Geld & Recht alle pijlers

Debat op 2 geen cent meer te makken

15-04-2012 12:02 773 berichten
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1248379

Steeds meer mensen kunnen de eindjes niet meer aan elkaar knopen. Het neemt zulke grote vormen aan dat ze zelfs geen geld meer hebben voor eten. En dus zijn ze overgeleverd aan de voedselbank.

Het gaat niet alleen om mensen die al in de bijstand leven, maar ook juist gezinnen voor wie tot voor kort nog niet zoveel aan de hand was. Vóór de economische crisis.

Wat vonden jullie van de uitzending?
Alle reacties Link kopieren
Debad? Wat bedoel je?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat is een Debad?
Ze bedoelt vast Het bad..geen geld om een bad te kopen, zoiets gok ik..
Oh ik snap de topictitel nu! Sorry

EDIT

Nee toch niet, bedoel je nú : debat : geen 2 cent te makken?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ah sorry, spelfout.
Serieus, gaan jullie nu alleen maar miepen over een typefoutje? Onbegrijpelijk dat ze debat bedoeld?

Ik heb het debat niet gezien maar vind het wel vreselijk dat dit mensen zo enorm hard treft.
Nu graag weer ontopic reageren.
Debat uiteraard
Tja, vond het wel een bijzonder debat. Bracht op twitter ook een hele discussie op gang
(ik denk dat men het oprecht niet begreep, ik moest ook een paar keer lezen )

Verder: lastig onderwerp. Als het slecht gaat met de economie is het onvermijdelijk dat sommige mensen het moeilijk hebben.
Goeie uitzending, alleen vroeg ik me na afloop af waarom niemand die vrouw in dat gele shirt (met haar webwinkel) op haar plek heeft gezet. Voor degenen die het niet gezien hebben: ze loopt bij de voedselbank, heeft geen inkomen omdat haar webwinkel (nog) niet loopt, en heeft drie kinderen.

En haar armoede zou geen keuze zijn? Waarom nam niemand het op voor haar kinderen?
Die student economie begrijpt er niets van..
Ik denk dat voor heel veel mensen"armoede" op een bepaalde manier wel een keuze is. Ofwel door domme beslissingen in het verleden ofwel door koppig zich niet aan willen passen aan een nieuwe situatie.
Mijn excuses als mensen echt niet begrepen dat TO debat bedoelde, ik lees vaak teksten van dyslectici dus begrijp meestal wel wat er, ondanks allerlei typefouten, bedoeld wordt.

Ik ga de uitzending later terug kijken, ik vind dat wel een interessante discussie. Er zijn altijd groepen die echt zonder schuld in de ellende komen maar ook mensen die het hardst roepen dat ze het zo slecht hebben en er niets aan kunnen doen maar feitelijk gewoon gaan zitten wachten tot een ander ze uit de shit trekt.
Ik moest zo lachen toen een Dominee aan dat ventje wat niet geloofd dat er armoede is, vroeg of hij gelovig was, ja dat is ie, ja ja net als het CDA en Rutten, lekker schijnheilig achter de ellebogen.
Ik heb maar flarden gekeken, ik kon er gewoon niet meer tegen al die ontkenningen en owee stel dat de mensen die met het probleem zitten zouden uitpraten en met bewijzen konden staven, nee zeg dat kan niet hoor.

maagpijn krijg ik van dit soort programma's
quote:Ruza schreef op 15 april 2012 @ 12:11:

Ik denk dat voor heel veel mensen"armoede" op een bepaalde manier wel een keuze is. Ofwel door domme beslissingen in het verleden ofwel door koppig zich niet aan willen passen aan een nieuwe situatie.

Daar ben ik het wel mee eens.

Maar ook dat het in sommige gevallen echt overmacht is.

Maar mensen die "geen cent te makken" hebben en stug een pakje per dag roken, om vervolgens te klagen dat de kindertjes geen eten hebben...sorry daar word ik alleen maar boos om
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:noeloe schreef op 15 april 2012 @ 12:08:

Goeie uitzending, alleen vroeg ik me na afloop af waarom niemand die vrouw in dat gele shirt (met haar webwinkel) op haar plek heeft gezet. Voor degenen die het niet gezien hebben: ze loopt bij de voedselbank, heeft geen inkomen omdat haar webwinkel (nog) niet loopt, en heeft drie kinderen.

En haar armoede zou geen keuze zijn? Waarom nam niemand het op voor haar kinderen?

Ik ergerde me ook groen en geel aan de opmerking dat ze haar kinderen niet op een kinderdagverblijf wilde doen.

In mijn ogen kies je dan voor deze situatie (ik zeg niet dat haar financiële situatie met een baan opgelost is).

Overigens vond ik 't Arie goed doen.

En die student... moet nog heul veul leren !!!
Misschien kon ze geen baan vinden en is ze daarom die webwinkel begonnen? Ik vind wel dat ze een punt had dat de overheid iets moet met die voedselbanken. Er was nauwelijks gezond voedsel te vinden. Die mensen die daar liepen hadden geen cent te makken, maar waren hartstikke dik en hadden pizza en mergpijpjes in hun mandje. Dan klopt er iets niet.
Zelfs inhoud van het kratje van de voedselbanken stelt weinig voor.
quote:flip123456789 schreef op 15 april 2012 @ 12:16:

Misschien kon ze geen baan vinden en is ze daarom die webwinkel begonnen? Ik vind wel dat ze een punt had dat de overheid iets moet met die voedselbanken. Er was nauwelijks gezond voedsel te vinden. Die mensen die daar liepen hadden geen cent te makken, maar waren hartstikke dik en hadden pizza en mergpijpjes in hun mandje. Dan klopt er iets niet.

Macdonalds zoekt altijd wel personeel.

Al had ze wel gelijk over de inhoud van het pakket.
Er zat daar een vvd'r uit Limburg en die goede man had niet eens het besef dat o.a in deze omgeving de werkgelegenheid , tot bijna 0 is gedaald dankzij een autofabrikant.
quote:Ruza schreef op 15 april 2012 @ 12:11:

Dit is echt belachelijk! Er was een man die had al zijn hele leven een goedlopend bedrijf. Door de crisis kon hij ermee stoppen. Enorme schulden achterlatend natuurlijk. Hij vond direct een nieuwe baan!

Echter moest hij daar wel zijn schulden mee af betalen, met als gevolg heel weinig te besteden. Hij ging zelfs voor de gratis hapjes/eten in de supermarkt. Noem dit maar eigen schuld!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven