Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
Chocoladeaardbei schreef:
08-04-2019 18:34
Ik was laatst jarig en heb een paar vrienden gevraagd om op mijn verjaardag mee te gaan naar de Efteling. Ik heb hun toegangskaartjes en de parkeerkaart betaald, we reden met lease-auto van een van die vrienden (had ze zelf aangeboden dat we dan gratis konden rijden).
Had van tevoren al gezegd dat ik met alle liefde hun entreekaartje betaalde, dat ik gek ben op cadeaus, maar dat evt. een bijdrage aan het ticket ook prima was.. en dat ze zelf de keuze hadden om eten mee te nemen of daar wat te halen..
Eind van de dag: 1 vriendin zegt: was gezellig, en is weg, andere vriendin zegt: ja ik heb wel een idee voor een cadeau, maar dat kan pas eind mei (ivm een ander evenement van ons beiden).. en 1 vriend zegt: ja druk druk, dus je krijgt ipv een cadeau wel wat op je bankrekening.. (nu ruim een week later nog niets van gezien en hij heeft m'n rekeningnummer ook niet gevraagd)

Mag ik het dan nu gierig vinden dat geen van die 3 iets van een cadeautje voor me had op mijn verjaardag zelf?
Ik vind het best lullig van ze. Ik zou je getrakteerd hebben op een lekkere lunch of iets leuks voor je hebben gekocht als ik een dagje Efteling aangeboden had gekregen!

Mag ik het dan nu gierig vinden dat geen van die 3 iets van een cadeautje voor me had op mijn verjaardag zelf?
Ik vind dit gewoon echt heel erg en zou eens heel hard nadenken over deze vriendschappen. Ik begrijp dat jij flink wat geld aan hen hebt gespendeerd, wat een profiteurs zijn het.
Ik heb ook meerdere malen lunch op werk en kantoorfruit gehad maar dat ging prima. Laatste plek stonden ze overigens wel achter de PA zodat die t een beetje in de gaten kon houden.

Ander werk niet, was altijd een beetje standaard fruit - als er dan iets bijzonders lag moest je er wel snel bij zijn anders waren alleen de appels over. Maar volgens mij at iedereen dat gewoon op t werk op.
Hello, can you hear me?
Ze zeggen: wie jarig is, trakteert. Maar een dagje Efteling vind ik echt een enorme traktatie. Ik zou het alleen aannemen als jij dan een dagje uit met mij aanneemt als "tegen"-verjaardagscadeau. En ik zou zeker met je zijn gaan eten na afloop. En jou vrijhouden. Vooral omdat het leuk is een mooi dagje uit af te sluiten met een lekker etentje.

En zou ik nou geen geld hebben voor iets groots, dan had ik tijd en moeite gestoken in het bakken van bijvoorbeeld een (bewerkelijke) verjaardagstaart.

Dus ja, ik vind het gierig.
Gisselle schreef:
08-04-2019 20:44
Ik vind dit gewoon echt heel erg en zou eens heel hard nadenken over deze vriendschappen. Ik begrijp dat jij flink wat geld aan hen hebt gespendeerd, wat een profiteurs zijn het.
Verder zijn het helemaal geen profiteurs, dus ik ga niet heel hard nadenken over deze vriendschappen. Dat is ook juist wat ik nu zo raar eraan vind, dat ze nu dan ineens dat dagje Efteling als soort van vanzelfsprekend zien ofzo..

Maar goed, ligt dus inderdaad niet aan mij dat dat gek is, als ik door een van hen was meegenomen had ik inderdaad in ieder geval lunch ofzo betaald!
Mss denkt die ene vriendin dat het feit dat haar auto gebruikt is voldoende is?

Wat betreft stelen op het werk (want ja, dat is het): dit snap ik dus niet, zou nooit in me opkomen. Hele rollen vuilniszakken dan nog wel! o_o Ik heb ooit eens een yoghurtje dat ik in het ziekenhuis niet op kreeg meegenomen en uit pure verstrooidheid ook het lepeltje meegenomen. Heb me daar lang slecht over gevoeld, terwijl ze het mss nooit gemist hebben. Denken zulke mensen mss dat hun werkgever daar niet voor moet betalen of zo?
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
aquake82 schreef:
08-04-2019 23:25
Mss denkt die ene vriendin dat het feit dat haar auto gebruikt is voldoende is?

Wat betreft stelen op het werk (want ja, dat is het): dit snap ik dus niet, zou nooit in me opkomen. Hele rollen vuilniszakken dan nog wel! o_o Ik heb ooit eens een yoghurtje dat ik in het ziekenhuis niet op kreeg meegenomen en uit pure verstrooidheid ook het lepeltje meegenomen. Heb me daar lang slecht over gevoeld, terwijl ze het mss nooit gemist hebben. Denken zulke mensen mss dat hun werkgever daar niet voor moet betalen of zo?
Dat is ook weer zwaar overdreven zeg. Als je je dan echt slecht voelde, had je het af kunnen wassen en terug kunnen geven...
Kameelperd schreef:
20-03-2019 17:06
Wat vinden jullie hiervan, ik heb van iemand voor mijn verjaardag een bos bloemen gekregen en de toezegging dat we op haar kosten nog lekker gaan lunchen. Het is inmiddels bijna een half jaar geleden dat ik jarig was en hoewel we elkaar regelmatig zien hoor ik nooit meer wat over de lunch. Voor mezelf heb ik zoiets van ik begin er niet over maar misschien is ze het wel echt vergeten.
Afgelopen weekend waren we samen op stap en toen we ergens gingen luchen zei ze ik betaal want je hebt nog een lunch van me tegoed voor je verjaardag, ze had er simpelweg gewoon niet meer aan gedacht. We hebben heerlijk gegeten en ik ben blij dat het zo opgelost is.
Wat betreft stelen op het werk, een collega van mijn man is op staande voet ontslagen omdat hij een gevulde koek heeft gestolen. Heel, heel dom om je goedbetaalde baan zo te vergooien aangezien het ook in de arbeidsvoorwaarden staat dat bij elke diefstal hoe klein dan ook ontslag volgt.
Kameelperd schreef:
09-04-2019 10:19
Afgelopen weekend waren we samen op stap en toen we ergens gingen luchen zei ze ik betaal want je hebt nog een lunch van me tegoed voor je verjaardag, ze had er simpelweg gewoon niet meer aan gedacht. We hebben heerlijk gegeten en ik ben blij dat het zo opgelost is.
Misschien leest ze hier wel mee :biggrin:
snorriemorrie schreef:
09-04-2019 10:22
Misschien leest ze hier wel mee :biggrin:
Daar heb ik wel even aan gedacht :proud:
Maar wat ik eerder schreef is het gewoon verstrooidheid, ze vergeet wel meer dingen haha !
Ik ben zo'n iemand die wel altijd een stukje maand over heeft aan het eind van zijn geld. Vooral nu met de kinderen gaan de kinderen gewoon voor. Maar ik ben daar altijd heel eerlijk over. Zo heb ik gister een workshop gehad van 5 euro is van een club waar ik lid van ben. En die persoon stuurt mij altijd een tikkie na de hand. Op dit moment is het even krap omdat ik wat kosten heb gemaakt voor de OV van de basisschool en ik dat geld nog niet terug heb. Volgende week komt mijn salaris er weer aan. En heb haar dus direct een berichtje gestuurd dat het weer een keer zo ver is en dat ik het vrijdag aan haar betaal. Ik doe dat altijd in overleg met de betalende persoon.

Over zo'n dagje Efteling ik zou idd ook de persoon die tracteert proberen vrij te houden of als ik het niet kan betalen dan neem ik zelf eten mee maar zou ik van te voren met de jarige al een afspraak gemaakt hebben voor een leuk etentje op mijn kosten. Maar ik zou absoluut niet met lege handen naar die dag komen. Want ook al heb je weinig geld. Hoe veel moeite is het om als je het ruim van te voren weet iets apart te leggen om bijvoorbeeld wat lekkere dingetjes mee te nemen.
Ik heb dat ook wel eens gehad, ik had vrijkaartjes voor een pretpark en nam mijn schoonzusje mee . Toen we daar aankwamen bleek dat ze nog geen cent meehad, dus ging ze ook nog bij mij lopen bedelen om geld voor snoepjes, eten enz. En toen ging ik even alleen in een attractie, kwam ik terug, zat ze verdorrie snel in haar eentje haar koekjes op te nassen die ze blijkbaar wel had meegenomen maar niet wilde delen.

Dat was dus de laatste keer dat ik haar ergens mee naartoe nam
Belg007 schreef:
08-04-2019 16:06
En daarom dus begint mijn baas niet eens aan kantoorfruit.
Kost hem een vermogen en gaat alleen maar naar "de snelsten".

Iedereen neemt zijn eigen appel of banaan maar mee van thuis.

(Ooit een proefmand van één of ander bedrijf gehad die dacht ons elke maand wel zo'n mand te slijten.
Dat liep dus fout af.)
Ik vind het juist wel een heel leuk en goed initiatief. Niet overal gaat het zo als bij de betreffende forummer waar alles meteen op is of mee gaat met mensen voor andere doeleinden. Het is geen verplichting van een werkgever, wel dat beetje extra waarmee deze iets doet voor personeel en zo zijn blijk van waardering uitspreekt.
Klopt wel dat wanneer mensen niet correct kunnen omgaan met dat soort initiatieven dat zoiets snel weer verdwijnt. Jammer.
Ik was laatst jarig en heb een paar vrienden gevraagd om op mijn verjaardag mee te gaan naar de Efteling. Ik heb hun toegangskaartjes en de parkeerkaart betaald, we reden met lease-auto van een van die vrienden (had ze zelf aangeboden dat we dan gratis konden rijden).
Had van tevoren al gezegd dat ik met alle liefde hun entreekaartje betaalde, dat ik gek ben op cadeaus, maar dat evt. een bijdrage aan het ticket ook prima was.. en dat ze zelf de keuze hadden om eten mee te nemen of daar wat te halen..
Eind van de dag: 1 vriendin zegt: was gezellig, en is weg, andere vriendin zegt: ja ik heb wel een idee voor een cadeau, maar dat kan pas eind mei (ivm een ander evenement van ons beiden).. en 1 vriend zegt: ja druk druk, dus je krijgt ipv een cadeau wel wat op je bankrekening.. (nu ruim een week later nog niets van gezien en hij heeft m'n rekeningnummer ook niet gevraagd)

Het zou ze gesierd hebben wanneer ze hadden stil gestaan bij je verjaardag....door een cadeautje, een tijdige bijdrage in kosten, een uitnodiging tot maaltijd op hun kosten in het park zelf en dan eventueel gedeeld door de genodigden.
Toch is het in dit geval ook een kwestie van jouw verwachtingen die meespelen. Ze komen nog terug op een bijdrage begrijp ik. Niet a la minute blijkbaar.
Ttroeteltje schreef:
09-04-2019 13:08
Ik vind het juist wel een heel leuk en goed initiatief. Niet overal gaat het zo als bij de betreffende forummer waar alles meteen op is of mee gaat met mensen voor andere doeleinden. Het is geen verplichting van een werkgever, wel dat beetje extra waarmee deze iets doet voor personeel en zo zijn blijk van waardering uitspreekt.
Klopt wel dat wanneer mensen niet correct kunnen omgaan met dat soort initiatieven dat zoiets snel weer verdwijnt. Jammer.
Ik heb meerdere werkgevers gehad, waar je of gratis kon lunchen (broodmaaltijd) of gratis fruit kon pakken. Dat ging eigenlijk altijd goed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Vinden jullie dit dan ook gierig?

Heb ooit tijdelijk (paar weken) met een paar medestudenten bij een project gewerkt op een locatie die erg afgelegen lag. We maakten lange dagen, en als we klaar waren misten we altijd nét de bus, waarna we een half uur in de kou (hartje winter) moesten wachten op de volgende. Binnen wachten kon niet, want na sluitingstijd moesten we echt het gebouw uit, en eerder weg om de bus te halen mocht ook niet. Om het half uur wachten iets aangenamer te maken vulden wij op het werk voor vertrek onze thermosbekertjes met koffie of thee, om ons warm te houden.
Ook met kerst moesten we werken. Projectleider had gezorgd voor een zeer uitgebreide lunch, en aan het eind van de dag (toen we onze thermoskannetjes gingen vullen) zagen we dat er nog heel veel over was. Wij waren de laatsten in het gebouw en daarna zou het bedrijf een week dicht zijn (alleen de schoonmakers zouden die avond nog komen), dus we wisten: die broodjes / fruit / koeken etc. zullen allemaal weg gegooid gaan worden. Omdat de meesten van ons aardig honger hadden na een lange dag, en nog zo lang onderweg zouden zijn naar huis dat we de kerstdiners thuis zouden missen, hebben we daar dus wat van meegenomen als 'kerstdiner voor onderweg'. Dit hebben we niet overlegd met onze leidinggevende, maar we gingen er eigenlijk vanuit dat dat wel kon omdat hij toch had gezegd dat alles wat over was weggegooid zou worden. We hebben wel van alles wat overgehouden voor de schoonmakers overigens.
Oh, ik vind dat écht niet gierig. Het zou toch weggegooid worden, dat vind ik erger dan dat jullie wat meenamen voor onderweg (en ook genoeg achterlieten voor de schoonmakers).
¡Apagando las luces!
Chamaedorea, ik weet niet of het gierig of ongepast. Het had natuurlijk netter geweest als jullie gevraagd hadden of jullie nog iets extra mochten pakken. Je had er sowieso gezeur over kunnen krijgen. Idem voor het vullen van een thermosbeker voor onderweg.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Daar zie ik dus absoluut geen kwaad in chameaodorea. Sterker.....ik zou het als werkgever zelfs aanbieden.
Daar zit echt niets gierigs aan.

Ik vind eerder de werkgever gierig dat hij jullie niet standaard een paar minuten eerder liet vertrekken zodat jullie niet zo belachelijk lang op het ov zouden hoeven wachten.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
09-04-2019 17:36
Daar zit echt niets gierigs aan.

Ik vind eerder de werkgever gierig dat hij jullie niet standaard een paar minuten eerder liet vertrekken zodat jullie niet zo belachelijk lang op het ov zouden hoeven wachten.
Of 1 keer per week jullie bijvoorbeeld een half uur langer laten werken - zodat je de latere bus hebt zonder dat je bevriest - en de rest van de week jullie 5 minuten eerder laten vertrekken.
pearle schreef:
09-04-2019 09:45
Dat is ook weer zwaar overdreven zeg. Als je je dan echt slecht voelde, had je het af kunnen wassen en terug kunnen geven...
Als ik daar nog moest zijn, had ik dat idd gedaan ja, maar ik hoefde nergens voor terug naar het ziekenhuis.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Met een groep vriendinnen (andere groep dan mijn vorige post btw ;) ) gingen we borrelen bij iemand thuis. Iedereen moest een beetje om de kosten denken en daarom besloten we lekker bij iemand thuis te zitten en allemaal zelf hapjes en drankjes mee te nemen. Ik moest die dag eerst nog werken dus had ik alvast zelf boodschappen gehaald, aan het eten was ik om en nabij rond de 5 euro kwijt (denk aan; bitterballen, stokbroodje, smeersel etc). Wanneer ik bij mijn vriendinnen aankom moeten zij nog boodschappen doen, prima. We gaan met zn allen naar de winkel en zij halen een mandje vol met lekkers en rekenen af. Bij thuiskomt wilt 1 vriendin persé weten hoeveel ik precies heb uitgegeven aan mijn hapjes zodat ze het precieze bedrag konden splitten. Nu wist ik dat natuurlijk niet uit mijn hoofd maar dat werd niet 123 geaccepteerd. Ik vertelde haar dat het zo rond de 5 euro was geweest, precies op de cent wist ik niet. Nu was ze bang dat zij, samen met mijn 2 andere vriendinnen (die er overigens geen probleem van maakten), meer hadden betaald aan de borrel. Hun rekening van de hapjes was 15 euro nog wat dus ik zei dat ik dacht dat dat wel meeviel, en ook had ik van te voren al aangegeven dat ik zelf de boodschappen zou gaan doen omdat ik later kwam. Uiteindelijk heeft ze het na aandringen van mijn andere vriendinnen het erbij laten zitten.
Verder is het echt een leuke vriendin hoor daar niet van, maar ze kan soms zo ontzettend op de centen zijn. Ik vind het echt niet erg om als ik met haar lunch/eet ieder zijn eigen eten en drinken te betalen want ik weet dat ze dat prettig vindt, maar zo bij zo'n borrel vond ik het echt van de zotte.
Als ik nou alleen bitterballen mee had en zij luxe zalmhapjes en een fles champagne had ik het wel begrepen. Maar dit ging nergens over.
Ik had een euro toegelegd en gezegd: nu heb ik sowieso meer betaald dus is het klaar.
Maar inderdaad wel overdreven van je vriendin, telde ze ook hoeveel bitterballen iedereen nam?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven