Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
07-12-2018 21:09
Dat is geen aardige vrouw maar een rare vrouw. Echt heel sneu voor je vriendin. Ik zou in staat zijn om naar die vrouw te gaan en er iets van te zeggen.
Ik ken haar helaas niet, anders zou ik zeker een appje ertegenaan hebben gegooid. Wat ik begreep van mijn vriendin is dat ze normaal heel aardig is, of in elk geval als collega dan. Dit gedrag kwam voor haar echt uit de lucht vallen, daarom was ze ook zo ontdaan ervan. Ik ken mijn vriendin heel goed en weet nu al dat ze vannacht niet goed slaapt, ookal heb ik haar verzekerd dat die vrouw fout zat en niet zij. Ook omdat ze nog moet werken met haar
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
07-12-2018 21:26
Ik ken haar helaas niet, anders zou ik zeker een appje ertegenaan hebben gegooid. Wat ik begreep van mijn vriendin is dat ze normaal heel aardig is, of in elk geval als collega dan. Dit gedrag kwam voor haar echt uit de lucht vallen, daarom was ze ook zo ontdaan ervan. Ik ken mijn vriendin heel goed en weet nu al dat ze vannacht niet goed slaapt, ookal heb ik haar verzekerd dat die vrouw fout zat en niet zij. Ook omdat ze nog moet werken met haar
Hoezo zou jij er dan een appje tegen aan gooien?
Jij hebt er toch sowieso niks mee te maken?
minnimouse schreef:
07-12-2018 21:27
Hoezo zou jij er dan een appje tegen aan gooien?
Jij hebt er toch sowieso niks mee te maken?
Àls ze haar zou kennen...
-Darkside- schreef:
07-12-2018 21:33
Àls ze haar zou kennen...
Dan heeft ze er nog steeds niets meer te maken.
Dat met die chocoladeletter stiekem wisselen vind ik ook aso. Ik zou niet eens vragen of iemand zou willen ruilen. Komt zo ondankbaar over. Als het niet je smaak is, bedank je alsnog netjes en geef je het thuis aan je kinderen of aan wie dan ook. Koop je desnoods zelf voor die paar euro de smaak die je wel echt lekker vindt.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het idd een gezamenlijke vriendin was geweest, zou ik gezegd hebben dat ze vriendin erg van streek heeft gemaakt terwijl ze toch haar best gedaan had. Dat lijkt me toch niet teveel gezegd en ik zou niet weten waarom dat niet mag. Nu vind ze waarschijnlijk dat ze in haar gelijk staat (anders deed ze niet zo) en dan kan best iemand tegen haar zeggen dat dit niet zo is. Lelijk zou ik echt niet doen hoor, maar gewoon iemand wijzen opgepast gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Maar, dat is niet van toepassing en dus theoretisch, want ik ken de vrouw in kwestie niet.
lidlʼs-annie-aardbei wijzigde dit bericht op 07-12-2018 22:20
Reden: Toevoeging
17.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
07-12-2018 21:27
Hoezo zou jij er dan een appje tegen aan gooien?
Jij hebt er toch sowieso niks mee te maken?
Vind ik wel. Haar vriendin is gekwetst en daar mag best van wat gezegd worden tegen die rare vrouw.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
07-12-2018 18:29
Ik zie er het kwaad niet zo van. Er waren verschillende letters en de een is niet beter dan de ander. Ze waren bovendien random verdeeld.
Jouw letter was initieel ook random, maar blijkbaar volstond dat niet. Waarom moet dat dan wel volstaan voor je collega?

Ik vind het egoïstisch.

Je hebt jouw situatie verbeterd en je hebt niet de moeite gedaan om te checken of je daarmee niet iemand anders benadeelde.

En dat om een chocoladelztter ! Dat je je daarvoor laat kennen?!
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
07-12-2018 22:28
Vind ik wel. Haar vriendin is gekwetst en daar mag best van wat gezegd worden tegen die rare vrouw.
Vind ik niet.
Zij kent die hele vrouw niet.
Ze was er niet bij.
Tja, die vrouw reageerde heel vreemd en apart maar om daar als buitenstaander nou over te appen? Dat vind ik ook raar.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
07-12-2018 22:17
Als ik het idd een gezamenlijke vriendin was geweest, zou ik gezegd hebben dat ze vriendin erg van streek heeft gemaakt terwijl ze toch haar best gedaan had. Dat lijkt me toch niet teveel gezegd en ik zou niet weten waarom dat niet mag. Nu vind ze waarschijnlijk dat ze in haar gelijk staat (anders deed ze niet zo) en dan kan best iemand tegen haar zeggen dat dit niet zo is. Lelijk zou ik echt niet doen hoor, maar gewoon iemand wijzen opgepast gedrag.
Ja maar het is geen gezamenlijke vriendin. Je kent die vrouw niet, dus het zou sowieso raar zijn.
Als het een gezamenlijke vriendin was zou het misschien nog anders zijn.
@chocoladeletter: ik heb een collega waarvan ik weet dat ze het liefste puur heeft. Met haar zou ik zo ruilen zonder dat ze er bij was omdat ik dus weet dat het voor ons allebei een verbetering is. Anders zou ik gewoon even vragen wie wil ruilen, er zijn zat puur-liefhebbers.

@vega vriendin: wat aso! Ik ben zelf vegetariër en zou blij zijn met de moeite die gedaan is, zelfs een beetje bezwaard als ik weet dat de gastvrouw een krap inkomen heeft. Er zijn weinig vegetariërs die niet aan tafel willen zitten met vleeseters en als dat zo is moet je dat heel duidelijk aangeven van tevoren en niet verbaasd zijn als niemand je meer te eten vraagt. Bij haar thuis ok, maar in je eigen huis mag je toch zeker eten wat je wil! (En dan is het nog kip-met-saus, nauwelijks herkenbaar als dood dier. Ze hebben niet voor haar neus een varken aan het spit geregen of zo...)
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
07-12-2018 22:19
Maar, dat is niet van toepassing en dus theoretisch, want ik ken de vrouw in kwestie niet.
Ik zei al dat het niet aan de orde was omdat ik haar niet ken :)
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
07-12-2018 22:55
Vind ik niet.
Zij kent die hele vrouw niet.
Ze was er niet bij.
Tja, die vrouw reageerde heel vreemd en apart maar om daar als buitenstaander nou over te appen? Dat vind ik ook raar.
Als buitenstaander ja maar stel ze zou haar kennen dan niet. Vind het ook raar dat haar man er niks van zei.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik moest wel lachen om 'chocoladeletter-gate'.
Ik had het niet gedaan. Wij hebben ook een muur met postvakken. Naam van de betreffende collega staat boven dat vakje. Het is dus prive.
Bij ons worden er ook vaak sleutels, telefoons, of een liga of koekje in de vakjes gelegd. Daar horen anderen gewoon van af te blijven.
Dat de chocoladeletters random verdeeld waren over de postvakken doet daar niks aan af. De letter, welke smaak dan ook, was van de collega in wiens vakje hij was neergelegd.
Omdat je je eigen letter (die je niet lust) ervoor in de plaats hebt gelegd, zie jij het kennelijk als een fair trade. Maar eigenlijk is het een gewoon pikken.
Ik zou dat maar niet meer doen, als het gezien was en bij de persoon in kwestie ter oren was gekomen,, zou hij/zij er zomaar eens slechter op kunnen reageren dan jij kon vermoeden. En dat voor een chocoladeletter!
LammeTak schreef:
07-12-2018 21:45
Dat met die chocoladeletter stiekem wisselen vind ik ook aso. Ik zou niet eens vragen of iemand zou willen ruilen. Komt zo ondankbaar over. Als het niet je smaak is, bedank je alsnog netjes en geef je het thuis aan je kinderen of aan wie dan ook. Koop je desnoods zelf voor die paar euro de smaak die je wel echt lekker vindt.
Nou, gewoon vragen of iemand wil ruilen is niet aso. Overdrijven is ook een vak.

Het zomaar ruilen zonder dat je weet of de ontvanger jouw smaak letter als favoriet heeft is echt bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Vivalamor schreef:
07-12-2018 18:36
Helemaal mee eens!

Bij ons doen ze zelfs naast kadopapier ook een naamsticker. Na dit verhaal snap ik wel waarom.
Hier idd ook een naamsticker, helaas geen letter dit jaar maar een speculaaspop 😒.
Ik heb helemaal niks gekregen met Sinterklaas. Das pas gierig.
sowieso, wat kost zo een letter nou. Ik vind en het meeste sint&kerst snoep niet lekker, maar het gaat om het gebaar dat er aan je gedacht wordt dus ik neem het mee en dan geef ik het thuis aan man/kinderen/visite.
Ok, het is me duidelijk. Dat zal ik niet meer doen.
Overigens zou zo’n melkchocoladeletter hier tot april in de kast blijven liggen, voor ik hem weg gooi. De kinderen zijn daar ook niet echt liefhebbers van. Maar volgens mij is melkchocolade in het algemeen toch de meest geliefde soort.
Alle reacties Link kopieren
dat chocoladeletter ruilen is erg onschuldig. Wie weet had iemand al met jou geruild. Dat asociaal noemen vind ik inflatie van het woord asociaal :-D
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
boebezoebe schreef:
08-12-2018 11:36
dat chocoladeletter ruilen is erg onschuldig. Wie weet had iemand al met jou geruild. Dat asociaal noemen vind ik inflatie van het woord asociaal :-D
Bedankt :-)
Misschien heb ik het al wel eens eerder geschreven, maar bij mijn vorige werkgever kregen we werkkleding die we verplicht moesten dragen.
Echter, we kregen dit als kerstpakket, want dat was voordeliger voor de werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel blij zijn als iemand mijn pure letter had gewisseld voor een melkexemplaar. En misschien had ik zelf ook wel gewisseld als ik de kans had gekregen. Sterker nog, in mijn laatste baan was de kans groot geweest dat ik die letters had moeten verdelen, en dan had ik ook heel aso dus een melk of witte uitgezocht voor mezelf
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
08-12-2018 09:40
Ik heb helemaal niks gekregen met Sinterklaas. Das pas gierig.
:hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven