Gierige acties deel III
woensdag 20 februari 2013 om 10:30
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...

woensdag 10 december 2014 om 08:47
quote:sinnombre schreef op 10 december 2014 @ 08:41:
In Amsterdam? Alleen op echte toeristenplekken denk ik?
Sommige kroegen en restaurants ( vaak wel bekende tenten ja) en alle winkels zo'n beetje.
Gelukkig woon ik er niet meer, maar had altijd kleingeld bij me als ik op pad ging, moet vaak plassen
In Amsterdam? Alleen op echte toeristenplekken denk ik?
Sommige kroegen en restaurants ( vaak wel bekende tenten ja) en alle winkels zo'n beetje.
Gelukkig woon ik er niet meer, maar had altijd kleingeld bij me als ik op pad ging, moet vaak plassen

woensdag 10 december 2014 om 12:20
Nou ik vind de wc's langs de Duitse autobahn ook best prijzig hoor. Dat kost 70 cent pp en daarvan is 50 cent een soort waardebon waar je dan wat van kunt halen in de winkel. Als je met 4 personen naar Oostenrijk op en neer rijdt ben je zo'n 30 euro aan toiletkosten kwijt (afhankelijk van hoeveel file onderweg, dus hoe lang de reis duurt). Soms haal je inderdaad wat van die 50 cent, maar 9 van de 10 keer niet, of maar iets onzinnigs dat je anders ook niet gehaald had. Bovendien ben je na een lange reis ook wel zo'n beetje door je kleingeld heen. Wij beginnen dus ook altijd al een paar dagen vantevoren dit apart te houden.
Toen dit systeem een paar jaar geleden bedacht werd (toen kostte het 50 cent en kreeg je die volledig terug als je wat kocht) waren de wc's ook echt brandschoon, maar dat is tegenwoordig ook niet meer, vaak vind ik ze ronduit vies.
Toen dit systeem een paar jaar geleden bedacht werd (toen kostte het 50 cent en kreeg je die volledig terug als je wat kocht) waren de wc's ook echt brandschoon, maar dat is tegenwoordig ook niet meer, vaak vind ik ze ronduit vies.
woensdag 10 december 2014 om 13:20
Weet je, misschien worden we ook wel gierig(er) omdat alles hier in Nederland zo gruwelijk duur is. In bijna alle buitenlanden zijn een heleboel dingen een stuk goedkoper.
Parkeren in steden is in Nederland enorm duur.
Uit eten gaan is hier erg duur.
De benzine is hier heel erg duur. Diesel ook.
Dus ja, soms ga je dan even in de zuinige modus..
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
woensdag 10 december 2014 om 13:46
quote:Janneke012345 schreef op 10 december 2014 @ 13:20:
Weet je, misschien worden we ook wel gierig(er) omdat alles hier in Nederland zo gruwelijk duur is. In bijna alle buitenlanden zijn een heleboel dingen een stuk goedkoper.
Dan zal parkeren in Parijs, Rome, etc. lekker voordelig zijn.....
Hier in Kuttegrubbeveen kost parkeren ook minder dan in de grote steden.
Dan zal parkeren in Parijs, Rome, etc. lekker voordelig zijn.....
Hier in Kuttegrubbeveen kost parkeren ook minder dan in de grote steden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

woensdag 10 december 2014 om 14:01
Dus ja, soms ga je dan even in de zuinige modus..Salarissen in de steden in NL zijn ook stukken hoger, zeker vergeleken met de landen waarin alles veel goedkoper is.
Dus ja, soms ga je dan even in de zuinige modus..Salarissen in de steden in NL zijn ook stukken hoger, zeker vergeleken met de landen waarin alles veel goedkoper is.

woensdag 10 december 2014 om 14:01
quote:lattemachiato schreef op 10 december 2014 @ 12:20:
Nou ik vind de wc's langs de Duitse autobahn ook best prijzig hoor. Dat kost 70 cent pp en daarvan is 50 cent een soort waardebon waar je dan wat van kunt halen in de winkel. Als je met 4 personen naar Oostenrijk op en neer rijdt ben je zo'n 30 euro aan toiletkosten kwijt (afhankelijk van hoeveel file onderweg, dus hoe lang de reis duurt). Soms haal je inderdaad wat van die 50 cent, maar 9 van de 10 keer niet, of maar iets onzinnigs dat je anders ook niet gehaald had. Bovendien ben je na een lange reis ook wel zo'n beetje door je kleingeld heen. Wij beginnen dus ook altijd al een paar dagen vantevoren dit apart te houden.
Je hoeft die bonnetjes niet in dat tankstation te besteden he, je kunt ze ook opsparen. Je kunt mij niet vertellen dat je niet ergens tijdens die reis een fles water of ander drinken nodig hebt.
Ik vind het een prima systeem, het kost vrijwel niets, en je hoeft geen kraan of handdoekending aan te raken, hartstikke hygienisch.
Je hoeft die bonnetjes niet in dat tankstation te besteden he, je kunt ze ook opsparen. Je kunt mij niet vertellen dat je niet ergens tijdens die reis een fles water of ander drinken nodig hebt.
Ik vind het een prima systeem, het kost vrijwel niets, en je hoeft geen kraan of handdoekending aan te raken, hartstikke hygienisch.

woensdag 10 december 2014 om 14:03
quote:gedanst schreef op 10 december 2014 @ 08:46:
[...]
Hoezo?
Je kunt toch gewoon weten dat iemand bij het personeel hoort zonder dat je de personeelsadministratie deed? Zoiets heet interesse.
En ze zegt toch helemaal niet dat het erg is dat ander personeel dan de toiletjuffrouw de toiletten moest schoonmaken? Ze klaagt daar niet over, ze zegt alleen dat het gebeurde.
Wat kom jij hier sarcastisch over zeg. Het lijkt wel of je zelf enórm benadeeld wordt, zo reageer je.Ik vind dat de toiletjuffrouwen - en dan met name de zelfstandigen onder hen - ontzettend benadeeld worden. De meesten zitten niet hier op het forum en dus neem ik het voor hen op.
[...]
Hoezo?
Je kunt toch gewoon weten dat iemand bij het personeel hoort zonder dat je de personeelsadministratie deed? Zoiets heet interesse.
En ze zegt toch helemaal niet dat het erg is dat ander personeel dan de toiletjuffrouw de toiletten moest schoonmaken? Ze klaagt daar niet over, ze zegt alleen dat het gebeurde.
Wat kom jij hier sarcastisch over zeg. Het lijkt wel of je zelf enórm benadeeld wordt, zo reageer je.Ik vind dat de toiletjuffrouwen - en dan met name de zelfstandigen onder hen - ontzettend benadeeld worden. De meesten zitten niet hier op het forum en dus neem ik het voor hen op.
woensdag 10 december 2014 om 21:05
Wat ik best irritant vind, en wat veel mensen niet lijken te begrijpen, is dat je met asociaal gedrag zoals niet betalen of met z'n 3en een kind verschonen zodat je gratis kunt plassen, alleen maar veroorzaakt dat ze straks ook geld vragen om je kind te verschonen. Kennelijk is dat nodig.
En ik ben het driewerf eens met NummerZoveel. Je snor proberen te drukken als je moet plassen, wát een armoe. Dat zou ik echt gênant vinden, als ik met iemand samen was en die maakte een punt van het betalen van de toiletjuffrouw.
En ik ben het driewerf eens met NummerZoveel. Je snor proberen te drukken als je moet plassen, wát een armoe. Dat zou ik echt gênant vinden, als ik met iemand samen was en die maakte een punt van het betalen van de toiletjuffrouw.

woensdag 10 december 2014 om 21:08
Dus ja, soms ga je dan even in de zuinige modus..En terecht. Door dat ene kwartje niet op dat schoteltje te gooien trek je de boel mooi weer recht.
Dus ja, soms ga je dan even in de zuinige modus..En terecht. Door dat ene kwartje niet op dat schoteltje te gooien trek je de boel mooi weer recht.
woensdag 10 december 2014 om 21:08
quote:lattemachiato schreef op 10 december 2014 @ 12:20:
Toen dit systeem een paar jaar geleden bedacht werd (toen kostte het 50 cent en kreeg je die volledig terug als je wat kocht) waren de wc's ook echt brandschoon, maar dat is tegenwoordig ook niet meer, vaak vind ik ze ronduit vies.Die bonnetjes kom je in Nederland ook steeds meer tegen.
Toen dit systeem een paar jaar geleden bedacht werd (toen kostte het 50 cent en kreeg je die volledig terug als je wat kocht) waren de wc's ook echt brandschoon, maar dat is tegenwoordig ook niet meer, vaak vind ik ze ronduit vies.Die bonnetjes kom je in Nederland ook steeds meer tegen.
woensdag 10 december 2014 om 21:13
Pff, wat een hysterie over wc-juffrouwen. Ik ben ook vaak een principiële niet-betaler. Ik betaal alleen voor de wc als ik inderdaad ergens alleen naar binnen ga om van de wc gebruik te maken. Maar als ik ergens zit te eten of te drinken, weiger ik te betalen voor de wc. Ik vind het superklantonvriendelijk namelijk, en dat zeg ik ook gewoon tegen de toiletjuffrouw. Bovendien zijn betaalde wc's zelden schoon. En ook dan betaal ik niet, ik ga toch niet betalen om in andermans uitwerpselen te mogen plassen?
Am Yisrael Chai!
woensdag 10 december 2014 om 21:18
Dus on-topic een gierige actie van mezelf: ik was een tijdje terug met mijn zoon bij de V&D aan het lunchen en moest plassen. De toiletjuffrouw riep me terug dat ik moest betalen en omdat ik geen zin had in discussie die dag betaalde ik maar braaf. Vervolgens loop ik de wc in en bots ik eerst tegen een man op (in de dames wc) die zich beschaamd verontschuldigde dat de heren-wc's buiten gebruik waren. Twee hokjes in de dameswc's waren ook dicht. Ik in de eerste die wel open was: geen wc papier. Tweede hokje: pisspetters op de bril en plasje op de grond. Derde hokje: remsporen en mega-meur. Ik moest nodig dus toch maar in hokje twee erboven gaan hangen.
En vervolgens ben ik mijn geld terug gaan vragen. Kreeg ik toch nog discussie die dag .
En vervolgens ben ik mijn geld terug gaan vragen. Kreeg ik toch nog discussie die dag .
Am Yisrael Chai!
woensdag 10 december 2014 om 21:25
Ik kreeg toevallig vorige week een gierige uitnodiging
5 gangen diner voor de kerst bij familie, of ik wel even zelf mijn drank wilde meenemen en ¤12.50 onkostenvergoeding voor de ingrediënten voor het diner.
We zijn met 8 personen in totaal.
En onderaan de uitnodiging: vergeet niet een leuk cadeautje mee te nemen ter compensatie voor alle inspanningen van de gastvrouw
5 gangen diner voor de kerst bij familie, of ik wel even zelf mijn drank wilde meenemen en ¤12.50 onkostenvergoeding voor de ingrediënten voor het diner.
En onderaan de uitnodiging: vergeet niet een leuk cadeautje mee te nemen ter compensatie voor alle inspanningen van de gastvrouw
*Doubt kills more dreams than failure ever will*

woensdag 10 december 2014 om 21:38
herkansing: familielid X is de host van het gezamenlijk familiekerstdiner. Grootouder betaalt de gezamenlijke afhaalmaaltijd, maar X heeft natuurlijk ook nog geld van Grootouder nodig voor de knabbeltjes en drankjes voor aanvang diner. Dat wordt gegeven en gul ook. X. trakteert ons dan allemaal op driekwart glas cola en een handvol naturelchips en steekt het verschil in eigen zak. Ook de bakken vol onaangeraakt voedsel die overblijven kunnen nooit eens mee met een studentenkleinkind of een familielid met wat problematische huishoudkunsten, want X heeft alles al in hun vriezer geflikkerd. Van hun luxeuze droomwoning, waar ze met hun tweeverdienersgezin in wonen. Maar toch Grootouder pensioencentjes aftroggelen. Meh. Gelukkig neemt wijs familielid Y nu zelf knabbeltjes en drankjes mee, waar niemand behalve Y voor betaalt. Het kost X wel moeite dit te accepteren: "want ik deed het zo graag voor jullie." Tsja.
anoniem_208524 wijzigde dit bericht op 10-12-2014 22:04
Reden: herformulering :)
Reden: herformulering :)
% gewijzigd
woensdag 10 december 2014 om 21:38
quote:Develina schreef op 10 december 2014 @ 21:25:
Serieus? Ik kan me dit echt niet vóórstellen. Kan het dat de man de uitnodiging heeft gemaakt om zijn vrouw te ontlasten?
Voor mij zou het zijn: óf meebetalen, óf zelf iets betalen, óf een cadeautje (maar dat is niet vanzelfsprekend, dat zou ik nooit vragen, wel meebrengen)... maar niet dat alle drie en ik kan me haast niet voorstellen dat mensen dat oprecht zo durven te vragen.
Barbaracartland - Wat érg! En wat fijn dat die ander nu spul meeneemt zodat dit niet nogmaals kan. Echt, wat een zak ben je dan als je op zo'n manier een ander geld afhandig maakt. En dan niet eens voor luxe op die avond, maar om in je eigen zak te steken. Echt, dat die mensen bestaan.
Serieus? Ik kan me dit echt niet vóórstellen. Kan het dat de man de uitnodiging heeft gemaakt om zijn vrouw te ontlasten?
Voor mij zou het zijn: óf meebetalen, óf zelf iets betalen, óf een cadeautje (maar dat is niet vanzelfsprekend, dat zou ik nooit vragen, wel meebrengen)... maar niet dat alle drie en ik kan me haast niet voorstellen dat mensen dat oprecht zo durven te vragen.
Barbaracartland - Wat érg! En wat fijn dat die ander nu spul meeneemt zodat dit niet nogmaals kan. Echt, wat een zak ben je dan als je op zo'n manier een ander geld afhandig maakt. En dan niet eens voor luxe op die avond, maar om in je eigen zak te steken. Echt, dat die mensen bestaan.
woensdag 10 december 2014 om 21:51
quote:NummerZoveel schreef op 10 december 2014 @ 14:03:
[...]
Ik vind dat de toiletjuffrouwen - en dan met name de zelfstandigen onder hen - ontzettend benadeeld worden. De meesten zitten niet hier op het forum en dus neem ik het voor hen op.
Ik ken geen toiletjuffrouwen, dus ik weet niet of ze ontzettend benadeeld worden, maar jouw frustratie valt me wel op.
Maar fijn dat je het voor ze opneemt.
[...]
Ik vind dat de toiletjuffrouwen - en dan met name de zelfstandigen onder hen - ontzettend benadeeld worden. De meesten zitten niet hier op het forum en dus neem ik het voor hen op.
Ik ken geen toiletjuffrouwen, dus ik weet niet of ze ontzettend benadeeld worden, maar jouw frustratie valt me wel op.
Maar fijn dat je het voor ze opneemt.

woensdag 10 december 2014 om 21:54
Ik krijg voor het kerstdiner vaak de familie te eten. Van mijn vader krijg ik dan meestal 50 euro als bijdrage in de kosten (hij wil het liefst op zijn kosten uit eten maar dat vinden we niet handig met de kinderen), en van mijn tante krijgen de kinderen en ik vaak een cadeaubon o.i.d. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, maar ik zou het denk ik wel wat gierig vinden als ik niets zou krijgen Mijn zus geeft overigens niets, of een kerststukje (dat de katten vervolgens mollen), maar die heeft iedereen al over de vloer en te eten met Sinterklaas.

woensdag 10 december 2014 om 22:00
quote:lemoos2 schreef op 08 december 2014 @ 22:02:
[...]
Bij de A-C krijg je zo'n muntje voor het poortje als je afrekent. Bezoekers krijgen dan 'gratis' toiletbezoek.Tsja, daar zou ik dus niets aan hebben. Bij een stop langs de snelweg moet ik altijd eerst plassen, en dan kan ik pas lekker wat drinken. Dan moet ik dus eerst mijn koffie halen en die koud laten worden omdat ik dan pas met een muntje naar het toilet kan. Dan is het beter geregeld met die bonnetjes voor 50 ct korting op de koffie na toiletbezoek. Al vind ik 80 cent voor een keer naar het toilet van de zotte.
[...]
Bij de A-C krijg je zo'n muntje voor het poortje als je afrekent. Bezoekers krijgen dan 'gratis' toiletbezoek.Tsja, daar zou ik dus niets aan hebben. Bij een stop langs de snelweg moet ik altijd eerst plassen, en dan kan ik pas lekker wat drinken. Dan moet ik dus eerst mijn koffie halen en die koud laten worden omdat ik dan pas met een muntje naar het toilet kan. Dan is het beter geregeld met die bonnetjes voor 50 ct korting op de koffie na toiletbezoek. Al vind ik 80 cent voor een keer naar het toilet van de zotte.