De ultieme Haar Horrorstory....

zaterdag 15 juli 2017 om 14:54
Omdat ik steil, fijn haar heb dat soms wat gaat pluizen had ik jaren geleden een aantal keren een keratinebehandeling laten uitvoeren. Helemaal super, mijn haar werd er prachtig van en ik kon weer minstens een half jaar vooruit. Helaas ging betreffende kapper failliet en betaalbare Keratinebehandelingen zijn lastig te vinden.
Twee weken geleden (ik had wat highlights in mijn haar en die begonnen wat te pluizen) ging ik na jaren toch maar weer op zoek naar een kapper in het noorden die de betreffende behandeling aanbood. En ja! Zo blij als een kind verliet ik met pluisvrij haar de kapsalon. Mijn haar was wel een stuk lichter geworden maar alla! het is zomer!
Maar je voelt 'm al aankomen....er bleek al snel dat er iets goed mis was met mijn haar. Het voelde stroef aan, het viel op geen enkele manier meer mooi op mijn schouders, het hing strak en lijnrecht naar beneden en het werd met de dag poreuzer, een beetje zoals gestraight kroeshaar.
Ik ging terug naar de kapper en ik kreeg een gratis masker plus een knipbeurt: de poreuze uiteinden werden verwijderd. Ach...so far so good, dat kortere haar stond me erg leuk!
Echter....een dag later al bleek het poreuze naar boven "gekropen" te zijn, en ik kon mijn haren heel ver uitrekken, alsof het elastiekjes waren.
Ik begon in paniek te raken: wat was hier aan de hand???
Mijn eigen kapster schrok toen ze mijn haar zag. "Och meisje toch, alles is kapot, eigenlijk zou je het helemaal af moeten scheren! Je hebt helemaal geen keratinebehandeling gehad, het lijkt wel zo'n kroeshaarbehandeling! Kijk, bij je oren kroest het ook helemaal..."
Ja, dat was me ook al opgevallen.
Mijn kapster kon niet anders dan redden wat er nog te redden viel. "Maar het kan dat het nog verder af gaat breken hoor, die kans is groot.." waarschuwde ze. Mijn lieve kapster had zo met me te doen dat ze me maar 5 euro liet betalen terwijl ze lang met me bezig was geweest.
Tja...daar zat ik dan met mijn korte koppie, daar had ik niet voor gekozen.
Omdat ik bang was ook mijn korte haar nog te verliezen nam ik contact op met een kapperszaak in Almere waar men niet al te dure (maar natuurlijk toch prijzige) keratinebehandelingen uitvoert. Ook deze kapster schrok toen ze mijn haar zag: "Ik kan wel IETS doen, maar dit komt niet meer goed! Het haar is helemaal kapot, je bent gestraight, hoe hebben ze dat nou kunnen doen?"
Ik ben wel blij dat ik deze behandeling heb laten doen, mijn haar is inderdaad nog wat stug en dikker dan ik van nature heb, maar het lijkt wat minder poreus en het voelt wat zachter aan dan het stroeve, loodrechte, extreem uittrekbare elastiekhaar dat ik aan de mislukte behandeling had overgehouden.
Nu mijn vraag: wat kan ik eisen van de kapper die mij de verkeerde behandeling heeft gegeven? Ik heb dus al een gratis masker en een knipbeurt gehad, maar mijn haar is alleen maar verder achteruit gegaan. Het is volledig kapot! De keratinebehandeling in Almere heeft ervoor gezorgd dat alles nu niet verder afbreekt, maar hoe het in de toekomst zal zijn is nog maar de vraag.
Vandaag heb ik naar de zaak gebeld maar de eigenaar (overigens een heel aardige man!) is pas donderdag weer aanwezig. Ik heb wel verteld dat de behandeling naar zeggen van andere kappers waarschijnlijk een straight-behandeling is geweest. Als antwoord kreeg ik echter dat ze deze behandeling helemaal niet uitvoeren in de zaak.
Kijk, het liefste zou ik mijn oude haar weer terug willen, maar dat kan niet. Ik ben diep-ongelukkig met mijn korte koppie, ik heb er immers niet zelf voor gekozen. Het zal nog maanden duren voor ik mijn "eigen" haar weer terug heb en van lang haar kan ik de komende tijd alleen maar dromen..
Zou ik mijn geld nog terug kunnen krijgen?
Twee weken geleden (ik had wat highlights in mijn haar en die begonnen wat te pluizen) ging ik na jaren toch maar weer op zoek naar een kapper in het noorden die de betreffende behandeling aanbood. En ja! Zo blij als een kind verliet ik met pluisvrij haar de kapsalon. Mijn haar was wel een stuk lichter geworden maar alla! het is zomer!
Maar je voelt 'm al aankomen....er bleek al snel dat er iets goed mis was met mijn haar. Het voelde stroef aan, het viel op geen enkele manier meer mooi op mijn schouders, het hing strak en lijnrecht naar beneden en het werd met de dag poreuzer, een beetje zoals gestraight kroeshaar.
Ik ging terug naar de kapper en ik kreeg een gratis masker plus een knipbeurt: de poreuze uiteinden werden verwijderd. Ach...so far so good, dat kortere haar stond me erg leuk!
Echter....een dag later al bleek het poreuze naar boven "gekropen" te zijn, en ik kon mijn haren heel ver uitrekken, alsof het elastiekjes waren.
Ik begon in paniek te raken: wat was hier aan de hand???
Mijn eigen kapster schrok toen ze mijn haar zag. "Och meisje toch, alles is kapot, eigenlijk zou je het helemaal af moeten scheren! Je hebt helemaal geen keratinebehandeling gehad, het lijkt wel zo'n kroeshaarbehandeling! Kijk, bij je oren kroest het ook helemaal..."
Ja, dat was me ook al opgevallen.
Mijn kapster kon niet anders dan redden wat er nog te redden viel. "Maar het kan dat het nog verder af gaat breken hoor, die kans is groot.." waarschuwde ze. Mijn lieve kapster had zo met me te doen dat ze me maar 5 euro liet betalen terwijl ze lang met me bezig was geweest.
Tja...daar zat ik dan met mijn korte koppie, daar had ik niet voor gekozen.
Omdat ik bang was ook mijn korte haar nog te verliezen nam ik contact op met een kapperszaak in Almere waar men niet al te dure (maar natuurlijk toch prijzige) keratinebehandelingen uitvoert. Ook deze kapster schrok toen ze mijn haar zag: "Ik kan wel IETS doen, maar dit komt niet meer goed! Het haar is helemaal kapot, je bent gestraight, hoe hebben ze dat nou kunnen doen?"
Ik ben wel blij dat ik deze behandeling heb laten doen, mijn haar is inderdaad nog wat stug en dikker dan ik van nature heb, maar het lijkt wat minder poreus en het voelt wat zachter aan dan het stroeve, loodrechte, extreem uittrekbare elastiekhaar dat ik aan de mislukte behandeling had overgehouden.
Nu mijn vraag: wat kan ik eisen van de kapper die mij de verkeerde behandeling heeft gegeven? Ik heb dus al een gratis masker en een knipbeurt gehad, maar mijn haar is alleen maar verder achteruit gegaan. Het is volledig kapot! De keratinebehandeling in Almere heeft ervoor gezorgd dat alles nu niet verder afbreekt, maar hoe het in de toekomst zal zijn is nog maar de vraag.
Vandaag heb ik naar de zaak gebeld maar de eigenaar (overigens een heel aardige man!) is pas donderdag weer aanwezig. Ik heb wel verteld dat de behandeling naar zeggen van andere kappers waarschijnlijk een straight-behandeling is geweest. Als antwoord kreeg ik echter dat ze deze behandeling helemaal niet uitvoeren in de zaak.
Kijk, het liefste zou ik mijn oude haar weer terug willen, maar dat kan niet. Ik ben diep-ongelukkig met mijn korte koppie, ik heb er immers niet zelf voor gekozen. Het zal nog maanden duren voor ik mijn "eigen" haar weer terug heb en van lang haar kan ik de komende tijd alleen maar dromen..
Zou ik mijn geld nog terug kunnen krijgen?

vrijdag 21 juli 2017 om 19:24
Dank je wel, maar.....ik denk toch dat ik het weer laat groeien. Het hoeft niet meteen helemaal lang (kan ook niet), maar ik wil weer haren voelen. Zachte haren die wapperen in de wind.
Enfin, dat komt wel weer!
vrijdag 21 juli 2017 om 21:18
Ik hoop voor je dat het snel weer wat langer is.francieneke schreef: ↑21-07-2017 19:24Dank je wel, maar.....ik denk toch dat ik het weer laat groeien. Het hoeft niet meteen helemaal lang (kan ook niet), maar ik wil weer haren voelen. Zachte haren die wapperen in de wind.
Enfin, dat komt wel weer!
Ben wel blij voor je dat dit kapsel je zo goed staat, hoe je geen pruik te kopen
zaterdag 22 juli 2017 om 10:21
Net het hele topic gelezen, met recht en reden een horrorstory.
Fijn dat de kapper zo gereageerd heeft, dan voel je je gelijk wat beter (vind ik toch). Ik hoop dat je haar nu gewoon verder kan groeien en dat je tegen het begin van het schooljaar weer een gezond kopje hebt.
Ik heb een aantal jaar terug een periode gehad dat mijn haar enorm vettig was. Ik had eens 's avonds het gewassen en 's ochtends was het weer vet. Ik heb toen een tijd Zwitsal baby shampoo gebruikt en dat heeft geholpen. Geen idee of er parabenen e.d. in zitten, maar dat was juist de beginperiode dat parabenen niet meer in flesjes mochten zitten, dus mss daarin wel ook niet, aangezien het voor baby's is?

Fijn dat de kapper zo gereageerd heeft, dan voel je je gelijk wat beter (vind ik toch). Ik hoop dat je haar nu gewoon verder kan groeien en dat je tegen het begin van het schooljaar weer een gezond kopje hebt.
Ik heb een aantal jaar terug een periode gehad dat mijn haar enorm vettig was. Ik had eens 's avonds het gewassen en 's ochtends was het weer vet. Ik heb toen een tijd Zwitsal baby shampoo gebruikt en dat heeft geholpen. Geen idee of er parabenen e.d. in zitten, maar dat was juist de beginperiode dat parabenen niet meer in flesjes mochten zitten, dus mss daarin wel ook niet, aangezien het voor baby's is?
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

zaterdag 22 juli 2017 om 19:44

zaterdag 22 juli 2017 om 19:52
aquake82 schreef: ↑22-07-2017 10:21Net het hele topic gelezen, met recht en reden een horrorstory.![]()
Ik denk dat er in babyshampoo geen sulfaten, siliconen en parabenen zitten aquake. En voor vet haar schijnt het vaak heel goed te zijn. Fijn dat het bij jou ook goed heeft geholpen!
Mijn haar is nu juist extreem droog. Je ziet op mijn ava dat het gewoon omhoog en opzij staat. Om het plat te krijgen moet ik er mousse in doen, maar dat durf ik ook niet goed omdat ik bang ben dat het dan uiteindelijk nog erger wordt. Ik maak het nu nat en dan doe ik heel voorzichtig in de puntjes wat kokosvet en dat helpt wel, for the time being.
Maar het schiet toch steeds weer terug in een soort electric-look...
zaterdag 22 juli 2017 om 20:28
Zou Gliss Kur van Schwarzkopf niks zijn? Ik heb eens conditioner voor heel beschadigd haar gebruikt omdat ik nogal last heb van knopen in mijn haar en dat het wat pluizig is (heb nochtans geen krullen) maar mijn haar werd er veel te vet van. Of babyshampoo? Daar zal wel niks agressiefs in zitten denk ik.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

zaterdag 22 juli 2017 om 20:45
Mijn haar is zo recht dat er geen knopen in komen, hahahaha, nee echt! In mijn gewone haar komen regelmatig knopen en klitten, want het is fijn en er zitten wat dwarrels in. Maar deze behandeling is perfect tegen knopen, klitten en pluis! En tegen fijn haar, je haar wordt er beslist heel dik van! 
Het is net....hoe noem je dat....dun ijzerdraad.

Het is net....hoe noem je dat....dun ijzerdraad.
zondag 23 juli 2017 om 00:46
Ik heb veel en dik haar, maar gebruik doorgaans de stylingcreme van nivea. Geen idee of je daar ijzerdraad ook mee in bedwang houdt maar het kost niet veel, dat scheelt.
En ik zou de ´no shampoo´ shampoo van elvive proberen, en dan meer specifiek die met olie. Ik gebruik hem niet omdat ie wat vettig is, maar op jouw haar is ie waarschijnlijk wel goed nu.
Is een ronde fles met pompflacon.
Je hebt mazzel, zelfs dat piekhaar misstaat je niet.
En ik zou de ´no shampoo´ shampoo van elvive proberen, en dan meer specifiek die met olie. Ik gebruik hem niet omdat ie wat vettig is, maar op jouw haar is ie waarschijnlijk wel goed nu.
Is een ronde fles met pompflacon.
Je hebt mazzel, zelfs dat piekhaar misstaat je niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

zondag 23 juli 2017 om 06:59
Wat voor kleur heeft die fles van Elvive Ceylon? Ik heb er eerder naar gezocht (dat is toch die shampoo zonder sulfaat?), maar ik kon 'm niet vinden.
Zoals op de foto ga ik de deur niet uit hoor, het is net of ik met mijn vingers in het stopcontact heb gezeten. Maar ik moet het haar tussendoor steeds fatsoeneren, want als ik dat niet doe gaat het vanzelf zo staan. Ik denk dat ik begin volgende week de relatief lange plukken ook laat millimeteren (dan kunnen ze zo niet meer gaan staan) en dat ik dan vooraan een plukje wat langer laat zodat ik er een kuifje van kan maken.
Op Youtube vond ik een filmpje van een vrouw die haar haar met de tondeuse had bewerkt en die nu laat zien wat je allemaal met heel kort haar kunt doen. Best leuk!
Zoals op de foto ga ik de deur niet uit hoor, het is net of ik met mijn vingers in het stopcontact heb gezeten. Maar ik moet het haar tussendoor steeds fatsoeneren, want als ik dat niet doe gaat het vanzelf zo staan. Ik denk dat ik begin volgende week de relatief lange plukken ook laat millimeteren (dan kunnen ze zo niet meer gaan staan) en dat ik dan vooraan een plukje wat langer laat zodat ik er een kuifje van kan maken.
Op Youtube vond ik een filmpje van een vrouw die haar haar met de tondeuse had bewerkt en die nu laat zien wat je allemaal met heel kort haar kunt doen. Best leuk!
zondag 23 juli 2017 om 09:04
Ik zou die plukken juist niet kortwieken, dan heb je over een paar weken opnieuw hetzelfde probleem.
Als je ze nu laat groeien, dan vallen ze volgens mij straks vanzelf plat door hun eigen gewicht.
Je zegt elders dat je bang bent om mousse te gebruiken, gek idee misschien maar je zou opgeklopt eiwit kunnen proberen? Dat 'plakt' ook en het lijkt me dat dat niet schadelijk is voor je haar.
Als je ze nu laat groeien, dan vallen ze volgens mij straks vanzelf plat door hun eigen gewicht.
Je zegt elders dat je bang bent om mousse te gebruiken, gek idee misschien maar je zou opgeklopt eiwit kunnen proberen? Dat 'plakt' ook en het lijkt me dat dat niet schadelijk is voor je haar.

zondag 23 juli 2017 om 09:41
MonicaG schreef: ↑23-07-2017 09:04Ik zou die plukken juist niet kortwieken, dan heb je over een paar weken opnieuw hetzelfde probleem.
Dat is altijd het proberen waard. Zie je dan geen "vlokjes"?
Toen ik nog jong was had je jongeren die zeep in hun haar smeerden om het te modelleren. Dat werkte goed, maar dat is natuurlijk heel slecht voor je haar.
zondag 23 juli 2017 om 10:34
Ik heb niet eerder gereageerd omdat ik er verder ook geen verstand van heb. Maar als ik nu naar de je foto kijk zou ik persoonlijk kiezen voor een echt kort kapsel en bij voorkeur een beetje een rommelig kapsel dus niet strak gestyled. Als je het durft is een soort hanenkam misschien ook wel een idee. Dan zou ik het eerst even kort houden tot als het beschadigde haar eruit geknipt is (dat duurt dan niet lang) en het dan laten groeien. Mij lijkt dat mooier en handiger dan piekhaar op een net niets lengte. Gelukkig misstaat korthaar je helemaal niet.

Difficulty is inevitable, drama is a choice.

zondag 23 juli 2017 om 11:12
https://www.google.de/search?q=elvive+ ... DS_QeiM:
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

zondag 23 juli 2017 om 11:46
Zijn die allemaal no poo Ceylon?
Ik heb nu keratine-conditioner in mijn haar gesmeerd en het vastgezet met een schuifspeld. Ik hoop alleen dat het zo blijft, want ik ga zo een wandeling maken...
Weet een van jullie hoe ik hier plaatjes neer kan zetten?

zondag 23 juli 2017 om 16:13
Gaat dat niet stinken?MonicaG schreef: ↑23-07-2017 09:04Ik zou die plukken juist niet kortwieken, dan heb je over een paar weken opnieuw hetzelfde probleem.
.

zondag 23 juli 2017 om 16:51
Heel bijzonder, met de keratine conditioner (Organix) is mijn haar de hele middag perfect blijven zitten. Kijk, dat lijkt me toch beter dan al die stylingproducten, ik maak mezelf wijs dat de conditioner het haar nog "voedt" ook.
Het is een hele uitdaging nog wat te maken van dit haar, maar ik houd jullie op de hoogte. En mocht je leuke kapsels weten, plaats ze!
Het wordt nu wel een draadje over de verzorging van verpest haar, want met de kapper is het al perfect opgelost.
En ja...kan iemand mij vertellen hoe ik zelf plaatjes kan plaatsen hier?
Het is een hele uitdaging nog wat te maken van dit haar, maar ik houd jullie op de hoogte. En mocht je leuke kapsels weten, plaats ze!
Het wordt nu wel een draadje over de verzorging van verpest haar, want met de kapper is het al perfect opgelost.
zondag 23 juli 2017 om 17:15
door op het enerlaatste plaatje hieronder te klikken (het fotootje, naast de smileyknop) en daar de url van de foto in te tikken. Eigen fotos moet je eerst uploaden zodat ze een url krijgen, bijvoorbeeld naar tinypic.com.francieneke schreef: ↑23-07-2017 16:51Heel bijzonder, met de keratine conditioner (Organix) is mijn haar de hele middag perfect blijven zitten. Kijk, dat lijkt me toch beter dan al die stylingproducten, ik maak mezelf wijs dat de conditioner het haar nog "voedt" ook.
Je hebt meer dan 200 posts, dat is een vereiste om plaatjes te mogen plakken. Voorheen moest je dat recht dan nog officieel aanvragen bij de mods zodat zij een knopje om konden zetten, maar dat hoeft niet meer volgens mij.
.

zondag 23 juli 2017 om 17:53
impala schreef: ↑23-07-2017 17:15door op het enerlaatste plaatje hieronder te klikken (het fotootje, naast de smileyknop) en daar de url van de foto in te tikken. Eigen fotos moet je eerst uploaden zodat ze een url krijgen, bijvoorbeeld naar tinypic.com.
Je hebt meer dan 200 posts, dat is een vereiste om plaatjes te mogen plakken. Voorheen moest je dat recht dan nog officieel aanvragen bij de mods zodat zij een knopje om konden zetten, maar dat hoeft niet meer volgens mij.
Dank je wel Impala, ik ga het binnenkort proberen. De knop heb ik al ontdekt, daar staat [url] [url] en daartussen moet je dus de url van de foto tikken. Ik ben een muts op dit gebied, maar ik kom er wel uit!

maandag 24 juli 2017 om 11:26
Dat van die keratinecondioner in mijn haar is een goede zet. Ik heb het gebruikt in plaats van wax of gel om mijn haar in model te houden en dat werkte geweldig. Vanochtend onder de douche heb ik het eruit gespoeld en ik heb nu veel zachter haar. Het staat ook niet meer stug omhoog of opzij. Vandaag gebruik ik gewoon weer een lik conditioner. Het ziet er niet vet uit, het kapsel blijft perfect in model en het is nog goed voor mijn haar ook!
maandag 24 juli 2017 om 22:28
Ik heb thuis Andrélon keratine repair haarcrème waarmee ik dagelijks mijn haar doe. Het werkt heel goed tegen pluizen en droog haar.
Mocht je nog een stylingproduct zoeken ipv je conditioner dan is dat nog een mogelijkheid.
Wat een schrik zeg met die kappersbehandeling. Gelukkig dat je korte haar niet nog verder afbrokkelt. Ik hoop echt niet dat dat later nog gebeurt. Gelukkig kan je nieuwe haar nog wat bijgroeien voor je weer voor de klas moet staan. Kort haar staat je zo te zien wel goed. Dus wat dat betreft geen ramp gelukkig.
Mocht je nog een stylingproduct zoeken ipv je conditioner dan is dat nog een mogelijkheid.
Wat een schrik zeg met die kappersbehandeling. Gelukkig dat je korte haar niet nog verder afbrokkelt. Ik hoop echt niet dat dat later nog gebeurt. Gelukkig kan je nieuwe haar nog wat bijgroeien voor je weer voor de klas moet staan. Kort haar staat je zo te zien wel goed. Dus wat dat betreft geen ramp gelukkig.