Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
13-03-2019 10:05
Het kan nog gieriger: midweekje met gezin en bevriend stel met kinderen in 2 vakantie huisjes naast elkaar. Man van het stel kwam in de ochtend vroeg al naar ons huisje om koffie te drinken, want zijn vrouw dronk geen koffie en ze had ook geen koffie gehaald voor hem, dat kon hij best bij ons drinken.
Attente vrouw :nope:
Oudblond schreef:
13-03-2019 10:52
Neuh... Die Belg klets wel vaker veralgemenende onzin. Ik bedank altijd voor taart, ook bij Belgische familie en vrienden. Nog nooit gezeik over gehad.

Dat vermoeden had ik al wel :biggrin:
Lente19251003 schreef:
13-03-2019 09:39
Serieus, is dat gierig? Ik ga komend weekend met ons gezin en een bevriend gezin een weekend in een huisje en wij en het andere gezin nemen gewoon bolletjes, afbakbroodjes en avondeten van huis mee. Ik zie echt niet wat daar mis mee is!
Tuurlijk niet. Redenen genoeg te bedenken om het zo te doen. Budget, gezelligheid, eigen eten want lekkerder, uit eten bizar duur, gemak, geld voor andere zaken.....noem maar op. Juist fijn dat je zelf kunt kiezen en bepalen.
Lucifer2018 schreef:
13-03-2019 11:02
Wat een lulkoek.
Wel lulkoek van de banketbakker hè? ;)
We’re all mad here
Lente19251003 schreef:
13-03-2019 09:40
Serieus, is dat gierig? Ik ga komend weekend met ons gezin en een bevriend gezin een weekend in een huisje en wij en het andere gezin nemen gewoon bolletjes, afbakbroodjes en avondeten van huis mee. Ik zie echt niet wat daar mis mee is!
Vind ik niet gierig. Tenzij je ineens wél uit eten wilt als het andere stel betaalt. Of als je het andere stel tegen hun zin dwingt om in het huisje eigen meegebracht eten te eten. Als jullie het samen zo afgesproken hebben en iedereen is blij, dan is het gewoon zuinig en een kwestie van prioriteiten stellen. Niks mis mee.

Gierig verhaal: als ik met twee vriendinnen uit eten ga wil er één altijd zo goedkoop mogelijk eten. Waar maakt niet uit. De andere vriendin en ik hechten ook wel aan een leuke omgeving en wat sfeer, maar zij vindt dat nergens voor nodig. En bijna alles is 'wat duur!' terwijl wij dan niks bijzonders op de kaart zien. Ze miept ook altijd dat ze precies wil betalen wat ze heeft gehad. En dat gaat dan vaak om 'jamaar jij hebt 1 cola extra gedronken', niet over een fles wijn versus een spaatje ofzo. Natuurlijk kan ik niet in haar portemonnee kijken, maar ze heeft een vrij goede baan en haar man ook. Ik twijfel of dit gierig is, is bij haar meer een kwestie van prioriteit denk ik. Ze geeft haar geld liever aan andere dingen uit, ze hecht echt niet aan sfeer en ambiance en ook niet aan extra lekker eten. Maar toch ergert het me. Voor mij voelt ze gierig.
The owls are not what they seem
Bij gezamenlijke weekends weg nemen wij allemaal (drie gezinnen) ons eigen drinken mee. Broodbeleg, chips, koek, snoep, fruit voor gezamenlijk gebruik. Broodjes halen we dan wel daar, maar ik vind het onnodig om ook alle (fris-) drank en beleg in de dure Centerparcs supermarkt te kopen.
LadyL0101 schreef:
13-03-2019 11:53
Vind ik niet gierig. Tenzij je ineens wél uit eten wilt als het andere stel betaalt. Of als je het andere stel tegen hun zin dwingt om in het huisje eigen meegebracht eten te eten. Als jullie het samen zo afgesproken hebben en iedereen is blij, dan is het gewoon zuinig en een kwestie van prioriteiten stellen. Niks mis mee.
Vriendin stelde het zo voor toen we jaren geleden voor het eerst samen weggingen. Helemaal prima! Wel gaan we daar dan koffie drinken met wat lekkers, de kids krijgen een ijsje etc.
Oudblond schreef:
13-03-2019 10:52
Neuh... Die Belg kletst wel vaker veralgemenende onzin. Ik bedank altijd voor taart, ook bij Belgische familie en vrienden. Nog nooit gezeik over gehad.
Dat jij dit schrijft wil wat zeggen! :)
Tuurlijk namen wij ook dingen mee, maar het meeste werd daar gehaald in de supermarkt. Dus niet de supermarkt van een Centerparcs ofzo.

Wat mij stoort is dat als je met 3 gezinnen gaat en 1 ervan is gierig, zuinig of hoe je het wilt noemen, de rest van de gezinnen daar de dupe van zijn. Doordat 1 gezin de stempel drukt kunnen de anderen ook niet een keer uit eten of iets lekkers bij de bakker halen, want god het mag niets kosten.

Maar als gezin 1 of 2 dan zegt goh wij halen en betalen dan staat gezin 3 vooraan en willen ze van alles wat. Zonder enige gêne, ja dan vind ik dat je thuis moet blijven en niet moeten gaan lurken om een weekendje weg waarbij jouw wil wet is. Dan kom ik liever bij je op bezoek in jouw huis.
We’re all mad here
Cheshire-cat schreef:
13-03-2019 12:16
Dan kom ik liever bij je op bezoek in jouw huis.

En waarom doe je dát dan niet?
In plaats van een weekendje weg gaan met een gezin waarbij het uitgavenpatroon niet matcht met die van jullie?
(en erover klagen)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Gierig is: Bij de Lidl boodschappen doen en dan op je hotelkamer dineren door knakworst op te warmen in de waterkoker. Dit werd ons heel trots verteld toen we ooit in Duitsland ergens logeerde. Ze waren heel trots dat ze op die manier heel goedkoop dineerde
geneet van 't laeve
Baankje1 schreef:
13-03-2019 13:06
Gierig is: Bij de Lidl boodschappen doen en dan op je hotelkamer dineren door knakworst op te warmen in de waterkoker. Dit werd ons heel trots verteld toen we ooit in Duitsland ergens logeerde. Ze waren heel trots dat ze op die manier heel goedkoop dineerde

Wat sneu (en smerig voor de mensen die na hen de waterkoker gebruiken)
Gatverdamme! Je zal daar de volgende gast zijn en je verheugen op een lekker kopje thee... :pukey:
Coerage schreef:
13-03-2019 13:05
En waarom doe je dát dan niet?
In plaats van een weekendje weg gaan met een gezin waarbij het uitgavenpatroon niet matcht met die van jullie?
(en erover klagen)
Omdat ze persé een weekend weg wilden. Nee zeggen was in dit geval geen optie. (Dat heb je helaas soms, want je wilt partner ook niet alleen laten gaan.) Inmiddels kom ik ook nog alleen maar bij hen thuis. :-D
We’re all mad here
Baankje1 schreef:
13-03-2019 13:06
Eieren koken in de waterkoker heb ikook wel eens gehoord en dat mensen hun ondergoed erin uitkoken...
We’re all mad here
Cheshire-cat schreef:
13-03-2019 13:31
Eieren koken in de waterkoker heb ikook wel eens gehoord en dat mensen hun ondergoed erin uitkoken...

Afbeelding

Ik ga echt nooit meer ergens een wateroker gebruiken.
nlies schreef:
12-03-2019 17:41
Zo iets heb ik ook eens uit proberen te leggen aan een Vietnamees joch dat de hele middag met me meeliep, om me de omgeving te laten zien. Een zichzelf aangestelde gids dus, die ik niet nodig had maar die me wel de hele middag vermaakt heeft. Kon ik dus echt niet aan zijn verstand brengen dat die rijke Europeanen voor het geld wat ze daar uitgeven aan een hele maaltijd thuis nog geen kopje soep voor konden betalen.

Tja, voor veel mensen daar zijn wij heel rijk. Het is vaak ook moeilijk voor ze bevatten dat zo'n verre reis voor ons ook duur is.
boebezoebe schreef:
13-03-2019 08:42
[...]

Een vriendin van mij heeft nooit zo veel in huis vind ik als ze haar verjaardag viert. En ik kom heus wel, want het gaat om de gezelligheid, maar het frappeert me wel. Ik weet niet of dat girig of knieperig is (ze vind verjaardag vieren ook helemaal niet leuk, dus wellicht dat dat ook scheelt).
Ik denk zelfs dat ze er misschien niet bij stil staat dat andere er anders tegen aan kijken. Bij mij gaat het ook om de gezelligheid, niet om de drank of het eten. Als ik bezoek krijg, denk ik vaak op het laatste moment, o ja, even iets lekkers of bier halen, want voor mijzelf is het gewoon niet zo belangrijk. (Laat staan dat ik er an denk om dan nog 'bijzondere' dingen te halen.) Terwijl bv bij mijn zus/zwager het juist heel belangrijk is dat er allerlei lekker eten en drinken is. Kerst, Pasen, verjaardagen, gewoon visite, er hoort altijd lekker/bijzonder eten en drinken bij.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Cheshire-cat schreef:
13-03-2019 12:16
Wat mij stoort is dat als je met 3 gezinnen gaat en 1 ervan is gierig, zuinig of hoe je het wilt noemen, de rest van de gezinnen daar de dupe van zijn. Doordat 1 gezin de stempel drukt kunnen de anderen ook niet een keer uit eten of iets lekkers bij de bakker halen, want god het mag niets kosten.
Kunnen gezin 1 en 2 dan niet gezellig samen uit eten gaan (en de kosten splitsen tussen die twee gezinnen zoals het hen goeddunkt) terwijl gezin 3 hun knakworstjes opwarmt in de waterkoker of wat dan ook?
dianaf schreef:
13-03-2019 13:34
Tja, voor veel mensen daar zijn wij heel rijk. Het is vaak ook moeilijk voor ze bevatten dat zo'n verre reis voor ons ook duur is.

Ja ik had ook niet de illusie dat hij het echt zou begrijpen hoor, Ben na afloop met hem en zijn broertje gaan eten. (hij wist heel subtiel te melden dat broertje dorst had. Kinders waren aardig op elkaar ingesteld volgens mij :-D )
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
13-03-2019 14:23
Ja ik had ook niet de illusie dat hij het echt zou begrijpen hoor, Ben na afloop met hem en zijn broertje gaan eten. (hij wist heel subtiel te melden dat broertje dorst had. Kinders waren aardig op elkaar ingesteld volgens mij :-D )
Eens hoor. En trouwens, voor sommige mensen hier in Nederland is het al lastig te begrijpen dat zo'n reis ook voor ons duur is. :proud:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Paar weken geleden bij een vriendin. Zelf was ze ziek, maar zoontje was jarig dus waren we op visite. Ze lag op de bank en toen haar man een stuk taart aan mij en m'n dochter aanbood, riep ze meteen 'blijft er dan nog wel een stukje over voor mij morgen? Ik wil 'm ook proeven!' Er waren nog drie stukjes.. dus pffff nèt genoeg.. voelde wel een beetje lullig. Koop dan wat meer! (Ter info: ze hebben geld zat en ze serveerden héle dure taart)
misschien wist ze niet dat er nog maar 3 stukjes waren?
als mijn man taart aansnijdt krijgt iedereen een stuk zo groot als het bord zelf, dus ik zeg van te voren altijd dat ik zelf snij of dat ie niet te royaal moet snijden. Gasten zeiden ook wel eens 'hallo zeg, dat krijg ik toch nooit op'.

Kan mij voorstellen dat ik vanaf de bank roep snij je niet te royaal?? terwijl ik niet goed weet hoeveel er nog over is.
boebezoebe schreef:
12-03-2019 22:03
Hoezo snobisme als je iets gewoon lekkerder vind. Ze schrijft toch niet dat ze als ze op bezoek ergens is er haar neus voor op haalt? (Of lees ik verkeerd?)

Wij hadden altijd gebakjes van de bakker omdat mijn moeder dat lekkerder vond. Brood van de supermarkt kwam er bij ons ook niet in. (ook omdat die van weer klant waren in de zaak van mijn ouders, je moet elkaar een beetje aan de vreet houden als ondernemer in een dorp)

Ik zei een keer als kind tegen mijn moeder in de supermarkt dat ik niet snapte dat een mevrouw een diepvries taart meenam, want taart van de bakker was toch lekkerder? Mijn moeder corrigeerde me toen (terecht) en zei 'dat weet je nooit waarom een ander iets anders koopt, daarbij is het leven en laten leven en moet je niet zo op een ander letten'

Dus mensen die gewoon zeggen dat ze iets lekkerder vinden en besluiten daar hun geld aan uit te geven (zoals mijn familie) is niet direct een snob hoor (raar oordeel). Alsof iemand die taart van de banketbakker lekker vind níet voor het bezoek op een verjaardag komt zeg.

Dat zei ze dus wel he. Ze had het minachtend over zelfgebakken cupcaketjes die ze dan stiekem in haar tas stopt en later weggooit. Dat vind ik snobistisch ja.
Dat was toch een hele andere forummer? En degene die dat doet deed dat toch omdat het een sociaal zwak persoon was die vieze dingen bakte (kan ook hoor. Niet alles wat zelfgemaakt is is lekker. Had ook collega die eigen baksels overschatte) en overstuur raakte van kritiek? Ik proef ook wel eens iets voor de lieve vrede.

Het riekt en beetje teveel naar iemand die graag waar geld neer legt voor wat hij of zij lekker vind snobisme verwijten (een soort omgekeerd snobisme)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Volgens mij ging het over Nina die zij dat je wel degelijk proeft of iets van de banketbakker of de hema komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven