Geld & Recht alle pijlers

De ultieme Haar Horrorstory....

15-07-2017 14:54 333 berichten
Omdat ik steil, fijn haar heb dat soms wat gaat pluizen had ik jaren geleden een aantal keren een keratinebehandeling laten uitvoeren. Helemaal super, mijn haar werd er prachtig van en ik kon weer minstens een half jaar vooruit. Helaas ging betreffende kapper failliet en betaalbare Keratinebehandelingen zijn lastig te vinden.
Twee weken geleden (ik had wat highlights in mijn haar en die begonnen wat te pluizen) ging ik na jaren toch maar weer op zoek naar een kapper in het noorden die de betreffende behandeling aanbood. En ja! Zo blij als een kind verliet ik met pluisvrij haar de kapsalon. Mijn haar was wel een stuk lichter geworden maar alla! het is zomer!

Maar je voelt 'm al aankomen....er bleek al snel dat er iets goed mis was met mijn haar. Het voelde stroef aan, het viel op geen enkele manier meer mooi op mijn schouders, het hing strak en lijnrecht naar beneden en het werd met de dag poreuzer, een beetje zoals gestraight kroeshaar.
Ik ging terug naar de kapper en ik kreeg een gratis masker plus een knipbeurt: de poreuze uiteinden werden verwijderd. Ach...so far so good, dat kortere haar stond me erg leuk!
Echter....een dag later al bleek het poreuze naar boven "gekropen" te zijn, en ik kon mijn haren heel ver uitrekken, alsof het elastiekjes waren.
Ik begon in paniek te raken: wat was hier aan de hand???

Mijn eigen kapster schrok toen ze mijn haar zag. "Och meisje toch, alles is kapot, eigenlijk zou je het helemaal af moeten scheren! Je hebt helemaal geen keratinebehandeling gehad, het lijkt wel zo'n kroeshaarbehandeling! Kijk, bij je oren kroest het ook helemaal..."
Ja, dat was me ook al opgevallen.
Mijn kapster kon niet anders dan redden wat er nog te redden viel. "Maar het kan dat het nog verder af gaat breken hoor, die kans is groot.." waarschuwde ze. Mijn lieve kapster had zo met me te doen dat ze me maar 5 euro liet betalen terwijl ze lang met me bezig was geweest.

Tja...daar zat ik dan met mijn korte koppie, daar had ik niet voor gekozen.
Omdat ik bang was ook mijn korte haar nog te verliezen nam ik contact op met een kapperszaak in Almere waar men niet al te dure (maar natuurlijk toch prijzige) keratinebehandelingen uitvoert. Ook deze kapster schrok toen ze mijn haar zag: "Ik kan wel IETS doen, maar dit komt niet meer goed! Het haar is helemaal kapot, je bent gestraight, hoe hebben ze dat nou kunnen doen?"

Ik ben wel blij dat ik deze behandeling heb laten doen, mijn haar is inderdaad nog wat stug en dikker dan ik van nature heb, maar het lijkt wat minder poreus en het voelt wat zachter aan dan het stroeve, loodrechte, extreem uittrekbare elastiekhaar dat ik aan de mislukte behandeling had overgehouden.

Nu mijn vraag: wat kan ik eisen van de kapper die mij de verkeerde behandeling heeft gegeven? Ik heb dus al een gratis masker en een knipbeurt gehad, maar mijn haar is alleen maar verder achteruit gegaan. Het is volledig kapot! De keratinebehandeling in Almere heeft ervoor gezorgd dat alles nu niet verder afbreekt, maar hoe het in de toekomst zal zijn is nog maar de vraag.
Vandaag heb ik naar de zaak gebeld maar de eigenaar (overigens een heel aardige man!) is pas donderdag weer aanwezig. Ik heb wel verteld dat de behandeling naar zeggen van andere kappers waarschijnlijk een straight-behandeling is geweest. Als antwoord kreeg ik echter dat ze deze behandeling helemaal niet uitvoeren in de zaak.

Kijk, het liefste zou ik mijn oude haar weer terug willen, maar dat kan niet. Ik ben diep-ongelukkig met mijn korte koppie, ik heb er immers niet zelf voor gekozen. Het zal nog maanden duren voor ik mijn "eigen" haar weer terug heb en van lang haar kan ik de komende tijd alleen maar dromen..
Zou ik mijn geld nog terug kunnen krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Wikka schreef:
16-07-2017 14:43
Pas op. Lees die link die ik postte eens goed. Teveel keratine kan ook heel slecht zijn voor je haar. Ik zou het er niet meer op wagen. Ik zou helemaal stoppen met die keratine. Spaart je ook een hoop geld.

ik zou ook even ophouden met al die keratine
als je herstelbehandelingen wil doen ga dan voor olaplex
syvon schreef:
17-07-2017 09:25
Volgens mij wel, op de site kun je van ieder product teruglezen wat er in zit. Dit is de shampoo/conditioner die ik gebruik (godiva): https://nl.lush.com/products/godiva
de shampoos van lush zijn helemaal niet zo goed voor je haar, daar halen ze echt een marketing truc mee uit helaas
TO ik zou op zoek gaan naar een goede sulfaat- en parabenen vrije shampoo, of laat je bij een kapper adviseren qua producten

het is ook belanngrijk om te weten dat je er niet te veel mee aan de slag moet gaan nu
als je een overdosis aan maskers etc gaat gebruiken dan wordt je haar daar echt niet blijer van, integendeel
Pinda-Kaas schreef:
17-07-2017 09:33
ik zou ook even ophouden met al die keratine
als je herstelbehandelingen wil doen ga dan voor olaplex

Ik dacht dat Olaplex ook een keratinebehandeling was?

Ivm met de tip om voor een pruik te gaan: laat je goed informeren en zet die pruik zoveel mogelijk af. Zou een pruik dragen het teruggroeiende nieuwe haar niet beschadigen?
Francieneke, ik heb je een PB gestuurd.
Wat doet Olaplex voor je haar? En misschien dat iemand hier een goede tip heeft voor betaalbare haarproducten zonder sulfaat/parabenen?
MouseCat schreef:
17-07-2017 09:53
Francieneke, ik heb je een PB gestuurd.

Ik hoop dat ik hem kan openen. Mijn mailbox werkt niet goed. Zelf kan ik helaas nog steeds geen pb's versturen, maar ik ga het proberen!
Volgens mij heb je nu mail terug Mousecat! Het is de eerste keer dat me dat lukt!
Mmmm...ik weet niet of het echt gelukt is, inmiddels staat er bij mijn verzonden berichten (0) en mijn bericht is verdwenen.
Mousecat, heel erg bedankt voor je verhaal! Zo kan ik een opmerking van mijn eigen kapster er liever GEEN werk van te maken beter plaatsen.
Het is gelukt hoor! Ik heb ook weer gereageerd (zij het met de gebruikelijke Viva-timewarp).
Ha, toch?
MonicaG schreef:
17-07-2017 09:48
Ik dacht dat Olaplex ook een keratinebehandeling was?

nee het is wel echt anders

olaplex herstelt de zwavelbruggen in je haar
francieneke schreef:
17-07-2017 10:40
Maar herstelt het ook volledig verpest/verbrand haar?
het is geen magie natuurlijk, maar je kunt er een end mee komen
Pinda-Kaas schreef:
17-07-2017 10:36
nee het is wel echt anders

olaplex herstelt de zwavelbruggen in je haar
Maar herstelt het ook volledig verpest/verbrand haar?
Pinda-Kaas schreef:
17-07-2017 10:39
het is geen magie natuurlijk, maar je kunt er een end mee komen

Dank je wel, ik zal eens informeren.
Hoe moet ik me die zwavelbruggen voorstellen? Ik heb trouwens inderdaad weleens ergens gelezen dat Olaplex haar behoedt voor schade tijdens kleuren, bleken en permanenten. Maar mijn haar is dus al kapot!
Ik las op de vorige pagina wat over blonderen, ik zal mijn negatieve ervaring ook vertellen.

Ik kleur al sinds m'n puberteit mijn haar. Ik ben bruin en wilde het blond. Ook bij mij zorgt de blondering voor een brandende hoofdhuid en afbrekend haar. Vooral toen ik het een keer helemaal witblond liet kleuren.

Nu ben ik inmiddels meer dan 10 jaar verder en wissel ik nog steeds tussen bruin en blond (of een combinatie). Een paar jaar geleden heb ik een toxische huidreactie gekregen. Blaren op m'n hoofd enz.

Vorig jaar een allergische reactie, wederom een andere blondering maar toch pech. Ik naar de huisarts want voelde me echt raar. Gloeiend voelen, uitslag..

Toen ik terugkwam van de huisarts het maar weer bruin laten kleuren (het was kanariegeel) omdat het te kort in had gezeten. Ik heb dat niet hoeven betalen. Ze waren ook enorm geschrokken.

Hier konden zij natuurlijk niets aan doen en ze zijn erg goed. Ik kom er nog steeds. Als ik mijn haar overigen blonder wil hebben laat ik het volledig highlighten. Dan komt het niet op de hoofdhuid en dan heb ik er geen last van.

Een vriendin van mij kleurt het al jaren zwart en zij liep laatst de kapper uit met groengeel haar. Helemaal kapot. De kapper had duidelijk geen ervaring met ontkleuren..

Zij is teruggeweest naar een andere kapper en de helft van haar haar moest eraf. Zij had haar tot de billen dus dan valt het nog wel mee, maar toch zo zuur.
francieneke schreef:
17-07-2017 10:48
Dank je wel, ik zal eens informeren.
Hoe moet ik me die zwavelbruggen voorstellen? Ik heb trouwens inderdaad weleens ergens gelezen dat Olaplex haar behoedt voor schade tijdens kleuren, bleken en permanenten. Maar mijn haar is dus al kapot!
door gebroken zwavelbruggen wordt je haar poreus en zwak: waardoor het gaat afbreken of het bekende 'elastiek'effect (waardoor het uiteindelijk ook afbreekt)
en je kunt het ook als herstelbehandeling gebruiken dus als losse behandeling, ik ben gisteren nog geweest
Pinda-Kaas schreef:
17-07-2017 11:00
door gebroken zwavelbruggen wordt je haar poreus en zwak: waardoor het gaat afbreken of het bekende 'elastiek'effect (waardoor het uiteindelijk ook afbreekt)
en je kunt het ook als herstelbehandeling gebruiken dus als losse behandeling, ik ben gisteren nog geweest

Okay!
Het is wel een stuk minder prijzig dan keratine zag ik!
RedBaron schreef:
17-07-2017 10:54
Als ik mijn haar overigen blonder wil hebben laat ik het volledig highlighten. Dan komt het niet op de hoofdhuid en dan heb ik er geen last van.
doe ik ook ja, ik word helemaal in de folie gezet
anders zit ik ook compleet onder de blaren
Blonderen is inderdaad heel riskant, ik las het ook hier. Er gaat vaak iets mis. Zelf laat ik weleens highlights zetten. Dan licht het haar wat op en je hoofdhuid komt niet in gevaar. Maar goed.....het is toch ook idioot dat van die "keratinebehandeling" mijn haar heel licht werd! Ik weet dat je dat bij permanenten ook kunt hebben, dus ik zal waarschijnlijk een omgekeerde permanent hebben gehad (= straighten/ relaxen). Heel dunne haartjes gingen kroezen, die waren denk ik kapot, uitgerekt en teruggesprongen.
Francieneke als je googled op 'keratin treatment gone wrong' of 'keratin treatment gone bad' dan kun je lezen dat het echt vaker voorkomt
je zal vast wel een keratine behandeling hebben gehad maar je haar is gewoon verbrand
Pinda-Kaas schreef:
17-07-2017 11:40
Francieneke als je googled op 'keratin treatment gone wrong' of 'keratin treatment gone bad' dan kun je lezen dat het echt vaker voorkomt
je zal vast wel een keratine behandeling hebben gehad maar je haar is gewoon verbrand

De keratinebehandeling in Almere heeft mijn overgebleven haar een heel stuk verbeterd! Het bleef ook gewoon dezelfde kleur houden. De behandelingen die ik jaren geleden in Groningen heb gehad maakten mijn haar vooral mooi, glanzend en sterk.

Het verschil is denk ik dat ik een chemische behandeling heb gehad waarbij het haar eerst kapot is gemaakt en daarna gevormd. Dit heeft mijn haar verwoest. Ondanks dat er wel keratine in de behandeling verwerkt zal zijn geweest.

De echte keratinebehandelingen zijn niet chemisch en voegen alleen keratine toe aan je haar. Je haar blijft dus hetzelfde, alleen sterker en gezonder.
Kroes en pluis zullen wel verminderen omdat het haar minder poreus is.
En zo'n behandeling wilde ik dus...
RedBaron schreef:
17-07-2017 10:54
Ik las op de vorige pagina wat over blonderen, ik zal mijn negatieve ervaring ook vertellen.

Ik kleur al sinds m'n puberteit mijn haar. Ik ben bruin en wilde het blond. Ook bij mij zorgt de blondering voor een brandende hoofdhuid en afbrekend haar. Vooral toen ik het een keer helemaal witblond liet kleuren.

Nu ben ik inmiddels meer dan 10 jaar verder en wissel ik nog steeds tussen bruin en blond (of een combinatie). Een paar jaar geleden heb ik een toxische huidreactie gekregen. Blaren op m'n hoofd enz.

Vorig jaar een allergische reactie, wederom een andere blondering maar toch pech. Ik naar de huisarts want voelde me echt raar. Gloeiend voelen, uitslag..

Toen ik terugkwam van de huisarts het maar weer bruin laten kleuren (het was kanariegeel) omdat het te kort in had gezeten. Ik heb dat niet hoeven betalen. Ze waren ook enorm geschrokken.

Hier konden zij natuurlijk niets aan doen en ze zijn erg goed. Ik kom er nog steeds. Als ik mijn haar overigen blonder wil hebben laat ik het volledig highlighten. Dan komt het niet op de hoofdhuid en dan heb ik er geen last van.

Een vriendin van mij kleurt het al jaren zwart en zij liep laatst de kapper uit met groengeel haar. Helemaal kapot. De kapper had duidelijk geen ervaring met ontkleuren..

Zij is teruggeweest naar een andere kapper en de helft van haar haar moest eraf. Zij had haar tot de billen dus dan valt het nog wel mee, maar toch zo zuur.

Brrrrr, je moet toch oppassen met dat blonderen zeg! Ik heb er ook weleens aan gedacht, zo'n platinablond koppie. Zo lekker zomers.
Maar nee, na deze verhalen zal ik dat NOOIT doen.
Francieneke, ik heb alleen je openingspost gelezen en nog een paar reacties (zit op mijn werk, middagpauze ;) ). Omdat ik die keratinebehandeling bij de kapper ook zo duur vond heb ik ooit bij Kruidvat een thuisbehandeling van Franck Provost (Kit expert lissage Brésilien) gekocht. Na het aanbrengen (volgens de gebruiksaanwijzing) op 1 lok, ging het onmiddellijk mis. Mijn haar verschroeide helemaal, precies of ik het verbrand had. Gelukkig ben ik onmiddellijk gestopt met de behandeling. De dag erna kon ik alsnog naar de kapper voor de dure behandeling (in plaats van een kort kapsel)

Zou het kunnen dat je kapster dit product gebruikt heeft?

Sterkte! Een regelrechte ramp zou ik dit vinden :'(

Edit: ik gebruikte dit dus wel om te ontkrullen (geen kroeshaar). De kapster deed dit ook. Dan was mijn haar ontkruld en gevoed in 1 keer.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Wat een horrorverhaal. Precies de reden waarom ik niets, maar dan ook niets met mijn haar laat gebeuren door een kapper behalve knippen. Zelfs wassen doe ik thuis, vanwege de shampoos die ze bij kapperszaken gebruiken.

Ik föhn, stijl, verf en style het ook niet en was het met goede shampoo. Is helaas nodig als je kwetsbaar haar hebt :'(

Ik hoop voor je dat je een gepaste oplossing vindt en dat je haar hierna weer mooi teruggroeit :hug:
MrsNiceGuy schreef:
17-07-2017 12:27
Francieneke, ik heb alleen je openingspost gelezen en nog een paar reacties (zit op mijn werk, middagpauze ;) ). Omdat ik die keratinebehandeling bij de kapper ook zo duur vond heb ik ooit bij Kruidvat een thuisbehandeling van Franck Provost (Kit expert lissage Brésilien) gekocht. Na het aanbrengen (volgens de gebruiksaanwijzing) op 1 lok, ging het onmiddellijk mis. Mijn haar verschroeide helemaal, precies of ik het verbrand had. Gelukkig ben ik onmiddellijk gestopt met de behandeling. De dag erna kon ik alsnog naar de kapper voor de dure behandeling (in plaats van een kort kapsel)

Zou het kunnen dat je kapster dit product gebruikt heeft?

Sterkte! Een regelrechte ramp zou ik dit vinden :'(

Edit: ik gebruikte dit dus wel om te ontkrullen (geen kroeshaar). De kapster deed dit ook. Dan was mijn haar ontkruld en gevoed in 1 keer.

Zoiets moet het wel geweest zijn! Ik zal eens neuzen straks bij Kruidvat of dat spul er nog is. Ik moet er toch heen, op zoek naar zoutvrije shampoo.
Gelukkig maar trouwens dat je dat spul eerst op een lok heb geprobeerd zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven