De ultieme Haar Horrorstory....

zaterdag 15 juli 2017 om 14:54
Omdat ik steil, fijn haar heb dat soms wat gaat pluizen had ik jaren geleden een aantal keren een keratinebehandeling laten uitvoeren. Helemaal super, mijn haar werd er prachtig van en ik kon weer minstens een half jaar vooruit. Helaas ging betreffende kapper failliet en betaalbare Keratinebehandelingen zijn lastig te vinden.
Twee weken geleden (ik had wat highlights in mijn haar en die begonnen wat te pluizen) ging ik na jaren toch maar weer op zoek naar een kapper in het noorden die de betreffende behandeling aanbood. En ja! Zo blij als een kind verliet ik met pluisvrij haar de kapsalon. Mijn haar was wel een stuk lichter geworden maar alla! het is zomer!
Maar je voelt 'm al aankomen....er bleek al snel dat er iets goed mis was met mijn haar. Het voelde stroef aan, het viel op geen enkele manier meer mooi op mijn schouders, het hing strak en lijnrecht naar beneden en het werd met de dag poreuzer, een beetje zoals gestraight kroeshaar.
Ik ging terug naar de kapper en ik kreeg een gratis masker plus een knipbeurt: de poreuze uiteinden werden verwijderd. Ach...so far so good, dat kortere haar stond me erg leuk!
Echter....een dag later al bleek het poreuze naar boven "gekropen" te zijn, en ik kon mijn haren heel ver uitrekken, alsof het elastiekjes waren.
Ik begon in paniek te raken: wat was hier aan de hand???
Mijn eigen kapster schrok toen ze mijn haar zag. "Och meisje toch, alles is kapot, eigenlijk zou je het helemaal af moeten scheren! Je hebt helemaal geen keratinebehandeling gehad, het lijkt wel zo'n kroeshaarbehandeling! Kijk, bij je oren kroest het ook helemaal..."
Ja, dat was me ook al opgevallen.
Mijn kapster kon niet anders dan redden wat er nog te redden viel. "Maar het kan dat het nog verder af gaat breken hoor, die kans is groot.." waarschuwde ze. Mijn lieve kapster had zo met me te doen dat ze me maar 5 euro liet betalen terwijl ze lang met me bezig was geweest.
Tja...daar zat ik dan met mijn korte koppie, daar had ik niet voor gekozen.
Omdat ik bang was ook mijn korte haar nog te verliezen nam ik contact op met een kapperszaak in Almere waar men niet al te dure (maar natuurlijk toch prijzige) keratinebehandelingen uitvoert. Ook deze kapster schrok toen ze mijn haar zag: "Ik kan wel IETS doen, maar dit komt niet meer goed! Het haar is helemaal kapot, je bent gestraight, hoe hebben ze dat nou kunnen doen?"
Ik ben wel blij dat ik deze behandeling heb laten doen, mijn haar is inderdaad nog wat stug en dikker dan ik van nature heb, maar het lijkt wat minder poreus en het voelt wat zachter aan dan het stroeve, loodrechte, extreem uittrekbare elastiekhaar dat ik aan de mislukte behandeling had overgehouden.
Nu mijn vraag: wat kan ik eisen van de kapper die mij de verkeerde behandeling heeft gegeven? Ik heb dus al een gratis masker en een knipbeurt gehad, maar mijn haar is alleen maar verder achteruit gegaan. Het is volledig kapot! De keratinebehandeling in Almere heeft ervoor gezorgd dat alles nu niet verder afbreekt, maar hoe het in de toekomst zal zijn is nog maar de vraag.
Vandaag heb ik naar de zaak gebeld maar de eigenaar (overigens een heel aardige man!) is pas donderdag weer aanwezig. Ik heb wel verteld dat de behandeling naar zeggen van andere kappers waarschijnlijk een straight-behandeling is geweest. Als antwoord kreeg ik echter dat ze deze behandeling helemaal niet uitvoeren in de zaak.
Kijk, het liefste zou ik mijn oude haar weer terug willen, maar dat kan niet. Ik ben diep-ongelukkig met mijn korte koppie, ik heb er immers niet zelf voor gekozen. Het zal nog maanden duren voor ik mijn "eigen" haar weer terug heb en van lang haar kan ik de komende tijd alleen maar dromen..
Zou ik mijn geld nog terug kunnen krijgen?
Twee weken geleden (ik had wat highlights in mijn haar en die begonnen wat te pluizen) ging ik na jaren toch maar weer op zoek naar een kapper in het noorden die de betreffende behandeling aanbood. En ja! Zo blij als een kind verliet ik met pluisvrij haar de kapsalon. Mijn haar was wel een stuk lichter geworden maar alla! het is zomer!
Maar je voelt 'm al aankomen....er bleek al snel dat er iets goed mis was met mijn haar. Het voelde stroef aan, het viel op geen enkele manier meer mooi op mijn schouders, het hing strak en lijnrecht naar beneden en het werd met de dag poreuzer, een beetje zoals gestraight kroeshaar.
Ik ging terug naar de kapper en ik kreeg een gratis masker plus een knipbeurt: de poreuze uiteinden werden verwijderd. Ach...so far so good, dat kortere haar stond me erg leuk!
Echter....een dag later al bleek het poreuze naar boven "gekropen" te zijn, en ik kon mijn haren heel ver uitrekken, alsof het elastiekjes waren.
Ik begon in paniek te raken: wat was hier aan de hand???
Mijn eigen kapster schrok toen ze mijn haar zag. "Och meisje toch, alles is kapot, eigenlijk zou je het helemaal af moeten scheren! Je hebt helemaal geen keratinebehandeling gehad, het lijkt wel zo'n kroeshaarbehandeling! Kijk, bij je oren kroest het ook helemaal..."
Ja, dat was me ook al opgevallen.
Mijn kapster kon niet anders dan redden wat er nog te redden viel. "Maar het kan dat het nog verder af gaat breken hoor, die kans is groot.." waarschuwde ze. Mijn lieve kapster had zo met me te doen dat ze me maar 5 euro liet betalen terwijl ze lang met me bezig was geweest.
Tja...daar zat ik dan met mijn korte koppie, daar had ik niet voor gekozen.
Omdat ik bang was ook mijn korte haar nog te verliezen nam ik contact op met een kapperszaak in Almere waar men niet al te dure (maar natuurlijk toch prijzige) keratinebehandelingen uitvoert. Ook deze kapster schrok toen ze mijn haar zag: "Ik kan wel IETS doen, maar dit komt niet meer goed! Het haar is helemaal kapot, je bent gestraight, hoe hebben ze dat nou kunnen doen?"
Ik ben wel blij dat ik deze behandeling heb laten doen, mijn haar is inderdaad nog wat stug en dikker dan ik van nature heb, maar het lijkt wat minder poreus en het voelt wat zachter aan dan het stroeve, loodrechte, extreem uittrekbare elastiekhaar dat ik aan de mislukte behandeling had overgehouden.
Nu mijn vraag: wat kan ik eisen van de kapper die mij de verkeerde behandeling heeft gegeven? Ik heb dus al een gratis masker en een knipbeurt gehad, maar mijn haar is alleen maar verder achteruit gegaan. Het is volledig kapot! De keratinebehandeling in Almere heeft ervoor gezorgd dat alles nu niet verder afbreekt, maar hoe het in de toekomst zal zijn is nog maar de vraag.
Vandaag heb ik naar de zaak gebeld maar de eigenaar (overigens een heel aardige man!) is pas donderdag weer aanwezig. Ik heb wel verteld dat de behandeling naar zeggen van andere kappers waarschijnlijk een straight-behandeling is geweest. Als antwoord kreeg ik echter dat ze deze behandeling helemaal niet uitvoeren in de zaak.
Kijk, het liefste zou ik mijn oude haar weer terug willen, maar dat kan niet. Ik ben diep-ongelukkig met mijn korte koppie, ik heb er immers niet zelf voor gekozen. Het zal nog maanden duren voor ik mijn "eigen" haar weer terug heb en van lang haar kan ik de komende tijd alleen maar dromen..
Zou ik mijn geld nog terug kunnen krijgen?

vrijdag 21 juli 2017 om 06:54
Dank jullie wel allemaal! Toch vind ik het wel heel kort hoor. Het is niet lelijk, maar ik begin het lange haar te missen. Ik ben net wakker en nu staat het alle kanten uit. Er zit ook wax in, het valt niet vanzelf goed. Maar goed, ik moet het er mee doen.
De kapper doet zelf ook aan extensions, als mijn haar pakweg zo'n 5 cm in ga ik daar toch eens naar vragen denk ik.
@Sandra1905: Dat is echt een nachtmerrie!!
De kapper doet zelf ook aan extensions, als mijn haar pakweg zo'n 5 cm in ga ik daar toch eens naar vragen denk ik.
@Sandra1905: Dat is echt een nachtmerrie!!

vrijdag 21 juli 2017 om 06:57
Ach, ik maak me er niet druk over. Ik ben niet bekend en ik vind zelf dat ik geen schokkende dingen schrijf, hoewel dit...boerinnetje-van-buuten schreef: ↑20-07-2017 19:08Het haar staat je goed. Maar ik kijk er nogal vanop dat je met eigen naam en foto op het forum zit. Vooral omdat je voor de klas staat. Ben je niet bang dat al je gedonder en meningen de hele school doorgaan als iemand je herkent? De docenten die ik ken, hebben allemaal een afgesloten FB-account bijvoorbeeld.

Verder zit ik ook niet op Facebook, Twitter of Instagram of zo.

vrijdag 21 juli 2017 om 07:36
Dank je wel!Jongensmama2009 schreef: ↑21-07-2017 07:21Wauw staat je heel mooi! je ziet er sowieso uit als een leuke vrouw!
Fijn dat de kapper er zo prettig op gereageerd heeft,
Ja, ik ben zo blij dat hij meteen erkende dat er wat fout was gegaan. De eerste keer dat ik er kwam had hij het niet in de gaten gehad. Ik zelf ook nog hoor, ik had nog goede hoop dat alleen de uiteinden beschadigd waren.
Omdat de zaak bekend staat als heel goed en de mensen heel aardig zijn blijf ik er gewoon komen.
Aan de achterkant is mijn haar gemillimeterd, bovenop is het iets langer en dan heb ik nog een lok van zo'n 3 cm aan de voorkant. Ik ben nu al aan het inschatten hoe mijn haar eruit zal zien als ik weer aan het werk moet, over zes weken.
vrijdag 21 juli 2017 om 07:42
Ja mensen zeggen altijd dat kort haar zo makkelijk is, maar lang is veel makkelijker. Dat valt vanzelf goed en kort haar heeft idd de neiging precies de verkeerde kant op te gaan staan. Ik herken het van de keer dat ik me had laten kortwieken. . Ik heb ook nog krullen en het was zomer , ik heb het heel warm gehad omdat ik met een soort dekbed op mijn hoofd liep. Kort haar kun je niet ff in een staart of knot doen.francieneke schreef: ↑21-07-2017 06:54Dank jullie wel allemaal! Toch vind ik het wel heel kort hoor. Het is niet lelijk, maar ik begin het lange haar te missen. Ik ben net wakker en nu staat het alle kanten uit. Er zit ook wax in, het valt niet vanzelf goed. Maar goed, ik moet het er mee doen.
@Sandra1905: Dat is echt een nachtmerrie!!![]()
Maar je zal het er idd gewoon even mee moeten doen. Ik denk dat je er al meer aan gewend bent als het een paar cm langer is en dat je die extensions dan niet eens meer nodig vind.
Good luck ermee en één voordeel: Mijn haar is toen enorm opgeknapt van die radicale knipbeurt en daar had ik nog steeds plezier van toen het weer lang werd. Dat zul jij ook vast gaan ervaren.
.

vrijdag 21 juli 2017 om 08:21
Ik hoop het Impala! Daarnet heb ik het gewassen, voor het eerst sinds die keratinebehandeling. En nu ben ik benieuwd hoe het op gaat drogen. Het springt wel al een beetje.
Enfin, zoon heeft allerlei waxen, gels en sprays, maar ik hoop eigenlijk dat dat niet nodig is.
Ik ben zo totaal niet van het stylen!
Enfin, zoon heeft allerlei waxen, gels en sprays, maar ik hoop eigenlijk dat dat niet nodig is.
Ik ben zo totaal niet van het stylen!
vrijdag 21 juli 2017 om 08:39

vrijdag 21 juli 2017 om 09:15
turquasi schreef: ↑21-07-2017 08:39Heb je kokosolie in huis francieneke? Doe dat voorlopig liever dan wax, een heeeeel klein beetje op je handpalmen opwarmen en op de punten aanbrengen.
Kun je erna altijd nog gel gebruiken eventueel maar dit zorgt tenminste voor je haar en geeft al vast wat minder pluche effect
Goede tip, ik zag hem al eerder langskomen! Het schijnt ook nog voor andere dingen te gebruiken zijn he?
vrijdag 21 juli 2017 om 09:32
Ja hoor zeker, dus als je per ongeluk toch teveel op je handen hebt gedaan dan kun je een beetje als lippenbalsem gebruiken, of mocht het echt een klodder zijn dan wrijf je het lekker op je droge onderbenen of ellebogen
(ik ken ook mensen die het gebruiken als make-upremover of tandpasta maar dat gaat mij weer net wat ver)
(ik ken ook mensen die het gebruiken als make-upremover of tandpasta maar dat gaat mij weer net wat ver)
Lorem Ipsum
vrijdag 21 juli 2017 om 09:54
Even off topic maar ik blijf het maar herhalen: kokosolie als makeupremover is echt geweldig. Zit ook geen parfum of bewaarmiddelen of andere rare toestanden in waar je huid op kan reageren en het lost je make-up in no time op.
Ik ben normaal meer van de tubes en flesjes, maar voor kokosolie maak ik toch graag een uitzondering.
Het schijnt ook het enige vet te zijn dat echt in je haarschacht binnendringt, itt andere verzorgingsproducten die er alleen maar een laagje omheen leggen.
Ik ben normaal meer van de tubes en flesjes, maar voor kokosolie maak ik toch graag een uitzondering.
Het schijnt ook het enige vet te zijn dat echt in je haarschacht binnendringt, itt andere verzorgingsproducten die er alleen maar een laagje omheen leggen.
vrijdag 21 juli 2017 om 10:59
Nou ja, dat laagje siliconen dat veel producten om je haar leggen, dat werkt wel als een trein tegen pluizen. Het stapelt zich alleen nogal op waardoor je het dan af en toe weer met speciaal spul moet wassen om de build-up weg te krijgen. Maar voor mijn haar werkt het beter dan kokosolie, dat is veel te vet voor mijn haar.MonicaG schreef: ↑21-07-2017 09:54Even off topic maar ik blijf het maar herhalen: kokosolie als makeupremover is echt geweldig. Zit ook geen parfum of bewaarmiddelen of andere rare toestanden in waar je huid op kan reageren en het lost je make-up in no time op.
.

vrijdag 21 juli 2017 om 16:18
Zo! Bij de Albert Heijn heb ik kokosolie gekocht, ik hoop dat het wat helpt. Mijn haar is na de wasbeurt weer zo'n beetje terug bij af: stug en kaarsrecht. Een "voordeel" is wel dat ik zonder gel, wax of wat dan ook het haar naar boven kan vormen. Even met mijn handen door mijn haar en het staat meteen spiky omhoog. Misschien dat de kokosolie er wat souplesse in kan brengen. Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen? Als een masker na het wassen erin en dan uitspoelen, of gewoon inmasseren in droog haar (een beetje zoals gel, mousse of wax)?

vrijdag 21 juli 2017 om 16:23
turquasi schreef: ↑21-07-2017 08:39Heb je kokosolie in huis francieneke? Doe dat voorlopig liever dan wax, een heeeeel klein beetje op je handpalmen opwarmen en op de punten aanbrengen.
Kun je erna altijd nog gel gebruiken eventueel maar dit zorgt tenminste voor je haar en geeft al vast wat minder pluche effect
Ah, Turquasi, ik zie het nu, thanxxx!
vrijdag 21 juli 2017 om 16:32
Ik ben zelf ook meer van de laagjes hoor, met olie wordt mijn haar te vlug zwaar en vet, silicone maakt het glad en zacht zonder dat het in slierten langs m'n hoofd hangt.impala schreef: ↑21-07-2017 10:59Nou ja, dat laagje siliconen dat veel producten om je haar leggen, dat werkt wel als een trein tegen pluizen. Het stapelt zich alleen nogal op waardoor je het dan af en toe weer met speciaal spul moet wassen om de build-up weg te krijgen. Maar voor mijn haar werkt het beter dan kokosolie, dat is veel te vet voor mijn haar.
Build-up strippen gaat trouwens wonderwel met Head and Shoulders Classic.
vrijdag 21 juli 2017 om 16:47
In elk geval die olie NOOIT op nat haar aanbrengen. Tenzij je alsnog met de tondeuse aan de gang wilt. Als je hier even rondneust kun je nog een topic tegenkomen met de vraag hoe je het eruit krijgt. Zelfs dreft, dasty en ammonia komen dan voorbij. Dat wil je je haar echt niet aandoen nu 
Als je er even met de staafmixer doorheen gaat wordt ie romiger, is wat makkelijker te gebruiken dan. En google er eens op, je kunt heel veel met kokosolie. Het is bruikbaar om te bakken, frituren, als gezichtscreme, heeft een lichte beschermingsfactor, kan als nagelriemverzachter gebruikt worden, een mix van 1/3 kokosolie, 1/3 baking soda en 1/3 maizena doet het goed als deodorant en die bakingsoda (ook wel zuiveringszout genoemd) kun je vervolgens gebruiken als whitening voor je tanden, je kunt er je haar mee wassen (mits het gezond is) maar het is ook een super geurvreter.
Om maar even wat dingetjes te noemen
.

Als je er even met de staafmixer doorheen gaat wordt ie romiger, is wat makkelijker te gebruiken dan. En google er eens op, je kunt heel veel met kokosolie. Het is bruikbaar om te bakken, frituren, als gezichtscreme, heeft een lichte beschermingsfactor, kan als nagelriemverzachter gebruikt worden, een mix van 1/3 kokosolie, 1/3 baking soda en 1/3 maizena doet het goed als deodorant en die bakingsoda (ook wel zuiveringszout genoemd) kun je vervolgens gebruiken als whitening voor je tanden, je kunt er je haar mee wassen (mits het gezond is) maar het is ook een super geurvreter.
Om maar even wat dingetjes te noemen

De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

vrijdag 21 juli 2017 om 18:14
Ik vind het je wel erg leuk staan, je hebt er inderdaad het goede hoofd voor! Ik vond het bij mezelf destijds geen succes...
Je kan misschien ook overwegen om haargroeimiddelen te kopen? Ik heb bij de drogist wel eens van die tabletten gezien die de groei van haar en nagels zou bevorderen. Baat het niet dan schaadt het niet, volgens mij zitten er vooral vitamines en mineralen in.
Je kan misschien ook overwegen om haargroeimiddelen te kopen? Ik heb bij de drogist wel eens van die tabletten gezien die de groei van haar en nagels zou bevorderen. Baat het niet dan schaadt het niet, volgens mij zitten er vooral vitamines en mineralen in.

vrijdag 21 juli 2017 om 18:25
NDD93 schreef: ↑21-07-2017 18:14Ik vind het je wel erg leuk staan, je hebt er inderdaad het goede hoofd voor! Ik vond het bij mezelf destijds geen succes...
Ik vind het niet heel lelijk, maar het is wel extreem kort hoor. Vooral aan de achterkant en ik moet er wel enorm aan wennen. Nou slik ik al huid-haar-nagels van het Kruidvat, maar dat is meer tegen overmatige haaruitval denk ik. Er is zo'n middel ...Jazz Hair of zoiets, maar dat is duur en ik vraag me af of de haargroei echt gestimuleerd kan worden door iets. Als iemand goede ervaringen ergens mee heeft....

vrijdag 21 juli 2017 om 18:29
Jep! Ik gebruik het als nachtcreme en na het zonnen. Mijn huid is nooit zo mooi geweestfrancieneke schreef: ↑21-07-2017 17:13Wow!!!
Ik heb goud in huis gehaald!!
Maar hee, hoe komt het dat het er amper uit te krijgen is als je het in nat haar smeert? Is het gewoon TE vet? En hecht het zich misschien in en om je haren?

Maar waarom het zo'n drama zou zijn op nat haar: geen idee.

Ik denk wel dat het dan zorgt voor een wet look..

vrijdag 21 juli 2017 om 18:37
Jitsie schreef: ↑21-07-2017 18:29Jep! Ik gebruik het als nachtcreme en na het zonnen. Mijn huid is nooit zo mooi geweest
Maar waarom het zo'n drama zou zijn op nat haar: geen idee.Je hoort wel vaker dat mensen het gebruiken op nat haar (de puntjes ofzo).
Ik denk wel dat het dan zorgt voor een wet look..
Als het dan maar niet een blijvende wetlook is...
Nu heb ik het tegenovergestelde: droog, dik en recht piekend haar. Het beschadigde haar is niet te vormen, dat is gewoon recht en wat je ook doet , dat blijft zo. Mijn gemillimeterde haar achterop voelt wel weer zacht gelukkig.
Maar die kokosolie, dat is leuk spul! Ik ga het vanavond als nachtcreme proberen!