Geld & Recht alle pijlers

Financiële meevaller

28-04-2017 23:50 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een financiële meevaller gehad. Normaal zou ik dit allemaal op mijn spaarrekening zetten maar nu had ik me voorgenomen om van een gedeelte wat leuks voor mezelf te kopen of te ondernemen wat ik anders niet zou doen. Echter heb ik geen dure hobby's of wensen etc. en heb ik het geld alsnog op mijn spaarrekening gezet. Vandaar gewoon uit nieuwsgierigheid de vraag wat voor dingen jullie er mee voor jezelf zouden doen die je normaal niet doet.
Ik had ook financiele meevaller en heb er een nieuwe fiets van gekocht.

Mobiel is ook aan vervanging toe dus misschien mooie iphone nog kopen.

Wat ik ook ooit zou willen is een goede bonenapparaat
Wat is een bonenapparaat????? (ik vermoed een onbedoelde autocorrect, maar zo niet...????? )
Een koffie apparaat! Zo eentje waar je bonen in kan doen
Wij zijn aan het sparen voor een reis naar Florida. In principe halen we dat op een redelijke termijn, maar omdat we tegelijk een buffer opbouwen hebben we het wel een stuk uitgesteld. Voor 7000 zou ik die reis meteen boeken

Overigens zou ik dat ermee doen, of helemaal niks en doorsparen.
Ik zou eindelijk een andere auto kopen, uit eten gaan, ongeremd shoppen en vooruit een klein deel op de spaarrekening;-)
Ik heb toevallig ook 7000 gekregen twee jaar geleden. Ik heb het op een beleggersrekening gestort, en dit bedrag is nu al gegroeid naar ca 9000. Je kunt het ook uitlenen voor kortere tijd via geldvoorelkaar.nl of een ander crowdfundingplatform. Je ontvangt dan maandelijks rente op je rekening en aan het eind van de periode je hele inleg terug. Van de rente kun je dan elke maand leuke extra's doen!

Meteen uitgeven aan spullen maakt blij op de korte termijn, slim investeren maakt je voor langere periode blij. Mijn doel is financieel vrij te worden en ik ben goed op weg met deze mindset. Weg uit de Rat Race van geld krijgen, werken, uitgeven.
Ik zou het niet op een spaarrekening zetten, je ontvangt nauwelijks rente. Dit soort extra's zijn juist geld waarmee je kan 'oefenen' je geld te laten groeien.
quote:xylo schreef op 05 mei 2017 @ 08:11:

Ik zou het niet op een spaarrekening zetten, je ontvangt nauwelijks rente. Dit soort extra's zijn juist geld waarmee je kan 'oefenen' je geld te laten groeien.

Dát ga ik doen. Ik heb er ooit wel naar gekeken, maar durf niet zo heel goed en ik krijg ook een leuk extraatje van de belastingdienst.

Ik wil nl ooit eens groen beleggen en heb er nu een extra potje voor.
goed zo Mevrouw75!!!

Lees ook een financieelonafhankelijkblog.nl

heel inspirerend!
Ik zou een spinnewoel en een coverlockmachine kopen. Samen willen we een kast op maaat in de woonkamer, maar die kost al bijna 7000.
Of zonnepanelen op je huis laten leggen. Ook een groene investering en één die zeker rendement oplevert.
quote:Moosey schreef op 07 mei 2017 @ 08:14:

Of zonnepanelen op je huis laten leggen. Ook een groene investering en één die zeker rendement oplevert.Die staan ook in de planning. Ik was ze even vergeten. Ik wil zoveel!
Altijd iets er mee gaan doen wat je normaal niet zou doen. Dus geen spullen in huis vervangen die je anders ook wel vervangen zou hebben, maar extra reizen of zo. Iedere maand een weekendtrip totdat het op is bijvoorbeeld.
Mooie reis en spaarrekening
Een tuinhuis laten zetten, een KitchenAid kopen, vakantie. Kan genoeg bedenken, maar geen meevaller in zicht.
Een mooie fiets..
Geen ouderwetse zonnepanelen meer doen maar dakpan zonnepanelen.

https://www.verbouwkosten.com/dakpan-zonnepanelen/
Ik begrijp dat het om 7000 euro ging... Ik zou voor 2000 op vakantie gaan en de rest op mijn spaarrekening zetten. Ik krijg van mijn vader ieder jaar een schenking van 1000 euro. Dat is ontzettend lief van hem. Ik stuur hem dan steeds een lief berichtje met ' dank je papa, ik heb het keurig op mijn spaarrekening gezet'. Dit jaar schreef ik hem voor het eerst ' groetjes uit New York, mogelijk gemaakt door de liefste vader'. Ik vond het heel lastig om het geld gewoon lekker te spenden.
Wij zijn aan het sparen voor een nieuwe vloer en een renovatie van de keuken. Zou het aan één van beide uitgeven en ook nog wat op de spaarrekening laten staan.
Beter een half motto....
1x = genoeg
Beter een half motto....
quote:Habbekratz schreef op 07 mei 2017 @ 16:51:

Geen ouderwetse zonnepanelen meer doen maar dakpan zonnepanelen.

https://www.verbouwkosten.com/dakpan-zonnepanelen/Dat zou mooi zijn voor huizen waar de zonnepanelen te zien zijn, want lelijk zijn ze, maar ze zouden hier bovenop het dak komen te liggen dat je helemaal niet ziet.
Verre reis maken.
Girls compete with each other, women empower one another
Ik zou mezelf een nieuwe fiets geven. Niet omdat die nodig is, maar voor de luxe.

En een extra keer uit eten, gewoon omdat dat lekker en gezellig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven