Geld & Recht alle pijlers

Drukkende stilte

14-06-2010 10:13 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring?

Mijn vriend is zo'n anderhalf jaar geleden opgepakt omdat hij 50 wietplantjes in z'n huis had. Meegenomen naar politiebureau, verklaring afgenomen en de volgende dag weer naar huis.

En daarna niets, helemaal niets meer vernomen. Iemand enig idee hoe dit nu allemaal in z'n werk gaat?

Alvast dank.
quote:desteny schreef op 25 februari 2011 @ 13:37:

prima hoor, laten ze hem maar aanpakken!!!

5plantjes voor eigen gebruik/genot is gewoon binnen de wetgeving.er boven is strafbaar.punt uit.

een veroordeling op zn naam kan betekenen; geen andere baan bij bepaalde werkgevers.

erg handig en prachtig voor de toekomst

suc6 met je aankomende maagzweer.JIJ kiest hier zelf voor. :(Ga je lekker?
quote:desteny schreef op 25 februari 2011 @ 13:37:

prima hoor, laten ze hem maar aanpakken!!!

5plantjes voor eigen gebruik/genot is gewoon binnen de wetgeving.er boven is strafbaar.punt uit.

een veroordeling op zn naam kan betekenen; geen andere baan bij bepaalde werkgevers.

erg handig en prachtig voor de toekomst

suc6 met je aankomende maagzweer.JIJ kiest hier zelf voor. :(

Reageer alleen op je eerste deel:

Ook 5 plantje mogen niet. Alleen omdat je dat meestal voor eigen gebruik hebt worden ze ingenomen en krijg je geen boete. Tenzij je er groeibevorderende middelen bij gebruikt. Dan krijg je wel een boete.

Voor voorjaarsbries. Persoonlijk vind ik dat je vriend nog mazzel heeft gehad met zijn huisbaas. Die had hem namelijk de huur mogen opzeggen en hem het huis uit zetten. En die 1000 euro, geldt alleen als ze niet kunnen bewijzen of waarmaken dat er al eerder geoogst is. Lukt ze dat wel valt hij onder de plukze regeling en moet hij ook het geld wat hij eerder heeft verdient betalen als boeten.
@ pepermint. je hebt gelijk; 5plantjes vallen binnen het gedoogbeleid van ons land.

ik heb me verkeerd uitgedrukt.

@voorjaarsbries; ik vind het triest dat JIJ een aankomende maagzweer hebt, vanwege jou vriend,s mistappen en de gevolgen hiervan.dit meen ik oprecht!!!

maar het is ook JOU keus om zo te leven.doe er mee wat jij wilt.
Sorry, ik dacht dat je anderhalf jaar geleden, nadat je vriedn was opgepakt, niets meer van hem had vernomen en dat je nu nog eens ging afvragen wat er met hem aan de hand was...
Gister was het zover, hij moest voorkomen.

Wat een vertoning zeg, als ik eerlijk mag zijn. Een hoop gelul, veel woorden en dan begint het afdingen tussen advocaat en officier.

Uiteindelijk heeft ie een boete gekregen van 500 euro. That's it...

Natuurlijk, een opluchting, maar ook een behoorlijk dubbel gevoel. Ze hadden toch minstens de gemaakte kosten op 'm moeten verhalen, toch?

Vier agenten die 's nachts de kiet leeggehaald hebben, al het papierwerk, die dag in de rechtbank... En oh ja, hij heeft ook een tegemoetkoming in de advocaatkosten: slechts 100 euro!

Buiten de stress die dit hele gebeuren (in ieder geval bij mij) veroorzaakt heeft, loopt het nu met een sisser af...

Apart hoor...
En voor de rest van je leven een strafblad met opiumwetgeving. Vind je dat niet erg dan? Zou ik erger vinden als die 500 boete.
500 euro? Dan ben ik benieuwd wat mijn ex-buurman krijgt.

175 plantjes, profesioneel aangelegde plantage, illegaal aftappen stroom, net geoogst, signalen dat het niet de eerste oogst is.
quote:mormeltje08 schreef op 22 april 2011 @ 17:42:

En voor de rest van je leven een strafblad met opiumwetgeving. Vind je dat niet erg dan? Zou ik erger vinden als die 500 boete.

Dat bleek mijn leuke Meneer al te bezitten.

Ik was vooral panisch voor taakstraffen van 240 uur of gevangenisstraf oid, want mij klonk het allemaal zo in de oren. Dat er nu een geldboete uit komt èn een tegemoetkoming in de advocaatkosten is een enorme 'afknapper' voor m'n rechtsgevoel, maar een opluchting voor m'n eigen leven.

Ik vind het bijzonder dubbel.
quote:Pepermint_Patty schreef op 22 april 2011 @ 21:47:

500 euro? Dan ben ik benieuwd wat mijn ex-buurman krijgt.

175 plantjes, profesioneel aangelegde plantage, illegaal aftappen stroom, net geoogst, signalen dat het niet de eerste oogst is.

Hopelijk heeft ie een goeie advocaat. Schijnt een gigantisch verschil te maken...

Tja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven