Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
MarvelousMrsMaisel schreef:
22-01-2020 11:26
Ik schenk nooit sterke drank op een verjaardag. Ben ik dan gierig?
Nee hoor, doe ik ook niet. Volgens mij drinkt ook niemand dat hier. Misschien als het er is wel.

Als ze het aanbieden, dan. Als je niet wilt dat je sterke drank eraan gaat op een feestje, moet je het uit het assortiment halen. Of extra in huis halen.
Eens.
Imazigen schreef:
22-01-2020 11:44
Ok jij bent dus arbeidsongeschikt (waarom moet ik op IVA googlen?). Ik ben ook afgekeurd of arbeidsongeschikt zoals jij het noemt. Ik heb een WAO uitkering en ook een invaliden parkeervergunning. Heb ze beiden zonder veel moeite gekregen, dat ligt waarschijnlijk aan de ziekte die ik heb, ze namen mij direct serieus, ik weet dat dit niet altijd zo gaat.

Bij jou ging het dus minder gemakkelijk. Ik weet dat ze niet zomaar (meer) iemand afkeuren, dat ze dat goed onderzoeken. Ik weet niet waarom je dan schrijft dat je ook graag zou willen werken/ wel zou willen ruilen met een gezond iemand.., is dat om je verhaal kracht bij te zetten? Jij en ik zijn beiden ziek en hebben hierdoor beiden een uitkering. Maar als ik zeg dat ik een paar mensen ken die afgekeurd zijn, terwijl ze niets mankeren, dan kan dat niet?! Want die keuring die is (altijd en alleen maar) zo streng, dat gezonde mensen niet (meer afgekeurd kunnen worden?!) Nogmaals ik ken een paar mensen die geen zin hebben om te werken. 1 van hen zegt dat ze niet kan lopen, voortdurend pijn heeft. Ze zit in een rolstoel, maar.... ze is zeer actief, ze danst, sport, werkt zwart, echt een bezig bijtje. Stuurt mij regelmatig foto's van haar activiteiten, dat ze aan het dansen is enz., dat steekt soms wel omdat ze meer energie heeft dan ik en zij zo zielig wordt gevonden omdat ze in die rolstoel zit, ze zal dit niet eens begrijpen. Het is gewoon fraude. En dat kan. Je kan dus wel afgekeurd worden, als je maar overtuigend genoeg bent. Ander verhaal. De broer van een vriendin van mij. Zij beklaagd zich regelmatig bij mij over hem. Zegt dat hij zo slim is en talent heeft, maar hij wil niet werken. Is een jonge man, ook afgekeurd.
Dus als je in een rolstoel zit moet je maar de hele dag thuis zitten met een sip hoofd want ja, als je teveel lol hebt denken sommige mensen dat je als je jolig een dansje doet en drie uur in de week wat bijklust dat je ook wel lekker aan het werk kunt.
En die intelligente talentvolle man zit lekker thuis talentvol te wezen, lijkt mij dan weer niet zo intelligent.
Over asperges, ik heb een paar gevraagd of ze het niet lusten maar kreeg toen als antwoord. Nooit gegeten maar ziet er raar uit. Of ik weet niet wat ik ermee moet.

Als ik naar mijzelf kijk, als ik geen geld zou hebben om rond te komen en ik krijg iets dan zou ik googlen om te kijken wat ik ermee kan, of ik zou in ieder geval mijn best doen om er iets van te maken en het te proberen.
Naomir schreef:
22-01-2020 12:48
Over asperges, ik heb een paar gevraagd of ze het niet lusten maar kreeg toen als antwoord. Nooit gegeten maar ziet er raar uit. Of ik weet niet wat ik ermee moet.

Als ik naar mijzelf kijk, als ik geen geld zou hebben om rond te komen en ik krijg iets dan zou ik googlen om te kijken wat ik ermee kan, of ik zou in ieder geval mijn best doen om er iets van te maken en het te proberen.
Hier ben ik het mee eens, je gaat er maar gewoon wat mee proberen te doen.

Zoals ik al zei, ik was heel dankbaar voor wat ik kreeg en dat wat ik kreeg aten we ook gewoon op. Heb dus goede ervaringen. Is me ook niet opgevallen dat mensen echt ondankbaar waren bij de voedselbank. Behalve een keer een vrouwtje die niet wist wat ze met 3 bloemkolen moest aangezien ze maar met z’n 2en thuis waren, maar die gaf ze weer weg aan een ander die het wel wilde hebben. Daarom blijf ik ook wel geven aan zo’n collecte, omdat ik zo goed geholpen ben. In de zomer toen ik mijn jongste mee had gaven ze bijvoorbeeld een extra pak waterijsjes in de hand, waar ik oprecht blij mee was. Misbruik hiervan maken zal vast gebeuren, maar ik ben daar echt verbaast over, aangezien sommige steden zelfs een wachtlijst hebben met mensen op de lijst die écht niks hebben. Afijn, ik ga er maar vanuit dat grootste gedeelte het wel nodig heeft en ik blijf dus ook doneren als ik dat kan.

Iemand nog een echt gierig verhaal? ;-D
Ik heb net een declaratie binnengekregen voor "het thuis gebruiken van mijn laptop".

We zitten middenin een verhuizing en medewerkers kunnen drie dagen niet op kantoor werken. Nu heeft deze medewerker de meterstanden van maandag en dinsdag bijgehouden (vandaag is hij vrij) om de stroomkosten te berekenen.

Ik vind het heftig.
apppie schreef:
22-01-2020 13:12
Ik heb net een declaratie binnengekregen voor "het thuis gebruiken van mijn laptop".

We zitten middenin een verhuizing en medewerkers kunnen drie dagen niet op kantoor werken. Nu heeft deze medewerker de meterstanden van maandag en dinsdag bijgehouden (vandaag is hij vrij) om de stroomkosten te berekenen.

Ik vind het heftig.
@(
Werkt die persoon normaal ook weleens thuis?
apppie schreef:

Ik vind het heftig.
Geen fietsengeld of reiskostenvergoeding waar je het tegen weg kan strepen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
minnimouse schreef:
22-01-2020 13:13
@(
Werkt die persoon normaal ook weleens thuis?

Ja, sowieso één dag per week om thuis te zijn voor zijn kinderen.
apppie wijzigde dit bericht op 22-01-2020 13:20
0.26% gewijzigd
nlies schreef:
22-01-2020 13:16
Geen fietsengeld of reiskostenvergoeding waar je het tegen weg kan strepen?
Reiskostenvergoeding inderdaad. Ik heb het goedgekeurd, want hij zal het wel nodig hebben, maar jeetje wat een mierenneukerij.
apppie schreef:
22-01-2020 13:19
Ja, sowieso één dag per week om thuis te zijn voor zijn kinderen.
Berekend hij het dan ook?
apppie schreef:
22-01-2020 13:19
Reiskostenvergoeding inderdaad. Ik heb het goedgekeurd, want hij zal het wel nodig hebben, maar jeetje wat een mierenneukerij.
Serieus, dat zou ik dus echt doen hoor.
Hij heeft toch ook geen reiskosten nu?
minnimouse schreef:
22-01-2020 13:28
Berekend hij het dan ook?
Good one, dat ga ik even terugzoeken. Kleine bedragen keur ik uit vertrouwen altijd gewoon goed, dus ik heb er tot nu toe niet op gelet.

Ik zal hem volgende week eens vragen of ik er een dag reiskostenvergoeding voor hem moet afhalen, zodat hij dit kan blijven declareren. Denk het niet.
Wat een koekenbakker.

Hoeveel kost het dan om een paar minuten je laptop te gebruiken vraag ik me af. Ik bedoel, hoe heeft hij het berekend?
apppie schreef:
22-01-2020 13:37
Good one, dat ga ik even terugzoeken. Kleine bedragen keur ik uit vertrouwen altijd gewoon goed, dus ik heb er tot nu toe niet op gelet.

Ik zal hem volgende week eens vragen of ik er een dag reiskostenvergoeding voor hem moet afhalen, zodat hij dit kan blijven declareren. Denk het niet.
Zou ik idd even terugzoeken.
En zou ook aangeven dat je een dag reiskosten eraf haalt. Als iemand vakantie heeft krijg je toch ook geen reiskosten?

Ben trouwens wel benieuwd welk bedrag aan stroom hij gedeclareerd heeft ;-)
minnimouse wijzigde dit bericht op 22-01-2020 13:44
23.45% gewijzigd
PoesinBoots schreef:
22-01-2020 13:40
Wat een koekenbakker.

Hoeveel kost het dan om een paar minuten je laptop te gebruiken vraag ik me af. Ik bedoel, hoe heeft hij het berekend?
Alle stekkers eruit, meterstand opnemen, laptop erin en meterstand weer opnemen als hij klaar is?
Zoiets? :rofl:
strings-attached schreef:
22-01-2020 02:22
Mensen die echt wat mankeren hebben veel moeite om afgekeurd te worden en vaak worden ze dat dan nog maar voor weinig procenten. En jij kent nog wel meerdere personen die afgekeurd zijn. Volledig afgekeurd anders moet je alsnog aan het werk.
Eh, apart.
Helaas kan dat kloppen. Zo een keuring is namelijk niet alleen kijken naar de beperkingen maar ook gewoon een harde berekening van wat jr verliest aan loon.

Iemand die chronisch ziek is en receptioniste was en in theorie nog enveloppen kan vouwen kan goedgekeurd worden omdat het loon verlies niet meer dan 35% is.

Iemand met dezelfde ziekte die manager was en in theorie enveloppen kan gaam vouwen zal een hogere loonverlies hebben en dus een hoger ongeschiktheidspercentage.

Het is toch vooral een verzekeringskwestie met berekeningen.
apppie schreef:
22-01-2020 09:48
Echt ja. "Kijk ons het eens genereus zijn", maar dan wel achterblijven met een kutgevoel omdat je gast te veel van je dure drank heeft gepakt. Misschien ben je dan toch niet zó genereus.
X een miljoen
minnimouse schreef:
22-01-2020 13:28
Serieus, dat zou ik dus echt doen hoor.
Hij heeft toch ook geen reiskosten nu?
Ging hij die dan wel doorbetaald krijgen?
Het-groepje schreef:
22-01-2020 12:01
Dus als je in een rolstoel zit moet je maar de hele dag thuis zitten met een sip hoofd want ja, als je teveel lol hebt denken sommige mensen dat je als je jolig een dansje doet en drie uur in de week wat bijklust dat je ook wel lekker aan het werk kunt.
En die intelligente talentvolle man zit lekker thuis talentvol te wezen, lijkt mij dan weer niet zo intelligent.

Kijk en zo worden verhalen uit hun verband getrokken! Ik heb nergens gezegd dat als je in een rolstoel zit, je dan geen activiteiten meer mag ondernemen. Jammer van deze post, vooral omdat ik dus zelf ook afgekeurd ben en zelf ook zo actief mogelijk probeer te zijn.

Dit verhaal ging om mensen die onterecht een pakket van de Voedselbank kregen, het ging om iemand die in een koopwoning woont (die door haar ex betaald wordt) Iemand scheef dat ze dan zal ze wel zou werken, en toen schreef ik, nee ze is afgekeurd. Nou toen kwam er weer iemand schrijven, dat je dan echt echt wel wat moet mankeren of afgekeurd te zijn.

Dat zal wel, in 99,9 % van de gevallen. Maar er bestaan ook mensen die niet WILLEN werken en er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze niet hoeven te werken. Die er heel veel energie instoppen om zich te laten afkeuren, en daarin heel overtuigend kunnen zijn.

Mag ik het opmerkelijk vinden dat als je zegt niet te kunnen lopen (het gaat me er in dit voorbeeld vooral om dat deze dame zegt dat ze niet kan lopen) / niet te kunnen werken, en wel gaat dansen/ sporten/ vrijwilligerswerk doen in de plaatselijke winkels?. Tuurlijk moet je zo actief mogelijk zijn/ blijven participeren in de samenleving, maar de dame waar ik het over had is een fraudeur en een profiteur en dat heeft niets te maken met actief proberen te zijn en participeren.
apppie schreef:

Ah, ik was te vroeg. Als hij anders dat gewoon doorbetaald zou krijgen zou ik zeker deze optie bij hem neerleggen. :-D :-D :-D
Imazigen schreef:
22-01-2020 14:15

Dit verhaal ging om mensen die onterecht een pakket van de Voedselbank kregen, het ging om iemand die in een koopwoning woont (die door haar ex betaald wordt) Iemand scheef dat ze dan zal ze wel zou werken, en toen schreef ik, nee ze is afgekeurd. Nou toen kwam er weer iemand schrijven, dat je dan echt echt wel wat moet mankeren of afgekeurd te zijn.

.............
Heel eerlijk. Waar maak jij je druk om? Je kent wel 1 iemand. Je weet niet alles maar zeg dat je het bij het rechte eind hebt.. Nou poeh. Er zal altijd een ieniminie percentage misbruik gemaakt worden. Gelukkig voor de andere 99,9% zijn deze faciliteiten wel. Klaar.
apppie schreef:

Hahah ik kwam vanochtend een link op Facebook tegen naar een artikel hierover. Dacht nog ‘wie doet dat nou’ maar denk dat hij het ook gelezen heeft ;)
apppie schreef:

Ik vind het heftig.
Wow. Krijg je bijna de neiging om een rekening terug te sturen: waterkosten voor het gebruik van de wc op het werk...
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
RavenclawLady schreef:
22-01-2020 14:50
Wow. Krijg je bijna de neiging om een rekening terug te sturen: waterkosten voor het gebruik van de wc op het werk...
Vergeet niet ook te rekenen voor slijtage stoel, vloer.. extra wc papier ivm kantoor kakker.
Die medewerker is vast vergeten dat hij de verwarming ineens de hele dag aan moet, dus nog meer kosten heeft....

Ik zou reiskosten wegstrepen tegen stroomvergoeding.

Als ik de topics de laatste tijd zo lees kon er een soort wedloop zijn van aso gedrag. Zoals een jurk lenen en een tikkie sturen voor stomerijkosten aan die gene die het je geleend hebt. En alle andere voorbeelden die hier voorbij komen.

En het gekke vind ik nog: de meesten gaan er nog in mee ook. Dat snap ik dan weer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven