Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
MinkeDeWit schreef:
20-12-2019 12:00
Wij hadden vrienden die klaagden (althans de man van het stel) dat we altijd uit eten gingen als ze bij ons kwamen. Zij kan goed koken dus daar eten we altijd thuis, en wij gingen dus steeds uit eten (op onze kosten). Gierig qua inspanning dus omdat ik niet tegen haar kookkunsten op kan.
Prima toch, maak je volgende keer een bordje stamppot met rookworst.
Mogen zij kiezen of ze volgende keer uit eten willen of niet ;)
calvijn1 schreef:
20-12-2019 11:51
Ja, is toch lief van haar man?
Neem ook aan dat het niet wekelijks is?

Als je het financieel kan doen en het leuk vindt om te traceren, waarom dan niet
Lief van hem? Als ze een gezamenlijk huishouden runnen is dit “lieve” ook uit haar zak lijkt mij? Blijkbaar vind zijn vrouw dit niet zo leuk? Ik vind het nogal wat om te zeggen dat zij gierig is omdat ze niet wenst te betalen voor pubers van anderen. Dat zou ik dus ook niet doen.

Toen ik tijdje terug voorbeelden gaf van zogenaamd gul gedrag van mijn ex, wat altijd ten nadele was van mij, werd ik ook uitgemaakt voor gierig en hij o zo gul. Dus dit soort reacties verbazen me eigenlijk niet meer op dit forum.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
20-12-2019 12:10

Toen ik tijdje terug voorbeelden gaf van zogenaamd gul gedrag van mijn ex, wat altijd ten nadele was van mij, werd ik ook uitgemaakt voor gierig en hij o zo gul. Dus dit soort reacties verbazen me eigenlijk niet meer op dit forum.

Er zijn er altijd een paar die raar denken :biggrin:
MinkeDeWit schreef:
Wij hadden vrienden die klaagden (althans de man van het stel) dat we altijd uit eten gingen als ze bij ons kwamen. Zij kan goed koken dus daar eten we altijd thuis, en wij gingen dus steeds uit eten (op onze kosten). Gierig qua inspanning dus omdat ik niet tegen haar kookkunsten op kan.
Ik vind het juist netjes van jullie dat je ze mee uit eten neemt en dan ook nog trakteert ipv ze iets voor te zetten wat wellicht niet gewaardeerd word, omdat je niet zo dol bent op koken. Gezeur totaal onnodig dus. Ik zou juist blij zijn met een gezellig etentje!
MinkeDeWit schreef:
Maar als jullie het betalen is het toch niet gierig?
.
tessaa wijzigde dit bericht op 23-01-2020 21:36
Reden: privacy
99.83% gewijzigd
Jaren geleden wilde een oude schoolvriendin en ik naar de bioscoop. We hadden elkaar al een jaar niet gezien omdat we ieder een andere opleiding gingen volgen en het druk hadden.
De desbetreffende dag had ik een hele korte schooldag, was rond 13 uur al klaar. De film zou rond 17:30 beginnen.
Ter overbrugging ging ik die dag op visite bij iemand en daarna door naar de film, anders moest ik eerst 7km heen en terug fietsen. Dat vond ik de moeite niet waard.
Die 'vriendin' had eerst al nagevraagd of je met je CJP (studenten pas achtig iets) korting kon krijgen. Nou, dat kon.
Ik was intussen op visite en verveelde mij een beetje. Maargoed, ik had zin in de film.
Appt die 'vriendin' een half uur voordat de film zou beginnen dat ze nog eens goed gekeken heeft en dat de film 3D bleek te zijn. Ze vond het teveel om 3 euro toeslag te betalen en appte dus af. Wat was ik geïrriteerd! Daarna nooit meer gesproken en probeerde ze nog wel een vriendschapsverzoek via facebook te sturen, die ik uiteraard afgewezen heb.
Poesenmuis schreef:
21-12-2019 23:53
Jaren geleden wilde een oude schoolvriendin en ik naar de bioscoop. We hadden elkaar al een jaar niet gezien omdat we ieder een andere opleiding gingen volgen en het druk hadden.
De desbetreffende dag had ik een hele korte schooldag, was rond 13 uur al klaar. De film zou rond 17:30 beginnen.
Ter overbrugging ging ik die dag op visite bij iemand en daarna door naar de film, anders moest ik eerst 7km heen en terug fietsen. Dat vond ik de moeite niet waard.
Die 'vriendin' had eerst al nagevraagd of je met je CJP (studenten pas achtig iets) korting kon krijgen. Nou, dat kon.
Ik was intussen op visite en verveelde mij een beetje. Maargoed, ik had zin in de film.
Appt die 'vriendin' een half uur voordat de film zou beginnen dat ze nog eens goed gekeken heeft en dat de film 3D bleek te zijn. Ze vond het teveel om 3 euro toeslag te betalen en appte dus af. Wat was ik geïrriteerd! Daarna nooit meer gesproken en probeerde ze nog wel een vriendschapsverzoek via facebook te sturen, die ik uiteraard afgewezen heb.
:rofl:

Goed zo meid.
Gelijk korte metten mee maken.
Doubletree20 schreef:
19-12-2019 13:20
Ja sorry voor de hun - zij... soms kan m’n Nederlands beter :D
Zij zijn vrienden waarmee we niet superclose zijn maar dat is meer omdat we allemaal druk zijn.
M’n man en ik hebben gewoon 1 rekening dus wat dat betreft betaal ik mee natuurlijk. Die vrienden zeggen altijd 1 keer ‘hoeft niet hoor’ maar m’n man zegt dan dat het geen probleem is en zij sputteren nou ook niet bepaald tegen. Ik zou gewoon het geld op tafel smijten bij wijze van spreke zo van ‘nee, wij zijn met 4 dus wij betalen meer’. Ik merk gewoon iedere keer dat het me steekt en daardoor heb ik geen zin meer om uit eten te gaan met hun. ( en het irriteert me ook dat die kinderen er altijd bij zijn en we nooit eens met zijn 4-en een volwassen gesprek hebben want ook al zitten die kids de hele avond op een tablet je hebt toch andere / aangepaste gesprekken maar goed, dat is een ander topic :) )
1 rekening, maar werk jij evenveel dan? Als het je echt zo dwars zit wat jouw man uitgeeft dan zeg ik aparte rekeningen. 1 gezamenlijke voor de vaste lasten en als hij uit eten wil mag hij dat van zijn eigen rekening doen.
Nouschi schreef:
20-12-2019 08:29
Ja daaag, die vrienden van TO zijn gierig en profiteurs. Je hoeft de etentjes van vrienden niet jaar in jaar uit te sponsoren.
Gierig? en het woord profiteur moet je maar eens opzoeken.
Ze zeggen ja graag op iets wat wordt aangeboden, het is niet zo dat ze misbruik maken van de situatie. Ik neem aan dat ze niet bellen of man aaasssstjeblieeeef mee wil een etentje doen. En ze zeggen ook niet tegen haar man jij betaald zeker wel.
Als jouw buur de inhoud van de ijskast aan je doneert omdat ze op vakantie gaat ben jij dan ook een profiteur?
En ik gok zomaar dat de man in dit verhaal het geld binnenhaalt.
aloha66 schreef:
22-12-2019 02:27
Werkt dat zo dan? Als hij meer verdiend dat hij er meer over te zeggen heeft hoe het uitgegeven word? Lekker dan. Zo ga je toch niet met elkaar om als stel?
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
22-12-2019 12:01
Werkt dat zo dan? Als hij meer verdiend dat hij er meer over te zeggen heeft hoe het uitgegeven word? Lekker dan. Zo ga je toch niet met elkaar om als stel?

Kijk ff op wie je hapt.
aloha66 schreef:
22-12-2019 02:27
Gierig? en het woord profiteur moet je maar eens opzoeken.
Ze zeggen ja graag op iets wat wordt aangeboden, het is niet zo dat ze misbruik maken van de situatie. Ik neem aan dat ze niet bellen of man aaasssstjeblieeeef mee wil een etentje doen. En ze zeggen ook niet tegen haar man jij betaald zeker wel.
Als jouw buur de inhoud van de ijskast aan je doneert omdat ze op vakantie gaat ben jij dan ook een profiteur?
Alleen als je zo wereldvreemd bent dat je na 14 jaar ouderschap nog niet weet dat kinderen geld kosten en niet van lucht leven of je geen enkel eergevoel/trots in je donder hebt, dan ben je wellicht geen profiteur. In alle andere gevallen van normaal functionerende mensen: niemand laat zich jaar in jaar uit fêteren zonder ooit ook maar één gebaar terug te maken. Dan ben je gewoon een soort parasiet.
Doubletree20 schreef:
20-12-2019 07:36
Klopt, ik heb inderdaad een hele lieve man :heart: en ik ben een krent ;-D
Ik vind jou geen krent hoor. Zo logisch is het niet dat jullie dat steeds betalen..
Doubletree20 schreef:
19-12-2019 13:23
Ik heb het trouwens wel met m’n man besproken hoor maar hij vindt dat ik niet moet zeuren omdat we het financieel goed hebben. Maar ik vind weer dat we niet om die reden iedere keer voor Sinterklaas moeten spelen.
Tja, mijn man zou dat soort dingen ook kunnen doen, sterker nog: die is ook redelijk gul ten opzichte van anderen. Maar is dat niet gewoon dat hij een andere maatstaf hanteert? Als jullie het goed hebben en hij wil dat met anderen delen (en je hebt bovendien een gezellige avond) dan zou ik mijn schouders erover ophalen...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Tvp
Baggal schreef:
23-12-2019 23:06
Tja, mijn man zou dat soort dingen ook kunnen doen, sterker nog: die is ook redelijk gul ten opzichte van anderen. Maar is dat niet gewoon dat hij een andere maatstaf hanteert? Als jullie het goed hebben en hij wil dat met anderen delen (en je hebt bovendien een gezellige avond) dan zou ik mijn schouders erover ophalen...
Dit dus. Ik zou ook die persoon kunnen zijn. Ik laat vrienden of familie die het minder breed hebben graag meegenieten. Zeker als ze dan ook nog zeggen dat het niet hoeft, vind ik niet dat je hen iets kwalijk kunt nemen.
prinses30 schreef:
24-12-2019 03:08
Dit dus. Ik zou ook die persoon kunnen zijn. Ik laat vrienden of familie die het minder breed hebben graag meegenieten. Zeker als ze dan ook nog zeggen dat het niet hoeft, vind ik niet dat je hen iets kwalijk kunt nemen.
Maar wie zegt dat de vrienden waarmee Doubletree en man afspreken het minder breed hebben? Daar gaat het nou toch niet om?
Ik vind het vreemd dat die vrienden niet zelf een keer zeggen 'goh, jullie hebben al zo vaak getrakteerd / meer betaald (gezien aantal personen), nu betalen we voor jullie'. Ik vind het ook vreemd dat de vrienden hun kinderen blijven meenemen terwijl al is geopperd om eens zonder kinderen af te spreken. Ik vind Doubletree dus niet gierig.
Met dat soort dingen helpt het soms gewoon te denken: Gelukkig is het zo en niet het tegenovergestelde (ik heb 100 keer liever en gulle man dan een gierige, dat laatste zou me veel meer storen)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Grotendeels mee eens. Alleen dat zegt nog niet dat je als andere partij (het vriendenstel van Doubletree in dit voorbeeld) ervan uit kan blijven gaan dat de gulle partij maar blijft 'sponsoren'. Voor het gezin in kwestie wel heel goedkoop buiten de deur eten op die manier.
Ik zou gewoon eens voorstellen iets zonder kinderen te doen en iets leuks samen plannen, ipv blijven hangen in het idee dat ze je uitbuiten. (Lijkt me sowieso geen zak aan steeds mei ipadtieners aan tafel te zitten.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Zijdehoentje schreef:
24-12-2019 09:27
Grotendeels mee eens. Alleen dat zegt nog niet dat je als andere partij (het vriendenstel van Doubletree in dit voorbeeld) ervan uit kan blijven gaan dat de gulle partij maar blijft 'sponsoren'. Voor het gezin in kwestie wel heel goedkoop buiten de deur eten op die manier.
Wie zegt dat ze daarvan uit gaan? Volgens de forummerster bieden ze netjes elke keer aan om te betalen maar wil haar man dat niet.
Tuurlijk zou ik en jij op gegeven moment zeggen dat dat niet gaat gebeuren of je bedenkt wat anders om te bedanken.
Poesenmuis schreef:
21-12-2019 23:53
Gierig in tijd en geld dus. Beter kwijt dan rijk.
Vanmorgen heb ik een gierige actie gedaan. Ik steun maandelijks zo'n 7 goede doelen. Ik heb ze vanmorgen allemaal opgezegd. Als een goed voornemen voor t nieuwe jaar. Natuurlijk sta ik erachter, maar t viel niet mee. Je moet ze bijna allemaal telefonisch opzeggen. Er wat een aardige, vriendelijke mensen werken er dan. Mensen die je bedanken voor je steun al die jaren en je proberen over te halen om 1 of 2 keer per jaar nog een ienieminie bijdrage te geven. Moest stevig in mijn schoenen staan om door te zetten. Het is gelukt, maar ik voel me schuldig en gierig. Misschien ga ik toch nog een paar goede doelen steunen in het nieuwe jaar. Vooral stichting viervoeters vond ik moeilijk. Al die zielige beren. :cry: ...
Waarom is dat gierig? Jij mag toch zelf weten waar je je geld aan uitgeeft?
En als je het de stichting viervoeters wel gunt, houdt niemand je tegen om ze weer op je lijstje te zetten. Of je geeft ze gewoon af en toe iets, niet zo'n vaste afschrijving per maand?
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven