Geld & Recht alle pijlers

Erfenis vader

20-08-2015 08:55 434 berichten
Mijn vader ligt op het sterfbed. Mijn famillie maakt nu al ruzie om de erfenis. Zelf hoef ik geen erfenis van mijn vader. Stiefmoeder had het erover en ze is hem liever kwijt dan rijk. Ik was gister uit mijn plaat gegaan hoe durft ze,terwijl mijn vader zit te knokken voor zijn leven het lef kan opbrengen om het over de erfenis te hebben samen met haar dochters. Ik kan dan zo kwaad worden alsof de wereld maar om geld draait ten koste van een ander.

Hoe zit het met erfenis tussen mijn vader en stiefmoeder ze zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. Kan hij ervoor zorgen dat ze niks krijgt? Welke wegen moet hij bewandelen? Ik gun dat mens niets maar dan ook niets.
Pardon? Natuurlijk, het is helemaal niet belangerijk dat die man terminaal is en een paar laatste mooie maanden/weken is ook geen prioriteit. Geen poen, geen contact. Logisch.... Het gaat je niet om je vader en ook niet om je moeder, zolang de stief maar niks krijgt. Uiteindelijk draai het helemaal alleen om jou. Daar komt het op neer. Zoek hulp. Psychisch dan welteverstaan.
Ik mag niet hunten en dus zelf bericht verwijderd.
Je had dat 'stulpje' toch niet gekregen. Geen geld voor successierechten. Maar je gaat aan alles voorbij. Jouw vaders sterfbed draait om jou. Niet om hem.
En er is helemaal niks 'van jou' afgepakt. Het is nooit van je geweest. Klaar. En hoe je nu met je vader omgaat? Om de ogen uit je hoofd te schamen. Je kwam alleen om je erfenis nog even veilig te stellen.

En eens met desperate housewife. Ook geen zin in een ban, maar ik vind je een hebberig rancuneus mens. Hij houdt van zijn vrouw. Jij niet. Ik geloof dat jij haar leven ook goed zuur hebt gemaakt jarenlang gezien hoe je je hier profileert en dat je bent blijven hangen in je puberteit en emotioneel nooit verder bent gegroeid. Maar ga lekker niet meer heen joh, dan is het voor de hele wereld duidelijk dat het je uiteindelijk alleen om de poen en rancune ging.

Je speelde 'verdrietige dochter' puur om te 'innen'.
...
quote:Tas28 schreef op 20 augustus 2015 @ 19:03:

Notaris gesproken ik kan geen kant op mijn vader is getrouwd in gemeenschap van goederen. Zij krijgt zelfs mijn moeder deel wat zij heeft nagelaten. Ik ben nu emotioneel kapot het is allemaal oneerlijk en hoe krom wil je het hebben. Ik ben ook niet meer naar mijn vader gegaan kon het niet opbrengen. Ben zo kwaad kwaad. Ik haat mijn vader zo erg hoe kon hij zo stom zijn daar gaat mijn moeders huis waar zij hard aan heeft gewerkt. Alsof het van mij is afgepakt. De notaris gaf ook aan als ik kans wil maken dat ik op een nette manier moet communiceren met stiefmoeder. Maar dat gaat niet ze mag mij niet en ik heb verder ook niets met haar. En daarbij komen er ook veel kosten bij kijken onderhoud maandelijkse laten etc. Ik weet het niet meer.

Ga je nu echt het sterven van jouw vader om jou laten draaien? Mensen mobiliseren en die man lastig vallen hiermee? Verdient hij het niet om in rust en liefde te sterven? Dat is echt walgelijk en verwenselijk. Je bent als een klein kind om je heen aan het schoppen en ik kan je op een blaadje geven dat jij straks jezelf gaat haten om de reactie die je nu geeft. Je ontneemt je vader de kans op een prettig overlijden in rust en liefde en daarbij ook je familie de kans tot normaal rouwen. Los van het feit dat je jezelf ook de kans op afscheid ontneemt om zoiets infantile als een geldkwestie.

Serieus get over it! Als je hiermee doorgaat wordt je straks uitgekotst door je ganse omgeving en door jezelf.

Ga je vader bezoeken en gedraag je als een volwassen vrouw!

Notaris gesproken ik kan geen kant op mijn vader is getrouwd in gemeenschap van goederen. Zij krijgt zelfs mijn moeder deel wat zij heeft nagelaten. Ik ben nu emotioneel kapot het is allemaal oneerlijk en hoe krom wil je het hebben. Ik ben ook niet meer naar mijn vader gegaan kon het niet opbrengen. Ben zo kwaad kwaad. Ik haat mijn vader zo erg hoe kon hij zo stom zijn daar gaat mijn moeders huis waar zij hard aan heeft gewerkt. Alsof het van mij is afgepakt. De notaris gaf ook aan als ik kans wil maken dat ik op een nette manier moet communiceren met stiefmoeder. Maar dat gaat niet ze mag mij niet en ik heb verder ook niets met haar. En daarbij komen er ook veel kosten bij kijken onderhoud maandelijkse laten etc. Ik weet het niet meer.Het was toch van je vader en moeder? Als je graag wat wil hebben, moet je in slijmmodus gaan met je stiefmoeder..
Alle reacties Link kopieren
Nou. 1 geruststelling dan maar. Je hoeft dan ook niet mee te betalen aan het afscheid van de man die jij een klootzak noemt. Fijn he.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik snap er ook niets van. Gelukkig zit ik niet zo in elkaar. En blijkbaar heb ik mijn kinderen ook zo opgevoed. Hun opa en oma zijn een aantal jaren geleden overleden en hun vader ook. Het deel van opa en oma gaat dus naar hen. Zij hebben recht op een deel van de erfenis waar ze een redelijk stulpje van kunnen kopen. Heel de familie van vaders kant ligt in de cliinch over de erfenis en zo is er na 8 jaar nog niets geregeld. En weet jij wat mijn jongens zeggen? Wat kan ons dat geld schelen. Wat ze wel graag zouden willen is het condoleanceboek en de rouwlinten. Helaas krijgen ze die niet. Jammer maar ervoor de strijd aangaan, nee daar hebben ze teveel respect voor zichzelf voor.
Ik laat het erbij ik ben er klaar mee.
Mensen HET GAAT MIJ NIET OM HET GELD JEMIG HET GAAT OVER MIJN OUDERS HUN STULPJE IN SPANJE DIE MIJN VADER EN MOEDER SAMEN HEBBEN OPGEKNAPT. DAARGAAT HET MIJ OM. HET IS HET LAATSE STUKJE WAT VAN MIJN MOEDER WAS WAAR IK MOOIE WARME HERINERINGEN HEB MET ONS GEZIN VOORDAT ZE OVERLEED. GELD KAN ME EEN WORST ZIJN DAT HOEF IK NIET. Mijn ouderd stulpje zijn wij kwijt ik en broertje en zus. Daar gaan onze dierbare herinneringen. Denkje dat ik dat ik het zonder slag en stoot laat gaan? Daarom ben ik zo aan het strijden.
Jeetje, wat een ontzettend nare streek van jou zeg! Je vader in de steek laten terwijl hij op sterven ligt, bah! Wees eens volwassen, raap jezelf bij elkaar, ga erheen en (wat ik op pagina 1 al zei) zorg dat je geen spijt krijgt van de dingen die je nu doet. Het zou zonde zijn om geen goede herinneringen aan je vader over te houden door iets infantiels als dit.
Dat stulpje is toch het punt niet? Als je nu met je vader en stiefmoeder overlegt dat je daar nog regelmatig heen kunt, is het dan opgelost? Doe dat dan! Maar zeik niet zo! Jij bent hier de ruziezoeker!
Lieverd, mijn kinderen hebben zo goed als niets van hun vader. Hij zit in hun hart en in heel hun ziel. Laat het los, dat huisje vervangt je moeder niet. Echt niet. Je hoeft het je stiefmoeder niet te gunnen, maar laat het voor jezelf los. Berusting heet dat. Vraag je vader of hij nog een mooie ring van haar heeft, mooie foto`s, mooie herinneringen.
Ik begrijp je stiefmoeder steeds beter, als je ook zo was toen je nog een pubertje was.
quote:Tas28 schreef op 20 augustus 2015 @ 20:01:

Mensen HET GAAT MIJ NIET OM HET GELD JEMIG HET GAAT OVER MIJN OUDERS HUN STULPJE IN SPANJE DIE MIJN VADER EN MOEDER SAMEN HEBBEN OPGEKNAPT. DAARGAAT HET MIJ OM. HET IS HET LAATSE STUKJE WAT VAN MIJN MOEDER WAS WAAR IK MOOIE WARME HERINERINGEN HEB MET ONS GEZIN VOORDAT ZE OVERLEED. GELD KAN ME EEN WORST ZIJN DAT HOEF IK NIET. Mijn ouderd stulpje zijn wij kwijt ik en broertje en zus. Daar gaan onze dierbare herinneringen. Denkje dat ik dat ik het zonder slag en stoot laat gaan? Daarom ben ik zo aan het strijden.JE WAS 11, ZO ONTZETTEND VEEL HERRINERINGEN ZUL JE ER NIET HEBBEN... En de meeste onderhoud is dus door je vader EN ZIJN VROUW gedaan. Of ben je nu net 16 ofzo...

Mensen HET GAAT MIJ NIET OM HET GELD JEMIG HET GAAT OVER MIJN OUDERS HUN STULPJE IN SPANJE DIE MIJN VADER EN MOEDER SAMEN HEBBEN OPGEKNAPT. DAARGAAT HET MIJ OM. HET IS HET LAATSE STUKJE WAT VAN MIJN MOEDER WAS WAAR IK MOOIE WARME HERINERINGEN HEB MET ONS GEZIN VOORDAT ZE OVERLEED. GELD KAN ME EEN WORST ZIJN DAT HOEF IK NIET. Mijn ouderd stulpje zijn wij kwijt ik en broertje en zus. Daar gaan onze dierbare herinneringen. Denkje dat ik dat ik het zonder slag en stoot laat gaan? Daarom ben ik zo aan het strijden.Je capslocks zit vast. Je kan dat stulpje helemaal niet betalen......

Mensen HET GAAT MIJ NIET OM HET GELD JEMIG HET GAAT OVER MIJN OUDERS HUN STULPJE IN SPANJE DIE MIJN VADER EN MOEDER SAMEN HEBBEN OPGEKNAPT. DAARGAAT HET MIJ OM. HET IS HET LAATSE STUKJE WAT VAN MIJN MOEDER WAS WAAR IK MOOIE WARME HERINERINGEN HEB MET ONS GEZIN VOORDAT ZE OVERLEED. GELD KAN ME EEN WORST ZIJN DAT HOEF IK NIET. Mijn ouderd stulpje zijn wij kwijt ik en broertje en zus. Daar gaan onze dierbare herinneringen. Denkje dat ik dat ik het zonder slag en stoot laat gaan? Daarom ben ik zo aan het strijden.

Die herinneringen zitten niet in dat stulpje. Die zitten in je hoofd. Daar heb je dat huis niet voor nodig.

Maar wat dan als je het gehad had? Daar wil ik wel graag antwoord op. Je kan het niet betalen. Dan ging het dus in de verkoop en was je het alsnog kwijt. En dan aan onbekenden! Die laten jou er niet meer in. Je stiefmoeder misschien nog wel als je daar eens op een normale manier mee om zou gaan ipv zoals ik hier lees. Steek DAAR dus je energie in. De band met je stiefmoeder en de mogelijkheid om het huis te mogen bezoeken/gebruiken als je dat wil.

Notaris gesproken ik kan geen kant op mijn vader is getrouwd in gemeenschap van goederen. Zij krijgt zelfs mijn moeder deel wat zij heeft nagelaten. Ik ben nu emotioneel kapot het is allemaal oneerlijk en hoe krom wil je het hebben. Ik ben ook niet meer naar mijn vader gegaan kon het niet opbrengen. Ben zo kwaad kwaad. Ik haat mijn vader zo erg hoe kon hij zo stom zijn daar gaat mijn moeders huis waar zij hard aan heeft gewerkt. Alsof het van mij is afgepakt. De notaris gaf ook aan als ik kans wil maken dat ik op een nette manier moet communiceren met stiefmoeder. Maar dat gaat niet ze mag mij niet en ik heb verder ook niets met haar. En daarbij komen er ook veel kosten bij kijken onderhoud maandelijkse laten etc. Ik weet het niet meer. OWWWWW BOEHOEHOE

Je moeder is al een tijd overleden. Denk dus zomaar dat je stiefmoeder het leeuwendeel heeft gedaan de laatste jaren.

Echt ik heb zo'n medelijden met vader die het allemaal op zijn laatste dagen moet aan zien. En ook superzielig voor de stiefmoeder. Je vangt een gezin van 3 extra kinderen op en als dank maken ze je stervende man nog even het leven zuur.

En dan het idee dat TO nog erger geweest moet zijn in de pubertijd....

Arm mens. (stiefmoeder dan hé)
quote:nina1966 schreef op 20 augustus 2015 @ 20:06:

[...]

JE WAS 11, ZO ONTZETTEND VEEL HERRINERINGEN ZUL JE ER NIET HEBBEN... En de meeste onderhoud is dus door je vader EN ZIJN VROUW gedaan. Of ben je nu net 16 ofzo...Pardon? Ik was 10 toen mijn moeder overleed. En 11 was ik toen mijn vader hertrouwde en ik was 4 toen mijn vader het huis kochte met mijn moeder dus ik heb er wel degelijk van genoten en warme herinneringen gehad. En ook al heeft mijn stiefmoeder samen met mijn vader het bij gehouden. Ik wou dat ik met mijn toekomstige kinderen er heen kon gaan en met hun de herinneringen meemaken in het huis van oma en opa. Ik ben wel 2 ouders kwijt.
quote:nina1966 schreef op 20 augustus 2015 @ 20:06:

[...]

JE WAS 11, ZO ONTZETTEND VEEL HERRINERINGEN ZUL JE ER NIET HEBBEN... En de meeste onderhoud is dus door je vader EN ZIJN VROUW gedaan. Of ben je nu net 16 ofzo...zo komt ze wel over iig...
quote:Tas28 schreef op 20 augustus 2015 @ 20:11:

[...]

Pardon? Ik was 10 toen mijn moeder overleed. En 11 was ik toen mijn vader hertrouwde en ik was 4 toen mijn vader het huis kochte met mijn moeder dus ik heb er wel degelijk van genoten en warme herinneringen gehad. En ook al heeft mijn stiefmoeder samen met mijn vader het bij gehouden. Ik wou dat ik met mijn toekomstige kinderen er heen kon gaan en met hun de herinneringen meemaken in het huis van oma en opa. Ik ben wel 2 ouders kwijt.en wat zei stiefmoeder toen je dit aan haar vertelde? En wat zei je vader erover?
quote:Tas28 schreef op 20 augustus 2015 @ 20:11:

[...]

Pardon? Ik was 10 toen mijn moeder overleed. En 11 was ik toen mijn vader hertrouwde en ik was 4 toen mijn vader het huis kochte met mijn moeder dus ik heb er wel degelijk van genoten en warme herinneringen gehad. En ook al heeft mijn stiefmoeder samen met mijn vader het bij gehouden. Ik wou dat ik met mijn toekomstige kinderen er heen kon gaan en met hun de herinneringen meemaken in het huis van oma en opa. Ik ben wel 2 ouders kwijt.Waar schraap je die tienduizenden euro's aan succesierechten vandaan vooraf? En de lasten in spanje? Gemeentebelastingen/electra etc?? En de jaarlijkse vermogensbelasting? Je had dat huis nooit kunnen krijgen/hebben/betalen/behouden. Doe even normaal zeg.
quote:Orangetree schreef op 20 augustus 2015 @ 20:14:

[...]

Waar schraap je die tienduizenden euro's aan succesierechten vandaan vooraf? En de lasten in spanje? Gemeentebelastingen/electra etc?? Je had dat huis nooit kunnen krijgen/hebben/betalen/behouden. Doe even normaal zeg.Ik heb een zus en een broer en een tante neven nichten allemaal van mijn moederskant en famillie van vaderskant. Ze ook op vakantie daar naar toe we zouden het net zn allen bijleggen en betalen.
[quote]Tas28 schreef op 20 augustus 2015 @ 20:17:

[...]

Ik heb een zus en een broer en een tante neven nichten allemaal van mijn moederskant en famillie van vaderskant. Ze ook op vakantie daar naar toe we zouden het net zn allen bijleggen en betalen.[/quo

Ze zouden ook die beloftes zo ondertekenen als het op papier stond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven