Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
28-07-2018 18:23
En dan is het nog de vraag waarom ze in slecht weer zitten, hebben ze wel vaker dat soort ongeintjes, zodat de mond op mondreclame negatief gaat uitvallen en er dus meer mensen afzeggen, of helemaal niet meer komen?
Ze hebben online niets dan goede recensies, en voor de rest ben ik ook meer dan tevreden met het geleverde werk! Ik zou ze dan ook zeker aanbevelen bij anderen. Die wasmachine verplaatsen hoorde in principe ook niet bij hun werkzaamheden en ze hadden er daarom ook geen goed materiaal voor, zoals witgoedleveranciers bijvoorbeeld wel hebben, al doen ze zulke dingen wel vaker als de klant dat vraagt.
Misschien komt de lege agenda ook doordat beide heren niet heel goed Nederlands spraken? Hun taal doet natuurlijk niets af aan hun vakmanschap, maar ik kan me voorstellen dat de meeste mensen liever in zee gaan met mensen die goed Nederlands spreken.
Alle reacties Link kopieren
mimarr schreef:
27-07-2018 15:27
Onderdeel van de werkzaamheden was het verplaatsen van de wasmachine.
mimarr schreef:
28-07-2018 18:40
Die wasmachine verplaatsen hoorde in principe ook niet bij hun werkzaamheden
Dat maakt het verhaal nogal anders.
En je vergoeilijkt hun actie. Met andere woorden......je gaat niet verhalen. Ondanks ons advies ga je daarnaar niet luisteren.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 29-07-2018 07:47
0.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
28-07-2018 20:11
En je vergoeilijkt hun actie. Met andere woorden......je gaat niet verhalen. Ond@nks ons advies ga je daarnaar niet luisteren.
Snap ook niet waarom ze nou om advies vraagt als ze toch niet wil verhalen.
Heeft ook niets met gierig te maken dit.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
27-07-2018 17:20
Boeiend dat je akkoord ging. Zij hebben de schade toch gemaakt. Ze zijn hier gewoon voor verzekerd hoor.
Precies. Als je in de garage toestemming geeft dat ze de auto op de brug plaatsen, en hij lazert eraf, dan komen ze ook niet weg met "Maar het mocht toch van u?"
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
28-07-2018 19:56
Dat maakt het verhaal nogal anders.
Ik bedoel het volgende: het verplaatsen van wasmachine is geen onderdeel van hun gebruikelijke werkzaamheden, al hebben ze het wel vaker gedaan op verzoek van klanten. Net zoals nu dus: ik heb ze gevraagd of ze die wasmachine misschien ook kunnen verplaatsen, en dat hebben ze dus gedaan ondanks dat het dus niet onder hun gebruikelijke werkzaamheden valt. Snap je ;)?

Het is me overigens zelf gelukt om de wasmachine te repareren :yes: . Kosten komen nu slechts op 12 euro voor die knop, voel me toch een stuk minder schuldig om zo'n laag bedrag op hen te verhalen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
28-07-2018 20:11
En je vergoeilijkt hun actie. Met andere woorden......je gaat niet verhalen. Ond@nks ons advies ga je daarnaar niet luisteren.
Ik heb nergens gezegd dat ik het niet ga verhalen, maar ik vind het wel lullig om te verhalen omdat ze zulk goed werk geleverd hebben. Kosten dan op hun verhalen voelt toch alsof ik niet tevreden ben ofzo? Ik was namelijk allang blij dat ze toestemden in het verplaatsen van de wasmachine terwijl dat niet hun core business is zeg maar. Dat was dus ook waarom ik me afvroeg of het gierig zou zijn om het op ze te verhalen.

Maar hier gelezen dat dat dus niet gierig is en dat ik het gewoon zakelijk moet blijven zien, dat dat gewoon hun probleem is. En dat was allang doorgedrongen. Betekent toch niet dat ik niet mag aangeven dat ik desondanks wel tevreden ben over het geleverde werk?
Dat zijn twee totaal verschillende dingen aangezien het een iets anders betreft dan het ander. Aangeven dat je hun geleverde werk goed vind of aangeven dat je een oplossing wil bedenken, samen, om de reparatie te bekostigen van iets wat niet jij kapot hebt gemaakt.

Als je een paar schoenen koopt in maat 38 en je komt thuis met 1 schoen maat 38 en 1 schoen maat 40......ga ik niet terug om me te bedanken dat eentje maat 38 is, dat wat ik voor ogen had voordat ik kocht. Ik meld mij dan om een oplossing te bedenken voor die schoen maat 40 waarmee ik niets kan. In de slipstream zal ik vermelden dat de schoenen zo leuk zijn dat indien ruilen van maat 40 voor maat 38 me blij maakt.
Pfft, ik zou lekker doen wat jou goeddunkt Mimarr.
Persoonlijk zou ik 12 euro niet gaan verhalen. Zeker niet omdat het 'moet' van het vivaforum.
Wat een gezeur over €12
Ik zou het lekker laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Nou idd zeg.. je zei dat het een duur geintje zou zijn om de knop te maken, maar het gaat dus maar om 12 euro :facepalm: no way dat ik hierom ging bellen met het bedrijf, zeker niet als ik tevreden ben met het geleverde werk an sich.
€12? Wat een gedoe om niks.....als je in de bijstand zit en afhankelijk van de voedselbank dan zou ik het verhalen. Dan heb je die €12 hard nodig. In alle andere gevallen..knop halen en er over op houden.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, geen verhaal, maar een gierige tvp :)
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
02-08-2018 18:56
Sorry, geen verhaal, maar een gierige tvp :)
Krent ;)

Ik ben vandaag zelf gierig geweest. In vond achterin de zolder een hele grote verpakking waspoeder die ik was vergeten. Helemaal hard geworden. Maar ja, weggooien is zonde en we hebben beyaalzakken voor restafval, dus met een spatel net zo lang geslagen tot het weer poeder was.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
02-08-2018 19:55
Krent ;)

Ik ben vandaag zelf gierig geweest. In vond achterin de zolder een hele grote verpakking waspoeder die ik was vergeten. Helemaal hard geworden. Maar ja, weggooien is zonde en we hebben beyaalzakken voor restafval, dus met een spatel net zo lang geslagen tot het weer poeder was.


Precies hierom voeren gemeenten betaalde zakken in. Niet om de kas te spekken maar om afval te reduceren. Goed gedaan! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
28-07-2018 08:39
Fondant is toch heel ander spul? Ik vind dat maar zozo terwijl ik dol ben op marsepein. Wel een beetje goede, niet een waar de amandelen alleen overheen gevlogen zijn.
Hier is het altijd vechten om de stukjes taart met marsepein. Ivm een notenallergie (geen kruisbesmetting gelukkig) neem ik de jaarlijkse verjaardagstaart altijd met rolfondant én marsepein (voor het plaatje) De randen zijn dan vrij van noten.
Ik ontwerp ieder jaar een plaatje voor zoons taart En ja één keer per jaar heeft hij buikpijn er voor over een een stuk taart te eten. Voor hem is het geen verjaardag zonder taart :D
nina1966 schreef:
02-08-2018 20:38
Hier is het altijd vechten om de stukjes taart met marsepein. Ivm een notenallergie (geen kruisbesmetting gelukkig) neem ik de jaarlijkse verjaardagstaart altijd met rolfondant én marsepein (voor het plaatje) De randen zijn dan vrij van noten.
Ik ontwerp ieder jaar een plaatje voor zoons taart En ja één keer per jaar heeft hij buikpijn er voor over een een stuk taart te eten. Voor hem is het geen verjaardag zonder taart :D
:hihi:
Get over it.
Kinderen lusten over het algemeen GEEN marsepijn
Alle reacties Link kopieren
Bryndise schreef:
02-08-2018 23:42
:hihi:
Get over it.
Kinderen lusten over het algemeen GEEN marsepijn
Marsepein. Al is het voor kinderen wel marsepijn, ja.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
02-08-2018 20:38
Ivm een notenallergie (geen kruisbesmetting gelukkig) neem ik de jaarlijkse verjaardagstaart altijd met rolfondant én marsepein (voor het plaatje)

Marsepein is van amandelen gemaakt, dat zijn toch ook noten?
SombraOnline schreef:
02-08-2018 23:56
Marsepein. Al is het voor kinderen wel marsepijn, ja.
:)
Polsjef schreef:
29-07-2018 12:56
€12? Wat een gedoe om niks.....als je in de bijstand zit en afhankelijk van de voedselbank dan zou ik het verhalen. Dan heb je die €12 hard nodig. In alle andere gevallen..knop halen en er over op houden.
In eerste bericht was het een wasmachine zonder startknop, en dus onbruikbaar. In dat geval zeer zeker wel verhalen. In dit geval kan ik me twijfel over wel of niet verhalen wel indenken.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 03-08-2018 18:28
0.21% gewijzigd
Lekker dat het nu maar 12 euro blijkt te zijn, dat is dan een meevaller. Je kunt hen gewoon vragen om dat af te trekken van de totaalfactuur.
Alle reacties Link kopieren
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
02-08-2018 19:55
Krent ;)

Ik ben vandaag zelf gierig geweest. In vond achterin de zolder een hele grote verpakking waspoeder die ik was vergeten. Helemaal hard geworden. Maar ja, weggooien is zonde en we hebben beyaalzakken voor restafval, dus met een spatel net zo lang geslagen tot het weer poeder was.

Ik had hetzelfde gedaan. Inderdaad om plek in de vuilbak uit te sparen maar ook omdat het waspoeder vermoedelijk nog goed bruikbaar was, dus dan is weggooien toch zonde.
Er wappert een heerlijk zuinig wasje in de zon te drogen ;)
Trotter schreef:
03-08-2018 00:00
Marsepein is van amandelen gemaakt, dat zijn toch ook noten?
Oeps :HA:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven