Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
ah oke, dan snap ik het! :-D
Ttroeteltje schreef:
20-03-2019 16:18
Overigens liggen inmiddels de dure Jamin paaseieren van chocolade met zorg uitgezocht op smaakjes in een ultra grote hoeveelheid, tot op het gram volledig betaald, zonder vooraf ook maar een enkel eitje te proeven in onze koelkast.
Wellicht dat enkelen de slaap nu weer durven hervatten?
Chocolade moet je niet in de koelkast leggen dat komt de smaak niet ten goede, gewoon op een koele donkere plek bewaren.
Het ligt in de winkel ook niet in de koeling.

Op mijn werk stond ook altijd een schaal met eitjes maar als ik een bepaald persoon zag aankomen dan ging de schaal gauw onder het bureau want ze nam niet 1 eitje, geen 5 maar gooide gewoon haar hele jaszak vol !
En iedere keer maar vragen, hebben jullie geen eitjes staan ? Nee sorry, die zijn nét op jammer he.
Wat vinden jullie hiervan, ik heb van iemand voor mijn verjaardag een bos bloemen gekregen en de toezegging dat we op haar kosten nog lekker gaan lunchen. Het is inmiddels bijna een half jaar geleden dat ik jarig was en hoewel we elkaar regelmatig zien hoor ik nooit meer wat over de lunch. Voor mezelf heb ik zoiets van ik begin er niet over maar misschien is ze het wel echt vergeten.
Kameelperd schreef:
20-03-2019 17:04
Chocolade moet je niet in de koelkast leggen dat komt de smaak niet ten goede, gewoon op een koele donkere plek bewaren.
Het ligt in de winkel ook niet in de koeling.

Op mijn werk stond ook altijd een schaal met eitjes maar als ik een bepaald persoon zag aankomen dan ging de schaal gauw onder het bureau want ze nam niet 1 eitje, geen 5 maar gooide gewoon haar hele jaszak vol !
En iedere keer maar vragen, hebben jullie geen eitjes staan ? Nee sorry, die zijn nét op jammer he.
Jaszak vol? Wat bizar.
Vergeetmenietje1980 schreef:
20-03-2019 14:43
serieus, iemand bekijken hoeveel paaseitjes ie wel niet pakt?

mijn moeder ging boodschappen doen met mijn kinderen, ze pakte eerst een blokje kaas voor haarzelf en daarna nog 2 voor mijn kinderen die ietsje verderop stond.
Ze werd meteen door de medewerker aangesproken hardop dat het niet de bedoeling is het halve bakje leeg te graaien.
Ze wees naar haar kleinkinderen en zei dat het voor hen was. 'oh'. Maar ondertussen ben je wel voor schut gezet in de winkel. En mijn moeder is een normale, nette vrouw. (in de zin dat ze niet in joggingbroek rond loopt oid) van in de 60.
Jouw moeder zette zichzelf al voor schut door onnodig meer blokjes te pakken.
Cum non tum age
noa schreef:
20-03-2019 17:11
Jouw moeder zette zichzelf al voor schut door onnodig meer blokjes te pakken.

Och nu ben je aan het stoken.
Vers van de pers: vandaag afscheid (informeel) van een collega die met pensioen gaat. Ineens verschijnt een oud-collega die echt berucht stond om zijn gierigheid (en onbeschoftheid). Dus ik maak het verplichte rondje qua handjes schudden en vragen hoe het mensen vergaat sinds pensionering (in zijn geval detachering). Het eerste wat hij wil weten: “Wanneer begint het buffet?”. Nou, er is geen buffet, gewoon letterlijk wat borrelnootjes in kommetjes en een glas wijn/bier/fris/jus. Hij kijkt om zich heen en bestelt een glas wijn. Gooit de wijn in één teug achterover en weer terug naar de bar. Zonder iets te zeggen graait hij de aangebroken fles wijn van de bar en vraagt een serveerster om folie. Die vrouw helemaal verbouwereerd vragen waar hij dan folie voor nodig had. “Nou ik neem die fles mee. De rest drinkt niet want die moeten nog rijden en jullie gooien het toch door de gootsteen”.

Gelukkig heeft de nieuwe bazin er gelijk korte metten mee gemaakt. Ze liep achter hem aan, trok de fles wijn uit zijn handjes met een “Zo doen wij dat hier niet, wij willen hier nog vaker recepties organiseren en ik wil niet dat wij hier om dit soort gedrag niet meer welkom zijn”. Luid applaus :-D
Niet!! O_O :woa:
Kameelperd schreef:
20-03-2019 17:06
Wat vinden jullie hiervan, ik heb van iemand voor mijn verjaardag een bos bloemen gekregen en de toezegging dat we op haar kosten nog lekker gaan lunchen. Het is inmiddels bijna een half jaar geleden dat ik jarig was en hoewel we elkaar regelmatig zien hoor ik nooit meer wat over de lunch. Voor mezelf heb ik zoiets van ik begin er niet over maar misschien is ze het wel echt vergeten.
Hier hetzelfde (maar dan geen bloemen maar een heel klein kleinigheidje), ik ben over 5 maanden weer jarig, ik ga er niet op terugkomen.
Oh Lemoos, wat een kerel zeg!
En petje af voor je leidinggevende.
Ik ken iemand die altijd gebruik wil maken van de kortingsbonnen die in de agenda van de postcodeloterij zitten, terwijl hij zelf niet lid is. Hij eist die codes bij alle buren op onder het mom bespaar ik wie x aantal euro op een weekje weg. Ze geven ze ook nog....
We’re all mad here
Pipistrello schreef:
20-03-2019 17:49
Oh Lemoos, wat een kerel zeg!
En petje af voor je leidinggevende.
Ja, deel IX heeft hij ook gehaald. Ik denk stiekem dat die man wat mankeert. Kan zich niet verplaatsen in anderen, is schijnbaar allergisch voor normale omgangsvormen (of welke beleefdheidsvormen dan ook) en is gefixeerd op zichzelf en eigen gewin. Alleen zijn moeder vindt hem leuk. Daar woont hij dan ook nog steeds bij in als veertiger. Gratis kost, inwoning en verzorging.
Cheshire-cat schreef:
20-03-2019 17:55
Ik ken iemand die altijd gebruik wil maken van de kortingsbonnen die in de agenda van de postcodeloterij zitten, terwijl hij zelf niet lid is. Hij eist die codes bij alle buren op onder het mom bespaar ik wie x aantal euro op een weekje weg. Ze geven ze ook nog....

haha dat doe ik ook wel eens bij mijn ouders. Als zij het toch niet gebruiken...
Ik gooi die agenda al jaren weg. Ik weet niemand die ik er blij mee kan maken.
Ik heb de agenda liggen en doe er niks mee. Toch eens kijken wat er in staat en wie ik blij kan maken ermee.
COtweepuntnul schreef:
20-03-2019 17:07
Jaszak vol? Wat bizar.
Ben er bij vergeten te zeggen dat het iemand met een verstandelijke beperking was maar dan nog kan je er als begeleider die erbij was wat van zeggen.
Lente19251003 schreef:
20-03-2019 17:43
Hier hetzelfde (maar dan geen bloemen maar een heel klein kleinigheidje), ik ben over 5 maanden weer jarig, ik ga er niet op terugkomen.
Ja dat heb ik ook maar ze zou het best kunnen zijn vergeten aangezien het af en toe een warhoofd is. Maar ik voel me dan toch te trots om er naar te vragen
COtweepuntnul schreef:
20-03-2019 16:23
Nu heb ik zin in paaseitjes.
Ik ook maar heb eem chocolade reep met zeezout gekocht :P
Kameelperd schreef:
20-03-2019 17:06
Ik zou er geen moeite meer in steken en gelijk ook weten dat ik haar bij haar verjaardag ook alleen bloemen of een ieniemieni doos koekjes cadeau doe.
lemoos2 schreef:
20-03-2019 17:35
Vers van de pers: vandaag afscheid (informeel) van een collega die met pensioen gaat. Ineens verschijnt een oud-collega die echt berucht stond om zijn gierigheid (en onbeschoftheid). Dus ik maak het verplichte rondje qua handjes schudden en vragen hoe het mensen vergaat sinds pensionering (in zijn geval detachering). Het eerste wat hij wil weten: “Wanneer begint het buffet?”. Nou, er is geen buffet, gewoon letterlijk wat borrelnootjes in kommetjes en een glas wijn/bier/fris/jus. Hij kijkt om zich heen en bestelt een glas wijn. Gooit de wijn in één teug achterover en weer terug naar de bar. Zonder iets te zeggen graait hij de aangebroken fles wijn van de bar en vraagt een serveerster om folie. Die vrouw helemaal verbouwereerd vragen waar hij dan folie voor nodig had. “Nou ik neem die fles mee. De rest drinkt niet want die moeten nog rijden en jullie gooien het toch door de gootsteen”.

Gelukkig heeft de nieuwe bazin er gelijk korte metten mee gemaakt. Ze liep achter hem aan, trok de fles wijn uit zijn handjes met een “Zo doen wij dat hier niet, wij willen hier nog vaker recepties organiseren en ik wil niet dat wij hier om dit soort gedrag niet meer welkom zijn”. Luid applaus :-D
:cheer:

Bij mijn werk komt wel eens een kerel en die wil dan gratis kopiëren vanaf een USB stick( papier en inkt kost niks volgens hem) gratis koffie of weet ik wat. Nou dat lukt bij mij dus niet. Gewoon betalen. En dat hij een kopje pakt( waar een koekje op het schoteltje ligt) en daar uit zijn eigen thermoskan koffie in schenkt heb ik ook wel eens wat van gezegd want ik moet dat kopje opruimen en onze vaatwasser draait ook niet voor niks. Misschien gierig en ongastvrij van mij maar het is echt een nare vent die dus hier in de omgeving bij nieuwjaarsrecepties etc zich zo gedraagt als de man uit de post van Lemoos.
Blondie456 schreef:
20-03-2019 18:05
Ik gooi die agenda al jaren weg. Ik weet niemand die ik er blij mee kan maken.

Volgens mij kun je ook aangeven dat je hem niet meer wenst te ontvangen.
Cheshire-cat schreef:
20-03-2019 17:55

Eisen is raar natuurlijk maar je hoeft echt niet lid te zijn om die bonnen te gebruiken. Ik geef mijn agenda altijd weg aan iemand die dol is op die bonnen.
We hebben de pepermuntjes op het werk weg gedaan. Sommige mensen vullen hun complete jaszak zodat ze thuis een grote pot pepermuntjes hebben staan..

En laatst een actie waarvan ik niet weet of het gierigheid of armoede was.. in het laatste geval heb ik er natuurlijk medelijden mee.

Bij de supermarkt hebben ze een bakje fruit voor de kleintjes staan. Als ik mijn dochter mee neem (3 jaar) pakt ze wel eens een stuk fruit. Nu stond er een mevrouw rond de drentelen en net nadat we weg waren pakt ze een mandarijn. Nou ok, kan.. (staat er eigenlijk voor de kinderen maar goed). Even later zie ik haar weer terug lopen en ze pakt nog een mandarijn en stopt het in haar jaszak. Ze loopt vervolgens zonder iets te kopen de winkel uit.
Pipistrello schreef:
20-03-2019 17:16
Och nu ben je aan het stoken.
Is niet mijn bedoeling.
Cum non tum age
MinkeDeWit schreef:
20-03-2019 12:51
Vanmorgen de buurman aan de deur. Een paar maanden geleden heb ik mijn voortuin laten aanleggen en tussen zijn voortuin en de mijne was aan mijn kant een randje ‘zand’ en dan dwarse klinkertjes. Buurman kwam vertellen dat hij opsluitbanden had gekocht die hij wilde plaatsen in plaats van de klinkertjes, en of ik dat goed vond. Prima, geen probleem. Na twee uurtjes was hij klaar, dus nu ligt er langs mijn tegels de opsluitband, en aansluitend het ‘split’ uit zijn voortuin. ‘Mijn’ stukje is dus ogenschijnlijk van ca 10 cm naar 5 cm gegaan. Dat vind ik geen probleem, want het ziet er mooier uit, maar zijn voortuin lijkt nu natuurlijk wel 5 cm breder.
Achteraf bedacht ik dat ik misschien had moeten aanbieden om mee te betalen, maar ik heb niet om deze ‘verbetering’ gevraagd, en ben 0,5 m2 tuin ‘kwijt’.
Gierige actie?

Als het optisch zo lijkt, betekent dat niet dat er ook iets is gewijzigd aan de verdeling van de grond.
Ik begrijp dat de opsluitband (meer) op jouw grond ligt dan op die van de buurman? Dan ben je automatisch mede-eigenaar geworden volgens mij. Dus mooie deal juist dat jouw bestrating nu beter ligt zonder dat je hoefde mee te betalen. :)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven