kunst en antiek en zo. Voor mijn schoonmoeder hebben we wat schilderijen van een beetje best bekende kunstenaars proberen te verkopen en daar krijg je alleen maar super lage biedingen op. Net als antieke beelden en gebruiksvoorwerpen.

dinsdag 12 september 2017 om 11:01
Heel veel spullen verkoop je uiteindelijk wel, alleen is het vaak wel een kwestie van een lange adem hebben. Sommige dingen heb ik er al 10 keer opgezet, maar uiteindelijk gaat er toch elke keer wel weer wat weg.
Babyspulletjes doen het hier altijd goed; wiegje, piekstok, magnetronsterilisator, loopwagen, buggy.... Allemaal direct weg.
Ook merkkleding, zoals Converse schoentjes en Kipling sandaaltjes doen het goed op Marktplaats.
Maar ik moet wel zeggen dat ik soms ook wel op 'belachelijke boden' inga. Ik heb dan niet zo'n zin om er zo lang mee te blijven zitten en geld is geld.
Babyspulletjes doen het hier altijd goed; wiegje, piekstok, magnetronsterilisator, loopwagen, buggy.... Allemaal direct weg.
Ook merkkleding, zoals Converse schoentjes en Kipling sandaaltjes doen het goed op Marktplaats.
Maar ik moet wel zeggen dat ik soms ook wel op 'belachelijke boden' inga. Ik heb dan niet zo'n zin om er zo lang mee te blijven zitten en geld is geld.

dinsdag 12 september 2017 om 13:19
Wij hebben geen CC, en dat werkt op zich prima (al is het bij sommige dingen jammer, maar niet jammer genoeg om er per sé een te willen).
Verkopen op MP is al makkelijker als je spullen voor kleine bedragen wegdoet heb ik gemerkt, maar dan nog heeft het bij mij nooit heel goed gelopen. Ik breng mijn spullen vaak dan nog liever naar de kringloop ... scheelt een hoop gedoe en energie.
Verkopen op MP is al makkelijker als je spullen voor kleine bedragen wegdoet heb ik gemerkt, maar dan nog heeft het bij mij nooit heel goed gelopen. Ik breng mijn spullen vaak dan nog liever naar de kringloop ... scheelt een hoop gedoe en energie.
dinsdag 12 september 2017 om 14:31
Ik ook Schattigmeisje. Marktplaatsverkopen van minder dan een paar tientjes vind ik alle moeite vaak niet waard. In de randstad zal het wellicht vaker gehaald worden maar hier op het platteland komt er altijd gedoe bij met versturen en verzendkosten en zo.
RP7, risicoloos gehuurd zitten is toch prima? Ik vind het helemaal niet verkeerd om te huren. Het is erg fijn dat groot onderhoud en zo door de eigenaar betaald moet worden bijvoorbeeld. De enige uitzondering voor kopen op relatief korte termijn (binnen 2 jaar) is voor ons een uniek object dat we op het oog hebben. Als we dat kunnen kopen kunnen we het voor lage kosten erg veel meer waard maken. Maar of het doorgaat is nog maar de vraag.
RP7, risicoloos gehuurd zitten is toch prima? Ik vind het helemaal niet verkeerd om te huren. Het is erg fijn dat groot onderhoud en zo door de eigenaar betaald moet worden bijvoorbeeld. De enige uitzondering voor kopen op relatief korte termijn (binnen 2 jaar) is voor ons een uniek object dat we op het oog hebben. Als we dat kunnen kopen kunnen we het voor lage kosten erg veel meer waard maken. Maar of het doorgaat is nog maar de vraag.

dinsdag 12 september 2017 om 15:22
O ja, versturen voor een paar euro vind ik ook vaak niet de moeite waard. Maar inderdaad in de randstad wordt het vaak opgehaald. En als iemand er niet zoveel haast mee heeft dan wil ik het ook best opsturen voor een paar euro, maar dan ga ik me niet dirct de volgende dag naar het postkantoor haasten.
dinsdag 12 september 2017 om 15:57
Het ligt er inderdaad ook aan waar je woont. Ik woon in heel dichtbevolkt gebied, dus veel mogelijke 'klanten' dichtbij die het komen ophalen. Verder zit er een PostNL punt in de supermarkt om de hoek (daar komen we sowieso al 2x per week voor de boodschappen) en een Kialapunt op de route naar mijn werk. Als je op het platteland woont lijkt het me inderdaad veel meer gedoe.