Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
08-12-2018 11:48
Misschien heb ik het al wel eens eerder geschreven, maar bij mijn vorige werkgever kregen we werkkleding die we verplicht moesten dragen.
Echter, we kregen dit als kerstpakket, want dat was voordeliger voor de werkgever.
O_O
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
08-12-2018 09:40
Ik heb helemaal niks gekregen met Sinterklaas. Das pas gierig.

Ik ook niet hoor!
Heb donderdag en vrijdagavond nog gewerkt.
Bazin ook aanwezig.
Ik dacht: "Die boterstaaf, fles wijn of zak kruidnoten staat nog ergens zeker?"
Mooi niks hoor... ach, dan niet.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
08-12-2018 11:48
Misschien heb ik het al wel eens eerder geschreven, maar bij mijn vorige werkgever kregen we werkkleding die we verplicht moesten dragen.
Echter, we kregen dit als kerstpakket, want dat was voordeliger voor de werkgever.
Dat is ehmm.. een wel heel bijzonder kerstpakket, bijzonder gierig ook van de werkgever. Werd er wat van gezegd??
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
07-12-2018 18:49
Komt er nog 1, ik blijf wel lekker bezig vandaag :D

Zat net met beste vriendin op de app. Moet van weinig rondkomen vanwege WIA en haar man is werkloos op het moment. Ze heeft sinds een paar maanden vrijwiligerswerk en daar een aardige vrouw leren kennen die ze vanavond had uitgenodigd voor het eten. Vrouw gaf aan vegetarisch te zijn. Omdat ze geen super kook wonder is en haar man graag iets met vlees wilde besloot ze Chicken Tonight te maken, 1 met kip en 1 met vega stukjes. Dus ze gaan aan tafel, begint die vrouw een heel drama te maken dat zij wél vlees aten, aan de zelfde tafel nog wel, dat ze daarvan zou overgeven, “pak mijn eten maar in” en ze is stampend met tranen vertrokken. En dat terwijl vriendin toch echt haar best had gedaan om voor haar iets vegetarisch te maken. Mijn oudste eet ook vegetarisch en toen appte ze mij om te vragen of ze iets gemist had of fout had gedaan, ze was helemaal ontdaan. Ze had geld uitgegeven voor een aparte pan voor haar, ze heeft het vega eten flabbergasted ook nog meegegeven omdat zij het zelf waarschijnlijk niet zouden opeten. Ze wilde haar excuses gaan maken bij deze vrouw, wat ik ervan vond? Ik appte terug dat dit wel een hele extreme reactie is en dat ze het zich maar niet aan moest trekken en zeker geen excuses hoeft te maken, arme meid, wat vond ik dit sneu :(

(En gierig dat de vrouw het eten gewoon mee naar huis vroeg)
Begint de naam van die vega vrouw met een F of lopen er meerdere van dit soort types rond?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
07-12-2018 18:29
Ik zie er het kwaad niet zo van. Er waren verschillende letters en de een is niet beter dan de ander. Ze waren bovendien random verdeeld.
Ik zou het kwaad er ook niet van inzien. Zou na deze reacties wel denken.... volgende keer zeg ik het even van te voren hardop. Hebberig vind ik dat persoonlijk niet, je legde er een andere letter voor terug en het is niet dat je er twee had. Ook heb je je eigen letter niet weggegooid, omdat je de smaak niet lustte, dat zou toch zonde en ondankbaar zijn.
Het inpakken en naamstickers erop vind ik eerlijk gezegd een beetje kinderachtig. Als de letters random zijn neergelegd, dan maakt het toch niet uit welke letter er ligt. Zou mij in ieder geval niet uitmaken als je het bij mijn letter had gedaan..... ik lust helaas alle chocola ;-)
anoniem_83686 wijzigde dit bericht op 08-12-2018 13:42
9.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
08-12-2018 09:40
Ik heb helemaal niks gekregen met Sinterklaas. Das pas gierig.
Wij kregen een letter en een pen met inscriptie.
Alle reacties Link kopieren
AbsolutelyFabulous schreef:
08-12-2018 13:16
Begint de naam van die vega vrouw met een F of lopen er meerdere van dit soort types rond?
Nee begint niet met een F
Blijkbaar zijn er idd meer van dit soort types. Wat erg eigenlijk, ik vond dit zo uniek dat ik het nooit eerder heb gehoord zo, maar blijkbaar doen meer mensen dit?
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
08-12-2018 14:11
Nee begint niet met een F
Blijkbaar zijn er idd meer van dit soort types. Wat erg eigenlijk, ik vond dit zo uniek dat ik het nooit eerder heb gehoord zo, maar blijkbaar doen meer mensen dit?
Ja blijkbaar. De persoon die ik ken, komt ook hartstikke lief en aardig en onschuldig over, maar kan ook ineens zo uit de hoek komen wanneer het over vlees eten gaan.
Alle reacties Link kopieren
AbsolutelyFabulous schreef:
08-12-2018 16:49
Ja blijkbaar. De persoon die ik ken, komt ook hartstikke lief en aardig en onschuldig over, maar kan ook ineens zo uit de hoek komen wanneer het over vlees eten gaan.
Rare mensen heb je toch he, iedereen moet toch voor zich weten wat ze eten, ik respecteer ook iedere wensen en diëten.

Zo heb ik laatst een high tea gehad met familie waarvan de aangetrouwde vrouw van mijn neef een gluten allergie heeft. Ze had al aangegeven dat ze zelf wel wat kleins zou meebrengen, maar toen ik hoorde dat zij zou komen heb ik een rolletje gluten vrije koekjes gebruikt als bodem van mijn cheesecake. Daar was ze zo verrast en blij mee, kleine moeite vond ik het.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
08-12-2018 13:01
Dat is ehmm.. een wel heel bijzonder kerstpakket, bijzonder gierig ook van de werkgever. Werd er wat van gezegd??
De jongens van de werkplaats vonden het wel fijn dat ze niet meer hun eigen kleding hoefden te dragen. Scheelde ze best wel in kledinguitgaven.
De jongens van de sales vonden het wel oke en droegen de kleding af en toe.
Ik had niet heel veel klantcontact en droeg liever mijn eigen kleding. Omdat je werknemers niet kunt verplichten hun kerstpakket te gebruiken vond ik dat ik het dus ook niet hoefde te dragen. De directeur was het met me eens overigens :rofl:
Vergeetmenietje1980 schreef:
07-12-2018 19:08
Nou dat ik vind ik ook wel enorm dramatisch! Als je in de trein aan je humus zit en iemand tegenover je zit aan een broodje gezond (ham/kaas) ga je toch ook niet je ter aarde storten en in foeteshouding liggen janken.
Hahaha, jouvergeetiknooitmeer!
MinkeDeWit schreef:
08-12-2018 10:34
Ok, het is me duidelijk. Dat zal ik niet meer doen.
Overigens zou zo’n melkchocoladeletter hier tot april in de kast blijven liggen, voor ik hem weg gooi. De kinderen zijn daar ook niet echt liefhebbers van. Maar volgens mij is melkchocolade in het algemeen toch de meest geliefde soort.
Of lekker chocomelk van maken. Zo maak ik hier ook altijd alle letters op; en dan maakt melk of puur ook niet zoveel meer uit ;-)
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
08-12-2018 14:11
Nee begint niet met een F
Blijkbaar zijn er idd meer van dit soort types. Wat erg eigenlijk, ik vond dit zo uniek dat ik het nooit eerder heb gehoord zo, maar blijkbaar doen meer mensen dit?
Echt vreemd ook. Hier in huis ook vega (n). Met eerste kerstdag nemen we ons eigen hoofdgerecht mee, en tweede kerstdag is het bij ons thuis, dan koken wij vegan, maar als er eters zijn die vlees willen eten, is dat ook geen probleem en gooi ik heus wel een biefstuk in de pan. Of het lekker wordt is een tweede, ik heb niet zoveel verstand van biefstuk bakken.
MinkeDeWit schreef:
07-12-2018 17:28
Wat ik heb gedaan van de week vonden mijn dochters echt schandalig. Ik vind het niet zo erg.
Op kantoor waren chocoladeletters uitgedeeld in de postbakjes, melk, puur en wit. Ik had een melkletter maar houd daar niet van, dus ik heb geruild met de puur van een collega die er niet was.
Kan toch wel? Misschien vindt hij puur wel heel vies.
Zou er niet wakker van liggen.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
07-12-2018 18:49
Komt er nog 1, ik blijf wel lekker bezig vandaag :D

Zat net met beste vriendin op de app. Moet van weinig rondkomen vanwege WIA en haar man is werkloos op het moment. Ze heeft sinds een paar maanden vrijwiligerswerk en daar een aardige vrouw leren kennen die ze vanavond had uitgenodigd voor het eten. Vrouw gaf aan vegetarisch te zijn. Omdat ze geen super kook wonder is en haar man graag iets met vlees wilde besloot ze Chicken Tonight te maken, 1 met kip en 1 met vega stukjes. Dus ze gaan aan tafel, begint die vrouw een heel drama te maken dat zij wél vlees aten, aan de zelfde tafel nog wel, dat ze daarvan zou overgeven, “pak mijn eten maar in” en ze is stampend met tranen vertrokken. En dat terwijl vriendin toch echt haar best had gedaan om voor haar iets vegetarisch te maken. Mijn oudste eet ook vegetarisch en toen appte ze mij om te vragen of ze iets gemist had of fout had gedaan, ze was helemaal ontdaan. Ze had geld uitgegeven voor een aparte pan voor haar, ze heeft het vega eten flabbergasted ook nog meegegeven omdat zij het zelf waarschijnlijk niet zouden opeten. Ze wilde haar excuses gaan maken bij deze vrouw, wat ik ervan vond? Ik appte terug dat dit wel een hele extreme reactie is en dat ze het zich maar niet aan moest trekken en zeker geen excuses hoeft te maken, arme meid, wat vond ik dit sneu :(

(En gierig dat de vrouw het eten gewoon mee naar huis vroeg)
Heeft die vrouw een stoornis, beperking of is er anderszins iets met haar aan de hand! Vind dit een ronduit zieke reactie!
En het eten meenemen? Dus elders smaakt het haar wel??
zoeter schreef:
08-12-2018 13:24
Ik zou het kwaad er ook niet van inzien. Zou na deze reacties wel denken.... volgende keer zeg ik het even van te voren hardop. Hebberig vind ik dat persoonlijk niet, je legde er een andere letter voor terug en het is niet dat je er twee had. Ook heb je je eigen letter niet weggegooid, omdat je de smaak niet lustte, dat zou toch zonde en ondankbaar zijn.
Het inpakken en naamstickers erop vind ik eerlijk gezegd een beetje kinderachtig. Als de letters random zijn neergelegd, dan maakt het toch niet uit welke letter er ligt. Zou mij in ieder geval niet uitmaken als je het bij mijn letter had gedaan..... ik lust helaas alle chocola ;-)
Ben het met je eens. Oplossing: een letter waar alledrie de smaken in vertegenwoordigd zijn. Echter eigenlijk van de zotte dat zoiets noodzakelijk zou zijn om scheve gezichten te voorkomen. Mensen kunnen zo raar zijn blijkt.
lise1985 schreef:
08-12-2018 11:48
Misschien heb ik het al wel eens eerder geschreven, maar bij mijn vorige werkgever kregen we werkkleding die we verplicht moesten dragen.
Echter, we kregen dit als kerstpakket, want dat was voordeliger voor de werkgever.
Echt als pakket? Niets anders? Of enkel administratief bezien als kerstpakket ivm financieel voordeel?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
09-12-2018 12:35
Heeft die vrouw een stoornis, beperking of is er anderszins iets met haar aan de hand! Vind dit een ronduit zieke reactie!
En het eten meenemen? Dus elders smaakt het haar wel??
Zou je haast denken ja dat ze een beperking heeft, met zo’n reactie. Ja dat eten eet ze blijkbaar thuis wel. Ik oordeel echt niet zo snel, maar dit...
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
08-12-2018 11:36
dat chocoladeletter ruilen is erg onschuldig. Wie weet had iemand al met jou geruild. Dat asociaal noemen vind ik inflatie van het woord asociaal :-D
Inderdaad, helemaal mee eens!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
08-12-2018 11:48
Misschien heb ik het al wel eens eerder geschreven, maar bij mijn vorige werkgever kregen we werkkleding die we verplicht moesten dragen.
Echter, we kregen dit als kerstpakket, want dat was voordeliger voor de werkgever.

Hm... fiscaal gezien is dat ook nog eens twijfelachtig. :facepalm:

Ik heb wel eens ergens gezeten (wel landelijk bedrijf) waar het personeel kleding uit mocht kiezen tot een bepaald bedrag. Het ging dan over fiets- en schaatskleding in de kleuren en met het logo van het bedrijf. O ja, en je kon ook een polo kiezen. Enfin, genoeg mensen die niet fietsen of schaatsen, dus zoveel werd er niet besteld. Ook al is het 'gratis' als het niets voor je is, wat moet je ermee. En het is niet zo dat je iemand anders er vaak blij mee kunt maken.

Maar voor toen het kerst werd, kregen wij te horen dat er geen kerstpakket zou zijn, want we hadden al kleding gekregen..
Alleen jammer, dat je deze kleding ergens in maart uit had mogen kiezen, dus nieuwe medewerkers vielen daar buiten. En zoals gezegd, waren er veel mensen die niets gekozen had.

Ook bij werkgevers gezeten die ineens besloten om het geld van de kerstpakketten over te maken aan een goed doel. Ik vind dat altijd een beetje goede sier maken met geld dat je eigenlijk bestemd had voor je werknemers. :sarcastic:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wat flauw is dat dianaf.
Ik heb bij mijn vorige werkgever iets soortgelijks meegemaakt.
Ergens in mei van dat jaar was er een soort fusie tussen mijn werkplek en een andere locatie.
Werden er sleutelhangers en zweetbandjes uitgedeeld met de nieuwe naam en het nieuwe logo.
Nou, enig.. een sleutelhanger en een zweetbandje (had ik altijd al willen hebben) :worship:
En met de Kerstdagen kregen we toen idd niks.. ''want we hadden al een geschenk gehad?!''
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
09-12-2018 15:52
Ja, wat flauw is dat dianaf.
Ik heb bij mijn vorige werkgever iets soortgelijks meegemaakt.
Ergens in mei van dat jaar was er een soort fusie tussen mijn werkplek en een andere locatie.
Werden er sleutelhangers en zweetbandjes uitgedeeld met de nieuwe naam en het nieuwe logo.
Nou, enig.. een sleutelhanger en een zweetbandje (had ik altijd al willen hebben) :worship:
En met de Kerstdagen kregen we toen idd niks.. ''want we hadden al een geschenk gehad?!''
:facepalm:

Hoe jaren '80. :rofl:
Ach, mijn huidige werkgever doet het verder wel leuk hoor. Iets lekkers met Pasen en Sinterklaas. Wel een kerstdiner. Barbecue in de zomer. Dus kom niet te kort of zo. Maar het blijft altijd bijzonder namens het personeel aan een goed doel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ttroeteltje schreef:
09-12-2018 12:47
Echt als pakket? Niets anders? Of enkel administratief bezien als kerstpakket ivm financieel voordeel?
Echt als kerstpakket gepresenteerd, met daarbij nog een kerstbrood of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is (nagenoeg) vol, dus heb ik alvast een nieuwe aangemaakt: geld-recht/gierige-acties-deel-viiii/li ... ges/433059
In this mad house we must all survive

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven