Geld lening
vrijdag 28 oktober 2016 om 15:19
Een vriend van mijn man wil van ons geld lenen, het is geen extreem bedrag maar door ervaringen in het verleden willen wij dit toch vastleggen.
Ik vroeg me af, als wij een document opstellen en dan allemaal ondertekenen, is dit dan opeisbaar? Dat als die vriend het niet terug betaal dat wij een vordering op hem hebben?
En wat nu verstandig is in deze situatie.
Overigens weet ik dat geld uitlenen riskant is, maar we hebben het er voor over maar willen het wel even goed regelen.
Ik vroeg me af, als wij een document opstellen en dan allemaal ondertekenen, is dit dan opeisbaar? Dat als die vriend het niet terug betaal dat wij een vordering op hem hebben?
En wat nu verstandig is in deze situatie.
Overigens weet ik dat geld uitlenen riskant is, maar we hebben het er voor over maar willen het wel even goed regelen.
vrijdag 28 oktober 2016 om 22:36
Je hebt eerdere ervaringen die blijkbaar niet zo goed hebben uitgepakt. Dan is het toch heel simpel? Nee! Je hebt ervan geleerd. 5.000 is een hoop geld. Ik weet niet wat hij/zij doet, maar heb je zekerheid dat dat bedrag snel terugverdiend wordt door die persoon? Ik zou er echt niet aan beginnen. Voor hetzelfde geld gebeurt er weer wat bij die persoon en heb je, voordat je het weet, gemekker over uitstel... Ik zou echt nee zeggen. Van dit gedoe krijg je gezeik.
dinsdag 3 juli 2018 om 01:12
dinsdag 3 juli 2018 om 12:54
Stampertje12 schreef: ↑03-07-2018 01:12Kijk je ook maar één seconde naar de OP? Je reageert op een bericht van 2 jaar oud...
Ja, wel meer seconden. Anders had ik geen reactie kunnen geven. Hij stond ergens bovenaan in de lijst en ik kijk niet per se altijd naar de datum. Maar goed dat jij me corrigeert. Top!
Stampertje12 schreef: ↑03-07-2018 01:12Kijk je ook maar één seconde naar de OP? Je reageert op een bericht van 2 jaar oud...
Ja, wel meer seconden. Anders had ik geen reactie kunnen geven. Hij stond ergens bovenaan in de lijst en ik kijk niet per se altijd naar de datum. Maar goed dat jij me corrigeert. Top!
DubbelStampertje12 schreef: ↑03-07-2018 01:12Kijk je ook maar één seconde naar de OP? Je reageert op een bericht van 2 jaar oud...