Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Klopt, wij gebruiken ze nu om de tandenborstel in te zetten
Frankly my dear, I don"t give a damn
Net als sommige mosterdpotjes toch? (Goh, dit is waarschijnlijk de eerste post ever met het woord mosterd er in die echt over mosterdgerelateerde dingen gaat!)
quote:betjebig schreef op 01 maart 2013 @ 15:55:

[...]

Mijn dochters kwamen er laatst achter dat al mijn drinkglazen in hun vroegere leven Nutellapotjes waren Ik had al een tijd geen Nutella gekocht, dus ze hadden de glazen nooit in die hoedanigheid gezien. Puberdochter noemde het een 'echte vrekkenactie' en vond dat ik normale glazen moest kopen.Nutellapotjes waren er zelfs met plaatjes, speciaal om als drinkglas te gebruiken. Wij hebben ook veel mosterdglazen.
Flintstones hebben wij erop staan.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ja die mosterdglaasjes hadden wij ook.
Begeerlijke verzamelobjecten! Ik heb ze wel eens, vanwege de plaatjes, tweedehands gekocht.
Wij hadden ze met verschillende plaatjes van 'Kikker' erop. Leuk!
quote:betjebig schreef op 01 maart 2013 @ 15:55:

[...]

Mijn dochters kwamen er laatst achter dat al mijn drinkglazen in hun vroegere leven Nutellapotjes waren Ik had al een tijd geen Nutella gekocht, dus ze hadden de glazen nooit in die hoedanigheid gezien. Puberdochter noemde het een 'echte vrekkenactie' en vond dat ik normale glazen moest kopen.die hadden wij altijd op vakantie in de caravan, vanwege het formaat paste die namelijk goed in de caravankoelkast (in het warme frankrijk wel nodig) en als ze leeg waren waren ze ook nuttig, en als er af en toe eens eentje het transport niet overleefde kwam er vanzelf wat nieuws.
Nu je het zegt bedenk ik dat achterin de kast ook nog glaasjes met Kikker staan. Die gebruik ik niet omdat anders de plaatjes eraf gaan in de vaatwasser. Onnodige kastvulling dus
Ik heb nu 6 prachtige theeglazen die eerst een chocopastapotje waren. Ze lijken sprekend op mijn bodum theeglazen maar zijn (inclusief pasta) een heel stuk goedkoper!
Oh, hier ook nutella glazen, zijn beresterk. Ook 2 met strip figuren erop.
Die nutella glazen had ik tot vorige week ook, maar aangezien de plaatjes eraf waren en ze gewoon lelijk hebben we nieuwe gekocht.
quote:cellista schreef op 01 maart 2013 @ 19:42:

Ik heb nu 6 prachtige theeglazen die eerst een chocopastapotje waren. Ze lijken sprekend op mijn bodum theeglazen maar zijn (inclusief pasta) een heel stuk goedkoper!Welk merk chocopasta is dat?
Wij hebben glazen met tekenfilm figuren erop. Geen idee wat dit geweest is, manlief had ze al.
Ik gebruik nog steeds Nutella potjes als drinkglazen. Er staan tegenwoordig helaas geen plaatjes meer op, maar het zijn mooie glazen hoor.

En als ik ze bij een ander zie dan zeg ik: 'Oh wat een prachtig exclusief glas..
quote:Yin schreef op 01 maart 2013 @ 22:45:

[...]

Welk merk chocopasta is dat?Ik zal aankomende week even voor je kijken bij de super. Ze hebben ze hier bij de Turkse supermarkt
quote:susanne26 schreef op 27 februari 2013 @ 17:51:

Trouwens, op TLC begint in maart 'Extreme cheapskates' over mensen die ook extreem gierige acties uithalen, volgens mij is het meer een levensstijl. Lijkt me interessant!Volgens mij is dat heerlijke erger- en verbaas-tv. Plassen in potjes bijvoorbeeld... :shock:
niet gierig maar hebberig,ooit hadden we een warm/koud buffet dat werdt gegeven door de bazen van m,n zwager die zoveel jaar bij n bedrijf werkte

iemand van de bediening zei dat het buffet geopend was en de volwassen kinderen liepen hard op het buffet af om hun borden torenhoog vol te maken en als gekken gingen ze freten.

dit herhaalden ze later nog n keer toen hun ouders 40 jaar getrouwd waren.

bij de begrafenis van hun moeder presteerden ze het om na de begrafenis naar hun tante te gaan met hun kinderen die al net zo onbeschoft zijn om daar mee te eten.die tante had familie van ver uitgenodigd om te eten en dat hadden ze gehoord.

hun ouders liggen in hetzelfde graf als mijn schoonouders dus ik denk dat er wel ooit een rekening komt van de grafkosten.maar we betalen dus niet.

hun ouders waren trouwens t zelfde,altijd met etenstijd op visite komen ik gaf ze dan wat maar na 4 x niet meer.bij hun kreeg je altijd een biskwietje.en verwachten dat m,n man wel 2 dagen vrij kon nemen om het goedkoopste van het goedkoopste laminaat bij hun te leggen,nee dat kon niet en hij kon ook niet zomaar de werkauto meenemen,ze snapten dat niet dat 2 dagen vrij nemen hem veel geld kostte.we zijn toch familie zeiden ze?
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Sorry jamadi maar ik snap niks van je verhaal
Waarom zou je de grafkosten niet betalen? Lijkt mij dat je de rekening dan 50-50 doet. Beetje raar.

Toevoeging: beetje raar ook dat je er zelf niet mee gekomen bent om te betalen.

Of eigenlijk snap ik het ook niet tenzij je wat ik denk dat je bedoelt, zo een familieplek, waar meerdere graven bij elkaar kunnen?
quote:CM_89 schreef op 05 maart 2013 @ 00:21:

Waarom zou je de grafkosten niet betalen? Lijkt mij dat je de rekening dan 50-50 doet. Beetje raar.

Toevoeging: beetje raar ook dat je er zelf niet mee gekomen bent om te betalen.

Of eigenlijk snap ik het ook niet tenzij je wat ik denk dat je bedoelt, zo een familieplek, waar meerdere graven bij elkaar kunnen?Ik lees dat hun ouders bij de schoonouders bijgeplaatst zijn in het graf. Dan komen er opnieuw kosten aan voor een andere begrafenis die dus niet van familie van Jamadi is. Wel raar dat ze zo in het graf bijgeplaatst kunnen worden Jamadi. Wie heeft daar dan toestemming voor gegeven?
quote:zoeter schreef op 06 maart 2013 @ 11:23:

[...]

Ik lees dat hun ouders bij de schoonouders bijgeplaatst zijn in het graf. Dan komen er opnieuw kosten aan voor een andere begrafenis die dus niet van familie van Jamadi is. Wel raar dat ze zo in het graf bijgeplaatst kunnen worden Jamadi. Wie heeft daar dan toestemming voor gegeven?

kennelijk mijn schoonfamilie,mijn man en ik hebben er niets van gehoord.

na de begrafenis werden er kadetten geserveerd,er waren 150 mensen en 80 kadetten er mocht niet worden bijgehaald,bediening vroeg het aan mij omdat ik vaker in dat gebouw kom ik heb ze verwezen naar de kinderen van de overledene,nee dus.en ze wisten hoeveel mensen er kwamen schandelijk.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Wij hebben ook glazen van Nutella maar daar staat niks op, het zijn gewoon kleine blanco glazen. Ik vind het wel heel fijne glazen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Iemand die voor zijn gasten goedkope filterkoffie zet, en zelf met zijn vrouw luxe latte machiato van zijn Dolce Gusto gaat drinken (omdat de cups te duur zijn). Dat is asociaal.
Oh, dat doen onze buren ook op verjaardagen. Dan komt het koffiezetmachien van zolder en krijgen we filterkoffie. Daarnaast staat een senseo (juuuukkkkk) en die drinken ze zelf als er niet zoveel mensen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven