Geld & Recht alle pijlers

De ultieme Haar Horrorstory....

15-07-2017 14:54 333 berichten
Omdat ik steil, fijn haar heb dat soms wat gaat pluizen had ik jaren geleden een aantal keren een keratinebehandeling laten uitvoeren. Helemaal super, mijn haar werd er prachtig van en ik kon weer minstens een half jaar vooruit. Helaas ging betreffende kapper failliet en betaalbare Keratinebehandelingen zijn lastig te vinden.
Twee weken geleden (ik had wat highlights in mijn haar en die begonnen wat te pluizen) ging ik na jaren toch maar weer op zoek naar een kapper in het noorden die de betreffende behandeling aanbood. En ja! Zo blij als een kind verliet ik met pluisvrij haar de kapsalon. Mijn haar was wel een stuk lichter geworden maar alla! het is zomer!

Maar je voelt 'm al aankomen....er bleek al snel dat er iets goed mis was met mijn haar. Het voelde stroef aan, het viel op geen enkele manier meer mooi op mijn schouders, het hing strak en lijnrecht naar beneden en het werd met de dag poreuzer, een beetje zoals gestraight kroeshaar.
Ik ging terug naar de kapper en ik kreeg een gratis masker plus een knipbeurt: de poreuze uiteinden werden verwijderd. Ach...so far so good, dat kortere haar stond me erg leuk!
Echter....een dag later al bleek het poreuze naar boven "gekropen" te zijn, en ik kon mijn haren heel ver uitrekken, alsof het elastiekjes waren.
Ik begon in paniek te raken: wat was hier aan de hand???

Mijn eigen kapster schrok toen ze mijn haar zag. "Och meisje toch, alles is kapot, eigenlijk zou je het helemaal af moeten scheren! Je hebt helemaal geen keratinebehandeling gehad, het lijkt wel zo'n kroeshaarbehandeling! Kijk, bij je oren kroest het ook helemaal..."
Ja, dat was me ook al opgevallen.
Mijn kapster kon niet anders dan redden wat er nog te redden viel. "Maar het kan dat het nog verder af gaat breken hoor, die kans is groot.." waarschuwde ze. Mijn lieve kapster had zo met me te doen dat ze me maar 5 euro liet betalen terwijl ze lang met me bezig was geweest.

Tja...daar zat ik dan met mijn korte koppie, daar had ik niet voor gekozen.
Omdat ik bang was ook mijn korte haar nog te verliezen nam ik contact op met een kapperszaak in Almere waar men niet al te dure (maar natuurlijk toch prijzige) keratinebehandelingen uitvoert. Ook deze kapster schrok toen ze mijn haar zag: "Ik kan wel IETS doen, maar dit komt niet meer goed! Het haar is helemaal kapot, je bent gestraight, hoe hebben ze dat nou kunnen doen?"

Ik ben wel blij dat ik deze behandeling heb laten doen, mijn haar is inderdaad nog wat stug en dikker dan ik van nature heb, maar het lijkt wat minder poreus en het voelt wat zachter aan dan het stroeve, loodrechte, extreem uittrekbare elastiekhaar dat ik aan de mislukte behandeling had overgehouden.

Nu mijn vraag: wat kan ik eisen van de kapper die mij de verkeerde behandeling heeft gegeven? Ik heb dus al een gratis masker en een knipbeurt gehad, maar mijn haar is alleen maar verder achteruit gegaan. Het is volledig kapot! De keratinebehandeling in Almere heeft ervoor gezorgd dat alles nu niet verder afbreekt, maar hoe het in de toekomst zal zijn is nog maar de vraag.
Vandaag heb ik naar de zaak gebeld maar de eigenaar (overigens een heel aardige man!) is pas donderdag weer aanwezig. Ik heb wel verteld dat de behandeling naar zeggen van andere kappers waarschijnlijk een straight-behandeling is geweest. Als antwoord kreeg ik echter dat ze deze behandeling helemaal niet uitvoeren in de zaak.

Kijk, het liefste zou ik mijn oude haar weer terug willen, maar dat kan niet. Ik ben diep-ongelukkig met mijn korte koppie, ik heb er immers niet zelf voor gekozen. Het zal nog maanden duren voor ik mijn "eigen" haar weer terug heb en van lang haar kan ik de komende tijd alleen maar dromen..
Zou ik mijn geld nog terug kunnen krijgen?
lunaleeflang schreef:
17-07-2017 12:29
Wat een horrorverhaal. Precies de reden waarom ik niets, maar dan ook niets met mijn haar laat gebeuren door een kapper behalve knippen. Zelfs wassen doe ik thuis, vanwege de shampoos die ze bij kapperszaken gebruiken.

Ik föhn, stijl, verf en style het ook niet en was het met goede shampoo. Is helaas nodig als je kwetsbaar haar hebt :'(

Ik hoop voor je dat je een gepaste oplossing vindt en dat je haar hierna weer mooi teruggroeit :hug:

Ik laat mijn haar altijd bij de kapper bijknippen en soms laat ik er een paar highlights in zetten, los dan van die keratinebehandelingen.

Verven doe ik heel soms zelf met zo'n "natuurverf" zonder ammonia en parabenen en stylen doe ik ook nauwelijks. Borstel er doorheen en wegwezen. Met lang haar is dat geen probleem, maar nu met raar kort haar loop ik voor gek.

Daarom laat ik het maar zo tot mijn normale haar weer terug is (vaak bij laten knippen dus, want dat spul was ingezet tot bijna op de hoofdhuid) en dan...tja, stiekeltjes en laten groeien.

Ik durf nu amper aan mijn haar te komen, wassen durf ik ook niet. Ik ben veel te bang dat het toch weer af gaat breken.
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
17-07-2017 12:44
Zoiets moet het wel geweest zijn! Ik zal eens neuzen straks bij Kruidvat of dat spul er nog is. Ik moet er toch heen, op zoek naar zoutvrije shampoo.
Gelukkig maar trouwens dat je dat spul eerst op een lok heb geprobeerd zeg!
Ik heb het onlangs nog zien staan maar ben er met een grote boog omheen gelopen.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Natuurverf...
hmm
Lorem Ipsum
francieneke schreef:
16-07-2017 10:27
O, wat erg!! Dat moeten toch ook best veel plukken geweest zijn, want meestal komen highlights door je hele kapsel te zitten.
Heb je het toen ook af moeten laten knippen?
De highlights waren gelukkig in kleine plukjes. Het viel niet erg op. Ik hoefde mijn haren niet af te laten knippen. Maar later kwam het besef dat ik ook mijn hoofdhuid verbrand had kunnen hebben, wat gelukkig niet gebeurd is. Hierna heb ik nooit meer highlights genomen.
Pure kokosolie schijnt heel goed te zijn voor je haar. De enige olie die je haar kan opnemen. Neem een eetlepel kokosolie /kokosvet (de tuinen of action verkoopt het) en laat dit vloeibaar worden in je handen, smeer het in je haar. Laat het een half uur intrekken en spoel uit met veel shampoo. Heel voedend voor je haar, het wordt er veel zachter van. Hopelijk is het wat voor jou. Voor kroezend haar is sowieso haarolie een goed idee om het in toom te houden (goede ervaring met die van het kruidvat haarolie, elvive haarolie, the bodyshop haarserum)
Wat een horrorverhaal! Ik gebruik shampoo van Neutral, daar zit nauwelijks naar spul in. Misschien kan je die eens bekijken in de winkel.
Wat afschuwelijk voor je!
Ik hoop dat ze in ieder geval aan jou een schadevergoeding geven!

Toevallig kwam ik dit filmpje tegen op FB, moest aan je denken :(
[urlhttps://youtu.be/oS_EmjiVTVQ][/url]
Kan iemand mij vertellen hoe zout genoemd wordt in de ingrediëntenlijst op de verpakking? Het woord 'zout' of 'natrium' ben ik echt nog nooit tegengekomen.
Alvast bedankt!
Bestaardigopzich schreef:
17-07-2017 20:53
Kan iemand mij vertellen hoe zout genoemd wordt in de ingrediëntenlijst op de verpakking? Het woord 'zout' of 'natrium' ben ik echt nog nooit tegengekomen.
Alvast bedankt!
Ik denk dat ze zeepvrij bedoelde.
Jeetje...

Twee weken geleden. Dus ongeveer een halve cm van je uitgroei is momenteel gezond. Ik zou toch de rechtsbijstand dan voor extensions laten gaan. Als je een afspraak maakt over twee weken is je haar 1 cm lang, daar kunnen ze wel wat mee. Een pruik is nu te warm en bovendien schrik je dan nog steeds elke ochtend.

Qua shampoo zou ik gaan voor een no poo. De nieuwe van elvive bijvoorbeeld. Is er voor gekleurd of voor droog haar. Ik heb me laten vertellen dat die laatste een beetje vettig is (olie), zelf heb ik die voor gekleurd haar en die bevalt prima. In elk geval eentje zonder SLS (meestal staat dat als tweede op de ingredientenlijst) of helemaal geen shampoo.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
safrat schreef:
17-07-2017 21:12
Ik denk dat ze zeepvrij bedoelde.
Haha dat zou een hoop verklaren :) Ik dacht: zou best kunnen, je hebt ook allerlei stylingproducten met zeezout erin zodat je haar eruitziet alsof je het niet gewassen hebt na een dagje strand.
Of zoiets.. snap het eigenlijk niet: mijn haar is dof en stug als ik het zeewater er niet uitspoel en heb altijd geleerd dat dat echt slecht is voor je haar: uitspoelen dus.
Maar goed. Ben een sukkel met die dingen... ;) Heb prima milde shampoo dus daar hou ik het dan maar bij! Tnx :thumbsup:
Wat ongelooflijk naar voor je! Ik snap dat je het liefst met een zak over je hoofd loopt, maar kort haar kan je ook heel leuk stylen. Geef het iets meer tijd.

Ik gebruik zelf wel eens shampoo van Decubal, dat kan je gewoon bij de Tuinen kopen en kost 10 euro per fles. Daar zitten voor zover ik weet geen parfums en andere zooi in. Ze hebben bij de Tuinen echter heel veel natuurlijke shampoos, dus ik zou mij gewoon laten adviseren als ik jou was.

Ik heb zelf ook een keer mijn haar kort moeten knippen na blonderen. Dat had echter meer te maken met het feit dat ik het uit wilde laten groeien, maar mijn haar was wel flink dunner geworden omdat ik als 16-jarige graag naar de peroxide greep en ook nog eens thuisbehandelingen deed. Eigen schuld dus. Het is echter weer helemaal goedgekomen. Je hebt in dit soort gevallen gewoon veel geduld nodig.

Extensions zou ik nog even mee wachten. Ik zou toch in ieder geval de tijd uitzitten tot je haar 4 of 5 centimeter is, een paar maanden dus, anders krijg je het Britney Spears-effect. Die probeerde ook te snel extensions te laten zetten nadat ze haar hoofd kaal schoor en het zag er niet uit. Je wilt bovendien niet het risico lopen dat ze de extensions vastmaken aan het poreuze ipv het gezonde gedeelte en dat ze vervolgens afbreken.
Goedemorgen, dank voor jullie meedenken! Nee, ik bedoel echt shampoo zonder zout en ook zonder parabenen en siliconen. Dus sulfaat/sodium/parabenen/siliconenvrij. Ik fiets vandaag wel even naar de Tuinen, ik zal eens kijken bij Debucal en Neutral. Gelukkig heb ik net vakantie, dus ik heb alle tijd me er mee bezig te houden en ik hoef niet heel representatief te zijn.

@Miepje, dat filmpje: zo ging dat mij mij dus ook, precies hetzelfde! Dat is toch pure horror?

Het haar dat ik nog heb begint op sommige plekken al vervelend te doen, dus ik ben straks gedwongen het te laten millimeteren. Het zou mooi zijn als ik op de bovenkant nog wat kan behouden, zo'n anderhalve centimeter. Dan is het aan de achterkant en de zijkanten opgeschoren en dan zit er boven nog wat volume.
Jongste zoon en ik hebben het over een Ellie Lust-kapsel. Net zoals zij het heeft, maar dan gemillimeterd.

Gisteren ben ik met lood in mijn schoenen gaan fitnessen en daar zei een van de trainsters iets wat me toch een boost gaf: "Meid, dit is leueueueueuk. Dit kun jij hebben hoor, je heb zo'n mooi fijn koppie en dat komt nu nog veel beter uit!" Dat werd meteen door anderen beaamd.
Ik vind zelf helemaal niet dat mijn gezicht mooi uitkomt, ik mis mijn lange haren, maar ze zei het duidelijk niet als troost. Het kwam uit de grond van haar hart. De mensen bij de fitness vonden dit mooier dan mijn lange haar.

Kijk! Dat geeft de burger weer moed. Ik vertelde ze wel dat er waarschijnlijk nog een stuk af moet, maar er werd zo gereageerd van: "Wees blij zeg, jij kan het hebben!"

Dit had ik echt nodig, want ik sneak een beetje weg wanneer ik bijvoorbeeld de hond uitlaat en bekenden tegenkom. En ik doe mijn boodschappen ook in supermarkten waar ik niet vaak kom. Eigenlijk zit ik vaak binnen nu ik geen les meer hoef te geven.
Kun je nagaan wat een invloed zoiets op je kan hebben.

Maar goed, vandaag stap ik op de fiets en dan ga ik lekker even rondneuzen in de stad. Misschien is het tijd voor weer eens een stel oorbellen of opvallende knoppen. Er moeten wel nieuwe gaatjes geschoten worden, maar ik denk dat ik dat maar gewoon ga doen. En dan een zomers Ellie Lustkapsel!
De sodium in shampoo is geen zout. SLS en SLES zijn zeep.
Hier een goed stuk over alle rommel die er in standaard shampoos zit en over no poo: mss heb je er iets aan.
https://www.devoedzamekeuken.nl/no-poo-uitdaging/
En nog een hopelijk handige link: http://natuurlijkmooihaar.blogspot.nl/2 ... .html?m=1
Dank Redhothead!
@Miepje, dat filmpje: zo ging dat mij mij dus ook, precies hetzelfde! Dat is toch pure horror?

Dat vond ik ook! Ik wou gewoon meehuilen met haar, zo sneu.
Gelukkig groeit haar weer aan, alleen duurt het (te) lang.
Fijn, dat je positieve reacties krijgt op je nieuwe kapsel!
O meeennnn, ik deed een beetje net zoals die vrouw in dat filmpje. Zo van : "O neeeee, wat is dit, wat gebeurt er, wat moet ik nou doen?!?!"
Het was doodeng, ik was bang dat ik geen haar op mijn hoofd meer over zou houden. Gelukkig viel dat nog mee, maar ik denk dat al mijn haren waren afgebroken als ik niet naar Almere was gegaan voor die keratinebehandeling.
De links van Redhothead heb ik zonet bekeken en ik heb besloten de komende tijd eens te proberen mijn haar met ei te wassen. Ik denk dat de keratine dan een stuk minder snel afbreekt dan wanneer ik shampoo gebruik.
Nog steeds ben ik bang toch meer haarbreuk te krijgen en wassen en stylen laat ik zo lang mogelijk achterwege.

Een Ellie Lust-kapsel heb ik nog niet, maar dat gaat zeker gebeuren want al het aangetaste haar zal er toch af moeten. Maar mijn buren vonden mijn kapsel ook zo leuk (en nu mensen mijn rattenkoppie alleen maar flatterend vinden krijg ik er op een bepaalde manier nog lol in ook) en ik heb het nog maar even laten zitten. Morgen ga ik wel nieuwe oorknopjes laten schieten.

Als het na een wasbeurt (met ei dus) toch gaat afbreken dan gaat de schaar er wel meteen in. Het is al heel kort en gemillimeterd haar zal me blijkbaar niet spuuglelijk maken. Toch hoop ik het te kunnen rekken allemaal: tot mijn eigen haar een centimeter of 2 is en dan het kapotte haar eraf. Maar of dat gaat lukken....geen idee!

Elk nadeel hep s'n voordeel. Kort haar staat me dus goed en het is helemaal hip deze zomer. Ik verschuil me inmiddels niet meer in m'n huis!
Tja....zo vrolijk en optimistisch ik gisteren nog was over mijn haar, zo somber ben ik nu. Vanochtend in de spiegel zag ik dat mijn haar er weer flink poreus uitziet, als een kapot elastiekje kringelt het zich op sommige plaatsen omhoog.
Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen: wachten tot morgen, tot ik bij de kapper die het veroorzaakt heeft terecht kan, of het laten millimeteren door mijn eigen kapper.

Mijn haar is gewoon eng: even lijkt het zich goed te houden en dan blijkt het poreuze weer verder omhoog gekropen te zijn.
francieneke schreef:
19-07-2017 09:20
Tja....zo vrolijk en optimistisch ik gisteren nog was over mijn haar, zo somber ben ik nu. Vanochtend in de spiegel zag ik dat mijn haar er weer flink poreus uitziet, als een kapot elastiekje kringelt het zich op sommige plaatsen omhoog.
Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen: wachten tot morgen, tot ik bij de kapper die het veroorzaakt heeft terecht kan, of het laten millimeteren door mijn eigen kapper.

Mijn haar is gewoon eng: even lijkt het zich goed te houden en dan blijkt het poreuze weer verder omhoog gekropen te zijn.
He bah, was je eindelijk een beetje gewend gaat je haar weer raar doen.

Ik zou ff wachten tot je bij die kapper bent geweest om het te laten zien en dan naar je eigen kapper om het nog korter te laten knippen of zelfs te scheren. Als je het helemaal kaal maakt dan be je wel gelijk overal vanaf. Vraag me wel af of je haarwortel misschien ook aangetast is, misschien moet je je daar is over laten informeren door de huisarts
dubbel
Ginerva schreef:
19-07-2017 10:01
He bah, was je eindelijk een beetje gewend gaat je haar weer raar doen.

Ik zou ff wachten tot je bij die kapper bent geweest om het te laten zien en dan naar je eigen kapper om het nog korter te laten knippen of zelfs te scheren. Als je het helemaal kaal maakt dan be je wel gelijk overal vanaf. Vraag me wel af of je haarwortel misschien ook aangetast is, misschien moet je je daar is over laten informeren door de huisarts

Zelf denk ik niet dat mijn haarwortel is aangetast, want ik heb geen pijnlijke, branderige of jeukende hoofdhuid. En ik heb nu ook de neiging om alles er maar af te laten halen, dan hoef ik ook niet meer te schrikken van haar dat opeens verder kapot blijkt te zijn. Ja, en als ik dan raar haar blijf houden dan ga ik zeker naar de huisarts, maar ik heb goede hoop dat dat wel mee zal vallen.
Millimeteren is dan de best optie denk ik. Haar groeit ongeveer 1 cm per maand, als ik dan weer les moet geven heb ik in ieder geval weer gewoon (maar natuurlijk wel erg kort) haar.
En als het echt triest staat dan toch maar een pruik.
miepje1971 schreef:
17-07-2017 19:50
Wat afschuwelijk voor je!
Ik hoop dat ze in ieder geval aan jou een schadevergoeding geven!

Toevallig kwam ik dit filmpje tegen op FB, moest aan je denken :(
[urlhttps://youtu.be/oS_EmjiVTVQ][/url]
Wat een horror!! Verschrikkelijk :(

Stiekem moet iedereen toch wel een beetje lachen bij dit filmpje denk ik. Die verbaasde blik met dat dode zielige vogelnestje op haar hoofd :rofl: Gelukkig groeit het weer aan (is te hopen voor haar).
Wachten tot je bij de betreffende kapper bent geweest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven