Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Ttroeteltje schreef:
27-10-2019 13:33
Social Deals gaan heel divers om daarmee. Meegemaakt dat ik echt een karige maaltijd met een slecht gebakken stuk vlees ontving op een kapot bord. Nooit meer naartoe gegaan en geen goede mond-op-mond reclame gemaakt.
Elders zo veel gegeten en zo lekker dat ik idd nadien meermaals terugkeerde, als betalende gast zonde SD-bon.
Dat laatste is wat een goede ondernemer en gastheer/-vrouw doet inderdaad. Zorgen dat je terug wil komen.
Toen SD net nieuw was, een jaar of 8 geleden, heb ik daar echt heel goed mee gegeten en ook nieuwe restaurants mee ontdekt.
Tegenwoordig vind ik het niet veel soeps meer.
Als het een klein restaurant is (of in elk geval geen concern), bel ik meestal even voordat ik SD of Groupon bestel. Eigenlijk willen ze dan bijna altijd liever dat ik zonder tussenpartij van de aanbieding gebruik kom maken :)
apppie schreef:
27-10-2019 18:07
Als het een klein restaurant is (of in elk geval geen concern), bel ik meestal even voordat ik SD of Groupon bestel. Eigenlijk willen ze dan bijna altijd liever dat ik zonder tussenpartij van de aanbieding gebruik kom maken :)
Dat hebben ze op mijn werk ook wel eens gedaan met een workshop taartdecoratie. Hadden ze ineens 2x een avond vol, zonder tussenkomst van de SD en wij een korting op de prijs. Het was super leuk. Het is echt een plek voor workshops, dus voor iets anders kun je er niet echt terecht. Dat is wel weer jammer.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
apppie schreef:
27-10-2019 18:07
Goeie tip, hoewel ik me afvraag waarom ze dan met SD meedoen.
Ttroeteltje schreef:
28-10-2019 12:18
Goeie tip, hoewel ik me afvraag waarom ze dan met SD meedoen.
Naamsbekendheid is meer waard dan de kosten. Maar wel de naamsbekendheid maar niet de kosten is natuurlijk nog beter.
Niks gierigs, ik was vorige week juist helemaal verrast door gulheid van de mensen. Er stond een oudere man met wandelstok in de rij bij de kassa van de supermarkt (de 23e meen ik, dus een dag ofzo voordat hij z’n AOW of dergelijke uitbetaald zou krijgen) en hij had duidelijk al z’n (klein)geld meegenomen wat hij had. Hij had ook niet veel boodschappen, waaronder een soort inco materiaal voor een vrouw (vermoed voor zijn vrouw dus) en wat etenswaren. Ik was de klant voor hem en tijdens het inpakken bleek hij geld tekort te komen. Hij liet zijn druiven van de bon afhalen en kwam nog steeds een klein beetje tekort. Ik heb het kleine bedrag aan de kassière gegeven dat hij tekort kwam. De klant achter hem betaalde vervolgens de druiven voor deze man en weer een andere klant begon alles voor hem in te pakken. Meneer was helemaal van zijn stuk gebracht door deze hulp en bleef maar bedanken. Hij wilde zelfs mijn rekeningnummer om mij die euro terug te betalen en heb gezegd dat het goed was zo. Bij die andere vrouw het zelfde. Ik was verrast dat ik blijkbaar niet de enige was die deze man wilde helpen en hem zag worstelen, zo mooi!
Dat is inderdaad mooi! Daar kan je een week op leven, zo'n fijne gebeurtenis.
Aah wat een ontzettend mooi gebaar!
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
28-10-2019 15:43
Niks gierigs, ik was vorige week juist helemaal verrast door gulheid van de mensen. Er stond een oudere man met wandelstok in de rij bij de kassa van de supermarkt (de 23e meen ik, dus een dag ofzo voordat hij z’n AOW of dergelijke uitbetaald zou krijgen) en hij had duidelijk al z’n (klein)geld meegenomen wat hij had. Hij had ook niet veel boodschappen, waaronder een soort inco materiaal voor een vrouw (vermoed voor zijn vrouw dus) en wat etenswaren. Ik was de klant voor hem en tijdens het inpakken bleek hij geld tekort te komen. Hij liet zijn druiven van de bon afhalen en kwam nog steeds een klein beetje tekort. Ik heb het kleine bedrag aan de kassière gegeven dat hij tekort kwam. De klant achter hem betaalde vervolgens de druiven voor deze man en weer een andere klant begon alles voor hem in te pakken. Meneer was helemaal van zijn stuk gebracht door deze hulp en bleef maar bedanken. Hij wilde zelfs mijn rekeningnummer om mij die euro terug te betalen en heb gezegd dat het goed was zo. Bij die andere vrouw het zelfde. Ik was verrast dat ik blijkbaar niet de enige was die deze man wilde helpen en hem zag worstelen, zo mooi!
Wow, daar krijg je wel n brokje in je keel van.
Cum non tum age
28-10-2019 15:43
:heart:
noa schreef:
28-10-2019 16:47
Wow, daar krijg je wel n brokje in je keel van.
Alleen van het lezen van dit verhaal krijg ik al tranen in mn ogen. Mooi zeg.
Ik heb zelf ook wel eens de zwangerschapstest meebetaald voor een paniekerig tienermeisje die 5 euro te kort kwam. Was nog voor de 2 testen voor 5 euro, en die dingen waren nog best duur. Ik hoop dat als mijn dochter ooit in zo’n situatie komt, ook iemand haar te hulp schiet (ok, ik hoop eigenlijk dat ze gewoon naar mij toe komt, maar anders).
Ik heb eigenlijk al best vaak bij een supermarkt gezien dat iemand een klein bedrag bijpaste bij iemand anders. Soms ook uit ‘alsjeblieft schiet nou eens op’, maar toch :) .
Schriftje schreef:
28-10-2019 16:06
Dat is inderdaad mooi! Daar kan je een week op leven, zo'n fijne gebeurtenis.
Ja dat was zeker een poosje een fijn gevoel!
nausicaa schreef:
28-10-2019 17:51
Ik heb zelf ook wel eens de zwangerschapstest meebetaald voor een paniekerig tienermeisje die 5 euro te kort kwam. Was nog voor de 2 testen voor 5 euro, en die dingen waren nog best duur. Ik hoop dat als mijn dochter ooit in zo’n situatie komt, ook iemand haar te hulp schiet (ok, ik hoop eigenlijk dat ze gewoon naar mij toe komt, maar anders).
Wat lief van je!

En dan hoop je daarna ook dat alles goed is afgelopen met het meisje denk ik zo
28-10-2019 19:25
Wat lief van je!

En dan hoop je daarna ook dat alles goed is afgelopen met het meisje denk ik zo
Ja natuurlijk. Maar ik vond het dan weer niet aan mij om haar uitgebreid te gaan vragen hoe het zo gekomen was, en hoe ze het volgende keer ging voorkomen. Half in paniek bij een Etos staan en ontdekken hoe duur zwangerschapstesten zijn, leek me voorlopig genoeg. En het is altijd beter als ze dan in elk geval gaan testen dan de echte kop-in-het-zand methode.
nausicaa schreef:
28-10-2019 19:28
Ja natuurlijk. Maar ik vond het dan weer niet aan mij om haar uitgebreid te gaan vragen hoe het zo gekomen was, en hoe ze het volgende keer ging voorkomen. Half in paniek bij een Etos staan en ontdekken hoe duur zwangerschapstesten zijn, leek me voorlopig genoeg. En het is altijd beter als ze dan in elk geval gaan testen dan de echte kop-in-het-zand methode.
Nee dat begrijp ik ook dat je haar niet gaat ondervragen. Ik heb vroeger een tijdje in een drogisterij gewerkt achter de kassa en daar kwam een jong meisje een tijdje lang elke week een morning after pil kopen, soms zelfs 2 keer per week. Ik durfde er ook niet naar te vragen maar vond dit toen best wel zorgelijk.
Poke-girl schreef:
28-10-2019 16:59
Alleen van het lezen van dit verhaal krijg ik al tranen in mn ogen. Mooi zeg.
Ik ook! Vooral omdat het dus zo triest gesteld is met de financiën van deze meneer ☹️ Ik word er sip van.

Fijn dat jullie hem hebben geholpen!
28-10-2019 20:28
Nee dat begrijp ik ook dat je haar niet gaat ondervragen. Ik heb vroeger een tijdje in een drogisterij gewerkt achter de kassa en daar kwam een jong meisje een tijdje lang elke week een morning after pil kopen, soms zelfs 2 keer per week. Ik durfde er ook niet naar te vragen maar vond dit toen best wel zorgelijk.
Wat jemmer dat je hier niets mee durfde.
ava75 schreef:
29-10-2019 03:46
Wat jemmer dat je hier niets mee durfde.
Het ging om een jonge (denk 16-18 jaar) moslima. Mijn vermoeden was dat ze misschien jong getrouwd was en nog geen kinderen wilde ivm leeftijd of opleiding afmaken of wat dan ook maar niet aan de pil kon gaan omdat dit niet mocht ofzoiets dergelijks. Dat is natuurlijk erg persoonlijk en daarom durfde ik er niet naar te vragen.
Mijn zus ging een keer mijn andere zus ophalen om samen ergens naar toe te gaan. Zus 1 heeft een auto en zus 2 dus niet. Zus 1 ging zus 2 ophalen bij haar thuis maar heeft daar een aantal minuten staan wachten met haar lichten aan/motor aan.Uiteindelijk was de accu leeg van haar auto, en dat kwam door de aantal minuten wachten op zus 2 zegt ze. Nu wilt ze zus 2 niet meer ophalen voor uitjes etc want ja vorige keer heeft het haar ‘x bedrag’ gekost. Dit is nu al bijna 2 jaar geleden en we krijgen de ‘ja dat kostte me 80 euro’ nog te horen. Ze ging er ook vanuit dat zus2 moest betalen want haar schuld. :facepalm:

Zelfde zus wou mij niet een keer oppikken terwijl we 3 minuten van elkaar wonen, want; weinig benzine.
We moesten naar dezelfde verjaardag en het had mijn moeder 20 minuten reistijd gescheelt. Met veel moeite wou ze me toch wel oppikken.

Ook als er een verjaardag is en er in de groepsapp cadeau tips worden gegeven dan kan ze nog niet snel genoeg het goedkoopste cadeau ‘claimen’ Helemaal prima natuurlijk, je moet zelf weten wat je aan iemand wilt geven maar het is zo typisch aan haar. Ook gaf ze ooit een fles sterke drank als cadeau, en toen er werd gevraagt wat ze wou drinken wou ze wel een lekker mixdrankje daarvan. :P

Genoeg over mijn zus. :-D
ld199 wijzigde dit bericht op 29-10-2019 12:31
34.69% gewijzigd
LD199 schreef:
29-10-2019 12:22
Mijn zus ging een keer mijn andere zus ophalen om samen ergens naar toe te gaan. Zus 1 heeft een auto en zus 2 dus niet. Zus 1 ging zus 2 ophalen bij haar thuis maar heeft daar een aantal minuten staan wachten met haar lichten aan/motor aan.Uiteindelijk was de accu leeg van haar auto, en dat kwam door de aantal minuten wachten op zus 2 zegt ze. Nu wilt ze zus 2 niet meer ophalen voor uitjes etc want ja vorige keer heeft het haar ‘x bedrag’ gekost. Dit is nu al bijna 2 jaar geleden en we krijgen de ‘ja dat kostte me 80 euro’ nog te horen. Ze ging er ook vanuit dat zus2 moest betalen want haar schuld. :facepalm:

Zelfde zus wou mij niet een keer oppikken terwijl we 3 minuten van elkaar wonen, want; weinig benzine.
We moesten naar dezelfde verjaardag en het had mijn moeder 20minuten reistijd gescheelt.
Waarom ging je niet naar haar huis dan? Om vanaf daar met haar mee te rijden (als het toch zo dichtbij is).

Accu leeg door moter te laten draaien lijkt mij sterk.
LD199 schreef:
29-10-2019 12:22

We moesten naar dezelfde verjaardag en het had mijn moeder 20minuten reistijd gescheelt.
Waarom ging je niet naar haar huis dan? Om vanaf daar met haar mee te rijden (als het toch zo dichtbij is).

@pennenbak,

Ze reedt als het ware langs mijn straat als ze naar de locatie ging waar we naar toe moesten. Het gaat ook een beetje meer om het idee dat ze ‘te weinig’ bezine had om mij op te halen, terwijl er bijna niks extra verbruikt zal worden qua brandstof.

Dat accu verhaal vond ik ook raar maar ik heb geen verstand van auto’s.
pennenbak schreef:
29-10-2019 12:27

Dat kan als de accu al heel slecht is.

Die dingen hebben nou eenmaal niet het eeuwige leven. De andere zus daar de schuld van geven is natuurlijk kul eerste klas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven