Geld & Recht alle pijlers

CV ketel. Afdingen?

20-12-2013 15:42 24 berichten
Wij zijn al een tijdje op zoek naar een nieuwe cv ketel.

Onze ketel doet het nog, maar is al wat ouder, dus vervanging komt er binnen nu en een paar jaar aan.

We hebben een bedrijf langs laten komen en een aantal offertes van ze ontvangen. De bedragen variëren tussen de 1500 en 2000 euro voor het complete verhaal (ketel, installatie, btw)

Nu heb ik de ketels zelf even opgezocht, en bij alle offertes kan ik ongeveer de som maken: totale kosten - ketel = 700 euro. Dat zou dus zeggen dat ze 700 euro rekenen voor de installatie.

Toen de installateur hier was voor de offerte zei hij dat het een makkelijk klusje word omdat alles er gewoon netjes uit ziet. Ketel weg, nieuwe ketel erin en klaar.

Zouden jullie nog af proberen te dingen? Of nog een installateur laten komen van een ander bedrijf?

ofwel; hoe zorg ik er voor dat ik niet te veel betaal voor mijn nieuwe ketel?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader heeft hem zelf opgehangen, maar dat is een handige jongen. Daarna is hij gekeurd door een installatiebedrijf.

Dus als je een handige jongen weet...
Dat zou ook nog een optie zijn.

Alleen is man wel handig, maar niet zo'n fan van zelf met de gasleiding aan de slag gaan.
Als ik jou was zou ik in ieder geval offertes opvragen van meerdere bedrijven.

Verder kan onderhandelen natuurlijk altijd!
Mijn vriend werkt in de installatie techniek en beunt veel bij met dit soort klussen.

Zoek dus een beunhaas, bij bedrijven zal er niet veel of zelfs niks van af kunnen.
intergas is een van de goedkoopste.

daar heb je al ketel plus installatie voor nog geen 1000 euro.

maar........je krijgt er dan wel een verplicht onderhoudscontract van 2 jaar bij, a 10 euro pm.
wij slapen nooit.
Goedkoop is niet altijd goed weet ik van mijn vriend
Warmgarant.nl kan ik aanbevelen, voor 1250, een nieuwe cv ketel incl installatie. Er zit zelfs een onderhoudscontract bij (excl). Prijs hangt wel af van welke ketel, maar dit is zelf te berekenen op de site. Wij zijn zeer tevreden.
Ik zou proberen af te dingen. Voor 1800 heb ik een nieuwe ketel op een totaal andere plek in huis laten installeren. Voor dit bedrag zijn alle leidingen gelegd, in de kruipruimte en daarboven, is een afvoer op het dak gemaakt en zijn alle oude leidingen verwijderd. Drie man, een volledige dag werk. Als jouw nieuwe ketel alleen een kwestie van ophangen is, lijkt me dat dat véél goedkoper kan.
Warmgarant heeft intergas. Als beste getest september 2013 volgens Consumentenbond.
Kijk ook naar wat voor badkamer je hebt, stortdouche of niet, de grote van je woning enz..
Ik ben toevallig ook aan het ketelshoppen en heb al diverse offertes voor een NEFIT ketel. Het verschil tussen goedkoopste en duurste is nu 400,- euro, dus ruimte is er zeker.
Kijk niet alleen naar de prijs van de ketel. Het kan zijn dat de ketel namelijk best wel goedkoop is, maar dat je de hoofdprijs betaalt voor de aansluitset en de rookgasafvoer.

Je huidige ketel is dat ook een HR ketel? Mocht dit een VR-ketel zijn dan krijg je ook nog de kosten voor het aanleggen van een condenswaterafvoer. Een HR ketel heeft dit namelijk nodig en bij een VR ketel was dit niet nodig.

Dat de Intergas ketel als beste uit de test komt is zo omdat deze in verhouding heel goedkoop is vergeleken met de gerenommeerde merken als Nefit e.d.. Let wel op dat het vaak gaat om de prijs/kwaliteit verhouding. Een Intergas gaat b.v. maar 10 jaar mee, terwijl een Nefit gemakkelijk langer mee gaat en ook langer het hogere rendement houdt.

Een CV ketel kun je toch het beste laten installeren door een erkend gastechnisch installateur. Je wilt toch echt niet iedereen aan je gasinstallatie laten "rommelen"?!
Dank voor de tips.

Wij hebben nu een vr ketel.

Ketel heeft ooit ergens anders gestaan maar is verplaatst. Ik heb begrepen dat dat ondere andere vanwege condenswater afvoer. Dit gaat het riool in - of de afvoer daarvoor is in ieder geval aanwezig.

Offertes zijn Nefit en Remeha, inc op afstand bedienbare klok thermostaat.

We hebben nu een enkel leidingen systeem, dit vervangen zou 2500 euro zijn - inclusief matriaal, maar voor zover ik kan zien exclusief ketel.
Maar 700 materiaal / loon is redelijk normaal?

We hebben onder andere een offerte voor een Nefit Trendline HRC25 cw4.

Installatie inc materialen arbeidsloon en van afstand bedienbare klokthermostaat kost bijna 2000 euro

Online zie ik ketel prijzen voorbij komen vanaf 1115,- euro.

De themostaat is rond de 200 euro, dus dan blijft er nog iets van 700 over.
Wat bedoel je met dat enkel leidingen systeem?

Ik denk dat je ook een nieuwe rookgasafvoer nodig hebt omdat er een heel ander type ketel komt. Dit kost zo ongeveer ¤ 100,00.

¤ 1.115,00 voor deze ketel is dat incl. B.T.W.? Als dat zo is dan heb je deze bijna voor kostprijs.

De thermostaat die je bedoelt is dat een draadloze klokthermostaat Honeywell? ¤ 200,00 incl. B.T.W. is dan best wel een goede prijs.

In de ¤ 700,00 zit naast arbeidsloon ook een ketelaansluitset. Dit is echt nodig om de nieuwe ketel veilig aan te sluiten. Deze kost incl. B.T.W. ongeveer ¤ 90,00.
quote:Pantax schreef op 20 december 2013 @ 17:49:

Ik zou proberen af te dingen. Voor 1800 heb ik een nieuwe ketel op een totaal andere plek in huis laten installeren. Voor dit bedrag zijn alle leidingen gelegd, in de kruipruimte en daarboven, is een afvoer op het dak gemaakt en zijn alle oude leidingen verwijderd. Drie man, een volledige dag werk. Als jouw nieuwe ketel alleen een kwestie van ophangen is, lijkt me dat dat véél goedkoper kan.

Deze ¤ 1.800,00 is dit incl. B.T.W.? Ik ben namelijk wel heel benieuwd wat voor ketel hiervoor is geplaatst.

Heel simpel rekenen: 3 x 8 = 24 uren x ¤ 40,00 = ¤ 960,00 alleen aan arbeidsloon (en ¤ 40,00 is echt niet een hoog uurtarief).

Bestaat dit installatiebedrijf nog? Dit bedrijf heeft echt onder de kostprijs gewerkt!
Heb je dat thermostaat echt nodig? Klinkt leuk zo'n hebbedingetje, maar je betaald er uiteindelijk gewoon voor. Wij hadden een offerte incl ipad. Nam ik geen ipad dan kon de prijs ineens 350 euro naar beneden kortom je betaald gewoon. Wat is het nut dat je hem op afstand kunt bedienen? Wij hebben gewoon een goede tijdthermostaat. Ik heb uiteindelijk via werkspot gezocht, goede installatuer gevonden die flink lager zat. Is bijna hele dag bezig geweest. De volgende ochtend bleek ketel in storing te staan. HIj is meteen teruggekomen om het op te lossen (uiteindelijk nog meer mazzel omdat hij per abuis een verkeerde prijs had doorgegeven, maar afspraak is afspraak vond hij dus 200 euro extra voordeel)
quote:babs65 schreef op 20 december 2013 @ 18:13:

Kijk niet alleen naar de prijs van de ketel. Het kan zijn dat de ketel namelijk best wel goedkoop is, maar dat je de hoofdprijs betaalt voor de aansluitset en de rookgasafvoer.

Je huidige ketel is dat ook een HR ketel? Mocht dit een VR-ketel zijn dan krijg je ook nog de kosten voor het aanleggen van een condenswaterafvoer. Een HR ketel heeft dit namelijk nodig en bij een VR ketel was dit niet nodig.

Dat de Intergas ketel als beste uit de test komt is zo omdat deze in verhouding heel goedkoop is vergeleken met de gerenommeerde merken als Nefit e.d.. Let wel op dat het vaak gaat om de prijs/kwaliteit verhouding. Een Intergas gaat b.v. maar 10 jaar mee, terwijl een Nefit gemakkelijk langer mee gaat en ook langer het hogere rendement houdt.

Een CV ketel kun je toch het beste laten installeren door een erkend gastechnisch installateur. Je wilt toch echt niet iedereen aan je gasinstallatie laten "rommelen"?!

Wat een onzin een Intergas gaat echt wel langer mee dan 10 jaar en heeft veel minder kans op storingen door het ontbreken van een 3-wegklep.

Veel ketel gehad/gezien maar nu een Intergas zeer makkelijke instellingen en zuinig dat hij is
@Babs, ja ze bestaan nog steeds, de ketel is in oktober geplaatst Het is een lokaal bedrijfje. We hebben een Nefit Proline, met een simpele thermostaat.
En inclusief btw.

Geen idee of ze onder de kostprijs hebben gewerkt. Ik vond het duur zat
ik onderhandel over alles, maar zeker met grote bedragen.

nee heb je ja kan je krijgen...je hebt niks te verliezen, hou het gewoon netjes
aantal jaar geleden ketel vervangen. Oude ketel was een groot geval, niet alle nieuwe ketels pasten er eenvoudig in (i.v.m. leidingen die verlegd/verlengd zouden moeten worden). Installateur was er toch de zo'n beetje de hele dag mee bezig. Dus kan me best voorstellen dat het plaatsen prijzig kan zijn. Wij hebben in totaal meer dan 2000 betaald.

was een lokale installateur. hij doet ook het jaarlijks onderhoud. vorig jaar was er een storing, stond hij meteen op de stoep (want geen verwarming, maar ook geen warm water en het was midden in de winter). bleek de pomp stuk ofzo. Viel onder de garantie natuurlijk, hij had het onderdeel op voorraad, dus was snel gefixt.
Een cv ketel kopen waarbij je verplicht 2 jaar lang aan een onderhoudscontract vastzit is niet handig, aangezien je het eerste jaar helemaal geen onderhoudscontract nodig hebt. De ketel heeft pas na een jaar weer onderhoud nodig en je hebt gewoon garantie op een ketel als er iets is. Een Intergas ketel gaat normaal gesproken veel langer mee dan 10 jaar. Je kunt natuurlijk pech hebben, maar dat kan met ieder merk. Nefit is een goed merk, maar wel duur. De prijs/kwaliteit verhouding van een Intergas is beter. Shoppen loont altijd de moeite, met alle grotere uitgaven naar mijn mening, maar ik zou niet voor een goedkopere prijs gaan als er een verplicht onderhoudscontract bij zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven