Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
Dan laat je een van de vier die het flauw vinden toch reserveren. Kijken of ze het nog steeds zo flauw vinden als zij hun geld nooit terugkrijgen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als ze het niet kan betalen kan ze t zeggen of niet meegaan. Niet betalen en n ander bewust voor je laten betalen, dan ben je m.i. n profiteur.
Cum non tum age
Het is zo'n kleef-aan type, Fiora. Dus nee, geen goede vriendin. Mijn indruk is dat ze die ook niet echt heeft. Ze nodigt zichzelf min of meer uit. Ze kent één van de dames en is erg gericht op of er wat wordt georganiseerd. En vraagt dan of ze ook mee mag.

Je hebt gelijk Susan. Alleen kunnen (willen?) die geen 6 x 7 euro + 1 euro reserveringskosten voorschieten in de regel.

En weet je: eigenlijk is de lol er sowieso een beetje af voor mij sinds we deze "stalker" hebben, gezien haar agressieve reactie. Althans: ik voelde mij echt vervelend over haar beschuldiging dat ik haar buitensloot.

Afijn: genoeg hierover. Tijd voor de volgende gierige actie!
Als je geen 10 euro hebt voor de bios dan ga je toch gewoon niet.
Het is nou niet bepaald een eerste levensbehoefte.
Een agressieve reactie verdient een agressieve reactie terug en dan het liefst in een groepsapp als die al bestaat. Gewoon voor eens duidelijk maken, dat iedereen zijn eigen kaartje betaalt en dat het verleden leert dat zij nooit terugbetaalt, dus krijgt ze de optie om zelf te betalen door zelf te reserveren en anders gaat ze niet mee. Zo werkt het nu eenmaal. Dit soort profiteurs moet je kort houden, anders denken ze dat ze dit altijd kunnen doen.

En jouw actie flauw? Nee hoor, haar tikkieontduikendgedrag is flauw en gierig.
We’re all mad here
Dat fruitverhaal doet mij denken aan mijn vorige werk. Daar kregen we 1x per week "kantoorfruit": kratjes fruit die, op kosten van de werkgever, in keukentjes van de afdelingen werden geplaatst.

Man, de hoeveelheid collega's die ik met armen vol met fruit terug naar hun plek zag stiefelen...

Het verbaasde mij toen echt dat mijn verder keurige collega's bij het woordje "gratis" klaarblijkelijk massaal alle fatsoen lieten varen (ten koste van collega's die later op kantoor kwamen en hierdoor lege kratjes aantroffen). :nope:
Van dat biosverhaal vind ik het eigenlijk een heel erg raar, dat de anderen jou flauw vinden, als je assertief bent als jij je geld niet krijgt, het is dan blijkbaar ok om je te laten besodemieteren door iemand die je ook nog helemaal niet goed kent?.

Als ik het goed heb begrepen dan is diegene die niet betaald, iemand die met iemand meekomt?. Ik zou tegen die vriendin- en ook tegen de anderen zeggen, dat je het hartstikke leuk vind dat filmavondje, maar dat je diegene er inderdaad niet bij wilt, omdat ze jou steeds voor de kosten laat opdraaien, een hele asociale streek dus. Die vriendin van haar mag dan aan haar terugkoppelen dat haar aanwezigheid niet niet gewenst vanwege haar asociale acties.
Ik zou de vriendin met wie ze meekomt nog de gelegenheid geven voor te schieten. Als zij haar zo graag mee wil, kan ze ook het financuele risico dragen.
hoppala schreef:
08-04-2019 10:31
Ik zou de vriendin met wie ze meekomt nog de gelegenheid geven voor te schieten. Als zij haar zo graag mee wil, kan ze ook het financuele risico dragen.
Dit inderdaad.
Superaso gewoon die aanhaker . Heeft ze tot nu toe nog helemaal niks betaald?
En lekker veilig van de anderen om het flauw te vinden. Als zij het geen probleem vinden, betalen zij haar kaartje toch lekker.
the-dowager schreef:
08-04-2019 08:10
Dat fruitverhaal doet mij denken aan mijn vorige werk. Daar kregen we 1x per week "kantoorfruit": kratjes fruit die, op kosten van de werkgever, in keukentjes van de afdelingen werden geplaatst.

Man, de hoeveelheid collega's die ik met armen vol met fruit terug naar hun plek zag stiefelen...

Het verbaasde mij toen echt dat mijn verder keurige collega's bij het woordje "gratis" klaarblijkelijk massaal alle fatsoen lieten varen (ten koste van collega's die later op kantoor kwamen en hierdoor lege kratjes aantroffen). :nope:
En daarom dus begint mijn baas niet eens aan kantoorfruit.
Kost hem een vermogen en gaat alleen maar naar "de snelsten".

Iedereen neemt zijn eigen appel of banaan maar mee van thuis.

(Ooit een proefmand van één of ander bedrijf gehad die dacht ons elke maand wel zo'n mand te slijten.
Dat liep dus fout af.)
Raar zeg.
Op mijn werk mogen we gewoon fruit en brood gratis eten en iedereen doet dat gewoon beschaafd en gematigd.
-Darkside- schreef:
08-04-2019 16:40
Raar zeg.
Op mijn werk mogen we gewoon fruit en brood gratis eten en iedereen doet dat gewoon beschaafd en gematigd.
Wij ook, wij hebben een luxe lunch en ook nog tussendoortjes (zoals sultana's) maar volgens mij is er niemand die die mee neemt voor thuis. Fruit wordt ook gewoon alleen op kantoor gegeten en de flessen wijn en bier gaan ook geen tas in op vrijdagmiddag.
Zouden zulke mensen ook een thermos met koffie vullen op het werk voor 's avonds op de bank?
Ik was laatst jarig en heb een paar vrienden gevraagd om op mijn verjaardag mee te gaan naar de Efteling. Ik heb hun toegangskaartjes en de parkeerkaart betaald, we reden met lease-auto van een van die vrienden (had ze zelf aangeboden dat we dan gratis konden rijden).
Had van tevoren al gezegd dat ik met alle liefde hun entreekaartje betaalde, dat ik gek ben op cadeaus, maar dat evt. een bijdrage aan het ticket ook prima was.. en dat ze zelf de keuze hadden om eten mee te nemen of daar wat te halen..
Eind van de dag: 1 vriendin zegt: was gezellig, en is weg, andere vriendin zegt: ja ik heb wel een idee voor een cadeau, maar dat kan pas eind mei (ivm een ander evenement van ons beiden).. en 1 vriend zegt: ja druk druk, dus je krijgt ipv een cadeau wel wat op je bankrekening.. (nu ruim een week later nog niets van gezien en hij heeft m'n rekeningnummer ook niet gevraagd)

Mag ik het dan nu gierig vinden dat geen van die 3 iets van een cadeautje voor me had op mijn verjaardag zelf?
AnAppleADay schreef:
08-04-2019 17:00
Wij ook, wij hebben een luxe lunch en ook nog tussendoortjes (zoals sultana's) maar volgens mij is er niemand die die mee neemt voor thuis. Fruit wordt ook gewoon alleen op kantoor gegeten en de flessen wijn en bier gaan ook geen tas in op vrijdagmiddag.
Zouden zulke mensen ook een thermos met koffie vullen op het werk voor 's avonds op de bank?
Zou ik ook kunnen doen :proud:

En ik werk veel alleen dus ik hoef niet eens decorum op te houden.
Chocoladeaardbei schreef:
08-04-2019 18:34
Ik was laatst jarig en heb een paar vrienden gevraagd om op mijn verjaardag mee te gaan naar de Efteling. Ik heb hun toegangskaartjes en de parkeerkaart betaald, we reden met lease-auto van een van die vrienden (had ze zelf aangeboden dat we dan gratis konden rijden).
Had van tevoren al gezegd dat ik met alle liefde hun entreekaartje betaalde, dat ik gek ben op cadeaus, maar dat evt. een bijdrage aan het ticket ook prima was.. en dat ze zelf de keuze hadden om eten mee te nemen of daar wat te halen..
Eind van de dag: 1 vriendin zegt: was gezellig, en is weg, andere vriendin zegt: ja ik heb wel een idee voor een cadeau, maar dat kan pas eind mei (ivm een ander evenement van ons beiden).. en 1 vriend zegt: ja druk druk, dus je krijgt ipv een cadeau wel wat op je bankrekening.. (nu ruim een week later nog niets van gezien en hij heeft m'n rekeningnummer ook niet gevraagd)

Mag ik het dan nu gierig vinden dat geen van die 3 iets van een cadeautje voor me had op mijn verjaardag zelf?
Ik zou het volgende keer bij een borrel thuis of op café houden.

Benieuwd of vriendin 2 nog met iets over de brug komt eind mei.
Ik zou er niet te hard op hopen, maar het zou wel een leuke verrassing zijn.

Ik vind dat zij op zijn minst met zijn drietjes de lunch hadden kunnen kopen daar in het park. Dat had ik gedaan als ik een van die drie was geweest. Dus ja ik vind het gierig.
ikBedoelHetGoed schreef:
07-04-2019 12:54
Ja, dat zie jij wel scherp inderdaad. Ze speelt de "ik word buitengesloten" kaart en dat leidt af van waar het om gaat. Dank voor je reactie.
:heart:
Sja, de bioscoop sluit haar ook buiten als ze geen kaartje wil betalen. Ik zou ook weer terugkomen op: “Ik krijg nog de betaling van twee kaartjes van je, ik ga geen derde kaartje voorschieten”. Desnoods op de groepsapp als zij de tranentrekkertroef van ‘buitensluiting’ ook op de groepsapp uitspeelt.
Fiorah schreef:
07-04-2019 22:40
Is het een goede vriendin? Als iemand dit doet zou ik eerst ook geïrriteerd zijn, maar schaamte kan hardnekkig zijn in dit soort gevallen, zeker als 5 van de 6 mensen wel kunnen gaan. Dan pakt ze het alsnog niet handig aan hoor, maar misschien kan ze het echt niet betalen en durft dat niet te zeggen (en is bang vriendschappen te verliezen als ze nooit mee kan).
Dit snap ik nooit zo goed. Ik zou nog liever doodvallen dan de illusie te wekken dat ik teer op andermans zak. Ik herken het wel vanuit mijn studententijd (uitwonend zero budget versus thuiswonend medium budget). Bij de een kon ik dat rechtuit zeggen (“Sorry, aan het einde van mijn geld is er nog een stukje maand over”). Bij anderen schaamde ik mij er ook voor maar dan verzon ik smoesjes waarom ik niet mee kon gaan. Dan ging ik echt niet onuitgenodigd op de pof mee. Tot tweemaal toe. En een poging tot nummer drie. Dan ken je geen trots of schaamte.
Belg007 schreef:
08-04-2019 18:52
Ik zou het volgende keer bij een borrel thuis of op café houden.
Inderdaad. Hadden ze wel zin in een dag Efteling?
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
07-04-2019 12:31
Uit milieu oogpunt weiger ik plastick verpakkingen om mijn groente en fruit.
Uit nieuwsgierigheid heb ik eens gewogen wat een krop andijvie met en zobder het plastickje kostte. 2 cent verschil...dus de vrek in mij wordt hier ook nog gelukkig van.
Maar laat je dan de plastic verpakking in de supermarkt achter? Wat heeft het milieu daarbij gewonnen?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
AnAppleADay schreef:
Ik zie het helemaal voor me :lol:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Ja dat mag je wat mij betreft gierig vinden! Ik zou daar zelf best een rotgevoel aan over houden. Toch superlief en gul van jou dat jij de dure entreekaartjes en parkeergeld betaalt en zij geven niet eens een cadeau! Ik zou dan denk ik gezegd hebben, als gast, dat wij de jarige dan op zijn minst een lunch zouden geven. Of gewoon de hele dag vrijhouden qua eten en drinken.
AnAppleADay schreef:
Een pakje koffie uit de schuif nemen moffelt handiger weg dan een hele thermos :-).
Ik gok erop dat bij ons de pakjes koffie en de theezakjes harder gaan dan gemiddeld.
En dat er écht wel mensen zijn die geregeld een paar theezakjes of suiker-klontjes meenemen voor thuis.

We hebben een tijd gehad dat er gewoon hele rollen vuilzakken uit de keuken verdwenen.
De vuilzakken hebben het logo van de stad van mijn werkplaats, dus zijn onbruikbaar elders.
Maar kosten ook "fortuinen" (lees: iets van een 2 à 3 euro per zak).

Ineens moesten er telkens maar nieuwe rollen besteld worden van 20 stuks, terwijl er amper 2 of 3 gebruikt waren.
Na de 3de of 4de keer begonnen er alarmbellen af te gaan.

Die ondingen zijn dus achter slot en grendel gegaan en mensen moeten komen vragen als ze er een nieuwe moeten hebben.
Belg007 schreef:
08-04-2019 19:42
Een pakje koffie uit de schuif nemen moffelt handiger weg dan een hele thermos :-).
Ik gok erop dat bij ons de pakjes koffie en de theezakjes harder gaan dan gemiddeld.
En dat er écht wel mensen zijn die geregeld een paar theezakjes of suiker-klontjes meenemen voor thuis.

We hebben een tijd gehad dat er gewoon hele rollen vuilzakken uit de keuken verdwenen.
De vuilzakken hebben het logo van de stad van mijn werkplaats, dus zijn onbruikbaar elders.
Maar kosten ook "fortuinen" (lees: iets van een 2 à 3 euro per zak).

Ineens moesten er telkens maar nieuwe rollen besteld worden van 20 stuks, terwijl er amper 2 of 3 gebruikt waren.
Na de 3de of 4de keer begonnen er alarmbellen af te gaan.

Die ondingen zijn dus achter slot en grendel gegaan en mensen moeten komen vragen als ze er een nieuwe moeten hebben.
Dat iemand ook het risico wil nemen op ontslag op staande voet wegens diefstal voor 2, 3 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven