Gierige acties deel VII
donderdag 21 september 2017 om 11:28
Na een heleboel gierige acties gedeeld te hebben (met hier en daar een discussie tussendoor), is het alweer tijd voor het zevende deel.
Hier gaan we weer verder met rinkelende dubbeltjes en theezakjes die hun beste tijd hebben gehad.

Linkjes naar de vorige delen:
Deel VI
Deel V
Deel IV
Deel III
Deel II
Deel I

Linkjes naar de vorige delen:
Deel VI
Deel V
Deel IV
Deel III
Deel II
Deel I

zaterdag 30 september 2017 om 19:29
Fee-de-Goede schreef: ↑30-09-2017 19:18Dat ben ik dus ook gewoon niet. Ik heb geen fris en bier, chips en koek enz standaard in huis.
Ik haal met liefde wat ( kan ook bij onverwachts bezoek, supers zijn alle dagen tot laat open) maar mijn kasten puilen niet uit. Ook niet met voorraad. Wij eten namelijk weinig dingen die lang in een kast kunnen blijven.
Nou chips, bier e.d. voor visite heb ik wel altijd omdat ik dat kan pakken als het nodig is, dat vind ik geen probleem. Een zak chips is erg lang houdbaar, dus krijg ik geen visite dan komt hij bij de eerstvolgende verjaardag wel aan bod. Idem met bier. Bij visite eerst naar de super moeten vind ik niet handig.
Maar zoals gezegd, met vers eten heb ik daar meer moeite mee. Ik heb groente voor 2 gekocht en kan daar niet ineens voor 4 van toveren. Potgroente zou een optie zijn maar ook niet bij elke maaltijd inzetbaar.
Kortom: ik heb liever dat mee-eters zich ruim van te voren aankondigen

zaterdag 30 september 2017 om 19:35
herfstappeltaart schreef: ↑30-09-2017 19:29Nou chips, bier e.d. voor visite heb ik wel altijd omdat ik dat kan pakken als het nodig is, dat vind ik geen probleem. Een zak chips is erg lang houdbaar, dus krijg ik geen visite dan komt hij bij de eerstvolgende verjaardag wel aan bod. Idem met bier. Bij visite eerst naar de super moeten vind ik niet handig.
Maar zoals gezegd, met vers eten heb ik daar meer moeite mee. Ik heb groente voor 2 gekocht en kan daar niet ineens voor 4 van toveren. Potgroente zou een optie zijn maar ook niet bij elke maaltijd inzetbaar.
Kortom: ik heb liever dat mee-eters zich ruim van te voren aankondigen![]()
Meeste onverwachte visite drinkt een bak koffie en hoeven niet zo veel, ze blijven dan even. Ik heb wel gezondere dingen in huis en wat kaas en worst en noten. Dus ik heb wel iets. Maar eerlijk gezegd wapt iedereen eerst. Dus nooit een probleem geweest.
Een paar uur of een dag, bij eters zou fijn zijn idd. Maar anders hal ik wat of vraag ik of iemand wat mee kan nemen. Wat ik met liefde betaal.
Ik heb om ontopic te blijven vroeger wel zo'n echte knieperd als vriendin gehad. Nooit wat in huis hebben maar wel bij mij verwachten. Ik haal dus met liefde wat als iemand er is en mee wil eten. Dus ik betaal dat ook meetsal ook gewoon, zelfs toen ik net uit huis was. Na een paar keer in 2 weken lappen....heb ik gewoon bij het mandje afrekenen gezegd dat het haar beurt was. Ze had net gezegd dat haar stufi gestort was en ze laarzen wilde kopen dus ze kon geen nee zeggen.
Ze wilde daarna nooit meer mee eten.

zaterdag 30 september 2017 om 20:08
Fee-de-Goede schreef: ↑30-09-2017 19:35Meeste onverwachte visite drinkt een bak koffie en hoeven niet zo veel, ze blijven dan even. Ik heb wel gezondere dingen in huis en wat kaas en worst en noten. Dus ik heb wel iets. Maar eerlijk gezegd wapt iedereen eerst. Dus nooit een probleem geweest.
Een paar uur of een dag, bij eters zou fijn zijn idd. Maar anders hal ik wat of vraag ik of iemand wat mee kan nemen. Wat ik met liefde betaal.
Ik heb om ontopic te blijven vroeger wel zo'n echte knieperd als vriendin gehad. Nooit wat in huis hebben maar wel bij mij verwachten. Ik haal dus met liefde wat als iemand er is en mee wil eten. Dus ik betaal dat ook meetsal ook gewoon, zelfs toen ik net uit huis was. Na een paar keer in 2 weken lappen....heb ik gewoon bij het mandje afrekenen gezegd dat het haar beurt was. Ze had net gezegd dat haar stufi gestort was en ze laarzen wilde kopen dus ze kon geen nee zeggen.
Ze wilde daarna nooit meer mee eten.![]()

zaterdag 30 september 2017 om 21:46
Wat een goede actie fee.....
Hier laatst zelf gierig geweest.. probleem was dat het feest georganiseerd werd uit 3 gezinnen. Ik en gezin 2 wilden een hoog bedrag betalen, maar gezin 3 niet. Je moet toch een consensus bereiken dus ietwat gierige uitnodiging verstuurd.
Het lastige is dat ik ook niet in andermans portemonnee kan kijken. Gelukkig met juiste motivatie wel wat kunnen aanpassen, maar niet in zijn geheel zoals ik zou willen.
Hier laatst zelf gierig geweest.. probleem was dat het feest georganiseerd werd uit 3 gezinnen. Ik en gezin 2 wilden een hoog bedrag betalen, maar gezin 3 niet. Je moet toch een consensus bereiken dus ietwat gierige uitnodiging verstuurd.
Het lastige is dat ik ook niet in andermans portemonnee kan kijken. Gelukkig met juiste motivatie wel wat kunnen aanpassen, maar niet in zijn geheel zoals ik zou willen.
maandag 2 oktober 2017 om 08:00
Fee ik heb een vriendin gehad die dat ook deed terwijl ik altijd zorgde dat ik iets meenam te eten en Malibu etc meenam als ik kwam logeren. Zij woonde in de grote stad waar we samen gingen stappen 2 x per maand ofzo en samen op lange vakantie geweest. Echter zorgde deze actie bij mij juist voor verontwaardiging. Ik heb haar boodschappen niet betaald. Als ze van tevoren hierover met in mij in gesprek was gegaan dan was t anders geweest, had ik wel wat extra's willen betalen. Juist het bij de kassa snel het stokje er tussenuit halen en daarbij zeggen dat douchen ook niet gratis is, schoot mij enorm in t verkeerde keelgat. Misschien was dit juist gierig van die vriendin?
maandag 2 oktober 2017 om 13:15
Waarom niet gewoon alledrie de bedragen op 1 hoop gegooid en daarvan wat gedaan?Damselindistress schreef: ↑30-09-2017 21:46Wat een goede actie fee.....
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
maandag 2 oktober 2017 om 13:27
Ik geloof dat ik weer een verhaal heb voor dit topic
Vriendin van mij is lid van een studievereniging. Per jaar moet je daar een contributie betalen van 30 euro. Een jaargenoot van haar die ook lid wilde worden heeft haar met een smoesje overtuigd ook voor hem de contributie over te maken, met de belofte dat hij het later zou terugbetalen. Vervolgens komt hij aanzetten met een studieboek dat ze allebei nodig zouden hebben voor hun studie, het stond op de boekenlijst. De nieuwwaarde van dat boek was 32,50 euro. Vriendin had het boek nog niet en accepteerde het als terugbetaling van het voorschieten. Blijkt een tijdje later dat hij het boek voor 5 euro heeft overgenomen van een medestudent, nog vóórdat hij haar had gevraagd de contributie over te maken. Zo hoefde hij maar 5 euro contributie te betalen..

Vriendin van mij is lid van een studievereniging. Per jaar moet je daar een contributie betalen van 30 euro. Een jaargenoot van haar die ook lid wilde worden heeft haar met een smoesje overtuigd ook voor hem de contributie over te maken, met de belofte dat hij het later zou terugbetalen. Vervolgens komt hij aanzetten met een studieboek dat ze allebei nodig zouden hebben voor hun studie, het stond op de boekenlijst. De nieuwwaarde van dat boek was 32,50 euro. Vriendin had het boek nog niet en accepteerde het als terugbetaling van het voorschieten. Blijkt een tijdje later dat hij het boek voor 5 euro heeft overgenomen van een medestudent, nog vóórdat hij haar had gevraagd de contributie over te maken. Zo hoefde hij maar 5 euro contributie te betalen..

'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.

maandag 2 oktober 2017 om 13:42
Zo...dat is uitgekookt.Mary-C schreef: ↑02-10-2017 13:27Ik geloof dat ik weer een verhaal heb voor dit topic![]()
Vriendin van mij is lid van een studievereniging. Per jaar moet je daar een contributie betalen van 30 euro. Een jaargenoot van haar die ook lid wilde worden heeft haar met een smoesje overtuigd ook voor hem de contributie over te maken, met de belofte dat hij het later zou terugbetalen. Vervolgens komt hij aanzetten met een studieboek dat ze allebei nodig zouden hebben voor hun studie, het stond op de boekenlijst. De nieuwwaarde van dat boek was 32,50 euro. Vriendin had het boek nog niet en accepteerde het als terugbetaling van het voorschieten. Blijkt een tijdje later dat hij het boek voor 5 euro heeft overgenomen van een medestudent, nog vóórdat hij haar had gevraagd de contributie over te maken. Zo hoefde hij maar 5 euro contributie te betalen..![]()

maandag 2 oktober 2017 om 18:58
Ik vind dit wel anders klinken dan het voorbeeld.Jongensmama2009 schreef: ↑02-10-2017 08:00Fee ik heb een vriendin gehad die dat ook deed terwijl ik altijd zorgde dat ik iets meenam te eten en Malibu etc meenam als ik kwam logeren. Zij woonde in de grote stad waar we samen gingen stappen 2 x per maand ofzo en samen op lange vakantie geweest. Echter zorgde deze actie bij mij juist voor verontwaardiging. Ik heb haar boodschappen niet betaald. Als ze van tevoren hierover met in mij in gesprek was gegaan dan was t anders geweest, had ik wel wat extra's willen betalen. Juist het bij de kassa snel het stokje er tussenuit halen en daarbij zeggen dat douchen ook niet gratis is, schoot mij enorm in t verkeerde keelgat. Misschien was dit juist gierig van die vriendin?
Dit is iemand zich rot laten voelen en voor het blok zetten.
Ik had vroeger altijd open huis en heb het andersom regelmatig meegemaakt.
Mensen die regelmatig mee zaten te eten, logeren, ontbijten, ook afhaal s avonds.
En dan boodschapjes voor zichzelf deden en dan met een vergezocht verhaal vonden dat ik ook best kon meebetalen aan hun broodjes voor thuis ofzo.
Nu was ik vaak oprecht heel blut dus al had ik gewild, dan nog niet.
Maar inderdaad dan je ineens voor het blok zetten met zo'n verwijtende opmerking.
' ik heb gister wel plekken op de gastenlijst geregeld, dusse...'
' ik vond wat je vanmorgen had echt niet lekker en ben een beetje flauw..'
En deze:
' ja ik had gister de garderobe (toen een gulden, daarna krampachtig alles fifty fifty doen en pas na het avondeten de volgende dag eens weg) betaald en je hebt niet eens bedankt. Je bent echt gewend dat iedereen maar alles aan je geeft he, dat is echt geen leuke eigenschap van je. Betaal jij maar'.
Nu was ik verder te sloom om er echt wat mee te doen maar vaak kwam zo iemand na zo'n stunt de volgende keer weer gewoon logeren, achteraf zo stom.

maandag 2 oktober 2017 om 19:10
Jongensmama2009 schreef: ↑02-10-2017 08:00Fee ik heb een vriendin gehad die dat ook deed terwijl ik altijd zorgde dat ik iets meenam te eten en Malibu etc meenam als ik kwam logeren. Zij woonde in de grote stad waar we samen gingen stappen 2 x per maand ofzo en samen op lange vakantie geweest. Echter zorgde deze actie bij mij juist voor verontwaardiging. Ik heb haar boodschappen niet betaald. Als ze van tevoren hierover met in mij in gesprek was gegaan dan was t anders geweest, had ik wel wat extra's willen betalen. Juist het bij de kassa snel het stokje er tussenuit halen en daarbij zeggen dat douchen ook niet gratis is, schoot mij enorm in t verkeerde keelgat. Misschien was dit juist gierig van die vriendin?
Het lijkt niet op de mijn verhaal...Ten eerste nam mijn vriendin nooit wat mee zoals ik volgens mij best duidelijk schreef. En andersom moest ik als ik al bij haar mocht komen wel zelf alles betalen... Waar ik ook wel eens wat over gezegd had eerder tegen haar.
En ze had ook niet hoeven betalen hoor. Dan had ik alleen eten voor mezelf gehaald en betaald en haar een fijne dag gewenst.

Maar dam jouw verhaal...
Of het gierig is van jouw vriendin?Mhaw. Je kan zelf toch bedenken dat eten, drinken, gas, licht, water ect geld kost?.Gasten zijn leuk maar paar pagina's terug was er ook discussie over. Gasten zijn gewoon duur. Een flesje Malibu dekt die kosten niet. En dan wat eten betalen is niet raar of gierig.
Vind eigenlijk altijd erg gierig als gasten dat zelf niet kunnen bedenken en dan uit zich zelf eens wat betalen.

maandag 2 oktober 2017 om 19:29
Dat is gewoon uitzuigen. Vind dat juist weer anders.Het-groepje schreef: ↑02-10-2017 18:58Ik vind dit wel anders klinken dan het voorbeeld.
Dit is iemand zich rot laten voelen en voor het blok zetten.
Ik had vroeger altijd open huis en heb het andersom regelmatig meegemaakt.
Mensen die regelmatig mee zaten te eten, logeren, ontbijten, ook afhaal s avonds.
En dan boodschapjes voor zichzelf deden en dan met een vergezocht verhaal vonden dat ik ook best kon meebetalen aan hun broodjes voor thuis ofzo.
Nu was ik vaak oprecht heel blut dus al had ik gewild, dan nog niet.
Maar inderdaad dan je ineens voor het blok zetten met zo'n verwijtende opmerking.
' ik heb gister wel plekken op de gastenlijst geregeld, dusse...'
' ik vond wat je vanmorgen had echt niet lekker en ben een beetje flauw..'
En deze:
' ja ik had gister de garderobe (toen een gulden, daarna krampachtig alles fifty fifty doen en pas na het avondeten de volgende dag eens weg) betaald en je hebt niet eens bedankt. Je bent echt gewend dat iedereen maar alles aan je geeft he, dat is echt geen leuke eigenschap van je. Betaal jij maar'.
Nu was ik verder te sloom om er echt wat mee te doen maar vaak kwam zo iemand na zo'n stunt de volgende keer weer gewoon logeren, achteraf zo stom.
Je was gewoon erg lief!
Ik was de eerste uit huis, zelf de meeste oudere vrienden woonden nog thuis. Dus iedereen zat hier. Na zulke acties van die vriendin zat ik elk dubbeltje om te draaien terwijl iedereen lekker thuis eten kreeg.
Ik had wel een paar lieve vrienden, die omdat ze vaak bij mij zaten koffie en koek meenamen.
Ik heb ook echt na een tijdje aangegeven dat ze best elke dag mochten hangen in mijn minihuisje maar dat ik verwachtte dat ze koffie, thee, fris en bier haalden. Ook andere dingen als koek, brood en beleg (vreetzakken zijn mannen van 16-25) en toiletpapier werd gewoon gekocht door hen.
Als je net kan rondkomen moet je gewoon aan de rem trekken. Ik was 17 dus vond eerste maanden moelijk. Maar daarna was het normaal. Iedereen wist, je mag hier hangen en logeren in de weekenden maar :boodschappen mee. Ook helpen met koken en schoonmaken wc en douche.

maandag 2 oktober 2017 om 20:07
Dat is gierig inderdaad.Mary-C schreef: ↑02-10-2017 13:27Ik geloof dat ik weer een verhaal heb voor dit topic![]()
Vriendin van mij is lid van een studievereniging. Per jaar moet je daar een contributie betalen van 30 euro. Een jaargenoot van haar die ook lid wilde worden heeft haar met een smoesje overtuigd ook voor hem de contributie over te maken, met de belofte dat hij het later zou terugbetalen. Vervolgens komt hij aanzetten met een studieboek dat ze allebei nodig zouden hebben voor hun studie, het stond op de boekenlijst. De nieuwwaarde van dat boek was 32,50 euro. Vriendin had het boek nog niet en accepteerde het als terugbetaling van het voorschieten. Blijkt een tijdje later dat hij het boek voor 5 euro heeft overgenomen van een medestudent, nog vóórdat hij haar had gevraagd de contributie over te maken. Zo hoefde hij maar 5 euro contributie te betalen..![]()
dinsdag 3 oktober 2017 om 08:42
Gierig, zuinig of ondoordacht: ruim 15 jaar geleden had een jeugdvriendin me gevraagd als tweede fotograaf op haar bruiloft. Voor leuke foto's tijdens de receptie en het feest, maar ook al overdag. Dit was voor het digitale tijdperk. Ik bracht mijn goede camera mee, een voorraad van de beste fotorolletjes, een aantal attributen om 's avonds een fotoshoot met de gasten te kunnen maken, ik regelde lampen daarvoor en regelde dat iemand me kon halen en brengen, want ik had toen nog geen rijbewijs.
Bij de borrel en het diner (tussen huwelijk, kerk en avondprogramma door) vroegen de ceremoniemeesters me buiten te wachten, want dat was alleen voor de daggasten. 'S avonds nog mooie foto's gemaakt en aan het einde rolletjes ingeleverd bij de zus van de bruid zodat ze zo snel mogelijk kon laten afdrukken.
Nooit wat voor gehad. Aangegeven dat ik als kunststudent bepaald niet in de slappe was zat en graag mijn onkosten vergoed wilde hebben , zoals we dat ook besproken hadden. Nooit meer gebeurd. Ik was te laf om mijn gelijk en mijn geld te gaan halen en de vriendschap bloedde in no time dood.
Bij de borrel en het diner (tussen huwelijk, kerk en avondprogramma door) vroegen de ceremoniemeesters me buiten te wachten, want dat was alleen voor de daggasten. 'S avonds nog mooie foto's gemaakt en aan het einde rolletjes ingeleverd bij de zus van de bruid zodat ze zo snel mogelijk kon laten afdrukken.
Nooit wat voor gehad. Aangegeven dat ik als kunststudent bepaald niet in de slappe was zat en graag mijn onkosten vergoed wilde hebben , zoals we dat ook besproken hadden. Nooit meer gebeurd. Ik was te laf om mijn gelijk en mijn geld te gaan halen en de vriendschap bloedde in no time dood.

dinsdag 3 oktober 2017 om 11:41
Wij hebben ook een hele gierige familielid. Ik verbaas me er elke keer over, maar hij is een typisch voorbeeld van: zo blijven de rijken rijk. Wij ging met de familie met kerst uiteten bij een restaurant. Hij had het restaurant uitgekozen en voorgesteld om daar te gaan dineren. Prima, vond iedereen goed en ook heerlijk gegeten. Nooit iets gezegd over betaling oid maar wij hadden er uiteraard rekening mee gehouden in ons budget.
Na het dineren moest er natuurlijk afgerekend worden. Of wij even ala minute de rekening houden gaat splitsen wat iedereen had (lees: 15 man). Iedereen vond het onzin dat het gelijk moest gebeuren, en vroegen of hij het niet voor kon schieten dat wij het over zouden maken. Na veel gemompel toch gedaan..
Bij thuiskomst had iedereen natuurlijk al het bedrag op een appje staan met rekeningnummer.. Wat blijkt achteraf.. heeft hij en zijn vrouw het zo gedaan: hij en vrouw konden daar sowieso al gratis eten (blijken de eigenaar te kennen/goede vrienden te zijn) en hoefden alleen hun drankje te betalen, maar die hebben ze ook mooi onder verdeeld op ons! Kwamen we natuurlijk aantal maanden later pas achter..
En zoveeeeel meer verhalen van hun.
Na het dineren moest er natuurlijk afgerekend worden. Of wij even ala minute de rekening houden gaat splitsen wat iedereen had (lees: 15 man). Iedereen vond het onzin dat het gelijk moest gebeuren, en vroegen of hij het niet voor kon schieten dat wij het over zouden maken. Na veel gemompel toch gedaan..
Bij thuiskomst had iedereen natuurlijk al het bedrag op een appje staan met rekeningnummer.. Wat blijkt achteraf.. heeft hij en zijn vrouw het zo gedaan: hij en vrouw konden daar sowieso al gratis eten (blijken de eigenaar te kennen/goede vrienden te zijn) en hoefden alleen hun drankje te betalen, maar die hebben ze ook mooi onder verdeeld op ons! Kwamen we natuurlijk aantal maanden later pas achter..
dinsdag 3 oktober 2017 om 12:07
Haal dat 'zuinig' of 'ondoordacht' maar weg en vervang het met 'hebberig' en 'berekenend'. Ze was nooit van plan jou ook maar iets voor jouw moeite te geven. Echt heel erg schandalig dit, wat een rotwijf!Onne78 schreef: ↑03-10-2017 08:42Gierig, zuinig of ondoordacht: ruim 15 jaar geleden had een jeugdvriendin me gevraagd als tweede fotograaf op haar bruiloft. Voor leuke foto's tijdens de receptie en het feest, maar ook al overdag. Dit was voor het digitale tijdperk. Ik bracht mijn goede camera mee, een voorraad van de beste fotorolletjes, een aantal attributen om 's avonds een fotoshoot met de gasten te kunnen maken, ik regelde lampen daarvoor en regelde dat iemand me kon halen en brengen, want ik had toen nog geen rijbewijs.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.

dinsdag 3 oktober 2017 om 12:34
Voor 15 personen voorschieten? Dat zou ik nooit durven verwachten van een ander hoor.Flowerpower93 schreef: ↑03-10-2017 11:41Wij hebben ook een hele gierige familielid. Ik verbaas me er elke keer over, maar hij is een typisch voorbeeld van: zo blijven de rijken rijk. Wij ging met de familie met kerst uiteten bij een restaurant. Hij had het restaurant uitgekozen en voorgesteld om daar te gaan dineren. Prima, vond iedereen goed en ook heerlijk gegeten. Nooit iets gezegd over betaling oid maar wij hadden er uiteraard rekening mee gehouden in ons budget.
dinsdag 3 oktober 2017 om 12:53
Dat is inderdaad wel heel erg veel.Troeteltje schreef: ↑03-10-2017 12:34Voor 15 personen voorschieten? Dat zou ik nooit durven verwachten van een ander hoor.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

dinsdag 3 oktober 2017 om 13:04
Ik snap niet helemaal waarom jullie er wel rekening mee houden met jullie budget en dan vervolgens aan familielid vragen of hij 'even ' voor kan schieten.Flowerpower93 schreef: ↑03-10-2017 11:41... Wij ging met de familie met kerst uiteten bij een restaurant. Hij had het restaurant uitgekozen en voorgesteld om daar te gaan dineren. Prima, vond iedereen goed en ook heerlijk gegeten. Nooit iets gezegd over betaling oid maar wij hadden er uiteraard rekening mee gehouden in ons budget.
Na het dineren moest er natuurlijk afgerekend worden. Of wij even ala minute de rekening houden gaat splitsen wat iedereen had (lees: 15 man)....
Dat is nogal wat om te vragen voor 15 man.

dinsdag 3 oktober 2017 om 13:11
Ho ho, het ging meer om het idee dat hij zijn eten en dranken gratis heeft en wij wel moeten dokken ook voor zijn deel van de drank.zand-korrel schreef: ↑03-10-2017 13:04Ik snap niet helemaal waarom jullie er wel rekening mee houden met jullie budget en dan vervolgens aan familielid vragen of hij 'even ' voor kan schieten.
Dat is nogal wat om te vragen voor 15 man.
Offtopic: hij is gewoon hartstikke vermogend

dinsdag 3 oktober 2017 om 13:22
Ja en mijn zus is ook dik miljonair maar als wij uit eten gaan verwacht ik niet dat ze voor de hele familie voorschiet .Flowerpower93 schreef: ↑03-10-2017 13:11Ho ho, het ging meer om het idee dat hij zijn eten en dranken gratis heeft en wij wel moeten dokken ook voor zijn deel van de drank.
Dat hij zijn drankjes bij een ander zet is wel gierig .
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 13:28
3.01% gewijzigd
dinsdag 3 oktober 2017 om 13:22
Rente op het moeten voorschieten/lenen voor jullie? Als je gewoon gelijk je eigen eten en drinken had betaald had je niet hoeven opdraaien voor zijn drankjes.Flowerpower93 schreef: ↑03-10-2017 13:11Ho ho, het ging meer om het idee dat hij zijn eten en dranken gratis heeft en wij wel moeten dokken ook voor zijn deel van de drank.
Offtopic: hij heeft vermogen van meer dan een miljoen
En ik vind het gierig van jou dat zijn vermogen er iets toe doet. Omdat hij geld heeft moet had hij eigenlijk jullie eten moeten betalen en als dat niet gebeurd op zijn minst voorschieten?!?
En dat hij wordt vrijgehouden is door de eigenaar gedaan, raar dat je vind dat hij dat voordeel dan door zou moeten bereken aan jullie. Als hij alleen was gaan eten had hij dat voordeel ook gehad. Alsof iemand door een actie een gratis kaartje heeft voor een pretpark en jij dan vind recht te hebben op de helft van het kaartje als je samen gaat. Het is geen 2e kaartje gratis oid waarbij er alleen een voordeel is als je samen gaat.

dinsdag 3 oktober 2017 om 13:31
Dit vind ik wel een beetje overdreven hoor. Ik vind het raar als je zelf familie uitnodigt om te gaan eten in een restaurant die jij specifiek uitkiest zodat jij en je vrouw daar gratis kunnen eten... apart.my-little-appletree schreef: ↑03-10-2017 13:22Rente op het moeten voorschieten/lenen voor jullie? Als je gewoon gelijk je eigen eten en drinken had betaald had je niet hoeven opdraaien voor zijn drankjes.
En ik vind het gierig van jou dat zijn vermogen er iets toe doet. Omdat hij geld heeft moet had hij eigenlijk jullie eten moeten betalen en als dat niet gebeurd op zijn minst voorschieten?!?
En dat hij wordt vrijgehouden is door de eigenaar gedaan, raar dat je vind dat hij dat voordeel dan door zou moeten bereken aan jullie. Als hij alleen was gaan eten had hij dat voordeel ook gehad. Alsof iemand door een actie een gratis kaartje heeft voor een pretpark en jij dan vind recht te hebben op de helft van het kaartje als je samen gaat. Het is geen 2e kaartje gratis oid waarbij er alleen een voordeel is als je samen gaat.
Weliswaar had de betaling mij niet uitgemaakt hoor, ik ben maar aangetrouwde familie en houd mijzelf overal buiten, maar de directe hebben al zoveel andere zaken meegemaakt.

dinsdag 3 oktober 2017 om 17:24
Dat drinken betalen voor hem is idd vreemd. Echter ervan uitgaan dat iemand voorschiet voor zoveel personen (zelfs voor minder personen hoor) omdat iemand vermogend is vind ik niet pluis.Flowerpower93 schreef: ↑03-10-2017 13:11Ho ho, het ging meer om het idee dat hij zijn eten en dranken gratis heeft en wij wel moeten dokken ook voor zijn deel van de drank.