Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, knieperds en mustachians - deel 6

09-03-2017 08:06 2996 berichten
Happy new topic!!



Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache



Links over besparen, consuminderen etc:
Moeders Minimalisme
Min of Meer
Positief Besparen
Lekker leven met minder
Zuinigaan
Bespaarbalans
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Valhalla Vertelt
Overgeldzaken
Leven in het nu met oog op de toekomst
Meer geld minder stress
Geld voor nop (nieuwe bespaarblog met een persoonlijk tintje)
Consuminderen
Financiëel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Impulsieve Nerd
Miss Happy Money

Deel 5



Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
anoniem_221685 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 12:12
50.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Babyspullen gingen hier wel goed, ook op platteland, maar wel voornamelijk via Facebook verkoop-groepen. Misschien dat eens proberen? Mensen taggen dan vaak anderen die zwanger zijn. Hier ook allemaal opgehaald.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben juist wel onze babykamer via MP verkocht. Was ook binnen een paar dagen weg en er was nog meer belangstelling. Ik woon in een dorp in Drenthe en hier in het dorp heb je naast PostNL, Kiala, DHL en DPD. PostNL is bij de supermarkt, Kiala bij het benzinestation en DHL bij de bouwmarkt, verder is men denk ik ook wel bereid om iets verder te rijden voor dingen. Degene die de babykamer heeft gekocht woont hier een half uur met de auto vandaan.

Ik kijk dus ook wat er voor soortgelijke dingen wordt gevraagd en ik verkoop ook niet te duur, al geef ik het ook niet weg. En idd, goede foto's maken, met alleen de dingen die je verkoopt. Ik ben bezig met o.a de kinderwagen en er staan dus serieus foto's bij met het kind in de wagen.

Voor kinderkleding ga ik naar de kinderbeurs hier in de buurt. En daar mag je dus nu geen zomerspul aanbieden, alleen herfst en winterspullen. Zit wel veel werk in, je mag bijvoorbeeld pakketjes met maximaal 3 kledingstukken aanbieden en je moet alles labelen en prijzen. Maar goed, wat ik op de beurs niet kwijt kan kan ik dan alsnog in de kledingbak doen.

Wat MP betreft moet je heel erg kijken hoeveel staat er op en wat vragen ze ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties. Mijn strategie is niet echt afwijkend zo te lezen. Het zal wat schelen dat ik buiten de Randstad woon. Hier zijn gelukkig alle verzendmogelijkheden bij de hand.

Ik zit niet op Facebook, dus valt af. Op een beurs staan zie ik mezelf niet snel doen. Ik ben wel een bezoeker ervan. Ik heb weleens kleding ingebracht zonder zelf een kraam te hebben. Erg veel werk, veel niet verkocht, leverde slechts een paar tientjes op.
Alle kinderkleding geef ik nu weg, het levert maar een paar euro op via mp en voor zoveel moeite. Dan doe ik liever anderen een plezier ermee.

Onze Vtech Babywalker heb ik vier keer moeten plaatsen, ondanks scherpe prijs. Ik kijk ook naar wat anderen vragen. Maar het is uiteindelijk gelukt.

Boeken doe ik ook via bol.com, ook dat loopt helaas niet zo.

Ik probeer het gewoon maar zo nu en dan, in de tussentijd maak ik de kringloop blij.

Nicole, ik vond dat ook een hele goede bestemming. Ik heb het AZC al vaker spullen gegeven, met name mannenkleding was toen echt een tekort aan.
Alle reacties Link kopieren
Merkkleding van de kinderen verkoopt best goed op marktplaats. De rest verkoop ik op de kledingbeurs. Hier zit een hele fijne kledingbeurs waar je alleen maar hoeft in te brengen en aan het einde van het seizoen wordt het op je rekening gestort. Vorige keer bijna 100E.

Triptrap ook pas verkocht, die liep heel goed.
Paar jurkjes van King Louie van mijzelf liepen ook heel goed
Oude dr Martens, zeker 20 jaar oud, nog heel goed verkocht. Daar was ik echt verbaasd over.
Fietsen vorig jaar verkocht. Niet zo duur, maar de garage moest leeg.

Goede foto's schelen echt heel veel in de verkoop. Goed belicht, de maten erbij (opgemeten in cm) en netjes gestreken.


Verder heb ik eigenlijk niet zo veel te vertellen. Beetje stilte voor de storm. In 2018 hopen we in 1x de hypotheek af te kunnen lossen. Op dit moment kunnen we niet zo veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit juist te denken aan eens een kledingbeurs proberen ipv Marktplaats voor de kinderkleding. Waarom vond je dat veel werk Skye? Het lijkt mij juist minder werk dan Marktplaats omdat je geen foto's hoeft te maken, teksten op te stellen, berichtjes heen en weer sturen en pakketjes maken en verzenden. Alleen labelen, wegbrengen, geld ophalen en klaar! Maar ik heb het nog nooit gedaan dus wellicht zie ik iets over het hoofd?

Gaaf dat jullie volgend jaar hypotheekloos hopen te zijn Bubblegum!
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
12-09-2017 22:41
Ik zit juist te denken aan eens een kledingbeurs proberen ipv Marktplaats voor de kinderkleding. Waarom vond je dat veel werk Skye? Het lijkt mij juist minder werk dan Marktplaats omdat je geen foto's hoeft te maken, teksten op te stellen, berichtjes heen en weer sturen en pakketjes maken en verzenden. Alleen labelen, wegbrengen, geld ophalen en klaar! Maar ik heb het nog nooit gedaan dus wellicht zie ik iets over het hoofd?

Gaaf dat jullie volgend jaar hypotheekloos hopen te zijn Bubblegum!
Bij ons is het maximaal 3 dingen per setje en een minimale prijs van 2 euro. En idd, met MP moet je foto's maken dat hoeft voor de beurs niet, maar moet wel een lijst maken waar alles op staat (code, omschrijving, bedrag) en datzelfde moet ook op het kaartje. Als ik het op MP zou zetten zou ik het als 1 pakket doen.

V-tech babywalkers staan er plenty op MP. Wij hebben er 1 van Winnie the pooh en die loopt ook niet. Maar goed, dat van mij staat er nu voor de 2e week op, dus het kan nog. En Sinterklaas duurt nog even, dus kan best dat ie dan wel gaat. Oudste heeft hem zelf ook met Sinterklaas gekregen.
Alle reacties Link kopieren
@bubblegum: jouw beurs klinkt ideaal!

@nicole: het grootste probleem is volgens mij dat het hier niet zo goed georganiseerd is. Dat betekent veel onnodig gedoe. Overal is het weer anders georganiseerd. Ik zou het gewoon een keer proberen.

Een keer meegedaan met een andere beurs die alleen merkkleding innam. Twee bomvolle wasmanden ingebracht. Opbrengst voor mij was vijf euro O_o

In de tussentijd hoop ik hier een keer tegen een fijne beurs aan te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan gaan investeren in een locaal windenergiepark. Per aandeel zijn de kosten € 190,00 en daarvoor krijg je 250 Kwh per jaar terug. Je mag maximaal je eigen verbruik kopen, in mijn geval 4 stuks. Ze zeggen dat je binnen 6 à 7 jaar je investering terug hebt en daarna levert het dus minimaal 13 jaar dus rendement op. Je moet wel van energieleverancier veranderen en minimaal 5 jaar van een bepaalde leverancier gebruik maken. En dat laatste zou voor mij de adder onder het gras kunnen zijn, hoe denken jullie hierover?
Alle reacties Link kopieren
AliM schreef:
13-09-2017 20:04
Ik kan gaan investeren in een locaal windenergiepark. Per aandeel zijn de kosten € 190,00 en daarvoor krijg je 250 Kwh per jaar terug. Je mag maximaal je eigen verbruik kopen, in mijn geval 4 stuks. Ze zeggen dat je binnen 6 à 7 jaar je investering terug hebt en daarna levert het dus minimaal 13 jaar dus rendement op. Je moet wel van energieleverancier veranderen en minimaal 5 jaar van een bepaalde leverancier gebruik maken. En dat laatste zou voor mij de adder onder het gras kunnen zijn, hoe denken jullie hierover?
Hier in de omgeving willen ze ook een windenergiepark gaan realiseren. Alleen is er zoveel tegenstand uit de omgeving dat ze vandaag bij de raad van state zitten. Dit soort dingen zou voor mij al een no go zijn om in zoiets te investeren. Tegenstanders kunnen dit soort dingen jarenlang tegenhouden. Bovendien zit je geld dan ook 20 jaar vast. Ik zou sowieso de kleine lettertjes heel goed lezen en het contract en de tarieven van de leverancier goed nakijken.
AliM schreef:
13-09-2017 20:04
Ik kan gaan investeren in een locaal windenergiepark. Per aandeel zijn de kosten € 190,00 en daarvoor krijg je 250 Kwh per jaar terug.

Ik heb zogenaamde Winddelen, dat zijn ook participaties in een windturbine (niet lokaal, je schrijft je gewoon in voor een turbine ergens in Nederland). Ze waren volgens mij ook rond de 200 euro 215 euro om precies te zijn, maar ik krijg daarvoor 500 Kwh per jaar per aandeel. Ik moet alleen wel nog jaarlijks een paar tientjes onderhoudskosten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Onderhoud zou ook €9.50 per jaar zijn. Het is ook niet zo dat mijn geld op de bank nu veel geld oplevert, en je gaat dat aandeel pas betalen op het moment dat ze daadwerkelijk beginnen met bouwen. Mijn geld zit ook niet 20 jaar vast, ik zou dan 20 jaar minder/geen stroomkosten meer betalen. Ik overweeg het ook vanwege de milieu-effecten.
alim wijzigde dit bericht op 14-09-2017 22:32
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En toen zat ik per 31 oktober zonder werk. Naja, mijn contract loopt dan af en het wordt niet verlengt. Eigenlijk boeit het me niet zo heel erg, ik wist zelf ook wel dat ik er niet wilde blijven en ik had tijdens mijn vakantie al wat dingen in gang gezet qua sollicitaties. Het is dus eigenlijk wel redelijk in goed overleg gegaan. Zo gaan we het ook brengen over een paar weken.

Dankzij wat mensen in mijn omgeving heb ik ook al wat lijntjes open staan, dus ik maak me vooralsnog niet heel veel zorgen over dat ik eventueel echt thuis kom te zitten.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Succes V1k1ng, spannende tijd dan voor jou! Ik hoop dat je een fijne nieuwe werkplek vindt.
Alle reacties Link kopieren
Komt goed, ik heb waarschijnlijk al een gesprek geregeld :P
Blijkbaar heb ik toch wat dingen op mijn CV staan waar bedrijven wel happy van worden :P

Ik moet ook zeggen dat ik het ook eigenlijk wel goed vind, ook nu het een beetje geland is. Collega's zijn leuk, klanten zijn leuk, maar doordat er wat zaken veranderd zijn is de inhoud van mijn functie weer meer teruggebracht naar waar ik eerst voor aangenomen ben. Dat is nu net waar ik ondertussen het minste voldoening uit haal (op termijn dan) en er is geen uitzicht op een functie waar ik beter tot mijn recht kom. Dan kan ik wel heel graag willen blijven, maar moeten blijven is dan een heel ander verhaal. Daarnaast wordt mijn contract nu voor de 2e keer om dezelfde reden niet verlengt/wil ik zelf niet verlengen, dus dan zit je op termijn gewoon op de verkeerde plek.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Viking! Meteen aan de gang ermee en als je er geen plezier meer in had is het misschien maar beter. Tijd voor nieuwe uitdagingen.
Alle reacties Link kopieren
RP7 schreef:
15-09-2017 18:54
Goed bezig Viking! Meteen aan de gang ermee en als je er geen plezier meer in had is het misschien maar beter. Tijd voor nieuwe uitdagingen.
Volgende week heb ik al een gesprek in de agenda staan. Daar hadden ze zeker wel interesse in iemand met mijn certificaten.
Wel detachering, maar goed, dan kan ik wellicht wel de richting op die ik wil. Dan kijk ik over een paar jaar wel weer verder.

Ook nog een sollicitatie lopen bij een heel groot ICT-bedrijf, die had ik al lopen voor duidelijk werd dat mijn contract niet verlengt zou worden, maar daar wacht ik al weer bijna 1,5 week op terugkoppeling.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Spannende tijden voor je, Viking. Zou super zijn als het allemaal mooi in elkaar overloopt qua banenwissel.

Wat zijn jullie financiële valkuilen? Ik denk dat die van mij te maken heeft met het boodschappen doen en dat ik daar geen hekel aan heb. Ik moet toegeven dat ik daarom vaker ga dan noodzakelijk en ben ook gevoelig voor impuls aankopen. Met name voor de trommels van de kinderen, daar doe ik graag gezonde en lekkere versnaperingen in en dat is alles bij elkaar toch wat duurder.
Alle reacties Link kopieren
Valkuilen, hier ook idd de boodschappen. Soms gaat het weken goed en haal ik netjes weekboodschappen en houd me aan een weekmenu. Maar in grote drukte heb ik weleens geen zin om te koken dus word er wat gehaald of iets simpels uit de supermarkt. Verder kinderkleding, momenteel de rem er maar weer op gegooid.
Alle reacties Link kopieren
Op kinderkleding heb ik rigoureus bezuinigd. Eerst maar eens afdragen wat ze hebben.

Valkuil is hier gezelligheid. Wijntje, toastje, keertje ergens lunchen, mooi weer lekker op het terras, weekendje weg dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt valkuilen op mijn dagelijkse uitgaven, boodschappen gaat volgens budget, uitspatting is hoogstens een keer een bakje voorgesneden fruit ipv de normale appels. Aangezien ik wel heel erg van koken hou gaat daar sowieso wel relatief veel geld heen, veel verse groentes e.d.
Kleding koop ik wanneer ik het nodig heb, let daarbij niet direct op sales oid. Dat mensen per maand 200-300 euro aan kleding e.d. uit kunnen geven vind ik dan ook heel lastig om te begrijpen.

Toen ik nog alleen woonde had ik daar eigenlijk meer last van, dan bestelde ik nog wel eens een doos met spullen uit vega webshops, maar dat heb ik nu eigenlijk ook al een hele tijd niet meer gedaan.

Het enige waar ik wel gemakkelijk veel geld aan uitgeef zijn spullen voor de re-enactment, maar aangezien ik daar eigenlijk ook wel alles voor heb wat ik nodig heb zijn dat ook kleinere bedragen geworden.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Schreef jij hier eerst onder een andere naam, Viking?
Alle reacties Link kopieren
Klopt, maar vond die 'digitale' (hint) naam die meer zo bij me passen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
lekkere broodjes in de stad, dat is mijn valkuil. Gelukkig kom ik niet vaak in de stad, en meestal is het ook als ik alleen ben. Boodschappen doe ik als ik de kinderen naar school heb gebracht en dan heb ik mij buik nog vol. Stel nou dat ik nu boodschappen zou doen (het is nu 10.15 en zit net te denken om een tussendoortje te pakken) dan is het moeilijker om die dingen te laten liggen (de zelfscankassa's zitten naast de bakkerij, dus de lekkere dingen liggen daar vlakbij)
Alle reacties Link kopieren
Boodschappen en eten in het algemeen blijven hier ook een valkuil.
Ik kook graag en het is zoeken naar een juiste balans tussen uitgebreid koken en lekker eten en net te veel uitgeven aan de boodschappen. Ik vind lekker en gezond eten belangrijk en wil daar niet te veel op bezuinigen maar mijn halve dag in de keuken maaltijden zijn een stuk duurder dan een wat meer allerdaagse ook lekkere en gezonde maaltijd.

Verder heb ik sowieso de laatste tijd het gevoel dat ik best veel uitgeef. Als ik het wat geef jij uit aan kleding topic lees zit ik wat hoger dan sommige en veel lager dan andere en is het zeker gezien mijn omstandigheden (eerste representatieve baan) allemaal prima baal ik soms toch van die kosten.
Net als de kosten voor mijn studie, allemaal heel redelijk, maar ik geef toch weer zo 150 euro aan studieboeken uit en collegegeld wordt ergens komende week ook weer afgeschreven.

Ik heb sowieso gewoon de laatste tijd wel wat geld uitgegeven. Soms dingen die moeten of anders dingen die ik graag wilde (een vrij prijzig schouwburgkaartje) en waar ik goed overna heb gedacht maar toch voelt het alsof ik te veel heb uitgegeven. Ik ben wel even toe aan niets uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
ziezo, de knoop is doorgehakt, ik ben voor het eerst overgestapt van energieleverancier en ga komend jaar naar Vandebron! hopelijk gaat alles goed...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven