Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad een beetje hetzelfde verhaal als met de lease-auto: ik zou iemand die trakteert ook niet laten meebetalen aan de 2 overige kaartjes.

Als die 2 kaartjes door de 5 anderen waren gedeeld, dan had iedereen een fijne dag voor weinig geld.
Ze hadden toch met 4 die 2 losse kaarten kunnen verdelen? Iedereen een half kaartje aan kosten ipv een hele. Erg inhalig van de vrienden en groot gelijk dat je met andere ben gegaan.
quote:Weekend schreef op 19 december 2016 @ 16:53:

Ze hadden toch met 4 die 2 losse kaarten kunnen verdelen? Iedereen een half kaartje aan kosten ipv een hele. Erg inhalig van de vrienden en groot gelijk dat je met andere ben gegaan.Ja als dat van tevoren duidelijk was, vind ik het wel vreemd gedrag ja.
Kaartjes ruzie: zou dus nooit in me opkomen om te eisen dat degene met gratis kaarten meebetaalt aan de andere. Wij zijn onlangs mee kunnen gaan omdat ze gratis kaarten hadden, enkel nog een ticket voor zoon moeten betalen. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om daar moeilijk over te doen, was al heel blij dat we voor zo weinig binnen konden.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
quote:Kraaienpootje schreef op 19 december 2016 @ 14:25:

[...]

Hmm ik vind het wel oneerlijk tegenover degene die met de andere auto (mee)reden. Dan heb je dus mazzel als je met jou mee kan rijden en de rest heeft pech want ze rijden met de niet gratis auto mee... Wij rijden ook vaak met een groep vrienden naar het buitenland voor weekendjes weg, met 1 lease auto (gratis brandstof) en vaak mijn auto, want dat is een van de grotere auto's. Maar de brandstof kosten delen we met zijn allen (dan maakt het ook niet uit wie met wie meerijdt).

Dat ze een jaar later jou niet ophaalt vind ik overigens wel gierig! (en niet kunnen).Als wij met een vriendengroep gaan verdelen wij de reiskosten ook eerlijk, beetje met dezelfde redenatie als hierboven: Dan maakt het niet uit wie er met wie meerijdt. Heb je niet de 'mazzel'/'pech' van een goedkopere/duurdere lift. Uiteindelijk hebben wij er allemaal belang bij dat iedereen op de bestemming komt. Dus uiteindelijk gaan alle kosten op 1 stapel (auto/trein/etc), en delen we met z'n allen. Ook de mensen die een gratis ov-kaart hebben e.d. Er worden tijdens het weekend ook reiskosten gemaakt (mensen van de trein halen, boodschappen etc), dus dan heb je daar ook geen discussie over.
quote:aquake82 schreef op 19 december 2016 @ 18:43:

Kaartjes ruzie: zou dus nooit in me opkomen om te eisen dat degene met gratis kaarten meebetaalt aan de andere. Wij zijn onlangs mee kunnen gaan omdat ze gratis kaarten hadden, enkel nog een ticket voor zoon moeten betalen. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om daar moeilijk over te doen, was al heel blij dat we voor zo weinig binnen konden.Als ik gratis kaarten zou hebben en er moesten er 2 bijgekocht worden, zou ik daar trouwens echt niet aan meebetalen
quote:Stokstaartjenl schreef op 19 december 2016 @ 20:03:

[...]

Als wij met een vriendengroep gaan verdelen wij de reiskosten ook eerlijk, beetje met dezelfde redenatie als hierboven: Dan maakt het niet uit wie er met wie meerijdt. Heb je niet de 'mazzel'/'pech' van een goedkopere/duurdere lift. Uiteindelijk hebben wij er allemaal belang bij dat iedereen op de bestemming komt. Dus uiteindelijk gaan alle kosten op 1 stapel (auto/trein/etc), en delen we met z'n allen. Ook de mensen die een gratis ov-kaart hebben e.d. Er worden tijdens het weekend ook reiskosten gemaakt (mensen van de trein halen, boodschappen etc), dus dan heb je daar ook geen discussie over.Maar dan zou ik dus meer geld moeten betalen dan ik uitgeef aan reiskosten, dat is toch raar?
quote:Captain_Obvious schreef op 19 december 2016 @ 20:28:

[...]

Maar dan zou ik dus meer geld moeten betalen dan ik uitgeef aan reiskosten, dat is toch raar?Maar je betaalt toch ook jouw deel van de boodschappen, ook bijv het bier als je zelf geen bier drinkt, de chips ook al eet je het zelf niet of maar weinig, etc?

[...]

Maar dan zou ik dus meer geld moeten betalen dan ik uitgeef aan reiskosten, dat is toch raar?

Als het idee is dat iedereen voor hetzelfde weekend hetzelfde bedrag kwijt is, is het niet raar. Jij kan er goedkoop heen en subsidieert een beetje de mensen die duurder uit zijn.

Geen wetmatigheid dat het zo moet hoor, voor beide standpunten is wel wat te zeggen.

Als Pietje in een broodfabriek werkt en gratis brood meegenomen heeft, kun je dat op de hoop gooien en de boodschappen toch samen betalen, dan betaalt Pietje mee aan andermans eten terwijl hijzelf veel goedkoper had kunnen eten. Hij had ook het brood zelf kunnen opeten en de rest koopt hun eigen brood.

Alleen bij brood is het veel logischer om het op de stapel te gooien, vervoer kun je nou eenmaal niet zo makkelijk verdelen als brood

En je kunt bediscussiëren of het gezamenlijke van een uitstapje (en de kosten daarvan) begint op het moment dat je in de auto stapt, of op het moment dat je aangekomen bent. Ik heb beide wel meegemaakt.
quote:Marana_ schreef op 19 december 2016 @ 20:34:

[...]

Maar je betaalt toch ook jouw deel van de boodschappen, ook bijv het bier als je zelf geen bier drinkt, de chips ook al eet je het zelf niet of maar weinig, etc?Ja dat wel, maar gevoelsmatig is dat anders, weet niet waarom

[...]

Maar dan zou ik dus meer geld moeten betalen dan ik uitgeef aan reiskosten, dat is toch raar?

Je deelt de kosten met de mensen die je gaat. De een heeft meer reiskosten dan de ander, een tweede drinkt meer alcohol, een derde heeft een allergie waar rekening mee gehouden moet worden etc.

Je gaat met elkaar op weekend, je wil het met elkaar leuk hebben, en je probeert gezamenlijk de kosten te drukken.

Eventueel kan je afspreken dat degene met de leaseauto geen kosten maakt, bij ons heeft niemand een leaseauto, dus dat speelt niet mee. Maar zodra je begint met 1 uitzondering, is er ook ruimte voor meer uitzonderingen, en dat maakt het vaak uiteindelijk minder gezellig
quote:Captain_Obvious schreef op 19 december 2016 @ 14:30:

[...]

Ja ik dacht ook echt huh? Dus nog gevraagd of ze me niet op kon halen, nee dat was te ver uit de richting (en ja ik had haar benzine, ze heeft geen leaseauto, wel willen betalen )

Weet je zeker dat je niet gewoon een paar "credits" bij haar verloren was omdat je het jaar daarvoor niet mee wilde betalen?

Ik vind dat je technisch gezien gelijk hebt maar je had er bij mij ook absoluut geen punten mee gescoord. Gewoon omdat ik vind dat dit soort dingen bij vriendschappen horen, soms betaal je mee aan iets dat jou geen geld heeft gekost maar een ander wel... en het volgende jaar doet een ander dat voor jou. Als besloten is dat de reiskosten over 10 man verdeeld worden en 1 wil niet want heeft met leaseauto gereden, dan zou ik daar geen zwaar punt van maken maar zeker wel even mijn wenkbrauw bij optrekken.
quote:Fiorah schreef op 19 december 2016 @ 23:28:

[...]

Weet je zeker dat je niet gewoon een paar "credits" bij haar verloren was omdat je het jaar daarvoor niet mee wilde betalen?

Ik vind dat je technisch gezien gelijk hebt maar je had er bij mij ook absoluut geen punten mee gescoord. Gewoon omdat ik vind dat dit soort dingen bij vriendschappen horen, soms betaal je mee aan iets dat jou geen geld heeft gekost maar een ander wel... en het volgende jaar doet een ander dat voor jou. Als besloten is dat de reiskosten over 10 man verdeeld worden en 1 wil niet want heeft met leaseauto gereden, dan zou ik daar geen zwaar punt van maken maar zeker wel even mijn wenkbrauw bij optrekken.

Ben benieuwd of je het volgende dan ook logisch zou vinden: je gaat met 4 man ergens heen met de trein. 1 heeft een OV, de anderen kopen een kaartje (mogelijk zelfs met meereiskorting). Na afloop mag degene mét OV nog even een kwart van de treinkaartjes vergoeden van de rest, want zij had tenslotte geen reiskosten gemaakt.

Dat zou ik helemaal niet logisch vinden. Sterker, als ik die persoon met OV zou zijn, zou ik ze verbijsterd aankijken, en dan hoofdschuddend weglopen.

Waarom het dan met een auto ineens we logisch is, is mij niet duidelijk.
quote:nausicaa schreef op 19 december 2016 @ 23:40:

[...]

Ben benieuwd of je het volgende dan ook logisch zou vinden: je gaat met 4 man ergens heen met de trein. 1 heeft een OV, de anderen kopen een kaartje (mogelijk zelfs met meereiskorting). Na afloop mag degene mét OV nog even een kwart van de treinkaartjes vergoeden van de rest, want zij had tenslotte geen reiskosten gemaakt.

Dat zou ik helemaal niet logisch vinden. Sterker, als ik die persoon met OV zou zijn, zou ik ze verbijsterd aankijken, en dan hoofdschuddend weglopen.

En wat vind je hiervan dan: je hebt samen een gezellige avond bij iemand thuis. Er worden boodschappen gehaald incl bubbels en sterke drank. Maar 1 is de bob en drinkt maximaal 1 glaasje, verder alleen water. Worden de kosten van alle boodschappen door iedereen gedeeld?

Het is niet altijd zo zwart-wit. Je vergelijking klopt wat mij betreft net zo min als mijn vergelijking.

Het gaat er om dat sommigen de mazzel hebben in de gratis auto te zitten en de anderen moeten betalen. Dan verdeel je de kosten toch, net als alle andere kosten van het weekend? Ik was er echt niet om gaan zeuren.
Degene met de leaseauto maakt toch ook gewoon kosten? Mensen lijken dat te vergeten maar prive rijden in een auto van de zaak kost ook gewoon geld. Zoals iemand al zei, als ze benzinegeld zou vragen, dán was t gierig geweest.
Hier overigens wel een keer het omgekeerde gehad. Uitje van mijn werk, met verzoek van de organisatie of er mensen met de auto wilden komen, want OV was vreselijk onhandig naar de locatie en een bus oid erg duur. Dat snap ik allemaal, en ik heb een auto, dus prima, ik wil best rijden.

Er werd de chauffeurs geen vergoeding aangeboden, maar ok, daar kan ik ook nog wel mee leven. Wat ik wel echt jammer vond, was dat bleek dat ik ook de parkeerkosten van 25 euro maar zelf moest betalen, of moest gaan verhalen op degenen die met me meereden. Alleen was de bezetting van auto's heen en terug heel anderen ivm woonplaatsen. Er zaten studenten tussen, mensen die ik nauwelijks kende en mensen die maar een deel van de dag mee gingen (en dus ook niet naar alle locaties). Dan wordt het wel erg lastig regelen wie wat betaalt. En werd dat ondertussen mijn probleem gemaakt.

Ik vond het rijden prima, BOB zijn geen probleem, zelf afschrijving en benzine betalen voor mijn auto ok. Maar toen ook nog die 25 euro parkeerkosten zo even voorbij kwamen voelde toch een beetje alsof ik hun probleem oploste, en er toen nog gratis zelf eentje bij kreeg.
quote:Marana_ schreef op 19 december 2016 @ 23:45:

[...]

En wat vind je hiervan dan: je hebt samen een gezellige avond bij iemand thuis. Er worden boodschappen gehaald incl bubbels en sterke drank. Maar 1 is de bob en drinkt maximaal 1 glaasje, verder alleen water. Worden de kosten van alle boodschappen door iedereen gedeeld?

Het is niet altijd zo zwart-wit. Je vergelijking klopt wat mij betreft net zo min als mijn vergelijking.

Het gaat er om dat sommigen de mazzel hebben in de gratis auto te zitten en de anderen moeten betalen. Dan verdeel je de kosten toch, net als alle andere kosten van het weekend? Ik was er echt niet om gaan zeuren.

Zeker als iemand bob is, zou ik diegene niet volledig mee laten betalen aan de alcohol van de rest nee. Je mag al niet drinken, en dan moet je nog meebetalen ook. Ik vind het gebruikelijker dat de bob vrijgehouden wordt, of (bv als er ook uitgebreid eten gehaald is) minder betaalt.

Ik drink zelf heel weinig alcohol, en als ik uit eten ben en de rest drinkt wel twee/drie wijntjes en ik een cola en water, geen probleem. Betaal ik gewoon mee.

Maar ik ben ook wel eens met mensen ergens geweest die echt 10 sterke drank de man wegtikten tegenover mijn twee spa. Dat vond ik al een heel stuk minder leuk. En als je dan ook nog eens niet uit vrije wil niet drinkt maar omdat iemand toch de bob moet zijn en jij een auto hebt, dan zou ik het al helemaal niet grappig vinden nee.
Ik vind het ook raar om degene die juist voor verlaging van de kosten zorgt mee te laten betalen. Als je uit de andere richting komt en niemand in je auto had gehad, dan had je toch zeker ook niet meebetaald? Nu alleen omdat er anderen bij in zaten. Maar goed, ik hou ook al niet van rijden zelf en had dat ook al een gunst gevonden . Dan ging ik de volgende keer ook als passagier mee en betaalde ik wat euro's om gereden te worden
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Heb wel een keer een vriendin gratis meegenomen naar een film waar ik kaartjes voor had. Die 'zeurde' later een beetje dat het wel duur was geworden met het drankje vooraf en de chipjes die we genomen hadden. Ja, je hoeft niet mee hoor...En je hoeft van mij ook geen rondje te geven als je het echt neit wil. Howeve, met uitgaan vroeger was het ook altijd eeuwen wachten op haar rondje. Maar nooit als eerste eentje geven, altijd 3, 4 anderen eerst laten halen en dan genoeg hebben gehad (Verder is ze lief hoor. Ze is ook wel zuinig en ik denk dat ze soms met haar geld dingen ook zichzelf in de weg zit. Ze vind het erg lastig om niet zuinig te zijn, zodat ze soms ook echt gierig is )
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Kleppeboxx schreef op 19 december 2016 @ 12:53:

Ik weet niet of dit onder gierigheid valt........

In de zomer van 2002 gingen partner en ik samen met vrienden naar een strandje aan het Hollands Diep. We zagen een grote dikke SUV met forse aanhanger met daarop een waterscooter het strandje opkomen. Was van een stel met een jongetje van 4 - 5 jaar oud dat vlakbij ons kwam zitten. De kinderen van onze vrienden speelden het jochie.

Het viel ons op dat het jongentje geheel niets kreeg van z'n ouders. Omdat we zelf zin hadden in een waterijsje vroeg ik aan de moeder of het jongentje ook een waterijsje mocht. Dat vond ze goed. We hebben nog nooit een kind zo gelukzalig van een waterijsje zien genieten.

Dan ga je toch wel met andere ogen naar rijkdom kijken. Wél een dure auto, speciale aanhanger met daarop een waterscooter. Wel heel de dag daarmee op het water zitten. Kost aardig wat. Maar geen 50 eurocent overhebben voor een waterijsje voor je kind?

Sorry dat vind ik persoonlijk erg gierig zoniet vrekkerig.You need to get out more.
quote:boebezoebe schreef op 20 december 2016 @ 01:07:

Ik vind het ook raar om degene die juist voor verlaging van de kosten zorgt mee te laten betalen. Als je uit de andere richting komt en niemand in je auto had gehad, dan had je toch zeker ook niet meebetaald? Nu alleen omdat er anderen bij in zaten. Maar goed, ik hou ook al niet van rijden zelf en had dat ook al een gunst gevonden . Dan ging ik de volgende keer ook als passagier mee en betaalde ik wat euro's om gereden te worden

Vind ik ook raar, reiskosten zijn in mijn vriendengroep altijd individueel en geen onderdeel van de rest van het programma. En iemand die niet drinkt, hoeft bij ons ook niet mee te betalen aan de drank, zeker niet als deze persoon de bob is. Sterker nog: dan krijgt hij/zij al zijn drankjes gratis van de rest.

Al dat gepraat over reiskosten haalt trouwens een gierige (?) actie van een vriendin van mij naar boven (ik kan me niet herinneren of ik hem al eerder gedeeld heb): we zouden naar een groot feest gaan en je kon daar moeilijk met het OV komen. Één vriendin zei dat ze met de auto zou gaan en dat ik en nog wat vriendinnen zonder auto mee konden rijden.

Mijn woonplaats ligt op haar route naar het feest, maar ze vertikte het om me daar op te halen. Mijn voorstellen om elkaar te ontmoeten bij het station of een carpoolplaats langs de snelweg werden weggewuifd: ik kwam naar haar woning (echt een fikse omweg met het OV voor mij), of ik reed niet mee.

Ruim een week van te voren nodigde een andere vriendin uit mijn woonplaats me uit om mee te rijden, dus ik bel de eerste vriendin af, ze begrijpt het, niks aan de hand.

Krijg ik een week later opeens een bericht: of ik bedrag X aan bezinegeld over wil maken? Want door mijn afzegging reed ze met een persoon minder en waren de kosten hoger, dus was ik verantwoordelijk voor het betalen van het verschil.

Gelukkig vonden haar passagiers dat ook nogal een gierige actie en hebben ze allemaal wat extra (of, nou ja, exta? Gewoon hun werkelijke deel) overgemaakt.
quote:srs schreef op 19 december 2016 @ 14:29:

Na alle delen uitgelezen te hebben, besef ik me dat ik er helemaal nooit bij stilgestaan heb dat iets gierig kan zijn. Ik heb wel ervaringen gehad waar ik gek van op keek, maar kom er na dit topic pas achter dat het eigenlijk wel als gierig gezien kan worden..

Een aantal jaren geleden had ik een verjaardagsfeestje van een vriendin. Ze wilde graag uit eten gaan en daarna stappen.

Uit eten was op eigen kosten, bij het stappen zou ze 2 drankjes voor je betalen.

Nou, goed, gezellig! Ik nam nog een leuk cadeautje mee, we zijn gezellig (en duur) uit eten geweest en daarna gingen we stappen.

Daar ging iedereen een beetje z'n eigen gang, dus ik was de eerste helft van de avond met een paar andere meiden. Later kwam ik haar weer tegen en ging ik bij hun staan. Zegt ze: "Hey SRS, jij hebt nog geen drankjes van me gehad. Wat wil je?"

Ik lust geen bier, zit met uitgaan altijd op mixjes. Dus ik zeg: "Doe maar een bacardi cola". Ze vraagt nog aan de 2 andere meiden wat ze wilden en ging weg om drankjes te halen. Later komt ze terug met 3 biertjes. Voor zichzelf en voor de 2 andere meiden. Uhm? Al had ze niks gevraagd, had ik er helemaal niet bij stilgestaan. Al had ze aangegeven dat een mixje te duur voor haar was, had ik nog gezegd, "Geeft niet, ik haal zelf wel", maar gewoon weggaan zonder iets te zeggen en alleen met 3 biertjes terugkomen, zodat ik daar maar sta te kijken terwijl zij hun bier achterover slaan? Dat was best wel awkward. Ben m'n eigen drankje maar gaan halen, in de veronderstelling dat ze het vast vergeten was, maar gek vond ik het wel.

Dezelfde vriendin: Een gemeenschappelijke (haar beste) vriendin was jarig en zij had zo ongeveer hetzelfde plan. Gezellig uit eten gaan, maar niet stappen. Ze zou in het restaurant zelf wat drankjes voor je betalen.

Ik had voor die dag al een date staan (met mijn- inmiddels -man ) en gaf meteen al aan dat ik niet kon komen.

Later hoorde ik dat er helemaal niemand is geweest, omdat gierige vriendin het allemaal te duur vond en iedereen op heeft zitten stoken dat ze toch niet zoveel geld uit gingen geven aan een verjaardag (zodat zij niet de boze heks leek? Geen idee...)

Mijn schoonouders konden er ook wel wat van.. Inmiddels geen contact meer (om hele andere redenen), maar ik heb me daar nooit prettig gevoeld.

Met kerst werd ik uitgenodigd om bij ze te komen eten. Leuk, want dan leer je elkaar nog 'ns kennen. Not.

Er werd de hele avond niets tegen mij gezegd, ze waren alleen met elkaar en één of andere gast die Cola heet bezig. En dan werden er nog van die leuke grappen gemaakt: Coca Cola. En in een deuk lagen ze.

Ik was nog nieuw en durfde niet zo m'n eigen gang te gaan. Op vriendlief na lette niemand op mij en mannen zijn niet zo attent , dus ik zat best lang te wachten om iets te eten te krijgen, terwijl er naar de rest wel van alles doorgeschoven werd door schoonma.

Maar goed, ik kreeg weer een stukje vlees van vriend, mijn saus was op, dus ik schraap al mijn moed bij elkaar en vraag om saus. Komt schoonma naar me toe gelopen met de fles saus, pakt een theelepel, doet daar wat saus op en dat krijg ik op mijn bord. Die saus was na dat stukje vlees ook weer op en ik heb niets meer durven vragen..

Ik deed ook altijd erg veel moeite voor hun met verjaardagen en feestdagen. Ik had voor (de volgende) Kerstmis een leuk idee voor een cadeau voor schoonma en moest daarvoor een etagère hebben, die is precies dan nergens te vinden. Ben zoveel steden en zoveel winkels in- en uit geweest eer ik er eentje had gevonden. Voor schoonpa een one million parfum gekocht, wat destijds als student een rib uit m'n lijf was, maar goed.. Ik wilde een band krijgen met ze en deed dat allemaal graag voor ze. Iedereen was superblij met mijn cadeaus, maar ik kreeg zelf helemaal niks. Terwijl ze wel voor de familieleden iets hadden en mij zelf uit hadden genodigd. Misschien niet gierig, maar wel onattent. Zo ook met verjaardagen, er kon nog geeneens een 'gefeliciteerd, SRS' vanaf. Kwam ik daar dan aan met mijn speciaal-voor-jullie-uren-werk-in-gestoken-taart. Die ging dan zo de koelkast in, maar een felicitatie kon ik naar fluiten. Laat staan een cadeau.

Zo kan ik nog wel even doorgaan over ze. N.a.v. dit topic kwamen er gesprekken op gang met mijn man en werd ik me ervan bewust dat het echt gierigheid is vanuit hun kant.Over je schoonouders: dat is geen gierigheid, maar gewoon buitensluiting! Wat ontzettend asociaal en horkerig!
Wat Marana zegt. "Logisch" vind ik helemaal niet belangrijk. Soms heeft de één ergens meer gekregen dan hij/zij heeft uitgegeven, dan weer de ander. Als iemand daar niet aan mee wil doen is dat zijn goed recht, het is alleen niet hoe ik het zou doen.
quote:Fiorah schreef op 19 december 2016 @ 23:28:

[...]

Dat zou kunnen, ik weet het niet, op zich zit ze niet zo gecompliceerd in elkaar

Gevoelsmatig vind ik reiskosten toch iets persoonlijks denk ik. Anders dan boodschappen. Maar waarom weet ik niet...
Iedereen woont ergens en daar zitten gevolgen aan. Als één in de groep in Zeeland woont en jullie een weekend in Giethoorn houden, dan ga je niet allemaal meebetalen aan de reiskosten vanuit Zeeland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven