Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Nu gaat tie mooi worden, in augustus gaan ze weer naar een of ander festival, vroegen ze of wij weer 2 dagen konden passen op hun hond.

We hebben wel ja gezegd, met in ons achterhoofd ..hej zijn vriendin werkt met haar pa op een accountbedrijf, zij kan ons belastingpapieren in vullen, dit zou haar alleen maar tijd kosten, nu zei ze later ik zal er een mooi prijsje van maken??

wtf?? als dat nu echt gaat blijken , moeten wij dan een rekening pesenteren van de opvang hond? wij zien het als een wederdienst, hun om er beter van te worden over onze rug...tja echte vrienden heb je maar weinig
quote:channie32 schreef op 14 maart 2013 @ 13:41:

We hebben wel ja gezegd, met in ons achterhoofd ..hej zijn vriendin werkt met haar pa op een accountbedrijf, zij kan ons belastingpapieren in vullen, dit zou haar alleen maar tijd kosten, nu zei ze later ik zal er een mooi prijsje van maken??Heb je dat ook gezegd, of alleen gedacht. Communicatie is wel een dingetje he.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als mijn schoonzus belt en vraagt of we zin hebben om een bakkie te doen, vraagt ze dikwijls nemen jullie koffie mee want het is op?? hahhaha, ja en dan het geld niet terug krijgen, maar durf het ook niet te vragen, wij komen de laatse tijd bijna niet meer op de koffie.

en dan een supermarkt op loopafstand hebben, hilarisch toch.
uhh daar mag je wel van uitgaan als je dan 2x op hun hond past?
Ik zou zeggen dat ik meer zin heb in een kopje thee.
quote:channie32 schreef op 14 maart 2013 @ 13:45:

uhh daar mag je wel van uitgaan als je dan 2x op hun hond past?

Nou. nee dus. Waarom het niet gewoon vragen op het moment dat zij jullie vragen om weer op de hond te passen? Voorkom je een hoop teleurstellingen mee.

Ik pas zo vaak op de hond van vrienden, en verwacht daar niets voor terug. Als ik er iets voor zou willen hebben, zou ik dat wel vragen. Ik vind het namelijk een kleine moeite, heb zelf ook een hond, en 1 hond of 2 honden is niet zo'n heel groot verschil in moeite.
het is ook geen moeite hoor, maar hun willen hun hond hier neerzetten zodat zij geen kosten hebben voor hondenopvang, dan mag er toch wel een bloemetje tegenover staan , of moeten we dat dan gaan vragen?

beetje bekrompen vind je niet?

Een dienst voor een wederdienst.

Van vrienden zou je mogen verwachten dat je ook eens wat kan terug doen.

Of snap ik het woord vriendschap niet.
Je snapt het idee van een gunst bewijzen niet. Een gunst is iets wat jij voor een ander doet zonder daar iets voor terug te verwachten. "De verwachting is de kraamkamer van de teleurstelling."

Als je weet dat je de eerste keer niet eens een bloemetje kreeg, waarom verwacht je nu gratis hulp met je belastingaangifte? Je verwachtingen zitten je nogal in de weg. Als je niets verwacht, valt het ook niet tegen. Is niets te weinig, dan bewijs je ze die dienst gewoon niet. Dat mag hoor.
Ga in therapie!
quote:channie32 schreef op 14 maart 2013 @ 13:19:

Toen ze hier net kwam wonen, gingen we eens zwemmen met z'n allen in een natuurbad, had ze shampoo bij hiermee ging ze der kinderen hun haren wassen , want dan hoeven ze sávonds niet meer in bad, lekker fris??

Ehhh... Als ik ga zwemmen, neem ik ook shampoo mee en was daar m'n haar. Ga dan thuis echt niet nog een keer douchen hoor.
quote:channie32 schreef op 14 maart 2013 @ 13:19:

Toen ze hier net kwam wonen, gingen we eens zwemmen met z'n allen in een natuurbad, had ze shampoo bij hiermee ging ze der kinderen hun haren wassen , want dan hoeven ze sávonds niet meer in bad, lekker fris??

Ik woon bij diverse natuurbaden in de buurt, en daar staan overal douches met schoon drinkwater en toiletten, dus ik zie het probleem niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
O het was niet in een zwembad
Wat n gezeik allemaal.. Benzine koffie pppfffff
Oh my lord...TLC's Extreme Cheapskates: een man woont gratis in een appartement wat hij in ruil voor huur moet verzorgen. Neemt 2 vrienden in huis en vraagt hen gewoon huur...hij verdient dus aan zijn vrienden. Unbelievable!!
Ssst, ik heb het opgenomen, ga me straks heerlijk ergeren en verbazen!
Geen vrekkige actie, wel een beetje dom. Over die koffie: er kwam eens een monteur bij ons in het studentenhuis. Ik bied die man een kopje koffie aan, waarop meneer al helemaal blij wordt en zegt dat hij eigenlijk nooit koffie krijgt in onze flats! Waarop ik al helemaal verwonderd reageer, want bij ons is dit eigenlijk heel normaal. Kom ik 5 minuten later terug, vraagt ie wat ik in zijn koffie heb gedaan. Blijkt het zout te zijn in plaats van suiker. Oeps! Natuurlijk heeft deze beste meneer wel een nieuwe gekregen met suiker in plaats van zout haha!

In diezelfde studententijd woonde ik in Utrecht. Hierna ben ik verhuisd naar het noorden omdat ik daar een baan kreeg. Een vriendinnetje bleef in Utrecht maar woont zelf ook in het noorden. Ik ben heel vaak bij haar langs gegaan. Ditzelfde meisje zag ik echter nooit bij mij thuis. Ik vroeg hoe dat kwam, waarop zij zei dat ik ben verhuisd en dit haar veel geld zou kosten om langs te komen. Ik zei haar dat zij ook in het noorden woonde en daar wel vaak naartoe ging en daarbij ook nog een OV-jaarkaart had wat haar veel korting gaf of zelfs gratis kon reizen. Hierop zei zij dat ze wel langs wilde komen, maar dat ik dan de kosten voor haar zou moeten betalen en ik anders maar bij haar zou moeten langsgaan(?!). Hierop gezegd dat ik het wel erg gezellig heb gehad, maar haar reactie hierop heel jammer vond. Zij was hier erg verontwaardigd over..
Ze had de kans om verontwaardigd te zijn, ik vind dat ze een gewoon over je aan het heen lopen was.
Ik had ook van dat soort vriendinnen. Nooit eens jouw kant uit komen en jij rijdt je te pletter. Als je dan niet meer komt omdat je geen auto meer er voor hebt (alleen zakelijk rijden en de ander is al in gebruik) dan kan het opeens niet. Nouja jammer.
Een vriendin van me vertelde laatst een vrij gierige gebeurtenis, die ik jullie niet zal onthouden.

Ze was bij een vriendin op bezoek , die we voor het gemak even X noemen. X geeft ieder jaar samen met haar vriend (waar ze mee samenwoont) thuis een groot feest. Qua drank is er dan altijd bier en wijn, genoeg voor iedereen. Na een aantal biertjes had mijn vriendin zin in een ‘borreltje’, iets sterkers en minder vloeistof zeg maar. Ze vroeg aan X of ze iets in huis had, X zei dat haar vriend een fles sterk spul in een kast in de keuken had staan.

Van X mag mijn vriendin zoveel borreltjes drinken als ze wil, maar die fles is niet van X, die is van haar vriend. En die vindt het niet goed als vriendinnen van X daarvan drinken, het is immers ‘zijn’ fles en het zijn ‘haar’ vrienden. En als die van zijn drank willen drinken, moet X hem daarvoor betalen. X vind dat onzin, maar wilde haar gast ook niets ontzeggen, dus wat ze deed is het volgende. Mijn vriendin mocht de sterke drank pakken, maar alleen op een moment dat de vriend van X het niet zou zien. Om er zeker van te zijn dat hij het niet merkte, moest mijn vriendin van X een andere feestganger in het ‘complot’ betrekken, die met haar mee naar de keuken ging om de deur dicht te houden, zodat er niemand naar binnen kon lopen en aan de vriend van X zou kunnen vertellen dat X zijn drank aan haar eigen vrienden gaf.

Je zou kunnen zeggen dat mijn vriendin in dat geval nog maar een biertje had moeten nemen in plaats van dat borreltje, of dat X haar vriend dan maar moest betalen voor die paar glaasjes. Ik wil hier alleen mee aangeven hoe ver sommige stellen in hun gierigheid en het ‘jouw-mijn’ gebeuren kunnen gaan. Ik kan me niet voorstellen hoe je dan op een normale manier samen kunt wonen.
Hmm tja, randgeval imo.

Mijn man houdt van goede whiskey en cognac. Als hij dat koopt zijn het ook niet de minste merken. Ik drink het zelf niet.

Nu gaat al het geld hier op de grote hoop, dus ik zou hem niet hoeven te betalen als ik mijn vrienden een whiskey schenk, maar hij zou not amused zijn, als ik het zomaar uitschenk. We zijn gastvrij genoeg om de gasten een borrel te schenken, hoor, maar ik zou dus niet zomaar zijn drank weggeven. (en al zeker geen rare complotten eromheen smeden.)
Ik snap dat man not amused zou zijn als het ineens op is, terwijl hij trek heeft in een borrel. Maar dan koop je de volgende dag toch een nieuwe fles?
Hmm dat is wel duur spul ja. Ik zou als gast niet zoiets vragen, anders dan er aangeboden wordt eigenlijk.
quote:Starshine schreef op 20 maart 2013 @ 06:26:

Mijn man houdt van goede whiskey en cognac. Als hij dat koopt zijn het ook niet de minste merken. Ik zou hem niet hoeven te betalen als ik mijn vrienden een whiskey schenk, maar hij zou not amused zijn, als ik het zomaar uitschenk. Voor de duidelijkheid: het ging hier om een heel gewone sterke drank, niet om 12 jaar oude whiskey of een speciale, dure editie.
Ik vind het ook raar dat die vriendin per se een borrel moest.
Tja als hier bepaalde vrienden van mijn vriend over de vloer komen haalt hij ook een andere whiskey dan hij voor zichzelf haalt of voor met andere vrienden.

Waarom? Een dure whiskey moet je niet op gaan zuipen, wat die vrienden van hem doen. Het boeit ze ook niks wat voor whiskey het is want ze drinken het om het drinken zelf en niet om ervan te gaan genieten en dan gaat er zo een hele fles doorheen.

Ja sorry, daar gaan wij niet dat geld voor uitgeven.
Toppunt van gierigheid????

Je visite uitnodigen om te blijven eten, twee porties Chinees halen voor 6 personen, als eerste zelf je bord overvol scheppen, dat bord in een razend tempo leegvreten en nogmaals opscheppen en dan erbij zeggen: "Neem gerust nog wat, er is genoeg", terwijl de bakjes inmiddels bijna leeg zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven