Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
26-09-2018 20:51

Betrapte ex een keer met “zijn” speciaal biertjes achterin het kastje met schoonmaakmiddelen verstoppen toen mijn vader op bezoek zou komen. Mijn vader drinkt graag een biertje en mijn ex had liever dat ik mijn vader alleen de goedkope blikken bier gaf, want: “die speciale biertjes zijn toch wel een stukje duurder en voor mij gekocht toch?” Ik heb hem dodelijk aangekeken en hij ging heel teleurgesteld de biertjes weer terug in de koelkast zetten. Wat een idiote actie was dat zeg.
:rofl: Ik zie het levendig voor me. Wat dacht hij wel niet.
We’re all mad here
L-Annie-Aardbei....jouw ex heeft het je wel aangedaan he? Ik herinner mij dat broodjes-en-pakjes-drinken-verhaal op het strand nog.
Alle reacties Link kopieren
Zo had ik een vriendin die totaal niet kon delen en letterlijk haar bakje patat beschermde om te voorkomen dat je een patatje zou pikken.

Wij rookten in de tijd nog shag en dan ging zij eerst iedereen vragen of zij nog iets te roken hadden, ik zei toen ik heb zelf niet zo veel meer, haar antwoord, oh nou, dan draai ik er wel 1 van mezelf :facepalm: .

Of ik ging haar thuis ophalen en dan had haar moeder 2 Marsen in haar tas gedaan, het is dat haar moeder het op het laatste moment nog over de balustrade riep anders had ik de Mars waarschijnlijk nooit gekregen.

We waren rond de 16 jaar.
Zo gierig heb ik ze niet meer meegemaakt.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een feestje bij vrienden ( waren allemaal begin 20, net aan het werk of nog studerend). Meestal pakte je zelf je drankje zelf uit de koelkast. Breezer was net uit en hot. Er stonden een paar flesjes in de koelkast en mijn vriend en ik wilden een breezer pakken... maar we werden heel snel teruggeroepen door de vriendin van het feestvarken dan de breezers alleen voor haar waren want te duur om voor iedereen te kopen. Te duur snapte wij helemaal maar koop ze dan ook niet alleen voor je.. bewaar ze tot na het feestje.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
27-09-2018 09:24
L-Annie-Aardbei....jouw ex heeft het je wel aangedaan he? Ik herinner mij dat broodjes-en-pakjes-drinken-verhaal op het strand nog.
Klopt idd, ook hier ging het niet om zijn eten, hij at goor brood dat niemand anders lustte. Maar ach, met de reacties op dat verhaal ben ik wel klaar, ik kreeg in deze ook te horen dat de enige niet gierige mijn ex was. Is dus dat hij standaard dit soort dingen deed, maar ik heb het er maar bij gelaten.

Ik vind achteraf gezien vooral heel triest hoe hij telkens na moest denken, tijd erin stopte, om dit soort dingen te flikken, wat een verspilde energie. En hoe ik hem steeds op dat gedrag moest wijzen. Hij vond er niks mis mee, goed beeld bij anderen was alles voor hem, dat ik daarbij zwart afgeschilderd werd was geen probleem
lidlʼs-annie-aardbei wijzigde dit bericht op 27-09-2018 16:26
Reden: Typfout
24.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik vraag ik me af of ik gierig ben geweest:
Gisteren voor het eerst boodschappen besteld (weet niet of het relevant is om te vermelden waar?) en die werden vandaag bezorgd. De jongen die aan de deur kwam legde uit hoe het werkte (met statiegeld enzo) en bleef vervolgens maar een beetje staan. Ik had verwacht dat hij vanzelf wel weg zou lopen nadat ik hem bedankt had, maar hij bleef me maar onrustig aankijken. Uiteindelijk zei hij wel gedag en ging hij weer weg, maar het was wel even ongemakkelijk. Had ik hem een fooi moeten geven ofzo? Volgens de website waar ik besteld heb is dat niet de bedoeling, maar 'mag het natuurlijk wel'. Verwachten de bezorgers dat dus stiekem toch? Dit is toch helemaal niet gebruikelijk in Nederland? Of ben ik nu dus vet gierig geweest?
Alle reacties Link kopieren
Als ik eten bestel, geef ik ook geen fooi. A, omdat ik online al betaald heb en B, ik heb nooit contant geld.
Dus nee, ik vind je niet gierig. Maar misschien ben ik wel weer gierig door nooit fooi te geven aan bezorgers. :rofl:
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Boodschappen betaal je toch bezorgkosten voor? Dus nee geen fooi. AH nooit, die verwachten het ook niet Maar ook een keer een bezorging door de vomar, op een brommertje :D Die verwachtte ook geen fooi.
Pizza ed vaak wel, gewoon naar boven afgerond.
Alle reacties Link kopieren
In mijn studentenhuis woonde iemand die een keer een pak koffie van z'n ouders kreeg (die iemand dronk zelf geen koffie) hij zegt bedankt, loopt de keuken in en zet op de boodschappenafrekenlijst 5 gulden achter z'n naam voor een pak koffie.
Na zijn afstuderen mochten wij, de lieve huisgenootjes wel de kliekjes van zijn afstudeerfeestje opeten van een dag eerder. Ook daar mochten we voor betalen, vond hij.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
28-09-2018 16:21
Boodschappen betaal je toch bezorgkosten voor? Dus nee geen fooi. AH nooit, die verwachten het ook niet Maar ook een keer een bezorging door de vomar, op een brommertje :D Die verwachtte ook geen fooi.
Pizza ed vaak wel, gewoon naar boven afgerond.
Bij dit bedrijf betaal je geen bezorgkosten.
AliM schreef:
28-09-2018 16:33
In mijn studentenhuis woonde iemand die een keer een pak koffie van z'n ouders kreeg (die iemand dronk zelf geen koffie) hij zegt bedankt, loopt de keuken in en zet op de boodschappenafrekenlijst 5 gulden achter z'n naam voor een pak koffie.
Na zijn afstuderen mochten wij, de lieve huisgenootjes wel de kliekjes van zijn afstudeerfeestje opeten van een dag eerder. Ook daar mochten we voor betalen, vond hij.
Jullie hebben daar toch zeker niet voor betaald, voor de koffie en de kliekjes of wel soms?
Alle reacties Link kopieren
Chamaedorea schreef:
28-09-2018 17:25
Bij dit bedrijf betaal je geen bezorgkosten.
Oeps, dan had ik wel een fooi gedaan ja. Joch werkt toch niet voor niets?
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
28-09-2018 17:50
Oeps, dan had ik wel een fooi gedaan ja. Joch werkt toch niet voor niets?
Lijkt me dat dat wel in de prijs voor de boodschappen is verwerkt. Winkelmedewerker krijgt ook geen fooi maar wel een salaris.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
28-09-2018 17:48
Jullie hebben daar toch zeker niet voor betaald, voor de koffie en de kliekjes of wel soms?
Nee, we woonden daar met 20 personen en aan het eind van de maand werden alle lijsten bij elkaar opgeteld. Diegene die telden hadden het ook door :proud:
Alle reacties Link kopieren
AliM schreef:
28-09-2018 16:33
In mijn studentenhuis woonde iemand die een keer een pak koffie van z'n ouders kreeg (die iemand dronk zelf geen koffie) hij zegt bedankt, loopt de keuken in en zet op de boodschappenafrekenlijst 5 gulden achter z'n naam voor een pak koffie.
Na zijn afstuderen mochten wij, de lieve huisgenootjes wel de kliekjes van zijn afstudeerfeestje opeten van een dag eerder. Ook daar mochten we voor betalen, vond hij.
Waarom geef je koffie mee aan iemand die het niet drinkt. Moeten die ouders toch weten. Of dronken ze zelf ook geen koffie, en hadden zij het ook ergens gekregen en uit gierigheid /hebberigheid aangenomen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
28-09-2018 18:15
Waarom geef je koffie mee aan iemand die het niet drinkt. Moeten die ouders toch weten. Of dronken ze zelf ook geen koffie, en hadden zij het ook ergens gekregen en uit gierigheid /hebberigheid aangenomen.
Dat was een aardigheidje voor ons. Ik vind het nog sneu voor die mensen dat ze niet doorhadden wat voor eikel hun zoon is.
AliM schreef:
28-09-2018 18:02
Nee, we woonden daar met 20 personen en aan het eind van de maand werden alle lijsten bij elkaar opgeteld. Diegene die telden hadden het ook door :proud:
Ja die had je inderdaad. Ik heb toen wat druiloren ontmoet. Veelal uit rijke gezinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was uiteten met 3 meiden die ik kende van mijn studie. We keken naar de menu kaart en het leek ons lekker om loempia's als voorgerecht te nemen.. We kregen 4 Loempia's, allemaal 1 gegeten, het was heeerlijk. Uiteindelijk keek ze bij die laatste loempia ons aan, wie gaat het eten? Ze kwam met het voorstel om de loempia te verdelen.. oke prima, (dit was al best wel gierig van ons allemaal :kwijl: ).

Na het hoofdgerecht gingen we afrekenen. We hadden afgesproken apart te betalen, en die ene meid zei voor dat de bon er al was dat zij het voorgerecht wel ging betalen, en dan nog een tikkie zou sturen...
Gelijk na het etentje kreeg ik een tikkie van €0,85,-.

Ik vond dit best ver gaan.. :facepalm:
I am not perfect but i am limited edition.
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet echt van het lezen van alle verhalen :lol:
Ik heb er nog wel een paar. Ik was bij een vriendin op bezoek, en ze zette toastjes met brie op tafel, ik dacht hm lekker... Dus ondertussen dat ik met haar aan het kletsen was had ik ongeveer 2 toastjes met brie gepakt, en ik wou er nog 1 pakken en sneed een stukje brie. Toen zei ze: "wat doe jij er veel brie op! zo is het zo op, mag wel wat minder hoor". :facepalm:

Toen voelde ik mij er eigenlijk niet meer prettig bij om nog iets te pakken..
I am not perfect but i am limited edition.
Nou ja, weet je...als student kan ik me voorstellen dat een stuk brie en toastjes luxe zijn. Dus niet zomaar mogelijk voor eenieder. Weet niet hoe dat bij je vriendin is.

Ik begrijp dat je ervan staat te kijken als je zelf niet zo redeneert. En het klinkt ook wel gek.
als ik lekkers in huis haal voor bezoek mogen ze pakken wat ze willen en het mag allemaal op ook. vindt het eerder zonde als vervolgens niemand iets neemt en ik met alles blijf zitten.
Ttroeteltje schreef:
29-09-2018 16:26
Nou ja, weet je...als student kan ik me voorstellen dat een stuk brie en toastjes luxe zijn. Dus niet zomaar mogelijk voor eenieder. Weet niet hoe dat bij je vriendin is.

Ik begrijp dat je ervan staat te kijken als je zelf niet zo redeneert. En het klinkt ook wel gek.
Brie is echt geen duur kaasje hoor
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
29-09-2018 16:26
Nou ja, weet je...als student kan ik me voorstellen dat een stuk brie en toastjes luxe zijn. Dus niet zomaar mogelijk voor eenieder. Weet niet hoe dat bij je vriendin is.

Ik begrijp dat je ervan staat te kijken als je zelf niet zo redeneert. En het klinkt ook wel gek.
Dan moet je het niet neerzetten.
¡Apagando las luces!
nlies schreef:
28-09-2018 18:15
Waarom geef je koffie mee aan iemand die het niet drinkt. Moeten die ouders toch weten. Of dronken ze zelf ook geen koffie, en hadden zij het ook ergens gekregen en uit gierigheid /hebberigheid aangenomen.
Wow. Wat een rare denkkronkel heb jij.
nina1966 schreef:
28-09-2018 17:50
Oeps, dan had ik wel een fooi gedaan ja. Joch werkt toch niet voor niets?
Hij krijgt gewoon loon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven