Geld & Recht alle pijlers

Eigen risico en de pil

22-01-2013 16:56 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heb ik weer de pil gehaald voor een half jaar. Ik heb geen aanvullende verzekering. Alleen basis. Nu weet ik dat ik de pil zelf moet betalen. Dat moet ik altijd direct bij de apotheek doen anders krijg ik het niet mee.

Nu heb ik de rekening naar mijn zorgverzekering gestuurd. (niet dat ik hem vergoed krijg) maar ik ging er vanuit dat het van me eigen risico af zou gaan. Aangezien ik hem zelf moet betalen. Vandaag een brief ontvangen dat het ook niet van me eigen risico af gaat.

Ik snap dat niet. Ik betaal het toch zelf? Gaat het dan niet van je eigen risico af?
quote:iloveyouthemost schreef op 22 januari 2013 @ 17:23:

Sorry dat ik stoor met mijn vraag op iemand anders topic, maar dit wekt bij mij de vraag of dit ook geldt voor de Diane pil tot je 21ste vergoed want de Diane pil is eigenlijk van oorsprong een acne pilDe Diane pil niet van oorsprong een acne pil. De dianepil is van oorsprong een anticonceptiemiddel met als positieve bijwerking dat hij acne vermindert. Maar het is gemaakt als anticonceptiemiddel
Diane 35 zit in de basisverzekering en valt onder het eigen risico vanaf het moment dat je 18 bent.

Andere anticonceptiepillen boven de 21 jaar vallen niet onder de basisverzekering en worden niet vergoed. Mischien nog in bepaalde aanvullende verzekeringen.

Vind het wel vreemd dat de tandarts na je 18e niet meer in de basisverzekering vergoed word omdat je volwassen bent en de pil wel tot je 21e vergoed word, ben je dan ineens nog een kind tot die leeftijd?? Laat de pil na het 18e jaar gewoon uit de basisverzekering.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Gut... Vandaag weer voor een half jaar gehaald voor nog geen euro 12. Dat is voor iedereen prima op te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven