Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
quote:dubiootje schreef op 11 maart 2013 @ 17:37:

Ik zou verwachten: toen ben ik gestopt met daar langs te gaan.

Hardleers

Is wel echt een mankement van mij, altijd toch nog het goede in mensen proberen te zien... Of dat er nu is of niet.

Daar heb ik inmiddels wel aan gewerkt gelukkig.
Mag ik vragen waarom je je laatste postings weg haalt Mayhem?
Omdat ik vrees dat die toch een beetje herkenbaar werden.
quote:mayhem schreef op 11 maart 2013 @ 20:29:

Omdat ik vrees dat die toch een beetje herkenbaar werden.Oke. Jammer dat ik ze gemist heb.
Oh, dan post ik ze nog wel even een keer hoor. Het ging over drinken aanbieden. Het pak of de fles drinken ging dan rond, en voor zichzelf pakten ze een vers pak of een nieuwe fles, het bezoek kreeg de restjes uit een oud pak of een oude fles drinken.
Lees al tijden mee in de serie gierige topics maar moet nu toch echt reageren. Drinken uit het pak?!? BAH
Echt niet te geloven. Je visite uit een pak of fles laten drinken waar dus al heel veel monden aan gezeten hebben. Waar is de kotssmiley?

Maar wat zou dan eigenlijk de reden zijn? Die ontgaat me eigenlijk nogal.
quote:Vl43inder schreef op 09 maart 2013 @ 01:37:

Joh, je hoeft jezelf niet te verdedigen hoor. Ik zal wel een gierigaard gevonden worden, zo zonder "duur" koffiezetapparaat. Mijn apparaat heb ik ook nog eens van de zegeltjes van de pomp gespaard, da's helemaaaaaaal erg.Ik heb geen eens een koffiezetapparaat meer. Ik heb al een paar keer de kan kapot gestoten, en na de tweede keer had ik er genoeg van. Zet nu filter met koffie op de thermoskan en giet er kokend water op (uit een bij elkaar gespaarde waterkoker).
Was trouwens laatst ergens met iemand naar een lezing, waar een veganistische maaltijd bij zat. Enfin, de maaltijd voor ons drieën betaald, toen er een drankje gehaald moest worden had metgezel niet genoeg cash bij zich, dus ik moest bijleggen. Toen het eten niet lekker bleek, zijn we nog even naar de snackbar gegaan. Daar stond metgezel bij het afrekenen ineens met de rug naar ons toe, duidelijk geen zin om te betalen...

Dat soort dingen baal ik enorm van.
Was metgezel zelf veganistisch? In dat geval zou ik het wel begrijpen als hij/zij niet wilde meebetalen aan de snackbar. Anders is het wel erg flauw inderdaad.
Veganistisch of niet, Melpomene had de maaltijden al betaald en geld bijgelegd voor het drankje omdat de ander niet genoeg geld had (als ik het tenminste goed heb gelezen)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:pyridine schreef op 12 maart 2013 @ 12:48:

Was metgezel zelf veganistisch? In dat geval zou ik het wel begrijpen als hij/zij niet wilde meebetalen aan de snackbar. Anders is het wel erg flauw inderdaad.Nee, was geen veganistische eter en was het helemaal eens met het snackbarbezoek.
quote:sprokkelientje schreef op 12 maart 2013 @ 13:11:

Veganistisch of niet, Melpomene had de maaltijden al betaald en geld bijgelegd voor het drankje omdat de ander niet genoeg geld had (als ik het tenminste goed heb gelezen)

Yep.

Ik kijk echt niet op een euro, dat zou flauw zijn. Maar ik vind het prettig, als je e.e.a. beetje afwisselt.

Als ik weet dat iemand krap zit, betaal ik eigenlijk altijd sneller. Vind ik geen punt. Maar het gaat hier om een persoon, die zelf een prima baan heeft, en een partner met zelfs een uitstekende baan.
Bij mijn schoonzus (die op ruim een uur rijden woont) worden we altijd na 15.30 verwacht, maar er wordt nooit gevraagd of we mee blijven eten. Tenzij we zelf voorstellen iets te gaan halen, op onze kosten. Ga ik dus niet meer heen. Zelf trek ik het wel om later te eten, onze kleine kinderen niet.

Niet mee willen met een weekje weg naar CP incl. ouders, maar wel gratis een weekend willen logeren.

Babyspul en kleding gratis willen hebben en het dan vervolgens op MP zetten.

Geld lenen van familie en dan vervolgens met 13e maand / vakantiegeld niet terugbetalen, maar zelf nieuwe apparatuur kopen en daar over liegen.

En dan het toppunt: schoonouders nemen ons allen twee weken mee op vakantie naar het buitenland en zij vraagt of ze dan de vakantie mogen skippen en in plaats daarvan het geld kunnen krijgen.
quote:navimo schreef op 12 maart 2013 @ 14:31:

Bij mijn schoonzus (die op ruim een uur rijden woont) worden we altijd na 15.30 verwacht, maar er wordt nooit gevraagd of we mee blijven eten. Tenzij we zelf voorstellen iets te gaan halen, op onze kosten. Ga ik dus niet meer heen. Zelf trek ik het wel om later te eten, onze kleine kinderen niet.

Niet mee willen met een weekje weg naar CP incl. ouders, maar wel gratis een weekend willen logeren.

Babyspul en kleding gratis willen hebben en het dan vervolgens op MP zetten.

Geld lenen van familie en dan vervolgens met 13e maand / vakantiegeld niet terugbetalen, maar zelf nieuwe apparatuur kopen en daar over liegen.

En dan het toppunt: schoonouders nemen ons allen twee weken mee op vakantie naar het buitenland en zij vraagt of ze dan de vakantie mogen skippen en in plaats daarvan het geld kunnen krijgen.

Wat vinden/zeggen je schoonouders hiervan?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

heel verhaal :-)wat ontzettend naar zeg. vreselijke mensen lijken me dat. kan me niet voorstellen kinderkleertjes te vragen en ze dan vervolgens te verkopen of hoe je het in je hoofd kan halen het geld voor de vakantie te vragen. dat doe je gewoon echt niet!!
Vooral het vragen om geld in plaats van twee! weken op vakantie gaan vind ik ronduit onbeschoft.
Schoonouders zeggen: of ze gaan mee, of ze gaan niet mee en krijgen niks natuurlijk. Graag of niet.

Schoonmoeder vindt het overigens allemaal ook erg, maar wil de lieve vrede bewaren. Mijn man heeft er een uitgesproken mening over en steekt die niet onder stoelen of banken, gelukkig.
O, iets wat ik zelf een beetje vervelend vond: moest ergens heen met een aantal dames. Ik bood aan om te rijden, dus zij met z'n drieen met mij mee, geen punt. Kwamen we op plaats van bestemming aan, bleek het betaald parkeren te zijn. En alsnog liepen ze allemaal direct naar de ingang van waar we moesten zijn en stond ik in mn uppie aan de parkeerautomaat. Beetje jammer.
Lily, heel jammer inderdaad. Volgende keer zeggen o betaald parkeren, zullen we de kosten delen?
quote:CM_89 schreef op 12 maart 2013 @ 18:07:

Lily, heel jammer inderdaad. Volgende keer zeggen o betaald parkeren, zullen we de kosten delen?En niet alleen dat, maar ook onbeschoft om niet even op je chauffeur te wachten. Heeft niets met dit topic te maken maar goed
Ik blijf me er over verbazen dat niemand zijn mond open trekt en het gelaten laat gebeuren
Frankly my dear, I don"t give a damn

zij vraagt of ze dan de vakantie mogen skippen en in plaats daarvan het geld kunnen krijgen.

Dat is er toch wel één voor in de top drie.
Heb er hier ook een paar,

achterbuuf 2kids 3de net bevallen ( 3de was spermadonor), zit in bijstand.

stuurde 3 schoolpleinmoeders een sms haar op te halen met pasgeborene. keizersnee gehad.

Haar moeder had geen rijbewijs en pastte toen thuis op haar andere 2kids.

Mijn man over zijn hart gestreken en haar gehaald met de rolstoel gereden , haar geholpen in de auto enz, parkeergeld betaald, in die tijd erna heb ik haar 2 kids meegenomen naar school met de auto 3 weken lang.

Ze had ook met de taxi toen naar huis kunnen komen , maarja dat was te duur.

Hoorde ik later van een andere moeder dat ze 10.000 euro terug had gehad bij gemeente van wege onnodige betalingen die ze destijds had betaald, hiervan had ze wel voorzichzelf een nieuwe fiat panda gekocht, maar taxi was te duur, benzine geld parkeergeld en ach ja de tijd , daar hebben we niets voor terug gezien.

Gaat mijn zoontje na een tijdje daar spelen, ziet hij het voiceboek liggen die ze dubbel had liggen en er niks mee deed, of mijn zoon 2 euro moest betalen dan kon hij het meenemen. zoooo triest.

Heb een goed hart voor mensen die het met minder moeten doen, halve kinderkledingkasten, buitenzwembad met pomp gegeven, en dan het zoontje van haar klagen dat tie hier maar 1 snoepje had gehad tijdens het spelen met die van mij.

Toen ze hier net kwam wonen, gingen we eens zwemmen met z'n allen in een natuurbad, had ze shampoo bij hiermee ging ze der kinderen hun haren wassen , want dan hoeven ze sávonds niet meer in bad, lekker fris??

Ook werden onze broodjes gebakken ei opgesmuld door haar kids, de broodjes van haar gingen sávonds mee terug in haar tas, ergste nog wij hadden een koelbox bij, haar kids drinkpakjes stonden hun naam op, zodat ons kids zich niet zouden vergissen, oja zelfs ons oude bankstel , nog prima, maar of wij het wel naar haar zouden slepen en in elkaar zouden zetten.

Nu ik dit zo opschrijf , realiseer ik me dat ik er toch telkens intrap met haar zielige gedoe.

Contact hebben we nog maar zelden maar dan op het schoolplein.
kennissen gingen naar een festival voor 3 dagen, en vroegen of wij op hun hond wilde passen, hun andere hond ging dan naar een opvang, want deze kon niet zo goed zonder iets te slopen ( jong beestje), zijn vriendin zei,dat scheelt een hoop geld je hoeft er nu maar 1 weg te brengen.

Afijn hij vroeg of ik goedkoop aan vlooienriempjes kon komen , ik zei tuurlijk bij de action , vraag ik zal ik ze meenemen, en gedaan.

Komt tie na 3 dagen zijn hond ophalen ( wij hebben zelf maar wat kluiven gekocht anders had dat beest niks te doen in onze tuin, meegenomen naar natuurwater waar hij lekker kon zwemmen), leg ik die riempjes op tafel kostte iets van 5 euro, had tie niet kwam tot 3,30., rstantje nooit gezien, maar het allerergste nog geen bloemetje voor het oppassen, wel lekker uitsparen voor hondenopvang voor 3 dagen zelf lekker naar festival gaan, maar een bloemetje is teveel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven