Geld & Recht alle pijlers

Debat op 2 geen cent meer te makken

15-04-2012 12:02 773 berichten
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1248379

Steeds meer mensen kunnen de eindjes niet meer aan elkaar knopen. Het neemt zulke grote vormen aan dat ze zelfs geen geld meer hebben voor eten. En dus zijn ze overgeleverd aan de voedselbank.

Het gaat niet alleen om mensen die al in de bijstand leven, maar ook juist gezinnen voor wie tot voor kort nog niet zoveel aan de hand was. Vóór de economische crisis.

Wat vonden jullie van de uitzending?
En als je honderd keer de uitzendbureau's bent langs gegaan, kijkt de medewerkster je aan met zo'n blik, aggut heb je haar/hem ook weer.. Ze zit allang al onder in de la van de bestandenbak ( computer)
Alle reacties Link kopieren
quote:frizzy schreef op 16 april 2012 @ 09:07:

[...]

Dit vind ik weer zo'n gekke conclusie. Dus als je weinig te besteden hebt mag je geen vuurwerk afsteken of je huid gezellig maken? Niet iedereen in zo'n wijk heeft schulden hoor. Wie weet leggen ze elke week wat apart om zó precies die dingen te kunnen doen die zij belangrijk vinden. En wat dat is mogen ze neem ik aan zelf weten, zonder jouw vooroordelende blik.Natuurlijk mag dat. Zelfs als je arm bent. Maar in deze extreme mate is het volkomen belachelijk, dit gaat wel wat verder dan een feestje of het gezellig maken.
quote:redband schreef op 16 april 2012 @ 09:05:

[...]

Je keek net even op werk.nl, vacature's genoeg, realiseer je je ook dat het vaak om vacatures gaan, die er simpel altijd op werk.nl staan?

En dat er zeer veel roulerend personeel is, want als ze beter kunnen krijgen dan kom je weer net zo hard op straat?

Realiseer je je ook dat zoals de huidige catogorie werkeloze vaak 20 jaar bij dezelfde werkgever zijn geweest? Dat het om laaggeschoolde werknemers gaat, dat de opleidingen veranderd zijn en dat de werkgevers geen oudere in dienst nemen omdat ze ze te duur vinden?

Nu de polen,als het werk bij boer A op is, gaan ze naar boer B toe, heb je de lonen gezien waar voor ze werken? ( vanavond begint er een tv programma over de nieuwe gastarbeiders in Nederland)

vakantiebaan met zicht op werk Staat dat niet tegenwoordig bij elke vacature, zicht op vast werk?

Oh, en heb je bij de thuiszorg ook gezien om wat voor leeftijden ze personeel zoeken? ( schoolverlaters)

Is het lekker makkelijk commentaar geven vanaf je werk op de Maandagochtend?Dat wilde ik dus ook zeggen. Althans, zoiets. Ik ken een aantal leuke en goed geschoolde vrouwen die zelfs bij een hoop callcenters zijn afgewezen. Het feit dat jij heel veel vacatures ziet wil natuurlijk niet zeggen dat een ieder maar wordt aangenomen voor die vacature he? Was dat maar waar.
quote:redband schreef op 16 april 2012 @ 09:07:

En als je honderd keer de uitzendbureau's bent langs gegaan, kijkt de medewerkster je aan met zo'n blik, aggut heb je haar/hem ook weer.. Ze zit allang al onder in de la van de bestandenbak ( computer)Ik weet dat het voor veel mensen in de praktijk heel lastig is, maar laat als het een beetje kan de uitzendbureaus links liggen.
quote:erik32 schreef op 16 april 2012 @ 09:01:

[...]

.

In de wijken waar zgn 'arme' mensen wonen wordt wel het meeste vuurwerk de lucht in geknald en met kerst kun je die pauperwijken vanaf de maan zien liggen zoveel lichtjes branden er. Het heeft niets met armoede te maken, maar met gedrag.Wat een trieste reactie.
quote:erik32 schreef op 16 april 2012 @ 09:08:

[...]

Natuurlijk mag dat. Zelfs als je arm bent. Maar in deze extreme mate is het volkomen belachelijk, dit gaat wel wat verder dan een feestje of het gezellig maken.Ieder zijn keuze. Wellicht vinden zij hetzelfde als jij in je haute cuisine restaurant het aperitief van je bord prikt. Of je boodschappen haalt bij die dure biologische supermarkt. Maar gelukkig mogen we allemaal zelf weten hoe we ons geld besteden.
quote:erik32 schreef op 16 april 2012 @ 09:08:

[...]

Natuurlijk mag dat. Zelfs als je arm bent. Maar in deze extreme mate is het volkomen belachelijk, dit gaat wel wat verder dan een feestje of het gezellig maken.Lees ik hierin een soort van denigrerend toontje of ligt dat aan mij? Dat arme volk, die paupers, goh Erik, ben je bang dat ze je besmetten ofzo?
Een boel politieke correctheid en vooringenomen conclusies.

Ik ben vóór armoedebestrijding. Minimuminkomens moeten omhoog. Maar slecht gedrag, metname van tokkies die de hele dag met een biertje voor hun huis hangen, moet ook keihard aangepakt worden. Sociaal en hard tegelijk.
quote:erik32 schreef op 16 april 2012 @ 09:20:

Een boel politieke correctheid en vooringenomen conclusies.

Ik ben vóór armoedebestrijding. Minimuminkomens moeten omhoog. Maar slecht gedrag, metname van tokkies die de hele dag met een biertje voor hun huis hangen, moet ook keihard aangepakt worden. Sociaal en hard tegelijk.Waar jij de fout ingaat is dat jij meent te kunnen oordelen wie onder de groep met het slechte gedrag hoort. En dat baseer je dan op kerstlichtjes.
quote:ElleMichelle schreef op 16 april 2012 @ 08:56:

,zorgtoeslag,huurtoeslag,kinderbijslag,uitkering en ga zo maar door in welk land wordt je zo gepamperd als in Nederland?

Ook maar afschaffen? En weet je nog niet dat er al flink bezuinigd wordt op huur,zorgtoeslag, maar dat de hypotheekrenteaftrek gewoon door blijft gaan?

De rijke worden rijker, de armen worden armer?
Daar is anders ook al flink op bezuinigd de afgelopen jaren: maximaal 30 jaar aftrek, elk jaar weer opnieuw een flink bedrag aan huurwaardeforfait bij je inkomen moeten optellen, de bijleenregeling.....

En ja, er is ongetwijfeld een categorie die door stomme, domme pech in de problemen komt; maar het overgrote deel leeft op de grote voet, past uitgaven niet aan als inkomen daalt, heeft geen buffer. De conclusie van het Nibud een week of 2 geleden was overduidelijk.

En de webwinkel-mevrouw is voor mij het ultieme voorbeeld van keuzes maken en de consequenties bij een ander willen neerleggen; want daar heeft ze toch "recht" op.
Heb ik het over afschaffen gehad redband?

Ik zei dat er nergens ter wereld zoveel gepamperd word als in Nederland en dat er nog geklaagd word in dat debat dat de staat meer moet doen.

Mensen moeten ook zelf hun verantwoordelijkheid nemen.

Als je niet gehandicapt of ziekelijk bent kun je gaan werken waar ik op val is dat in dat debat dan oa gezegt wordt dat men kinderen heeft en daardoor niet kan werken.Daar heb ik het dan mee gehad....evenals met die ex zelfstandig ondernemer die voor 1 euro meer dan de ww niet wil werken....

En dan roepen dat de staat meer voor hen moet doen?

laat ze zelf eens wat meer gaan doen.
quote:evelynsalt schreef op 15 april 2012 @ 20:13:

Succes Ronniemitchell!Zodra ik de uitslag heb, kom ik het vertellen
quote:Pauline65 schreef op 16 april 2012 @ 09:53:

Daar is anders ook al flink op bezuinigd de afgelopen jaren: maximaal 30 jaar aftrek, elk jaar weer opnieuw een flink bedrag aan huurwaardeforfait bij je inkomen moeten optellen, de bijleenregeling.....

En ja, er is ongetwijfeld een categorie die door stomme, domme pech in de problemen komt; maar het overgrote deel leeft op de grote voet, past uitgaven niet aan als inkomen daalt, heeft geen buffer. De conclusie van het Nibud een week of 2 geleden was overduidelijk.

En de webwinkel-mevrouw is voor mij het ultieme voorbeeld van keuzes maken en de consequenties bij een ander willen neerleggen; want daar heeft ze toch "recht" op.

Het verschil aan de huursubsidie en de rente aftrek is dat de huursubsidie tot een bepaald inkomen gaat en de rente aftrek niet!

Als jij ¤1300 verdiend of ¤80000,- pm maakt dat bij de rente aftrek geen ruk uit die krijg je toch wel , en als je ¤1300,- pm verdiend word je huursubsidie stop gezet dat is wel even een verschilletje he.
Ja, ook wel een verschilletje dat je met een hoog inkomen (tien)duizenden Euro's per jaar aan o.a. Inkomstenbelasting betaalt en verder nergens voor in aanmerking komt en dat de hypotheekrente-aftrek vaak ook helemaal niet zo'n megabedrag is.

Er zullen vast wel een beperkt aantal mensen zijn met torenhoge hypotheken; maar afgaand op de gemiddelde hypotheekschuld (die is rond de ¤ 215.000) geldt dat maar voor een enkeling.

Zeker als je hypotheek (fors) lager is dan de WOZ- waarde valt het echt wel bitter tegen wat je terug krijgt.

En buiten dat ben je ook nog een hoop geld kwijt aan onderhoud

e.d.

Om nog maar niet te spreken over de OZB en waterschapslasten die ook allemaal weer vasthangen aan de WOZ waarde.
quote:ronniemitchel schreef op 16 april 2012 @ 10:15:

[...]

Het verschil aan de huursubsidie en de rente aftrek is dat de huursubsidie tot een bepaald inkomen gaat en de rente aftrek niet!

Als jij ¤1300 verdiend of ¤80000,- pm maakt dat bij de rente aftrek geen ruk uit die krijg je toch wel , en als je ¤1300,- pm verdiend word je huursubsidie stop gezet dat is wel even een verschilletje he.

Het verschil tussen huurtoeslag en hypotheekrente-aftrek zit hem in iets heel anders.

Huurtoeslag is geld dat je krijgt, daar hief je geen fluit voor te doen, da wortd mensen gewoon in hun schoot geworpen. Het is een subsidie om degenen met een laag inkomen te helpen en het voor hen mogelijk te maken/houden zelfstandige woonruimte te betalen. Zodra je dus genoeg verdient om zelf in die eerste levensbehoefte (een dak boven je hoofd) te voorzien krijg je dat extra geld niet meer en moet je het gewoon zelf betalen.

Hypotheekrenteaftrek is geld dat je in mindering mag brengen op de belasting die je al betaald hebt. Je kunt nooit meer aftrekken dan dat je aan inkomstenbelasting heb betaald. Het is dus als het ware een korting op je rekening, maar het is en blijft zo dat je altijd meer zal meten betalen dan de korting die je krijgt. Dat geld krijg je dus niet, je mag iets minder betalen. Groot verschil.
quote:Sunemom schreef op 16 april 2012 @ 10:52:

[...]

Het verschil tussen huurtoeslag en hypotheekrente-aftrek zit hem in iets heel anders.

Huurtoeslag is geld dat je krijgt, daar hief je geen fluit voor te doen, da wortd mensen gewoon in hun schoot geworpen. Het is een subsidie om degenen met een laag inkomen te helpen en het voor hen mogelijk te maken/houden zelfstandige woonruimte te betalen. Zodra je dus genoeg verdient om zelf in die eerste levensbehoefte (een dak boven je hoofd) te voorzien krijg je dat extra geld niet meer en moet je het gewoon zelf betalen.

Hypotheekrenteaftrek is geld dat je in mindering mag brengen op de belasting die je al betaald hebt. Je kunt nooit meer aftrekken dan dat je aan inkomstenbelasting heb betaald. Het is dus als het ware een korting op je rekening, maar het is en blijft zo dat je altijd meer zal meten betalen dan de korting die je krijgt. Dat geld krijg je dus niet, je mag iets minder betalen. Groot verschil.

En hoeveel mensen kunnen de hypotheek nog betalen als het ooit wordt afgeschaft?

Of kunnen nog een huis kopen?

Als huurtoeslag steeds minder wordt, hoeveel mensen kunnen dan nog in een huurhuis blijven wonen? met zijn alle onder de brug in een kartonnen doos en krijgen we hier amerikaanse toestanden.( het lijkt er al aardig op)
quote:redband schreef op 16 april 2012 @ 10:55:

[...]

En hoeveel mensen kunnen de hypotheek nog betalen als het ooit wordt afgeschaft?

Of kunnen nog een huis kopen?

Als huurtoeslag steeds minder wordt, hoeveel mensen kunnen dan nog in een huurhuis blijven wonen? met zijn alle onder de brug in een kartonnen doos en krijgen we hier amerikaanse toestanden.( het lijkt er al aardig op)Iedereen die met z'n verstand een huis gekocht heeft kan er blijven wonen als de hra afgeschaft wordt. Zeker zoals er nu de voorstellen zijn om dat over de periode van de gemiddelde hypotheek (dus in 30 jaar) af te bouwen, dan merk je er niet extreem veel meer van dan van de inflatie en tegen dat het afgeschaft is (over 30 jaar dus) zijn alle dan lopende hypotheken afgestemd op het niet meer bestaan van de hra.

Wat de huurtoeslag betreft heb je enkel een probleem als mensen met goede inkomens in (spot)goedkope huizen blijven zitten. Zolang iedereen huurt naar vermogen zou dat ook zonder huurtoeslag moeten kunnen. Iemand met een minimuminkomen kan best een huur van 250,- euro betalen, en ja in de sociale huursector zijn die woningen er echt. Dat zijn geen villa's, maar dat kun je ook niet verwachten als je zulke lage inkomsten hebt.

Ik ben er ook van overtuigd dat voor heel veel mensen de problemen opgelost of in elk geval drastisch minder zouden zijn als ze het vermogen zouden hebben hun leven op hun inkomsten af te stemmen. En daarmee zeg ik niet dat iedereen met schulden stomme fouten heeft gemaakt. Ik denk alleen wel dat heel veel mensen gewoon teveel kjken naar waar zij vinden waar ze ook recht op hebben. Het enige dat je echt nodig hebt zijn de basisbehoefte, een dak boven je hoofd, eten op je bord, gas/water/licht en een basispakket aan verzekeringen. Dan ben je voor tussen de 750-850 euro per maand echt klaar, zeker zolang huurtoeslag en zorgtoeslag nog bestaat. Maar mensen vindn dat ze een tv, internet, een mobiele telefoon, een computer enz ook nodig hebben en daar zit wat mij betreft de clue, dat is allemaal geweldig, zolang je er daadwerkelijk het geld voor hebt. Zo niet kun je prima zonder.

Dat is vast een 'harde' mening, maar op die manier voorkom je dus wel schulden en heel veel gedoe en dat is ook wel wat ongemak waard.
Het lijkt er al aardig op???

In your dreams Gelukkig niet, zeg!

Daar hebben de lagere inkomens geen ziektekostenverzekering, er gaan mensen dood omdat ze niet naar de dokter kunnen.

Als je bijstand krijgt, geen geld, maar voedselbonnen.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Schei toch uit. Als het ergens goed geregeld is, is het hier wel. Ja, het wordt allemaal wat minder. Dat krijg je met een economische crisis.
Geen bijzonderheden
quote:ElleMichelle schreef op 16 april 2012 @ 08:56:

Die mevrouw met haar niet lopende webwinkel wilde heeeel graag werken zei ze maar dat kon niet omdat ze kinderen had en die wilde ze niet naar de kinderopvang brengen.

Nou toen had ik het wel met haar gehad.Ze is niet ziek en heeft al haar ledematen nog dus op de uitzendbureau's is er nog genoeg werk te vinden,duizenden vacatures nog in Nederland en bij elk call center in de buurt kun je zo terecht en kun je je werktijden uitkiezen. Haha geintje zeker? Dus niet. Zelfs bij een callcenter nemen ze niet iedereen aan en ook dat is begrijpelijk m.i Daarnaast wordt het van je verwacht mee te draaien in de volledige openstelling van het callcenter, Tijden zijn dus niet zo vrijblijvend. Je bent in de meeste gevallen verplicht om zowel overdag als tenminste 3 avonden per week beschikbaar te zijn alsmede 2x maandelijks een weekend. Een callcenter is voor flexibel naar zijn klanten toe en vereist flexibiliteit van zijn medewerkser. Welke bedrijf doet dat nu niet?

Als tweede rijkste land kun je toch niet bij de EU aankloppen voor voedsel,geef Rutte groot gelijk.

Echte armoede hoef je in Nederland niet te hebben,zorgtoeslag,huurtoeslag,kinderbijslag,uitkering en ga zo maar door in welk land wordt je zo gepamperd als in Nederland?

Als je gehandicapt of ziekelijk bent kun je niet werken maar het hebben van kinderen is totaal geen argument om niet te kunnen werken en er bestaan ook medische kinderdagverblijven,want daar schoof de andere alleenstaande moeder het op af.

En geen werk in Nederland?Waarom hebben de uitzendbureau's dan nog zoveel openstaande vacatures,ik keek even op werk.nl en ook daar staan genoeg vacatures op,horeca,zorg etc voor elke opleiding is er wel wat.

En die man die zei dat hij elke dag een sollicitatiebrief MOEST schrijven,tja ze bieden het werk je niet vanzelf aan,je moet er wel wat voor doen.Geen afwachtende houding maar ga de uitzendbureau's langs.In de zorg vragen ze nu veel vakantiewerkers met de kans op een vaste baan.

Waarom kunnen de polen wel werk hier krijgen en de eigen nederlander niet is toch van de zotte. Verdiep je er eens in; dan begrijp je dat gastarbeiders willen werken voor een zeer laag loon, maar buiten dat om zijn de "koppelbazen" er als de kippen bij als er dergelijk interessant werk wordt aangeboden. Jan met de pet kan dan solliciteren wat hij wil, de banen zijn reeds vergeven.....voor de rest krijg ik echt de kriebels van je post. Loop eens mee met de intakes voor de voedselbank. dan zie en hoor je het echte leed. Voedselbankklanten moeten aan kunnen tonen dat ze het écht zo slecht hebben.
Quote Sunemom,

Wat de huurtoeslag betreft heb je enkel een probleem als mensen met goede inkomens in (spot)goedkope huizen blijven zitten. Zolang iedereen huurt naar vermogen zou dat ook zonder huurtoeslag moeten kunnen. Iemand met een minimuminkomen kan best een huur van 250,- euro betalen, en ja in de sociale huursector zijn die woningen er echt. Dat zijn geen villa's, maar dat kun je ook niet verwachten als je zulke lage inkomsten hebt.

Wat denk je nu dat mensen met huursubsidie betalen?

denk je echt dat je een huis kan huren voor het bedrag van ¤250,- ?, ow je bedoeld dat mensen met weinig geld net als vroeger met z'n 4 tjes op 1 kamer moeten gaan leven en slapen ja dat is idd te huur voor dat bedrag en dan mag je fijn nog de keuken, douche en toilet gezamelijk met de rest van de inwoners van dat pand gebruiken.

Er zit een maximum aan huursubsidie iets wat je bij de rente aftrek niet hebt, en de mensen met huursubsidie mogen tot een bepaald bedrag aan huur moeten betalen als die huur te hoog is krijg je niet eens huursubsidie .

Mensen met huursubsidie huren al naar vermogen!, als je meer dan het minimum verdiend, betaal je de volle huur en dat is echt wel meer dan met subsidie!
quote:lydia123 schreef op 16 april 2012 @ 11:16:

[...]

voor de rest krijg ik echt de kriebels van je post. Loop eens mee met de intakes voor de voedselbank. dan zie en hoor je het echte leed. Voedselbankklanten moeten aan kunnen tonen dat ze het écht zo slecht hebben.

Jaren geleden waren het in het westland Turkse koppel bazen die in de tuinbouw zaten waarvan de (ilegale) werknemers geen loon maar eten en een slaapplaats kregen en wee o wee als die mensen iets durfden te zeggen kregen ze geen eten en konden ze het uitzoeken.

De westlandse tuinbouwer zegt wel dat geen nederlander dit werk wil doen, maar ze vertellen er niet bij dat ze je ver onder het minimum willen betalen, sja Polen doen het er voor , en die snijden hiermee ook zichzelf in de vingers.

In landen als China zie je langzaamaan ook de verandering komen, allle grote fabrikanten zijn zich gaan vestigen in landen als China, goh laten die mensen nu ook steeds meer in opstand komen tegen die ¤5,- pd.
quote:ronniemitchel schreef op 16 april 2012 @ 11:21:

Quote Sunemom,

Wat denk je nu dat mensen met huursubsidie betalen?

denk je echt dat je een huis kan huren voor het bedrag van ¤250,- ?, ow je bedoeld dat mensen met weinig geld net als vroeger met z'n 4 tjes op 1 kamer moeten gaan leven en slapen ja dat is idd te huur voor dat bedrag en dan mag je fijn nog de keuken, douche en toilet gezamelijk met de rest van de inwoners van dat pand gebruiken.

Er zit een maximum aan huursubsidie iets wat je bij de rente aftrek niet hebt, en de mensen met huursubsidie mogen tot een bepaald bedrag aan huur moeten betalen als die huur te hoog is krijg je niet eens huursubsidie .

Mensen met huursubsidie huren al naar vermogen!, als je meer dan het minimum verdiend, betaal je de volle huur en dat is echt wel meer dan met subsidie!

Ik denk inderdaad dat er huizen te huur zijn voor die prijs ja. Ik woon zelf in een 'arbeiders'wijk met heel veel sociale huurwoningen. 3- en 4-kamerwoningen uit de jaren '30-'50 met een hur van tussen de 210,- en 300,- per maand zonder subsidie. Die kun je bij een minimuminkomen dan nog krijgen, maar dit is de kale huurprijs. Bij de plaatselijke woningstichting is het bestand huurwoningen onder de 375,- euro kale huur ruim 70% van hun volledige woningbestand. Dat zijn alleen vaak oude huizen, niet altijd in geweldige staat, maar wel gewoon woningen waar je normaal met een gezin kunt wonen.

En nogmaals ergens is het ook terecht dat de hra geen maximum kent. Het is een korting op wat je zelf al betaald hebt. Je kunt nooit meer aftrekken dan je zelf betaald. De huursubsidie is extra geld dat je krijgt, daar hoef je geen cent voor betaald te hebben. De mensen met hoge hra betalen nog altijd veel meer belasting dan dat ze af mogen trekken (en nee wij hebben geen hoge hra).
quote:yasmijn schreef op 16 april 2012 @ 11:06:

Het lijkt er al aardig op???

In your dreams Gelukkig niet, zeg!

Daar hebben de lagere inkomens geen ziektekostenverzekering, er gaan mensen dood omdat ze niet naar de dokter kunnen.

Als je bijstand krijgt, geen geld, maar voedselbonnen.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Schei toch uit. Als het ergens goed geregeld is, is het hier wel. Ja, het wordt allemaal wat minder. Dat krijg je met een economische crisis.

Helemaal met je eens Yas.

Toevallig gister nog iemand gesproken die in Indonesië was geweest. Daar werken oude vrouwtjes op het land tot ze er dood bij neervallen. Daar is geen bijstand, geen ww, geen ziektewet en geen ouderdomsvoorziening.

En ja, tuurlijk is er hier armoe, maar iedereen krijgt te eten en een dak boven zijn hoofd en daar houdt het nog niet eens op gelukkig. Maar échte armoe bestaat hier niet.
quote:lydia123 schreef op 16 april 2012 @ 11:16:

[...]

voor de rest krijg ik echt de kriebels van je post. Loop eens mee met de intakes voor de voedselbank. dan zie en hoor je het echte leed. Voedselbankklanten moeten aan kunnen tonen dat ze het écht zo slecht hebben.

Misschien is dat inmiddels anders, dan een paar jaar geleden, dat ze daar ook strenger zijn geworden; maar toen ik een jaar of 5 geleden vanuit mijn werk een aantal keer bij de voedselbank ben geweest vond ik het juist stuitend wie er allemaal in aanmerking kwamen voor een pakket.

De overgrote meerderheid (80 tot 90%) had toen te maken met verslavingsproblematiek waarbij geld uitgeven dat je niet hebt daar ook onder werd geschoven.

Er werden zelfs op redelijk triomfantelijke toon opmerkingen gemaakt in de trant van: waarom betalen als je het met een beetje aandikken hier gratis kunt krijgen?!

Mensen die doelbewust maanden de huur niet betaalden, maar wel,alle concerten van Grad Damen en consorten afliepen (wij hebben toch ook recht op,ontspanning?) en dan ook gewoon zeiden dat ze met 4 kinderen toch niet straat gezet zouden worden.

Zoals gezegd: deze ervaringen dateren van een aantal jaren geleden en misschien is het inmiddels anders. Maar ik vond het echt een stuitende ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven