Geld & Recht alle pijlers

De ultieme Haar Horrorstory....

15-07-2017 14:54 333 berichten
Omdat ik steil, fijn haar heb dat soms wat gaat pluizen had ik jaren geleden een aantal keren een keratinebehandeling laten uitvoeren. Helemaal super, mijn haar werd er prachtig van en ik kon weer minstens een half jaar vooruit. Helaas ging betreffende kapper failliet en betaalbare Keratinebehandelingen zijn lastig te vinden.
Twee weken geleden (ik had wat highlights in mijn haar en die begonnen wat te pluizen) ging ik na jaren toch maar weer op zoek naar een kapper in het noorden die de betreffende behandeling aanbood. En ja! Zo blij als een kind verliet ik met pluisvrij haar de kapsalon. Mijn haar was wel een stuk lichter geworden maar alla! het is zomer!

Maar je voelt 'm al aankomen....er bleek al snel dat er iets goed mis was met mijn haar. Het voelde stroef aan, het viel op geen enkele manier meer mooi op mijn schouders, het hing strak en lijnrecht naar beneden en het werd met de dag poreuzer, een beetje zoals gestraight kroeshaar.
Ik ging terug naar de kapper en ik kreeg een gratis masker plus een knipbeurt: de poreuze uiteinden werden verwijderd. Ach...so far so good, dat kortere haar stond me erg leuk!
Echter....een dag later al bleek het poreuze naar boven "gekropen" te zijn, en ik kon mijn haren heel ver uitrekken, alsof het elastiekjes waren.
Ik begon in paniek te raken: wat was hier aan de hand???

Mijn eigen kapster schrok toen ze mijn haar zag. "Och meisje toch, alles is kapot, eigenlijk zou je het helemaal af moeten scheren! Je hebt helemaal geen keratinebehandeling gehad, het lijkt wel zo'n kroeshaarbehandeling! Kijk, bij je oren kroest het ook helemaal..."
Ja, dat was me ook al opgevallen.
Mijn kapster kon niet anders dan redden wat er nog te redden viel. "Maar het kan dat het nog verder af gaat breken hoor, die kans is groot.." waarschuwde ze. Mijn lieve kapster had zo met me te doen dat ze me maar 5 euro liet betalen terwijl ze lang met me bezig was geweest.

Tja...daar zat ik dan met mijn korte koppie, daar had ik niet voor gekozen.
Omdat ik bang was ook mijn korte haar nog te verliezen nam ik contact op met een kapperszaak in Almere waar men niet al te dure (maar natuurlijk toch prijzige) keratinebehandelingen uitvoert. Ook deze kapster schrok toen ze mijn haar zag: "Ik kan wel IETS doen, maar dit komt niet meer goed! Het haar is helemaal kapot, je bent gestraight, hoe hebben ze dat nou kunnen doen?"

Ik ben wel blij dat ik deze behandeling heb laten doen, mijn haar is inderdaad nog wat stug en dikker dan ik van nature heb, maar het lijkt wat minder poreus en het voelt wat zachter aan dan het stroeve, loodrechte, extreem uittrekbare elastiekhaar dat ik aan de mislukte behandeling had overgehouden.

Nu mijn vraag: wat kan ik eisen van de kapper die mij de verkeerde behandeling heeft gegeven? Ik heb dus al een gratis masker en een knipbeurt gehad, maar mijn haar is alleen maar verder achteruit gegaan. Het is volledig kapot! De keratinebehandeling in Almere heeft ervoor gezorgd dat alles nu niet verder afbreekt, maar hoe het in de toekomst zal zijn is nog maar de vraag.
Vandaag heb ik naar de zaak gebeld maar de eigenaar (overigens een heel aardige man!) is pas donderdag weer aanwezig. Ik heb wel verteld dat de behandeling naar zeggen van andere kappers waarschijnlijk een straight-behandeling is geweest. Als antwoord kreeg ik echter dat ze deze behandeling helemaal niet uitvoeren in de zaak.

Kijk, het liefste zou ik mijn oude haar weer terug willen, maar dat kan niet. Ik ben diep-ongelukkig met mijn korte koppie, ik heb er immers niet zelf voor gekozen. Het zal nog maanden duren voor ik mijn "eigen" haar weer terug heb en van lang haar kan ik de komende tijd alleen maar dromen..
Zou ik mijn geld nog terug kunnen krijgen?
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
19-07-2017 10:19
Zelf denk ik niet dat mijn haarwortel is aangetast, want ik heb geen pijnlijke, branderige of jeukende hoofdhuid. En ik heb nu ook de neiging om alles er maar af te laten halen, dan hoef ik ook niet meer te schrikken van haar dat opeens verder kapot blijkt te zijn. Ja, en als ik dan raar haar blijf houden dan ga ik zeker naar de huisarts, maar ik heb goede hoop dat dat wel mee zal vallen.
Millimeteren is dan de best optie denk ik. Haar groeit ongeveer 1 cm per maand, als ik dan weer les moet geven heb ik in ieder geval weer gewoon (maar natuurlijk wel erg kort) haar.
En als het echt triest staat dan toch maar een pruik.
Gelukkig maar dat je niet voor de klas hoeft te staan nu, ik denk ook dat scheren de beste oplossing is. Dan ben je er iig helemaal vanaf.
aidem schreef:
19-07-2017 10:43
Wat een horror!! Verschrikkelijk :(

Stiekem moet iedereen toch wel een beetje lachen bij dit filmpje denk ik. Die verbaasde blik met dat dode zielige vogelnestje op haar hoofd :rofl: Gelukkig groeit het weer aan (is te hopen voor haar).
Sorry maar ik kan daar echt niet om lachen, het is alleen maar erg zielig
francieneke schreef:
19-07-2017 10:19
Zelf denk ik niet dat mijn haarwortel is aangetast, want ik heb geen pijnlijke, branderige of jeukende hoofdhuid. En ik heb nu ook de neiging om alles er maar af te laten halen, dan hoef ik ook niet meer te schrikken van haar dat opeens verder kapot blijkt te zijn. Ja, en als ik dan raar haar blijf houden dan ga ik zeker naar de huisarts, maar ik heb goede hoop dat dat wel mee zal vallen.
Millimeteren is dan de best optie denk ik. Haar groeit ongeveer 1 cm per maand, als ik dan weer les moet geven heb ik in ieder geval weer gewoon (maar natuurlijk wel erg kort) haar.
En als het echt triest staat dan toch maar een pruik.

Ik denk dat je nu ongeveer een halve cm gezond haar hebt, omdat het nu twee weken geleden is. Ik zou de kapper, die de fout gemaakt heeft, wel laten kijken. Niet eens meer voor een schadevergoeding (al zou ik zeker proberen om mijn geld van die behandeling terug te krijgen!), maar vooral ook omdat zij zich ervan bewust moeten zijn dat ze écht een fout hebben gemaakt.

Ik kan me een verhaal herinneren, hier op het forum, van een jongedame met een vergelijkbaar verhaal, maar dan omdat ze haar haar had laten blonderen. Kwam er uiteindelijk ook op neer dat ze afscheid moest nemen van haar lange haar. Als ik me niet vergis heeft haar kapper aangeboden om het een bepaalde tijd gratis te knippen, want kort haar lang laten groeien duurt niet alleen vrij lang, de tussenfases zijn niet grappig als je het niet in model houdt.
Alleen zit deze kapper niet bij jou in de buurt, dus ik zou zeker eens heel ernstig gaan babbelen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Let je wel op bij millimeteren dat je hoofdhuid niet gewend is aan de zon?

Als je geen hoedje of doekje wil dragen dan is een spray met SPF misschien een idee, lijkt me dat zoiets je haar niet vet maakt of zo:

https://cynthia.nl/beauty-mode/review-v ... e-make-up/
De kapper zit ongeveer 20 km bij me vandaan, dus het is best te doen met de auto. Ik ben heel benieuwd hoe men gaat reageren. Ik zou het echt geweldig vinden wanneer ze hun fout toegeven en me serieus tegemoet komen. Het onderste uit de kan hoef ik echt niet, want kort haar blijkt me leuk te staan. Een slechter argument bestaat er niet :-D , maar ik ben al blij als ik straks mijn eigen haar weer heb, ook al is dat kort. Ik amuseer me enorm met het bekijken van korte kapsels: pixy, bob, extreme undercut enz. Ook bekijk ik filmpjes op Youtube van meiden die van lang naar kort gaan. Er komt veel moois langs.

Nee, ik wil vooral erkenning. Als dat er komt, plus dan nog het liefst mijn geld terug en/of knipbeurten tot mijn eigen haar er weer goed mee door kan, dan zul je mij nooit horen klagen over deze, als zeer goed bekend staande, kapperszaak.

En bedankt voor de waarschuwing/ tip Monica, daar moet ik inderdaad aan denken straks!
francieneke schreef:
19-07-2017 18:39
De kapper zit ongeveer 20 km bij me vandaan, dus het is best te doen met de auto. Ik ben heel benieuwd hoe men gaat reageren. Ik zou het echt geweldig vinden wanneer ze hun fout toegeven en me serieus tegemoet komen. Het onderste uit de kan hoef ik echt niet, want kort haar blijkt me leuk te staan. Een slechter argument bestaat er niet :-D , maar ik ben al blij als ik straks mijn eigen haar weer heb, ook al is dat kort. Ik amuseer me enorm met het bekijken van korte kapsels: pixy, bob, extreme undercut enz. Ook bekijk ik filmpjes op Youtube van meiden die van lang naar kort gaan. Er komt veel moois langs.

Nee, ik wil vooral erkenning. Als dat er komt, plus dan nog het liefst mijn geld terug en/of knipbeurten tot mijn eigen haar er weer goed mee door kan, dan zul je mij nooit horen klagen over deze, als zeer goed bekend staande, kapperszaak.

En bedankt voor de waarschuwing/ tip Monica, daar moet ik inderdaad aan denken straks!
Laat je even weten hoe het gesprek verlopen is bij die kapper?
Ginerva schreef:
20-07-2017 08:30
Laat je even weten hoe het gesprek verlopen is bij die kapper?
Jazeker, dat zal ik doen!
succes vandaag, laat zien dat je in ieder geval haar op je tanden hebt ;)
Lorem Ipsum
De kapper heeft in een woord geweldig gereageerd! Hij vond het verschrikkelijk voor me wat er gebeurd was, hij bood meteen aan het geld terug te geven en bovendien mag ik altijd bij hem langskomen voor een gratis knipbeurt! Daarbij gaf hij aan die behandeling in de toekomst nooit meer toe te passen. Hij had al contact gehad met de fabrikant, maar die begon meteen tegen te sputteren: "Tja, mevrouw had dus wel highlights..."
Maar daar had de fabrikant geen punt,, want een keratinebehandeling is juist prima voor zowel onbehandeld als behandeld haar.
Ik maak heel graag gebruik van zijn aanbod, want hij heeft ook mijn haar helemaal bijgeknipt en dat heeft hij echt heel mooi gedaan.
Het ziet er zelfs een beetje chique uit vind ik. Ook de kapper gaf aan dat ik een kort koppie prima kan hebben, maar dat dat natuurlijk niet de bedoeling was en dat het hem enorm speet.
"Jij neemt het gelukkig nog luchtig op" ze hij. "Een andere klant had er heel veel werk van kunnen maken en dan hadden we een hoop problemen gehad!"

Dus.....een eerlijke, fijne kapper!! Ik ben super blij met de oplossing en ik laat mijn kapsel daar graag bijhouden in de toekomst!
Wat fijn dat hij zo gereageerd heeft. Echt klasse van hem.
Wat fijn dat het zo goed gegaan is :)

@turquasi: lol met de woordspeling :mrgreen:
Ja super he? Ik had had niet eens haar op de tanden :rofl: nodig, want hij kwam me meteen tegemoet. Toffe kapper!!
Ik heb het verhaal gevolgd maar niet gereageerd omdat ik niets nuttig toe te voegen had. Ik ben wel super blij dat het zo fijn is afgelopen. Wat leuk dat je uiteindelijk fantastisch blijkt te staan met zo'n kort koppie! :kneel:

En dit allemaal zo kort na het wimperverhaal... :|
oef, fijn zeg!
Lorem Ipsum
francieneke schreef:
20-07-2017 14:10
De kapper heeft in een woord geweldig gereageerd! Hij vond het verschrikkelijk voor me wat er gebeurd was, hij bood meteen aan het geld terug te geven en bovendien mag ik altijd bij hem langskomen voor een gratis knipbeurt! Daarbij gaf hij aan die behandeling in de toekomst nooit meer toe te passen. Hij had al contact gehad met de fabrikant, maar die begon meteen tegen te sputteren: "Tja, mevrouw had dus wel highlights..."
Maar daar had de fabrikant geen punt,, want een keratinebehandeling is juist prima voor zowel onbehandeld als behandeld haar.
Ik maak heel graag gebruik van zijn aanbod, want hij heeft ook mijn haar helemaal bijgeknipt en dat heeft hij echt heel mooi gedaan.
Het ziet er zelfs een beetje chique uit vind ik. Ook de kapper gaf aan dat ik een kort koppie prima kan hebben, maar dat dat natuurlijk niet de bedoeling was en dat het hem enorm speet.
"Jij neemt het gelukkig nog luchtig op" ze hij. "Een andere klant had er heel veel werk van kunnen maken en dan hadden we een hoop problemen gehad!"

Dus.....een eerlijke, fijne kapper!! Ik ben super blij met de oplossing en ik laat mijn kapsel daar graag bijhouden in de toekomst!
Wat een top einde van dit drama. Super.
Je moet nog wel even je ava aanpassen ;-)
.
Ja, die ava klopt niet meer. Ik zal binnenkort een ander gebruiken! ;-)

En ja, inderdaad kort na het wimperverhaal. Maar....ik heb nu behoorlijk lange wimpers door dat serum, dat ik niet had gekocht als er niks met mijn wimpers aan de hand was geweest! Ze zijn nu langer dan ooit, dus dat is ook wel weer leuk bij zo'n kort kapsel!

Ik ben helemaal blij en zo fijn te zien dat er nog eerlijke kappers zijn!
Mwah, bij de nieuwe ava staat het kapsel er maar gedeeltelijk op. Ik maak ik de loop van de tijd wel een nieuwe, we moeten het hier eerst maar even mee doen...
francieneke schreef:
20-07-2017 16:39
Mwah, bij de nieuwe ava staat het kapsel er maar gedeeltelijk op. Ik maak ik de loop van de tijd wel een nieuwe, we moeten het hier eerst maar even mee doen...
Ben je het echt zelf op die foto? Wow. Dat had ik niet verwacht, ik maakte eigenlijk een geintje. Maar het staat je inderdaad goed :)
.
Ja staat superleuk!
Nou is ie weg, ik probeerde de foto zo te plaatsen dat het gehele kapsel erop zou staan. Maar dat lukte niet, en nu is alles weg! Maar ik probeer het straks nog eens!
Nah, weer niet het hele kapsel, ik krijg het niet voor elkaar. Komt nog!
Dat staat je echt hartstikke leuk Francien!
Het haar staat je goed. Maar ik kijk er nogal vanop dat je met eigen naam en foto op het forum zit. Vooral omdat je voor de klas staat. Ben je niet bang dat al je gedonder en meningen de hele school doorgaan als iemand je herkent? De docenten die ik ken, hebben allemaal een afgesloten FB-account bijvoorbeeld.
Wat een toffe kapper, fijn dat je zo goed geholpen bent.

Je ziet er fantastisch uit met je nieuwe kapsel :cheer2:
boerinnetje-van-buuten schreef:
20-07-2017 19:08
Het haar staat je goed. Maar ik kijk er nogal vanop dat je met eigen naam en foto op het forum zit. Vooral omdat je voor de klas staat. Ben je niet bang dat al je gedonder en meningen de hele school doorgaan als iemand je herkent? De docenten die ik ken, hebben allemaal een afgesloten FB-account bijvoorbeeld.
Sta je voor de klas? Nee dan helemáál niet slim dit. Zoek een ander plaatje, serieus !
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven