Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
Daar gaan we weer :biggrin:
Was toch ook de bedoeling van die post? :twisted:
Geen idee.
Lucifer2018 schreef:
20-03-2019 14:46
Was toch ook de bedoeling van die post? :twisted:
Ik dacht dat AnAppleADay een beetje overdreef. Maar niet dus :hihi: Eerdere discussie hierover echt gemist. Of verdrongen. Ik weet het niet. Maar dit was niet mijn bedoeling. Zo waarlijk helpe mij God almachtig :flag:
:HA:
Haha, okay we gaan het dus NIET over paaseitjes hebben.

Paar weken terug mochten beide kinderen vanwege hun rapport iets uitzoeken in de speelgoedwinkel. Kind 1 koos iets van 20 euro kind 2 iets van 10 euro. Ze zijn nog te jong om te zien dat het 1 duurder is dan het ander en mij gaat het er om dat ze iets gekozen hebben dat ze graag wilden hebben. Toen mijn man het hoorde vond hij het oneerlijk en wil voor kind 2 er nog iets bij halen van 10 euro, terwijl kinderen niets in de gaten hadden/hebben en blij waren met uitgekozen speelgoed.
Was ik gierig?
Ik vind je niet gierig, nee. Zolang het kind er maar blij mee is, toch? Misschien is het de volgende keer wel andersom.
¡Apagando las luces!
Waarom moeten sommige mensen toch altijd van alles pakken/snaaien omdat het gratis is?
Ik gooi ws nu olie op het vuur :evil:
Cum non tum age
Jaaaaa de paaseitjesrel 2019!! :jump:
We’re all mad here
Belg007 schreef:
11-03-2019 18:43
In de ideale wereld ben ik op dieet :-D.
Geen taart voor mij.

Als het niet anders kan probeer ik het naar binnen te krijgen, maar blijft het toch echt bij 1 klein stuk.
Hoewel de standaard bij de meesten is dat ze 3 stukken naar binnen proberen te steken omdat er véél te véél is gekocht.

Van die cupcakes drop ik in mijn handtas en doe ik achteraf verdwijnen.
Echt véél te gort-droog en er zijn grenzen :-).
(Maar tegelijk heb ik geen zin in rellen.)
Persoonlijk vind ik je ook een snob, vraag er dan gewoon niet om of zeg nee dankje!
Vergeetmenietje1980 schreef:
20-03-2019 14:43
serieus, iemand bekijken hoeveel paaseitjes ie wel niet pakt?

mijn moeder ging boodschappen doen met mijn kinderen, ze pakte eerst een blokje kaas voor haarzelf en daarna nog 2 voor mijn kinderen die ietsje verderop stond.
Ze werd meteen door de medewerker aangesproken hardop dat het niet de bedoeling is het halve bakje leeg te graaien.
Ze wees naar haar kleinkinderen en zei dat het voor hen was. 'oh'. Maar ondertussen ben je wel voor schut gezet in de winkel. En mijn moeder is een normale, nette vrouw. (in de zin dat ze niet in joggingbroek rond loopt oid) van in de 60.
Iemands uiterlijk zegt niets over of iemand een graaier is of niet. En hoe je het ook bekijkt, de kinderen stonden niet in de buurt, dus hoe zou de medewerker moeten weten dat het niet allemaal voor haarzelf is?

(En even olie op het vuur gooien.)
Daarnaast zo'n blokje kaas ed is om iemand te laten proeven om ze zo ver te krijgen iets te kopen. Dus je zou kunnen bediscussiëren dat a) deze blokjes sowieso niet voor die kinderen bedoeld zijn, b) als je moeder geen interesse in het product heeft, waarom dan wel een blokje pakken?
Maloochem schreef:
20-03-2019 14:54
Ik dacht dat AnAppleADay een beetje overdreef. Maar niet dus :hihi: Eerdere discussie hierover echt gemist. Of verdrongen. Ik weet het niet. Maar dit was niet mijn bedoeling. Zo waarlijk helpe mij God almachtig :flag:
Ik heb het nu vast erger gemaakt. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Maloochem schreef:
20-03-2019 13:42
Toen kwam er een andere vrouw die iets te lang bleef staan bij het schaaltje. De kassamevrouw zei: je mag maar eentje pakken he. De andere mevrouw zei dat ze er ook een voor haar dochter wilde meenemen. En ze deed nog een greep.

Je woont vast bij Troeteltje in de buurt. :P
Vergeetmenietje1980 schreef:
20-03-2019 14:59
Haha, okay we gaan het dus NIET over paaseitjes hebben.

Paar weken terug mochten beide kinderen vanwege hun rapport iets uitzoeken in de speelgoedwinkel. Kind 1 koos iets van 20 euro kind 2 iets van 10 euro. Ze zijn nog te jong om te zien dat het 1 duurder is dan het ander en mij gaat het er om dat ze iets gekozen hebben dat ze graag wilden hebben. Toen mijn man het hoorde vond hij het oneerlijk en wil voor kind 2 er nog iets bij halen van 10 euro, terwijl kinderen niets in de gaten hadden/hebben en blij waren met uitgekozen speelgoed.
Was ik gierig?
Nee niet gierig, vind het juist goed dat je het niet gaat afwegen tegen elkaar. tegen de tijd dat kinderen de waarde van geld gaan zien, bedenk je eventueel een andere oplossing, (Ik heb jaren met mijn moeder sintcadeautjes gekocht voor de 15 kleinkinderen. We begonnen altijd braaf met opschrijven wat we per kind uitgegeven hadden, en we eindigden met cadeautjes tellen. die heeft 1 duurder cadeau, de ander 3 goedkopere dus er moet bij de eerste nog iets bij)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Om de paaseitjes en kaas graaiers voor te zijn zet je er een bordje bij van maximaal 1 per klant.
noa schreef:
20-03-2019 15:01
Waarom moeten sommige mensen toch altijd van alles pakken/snaaien omdat het gratis is?
Ik gooi ws nu olie op het vuur :evil:
Ik ben een beetje smetvrezerig, maar ik pak dus nooit iets wat gratis is :facepalm:
Yesssssss, troeteltjes extra paaseieren die ooit gegrabbeld werden voor kind passeren weer de revue.
Hahaha, voel me er nog steeds niet “schuldig” over. Het verhaal erbij én mijn toenmalige psychische toestand maken dat ik het voor onszelf weet te “verantwoorden”.

Overigens liggen inmiddels de dure Jamin paaseieren van chocolade met zorg uitgezocht op smaakjes in een ultra grote hoeveelheid, tot op het gram volledig betaald, zonder vooraf ook maar een enkel eitje te proeven in onze koelkast.
Wellicht dat enkelen de slaap nu weer durven hervatten?
Ik vergat de smiley! ;)
lise1985 schreef:
20-03-2019 16:15
Ik ben een beetje smetvrezerig, maar ik pak dus nooit iets wat gratis is :facepalm:

ook geen eitje waar een folietje om zit?
Pipistrello schreef:
20-03-2019 16:19
ook geen eitje waar een folietje om zit?
Nee. Nou hou ik niet van chocolade, dus ik kom niet eens in de verleiding.
Ik slaap overdag niet dus lag er niet wakker van :proud:
Dat scheelt Lise. In kosten, in calorieën, in bacteriën én in zondige grijpgrage handen.
Nu heb ik zin in paaseitjes.
MinkeDeWit schreef:
20-03-2019 12:51
Vanmorgen de buurman aan de deur. Een paar maanden geleden heb ik mijn voortuin laten aanleggen en tussen zijn voortuin en de mijne was aan mijn kant een randje ‘zand’ en dan dwarse klinkertjes. Buurman kwam vertellen dat hij opsluitbanden had gekocht die hij wilde plaatsen in plaats van de klinkertjes, en of ik dat goed vond. Prima, geen probleem. Na twee uurtjes was hij klaar, dus nu ligt er langs mijn tegels de opsluitband, en aansluitend het ‘split’ uit zijn voortuin. ‘Mijn’ stukje is dus ogenschijnlijk van ca 10 cm naar 5 cm gegaan. Dat vind ik geen probleem, want het ziet er mooier uit, maar zijn voortuin lijkt nu natuurlijk wel 5 cm breder.
Achteraf bedacht ik dat ik misschien had moeten aanbieden om mee te betalen, maar ik heb niet om deze ‘verbetering’ gevraagd, en ben 0,5 m2 tuin ‘kwijt’.
Gierige actie?
serieus 5 cm? Ik vraag me dan af hoe klein de tuintjes zijn als dat opvalt?
Het-groepje schreef:
17-03-2019 09:44
Gierige actie van mezelf:
We hebben hier een grote supermarkt waar je ook wat kan eten en drinken
We zaten tussen 2 afspraken in en gingen daar met de kinderen wat drinken.
Ik ben normaal niet zo van prik drinken maar vooruit.
Oudste nam dus een flesje en dronk een paar slokjes, en zei uitdrukkelijk dat ze de rest de volgende dag wilde opdrinken.
Dus we gaan weg en ik flikker het hele dienblad leeg zo in zo'n vuilnisbak
Gierige deel 1: zowel oudste en ik gillen vanwege verloren flesje frisdrank alsof de wereld verging
Gierige actie 2: ik dook gelijk die bak weer in om het flesje te pakken.
We liepen blij weg met het flesje en ik zie buiten dat mijn halve jas onder de smurrie van de deksel van de vuilnisbak zit.
(Was niet zo heel erg, ik heb zo'n kunstof parka die je zo onder de kraan kunt houden en af kunt wassen).
Gierige deel 3: oudste heeft er gisteren wat van genomen en heeft de rest voor vanavond bewaard.
Man schaamt zich dood en mopperde: koop dan in hemelsnaam een anderhalve literfles en geef dat kind een paar glaasjes in het weekend, als het zo boeiend is.
:rofl:
renske1975 schreef:
20-03-2019 16:28
serieus 5 cm? Ik vraag me dan af hoe klein de tuintjes zijn als dat opvalt?
De huizen verspringen dus je ziet waar wiens stukje begint.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven