Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45
dinsdag 26 november 2019 om 17:12
Dat maakt het nog asocialer dan.

woensdag 4 december 2019 om 10:19
Ik heb afgelopen weekend bezoek gehad van twee vrienden en we zijn een aantal keer uit eten/drinken geweest. Met vriend 1 zijn alle kosten min of meer gelijkwaardig verdeeld: dan betaalde ik een rondje, dan weer zij etc. Vriend 2 heeft op dag 1 niks betaald en zei toen dat hij dag 2 voor zijn rekening zou nemen.
Op dag 2 bleek dat 1 frietje per persoon te zijn... De rest van de kosten werden weer gedeeld door vriend 1 en ik, omdat het een beetje awkward werd met betalen (vriend 2 maakte namelijk geen aanstalten te betalen). Uiteindelijk zijn we nog naar een bar gegaan, daar bleek bij betalen dat we er niet konden pinnen en dat een van ons naar de betaalautomaat om de hoek moest. Weer geen enkele ingeving van vriend 2 dat hij dat wellicht kon doen, dus ik ben maar gegaan om voor te schieten.
Daarna ging vriend 2 naar huis. Ik ben nog met vriend 1 wat gaan drinken waarbij zij het rondje betaalde. Uiteindelijk heb ik zo’n €150 uitgegeven en vriend 2 enkel een frietje. Daarnaast zijn beide blijven slapen en heb ik ook thuis voor voldoende drinken en eten gezorgd enzo. Vriend 1 neem ik helemaal niks kwalijk want zij heeft meer dan genoeg andere kosten op zich genomen waardoor het gelijkwaardig was, maar naar vriend 2 heb ik uiteindelijk dus een Tikkie gestuurd. Daar heeft meneer nu echter geen geld voor....
kan natuurlijk gebeuren dat je wat krap zit, maar waarom dan wel allemaal duur speciaalbier bestellen? Ik vind het nu voelen alsof hij er eigenlijk vanuit ging dat ik die kosten ook op me zou nemen....
Hij heeft wel vaker dit soort trekjes gehad. Zo heeft hij bijvoorbeeld 2 maanden gratis gelogeerd omdat hij geen woning had, maakte ondertussen mijn voorraad eten en wc-papier op, maar bijdragen ho maar. Heb hem uiteindelijk wel gevraagd iets stoms mee te betalen omdat hij dat helemaal had opgemaakt en toen vroeg hij nog wisselgeld ook van (een schrikbarend hoog bedrag van €0,20
)
Op dag 2 bleek dat 1 frietje per persoon te zijn... De rest van de kosten werden weer gedeeld door vriend 1 en ik, omdat het een beetje awkward werd met betalen (vriend 2 maakte namelijk geen aanstalten te betalen). Uiteindelijk zijn we nog naar een bar gegaan, daar bleek bij betalen dat we er niet konden pinnen en dat een van ons naar de betaalautomaat om de hoek moest. Weer geen enkele ingeving van vriend 2 dat hij dat wellicht kon doen, dus ik ben maar gegaan om voor te schieten.
Daarna ging vriend 2 naar huis. Ik ben nog met vriend 1 wat gaan drinken waarbij zij het rondje betaalde. Uiteindelijk heb ik zo’n €150 uitgegeven en vriend 2 enkel een frietje. Daarnaast zijn beide blijven slapen en heb ik ook thuis voor voldoende drinken en eten gezorgd enzo. Vriend 1 neem ik helemaal niks kwalijk want zij heeft meer dan genoeg andere kosten op zich genomen waardoor het gelijkwaardig was, maar naar vriend 2 heb ik uiteindelijk dus een Tikkie gestuurd. Daar heeft meneer nu echter geen geld voor....

Hij heeft wel vaker dit soort trekjes gehad. Zo heeft hij bijvoorbeeld 2 maanden gratis gelogeerd omdat hij geen woning had, maakte ondertussen mijn voorraad eten en wc-papier op, maar bijdragen ho maar. Heb hem uiteindelijk wel gevraagd iets stoms mee te betalen omdat hij dat helemaal had opgemaakt en toen vroeg hij nog wisselgeld ook van (een schrikbarend hoog bedrag van €0,20

woensdag 4 december 2019 om 10:33
Ceridwen, dat zou geen vriend van mij kunnen zijn hoor. Jeetje, schamen sommige mensen zich dan nergens voor?
Als ik zelf krap bij kas zou zitten zou ik ook niet meegegaan zijn.
Ik kan gewoon niet snappen dat je zo van andere mensen kan profiteren en blijkbaar zonder schaamte?
Ik zou er sowieso iets van zeggen.
Als ik zelf krap bij kas zou zitten zou ik ook niet meegegaan zijn.
Ik kan gewoon niet snappen dat je zo van andere mensen kan profiteren en blijkbaar zonder schaamte?
Ik zou er sowieso iets van zeggen.

woensdag 4 december 2019 om 10:42
Verdwenen, getver. Ik had vroeger ook enkele mensen zoals dit in mijn vriendenkring.
Ik woonde leuk en op een goede locatie, het was bij mij vaak zoete inval en sommige mensen zijn gewoon onbeschaamd.
Ik snap werkelijk waar niet waarom zo iemand dan niet met je afspreekt: ik zit nu krap, volgende week krijg je dit en dit van me. Nee gewoon maar laten zitten.
Ik heb er weinig geduld meer mee, ik heb zelf een soort interne rekenmachine en je weet verdomd goed wat je eet en drinkt en besteld.
Ik woonde leuk en op een goede locatie, het was bij mij vaak zoete inval en sommige mensen zijn gewoon onbeschaamd.
Ik snap werkelijk waar niet waarom zo iemand dan niet met je afspreekt: ik zit nu krap, volgende week krijg je dit en dit van me. Nee gewoon maar laten zitten.
Ik heb er weinig geduld meer mee, ik heb zelf een soort interne rekenmachine en je weet verdomd goed wat je eet en drinkt en besteld.
woensdag 4 december 2019 om 10:47
Ik heb er ook nog 1. We gaan met n groepje iedere maand ofzo uit eten.
Aan t einde vd avond wordt de rekening gedeeld door het aantal personen.
Één persoon doet altijd moeilijk met betalen. Altijd hetzelfde liedje: oh er heeft er 1 nog niet betaald, altijd hij dus. Dan wil hij het ontbrekende bedrag bijleggen, zodat de fooi die een aantal al ingelegd hebben, door hem wordt ingepikt.
Ik hoor dit altijd achteraf, maar volgende keer ga ik er op letten.
Ook zo sneu, hij loopt altijd te pochen dat het zakelijk zo goed gaat, terwijl iedereen weet dat hij nauwelijks iets verdient.
Zijn opdrachtgever zit nota bene in dezelfde groep.
Aan t einde vd avond wordt de rekening gedeeld door het aantal personen.
Één persoon doet altijd moeilijk met betalen. Altijd hetzelfde liedje: oh er heeft er 1 nog niet betaald, altijd hij dus. Dan wil hij het ontbrekende bedrag bijleggen, zodat de fooi die een aantal al ingelegd hebben, door hem wordt ingepikt.
Ik hoor dit altijd achteraf, maar volgende keer ga ik er op letten.
Ook zo sneu, hij loopt altijd te pochen dat het zakelijk zo goed gaat, terwijl iedereen weet dat hij nauwelijks iets verdient.
Zijn opdrachtgever zit nota bene in dezelfde groep.
Cum non tum age
woensdag 4 december 2019 om 11:01
Of het gierig of inhalig te noemen is weet ik niet, maar gezien bij de Sinterklaasintocht in ons dorp: een volwassen man die zo’n plastic boterhamzak met zo’n soort ritsje wijd open stond te houden zodat de Pieten daar pepernoten in konden doen 
En dan bij elke Piet doen, ook echt stukje naar voren lopen in de optocht en zo bedelend en dwingend ervoor houden. ik denk dat hij daarna tevreden naar huis kon of zo met een volle zak omdat hij dan dit jaar geen pepernoten hoefde te kopen voor Sinterklaas?
Het zag er echt enorm sneu uit....

En dan bij elke Piet doen, ook echt stukje naar voren lopen in de optocht en zo bedelend en dwingend ervoor houden. ik denk dat hij daarna tevreden naar huis kon of zo met een volle zak omdat hij dan dit jaar geen pepernoten hoefde te kopen voor Sinterklaas?
woensdag 4 december 2019 om 11:37
Naatje2000 schreef: ↑04-12-2019 11:01Of het gierig of inhalig te noemen is weet ik niet, maar gezien bij de Sinterklaasintocht in ons dorp: een volwassen man die zo’n plastic boterhamzak met zo’n soort ritsje wijd open stond te houden zodat de Pieten daar pepernoten in konden doen

woensdag 4 december 2019 om 11:51
Verbruikt die persoon ook minder? Rekening delen door het aantal personen zonder te kijken naar wie wat heeft gegeten en gedronken is hier een terugkerend onderwerp en de conclusie is dat dit vooral oneerlijk en gierig is ten opzichte van degenen die aanzienlijk minder eten en drinken. Als die persoon dus het goedkoopste hoofdgerecht neemt en niet meedrinkt met de wijn, snap ik ook wel dat ie daaraan niet wil meebetalen.
Ik zou dus voorstellen de volgende keer niet meer de rekening te delen door het aantal personen, maar dat iedereen neerlegt wat ie ongeveer heeft gebruikt plus fooi. Doet die ander dan nog moeilijk, dan kun je hem beschuldigen van gierigheid.
(Betaal je met pin, dan kun je gewoon de bon fotograferen en dan tikkies sturen, of de wiebetaaltwat- app gebruiken).
woensdag 4 december 2019 om 11:51

woensdag 4 december 2019 om 11:56
Ik woonde in een arme buurt (verschillende docu's opgenomen, als bewoner eens in de zoveel tijd hulpverleners aan de deur die elk huis afgingen om te helpen met aanvragen kwijtscheldingen etc).Naatje2000 schreef: ↑04-12-2019 11:01Of het gierig of inhalig te noemen is weet ik niet, maar gezien bij de Sinterklaasintocht in ons dorp: een volwassen man die zo’n plastic boterhamzak met zo’n soort ritsje wijd open stond te houden zodat de Pieten daar pepernoten in konden doen
Daar had je bij de buurtintocht:
- kinderen die met een tasje stonden, ouders erachter met een grote boodschappentas en die verzamelden daar het snoep in. Die mensen gingen letterlijk met een boodschappentas vol snoep weg. Je kreeg ook asociaal veel daar, ook heel veel appels en mandarijnen en bananen, pakjes drinken etc.
Ik dacht alleen maar: hoe eet je dat allemaal op??? Stond ik daar met een peuter met de capuchon, zakken, mijn handen vol etc.
- ook scharrige mensen die daar stonden en ook heel graag pepernoten wilden.
Ik vond die laatste groep zo sneu, stel je voor dat je in je eentje als volwassene naar een intocht gaat en daar blij bent met een handje pepernoten in een zakje. Dat is denk ik 30 CT, dan ben je echt niet goed af in het leven denk ik dan.

woensdag 4 december 2019 om 11:58
Hier stuurden ze de kinderen en stonden de ouders erachter, dus andersom.Naatje2000 schreef: ↑04-12-2019 11:51Hij stond daar met zijn vrouw en kinderen, kwam over als een “normale” man. Liep elke keer heel tevreden terug naar ze...

woensdag 4 december 2019 om 12:05
Misschien hadden ze deze blog gelezen: https://geld-is-tijd.blogspot.com/2019/ ... l?spref=twHet-groepje schreef: ↑04-12-2019 11:56Ik woonde in een arme buurt (verschillende docu's opgenomen, als bewoner eens in de zoveel tijd hulpverleners aan de deur die elk huis afgingen om te helpen met aanvragen kwijtscheldingen etc).
Daar had je bij de buurtintocht:
- kinderen die met een tasje stonden, ouders erachter met een grote boodschappentas en die verzamelden daar het snoep in. Die mensen gingen letterlijk met een boodschappentas vol snoep weg. Je kreeg ook asociaal veel daar, ook heel veel appels en mandarijnen en bananen, pakjes drinken etc.
Ik dacht alleen maar: hoe eet je dat allemaal op??? Stond ik daar met een peuter met de capuchon, zakken, mijn handen vol etc.
- ook scharrige mensen die daar stonden en ook heel graag pepernoten wilden.
Ik vond die laatste groep zo sneu, stel je voor dat je in je eentje als volwassene naar een intocht gaat en daar blij bent met een handje pepernoten in een zakje. Dat is denk ik 30 CT, dan ben je echt niet goed af in het leven denk ik dan.

woensdag 4 december 2019 om 12:44
Ik snap niet dat je hem op dag 2 gewoon niet verteld dat hij het kan gaan betalen.Ceridwen91 schreef: ↑04-12-2019 10:19Ik heb afgelopen weekend bezoek gehad van twee vrienden en we zijn een aantal keer uit eten/drinken geweest. Met vriend 1 zijn alle kosten min of meer gelijkwaardig verdeeld: dan betaalde ik een rondje, dan weer zij etc. Vriend 2 heeft op dag 1 niks betaald en zei toen dat hij dag 2 voor zijn rekening zou nemen.
Daarna ging vriend 2 naar huis. Ik ben nog met vriend 1 wat gaan drinken waarbij zij het rondje betaalde. Uiteindelijk heb ik zo’n €150 uitgegeven en vriend 2 enkel een frietje. Daarnaast zijn beide blijven slapen en heb ik ook thuis voor voldoende drinken en eten gezorgd enzo. Vriend 1 neem ik helemaal niks kwalijk want zij heeft meer dan genoeg andere kosten op zich genomen waardoor het gelijkwaardig was, maar naar vriend 2 heb ik uiteindelijk dus een Tikkie gestuurd. Daar heeft meneer nu echter geen geld voor....kan natuurlijk gebeuren dat je wat krap zit, maar waarom dan wel allemaal duur speciaalbier bestellen? Ik vind het nu voelen alsof hij er eigenlijk vanuit ging dat ik die kosten ook op me zou nemen....
Hij heeft wel vaker dit soort trekjes gehad. Zo heeft hij bijvoorbeeld 2 maanden gratis gelogeerd omdat hij geen woning had, maakte ondertussen mijn voorraad eten en wc-papier op, maar bijdragen ho maar. Heb hem uiteindelijk wel gevraagd iets stoms mee te betalen omdat hij dat helemaal had opgemaakt en toen vroeg hij nog wisselgeld ook van (een schrikbarend hoog bedrag van €0,20)
woensdag 4 december 2019 om 12:53
Vriendin van me is pas verhuisd en had geen wasrek en geen kerstboom. Nu had ik nog een splinternieuw rek staan en een mooie kunstboom. Die kreeg ze van me. In het weekend gingen we bij ze op bezoek en liepen we langs een oliebollenkraam en ze ging oliebollen halen, alleen vroeg ze of wij ook namen, maw, of we ook oliebollen gingen kopen. Dat deden we, maar ik vind het uitermate gierig dat er geen oliebol af kon, maar dat we ze zelf mochten kopen.
En Oh ja, mijn man had haar die week daarvoor nog opgehaald omdat ze met panne stond.
En Oh ja, mijn man had haar die week daarvoor nog opgehaald omdat ze met panne stond.
woensdag 4 december 2019 om 13:17
Nee, hij eet hetzelfde, maar drinkt meer. Die vlieger gaat dus niet op. Het is gewoon n echte krent.forumfossiel schreef: ↑04-12-2019 11:51Verbruikt die persoon ook minder? Rekening delen door het aantal personen zonder te kijken naar wie wat heeft gegeten en gedronken is hier een terugkerend onderwerp en de conclusie is dat dit vooral oneerlijk en gierig is ten opzichte van degenen die aanzienlijk minder eten en drinken. Als die persoon dus het goedkoopste hoofdgerecht neemt en niet meedrinkt met de wijn, snap ik ook wel dat ie daaraan niet wil meebetalen.
Ik zou dus voorstellen de volgende keer niet meer de rekening te delen door het aantal personen, maar dat iedereen neerlegt wat ie ongeveer heeft gebruikt plus fooi. Doet die ander dan nog moeilijk, dan kun je hem beschuldigen van gierigheid.
(Betaal je met pin, dan kun je gewoon de bon fotograferen en dan tikkies sturen, of de wiebetaaltwat- app gebruiken).
Cum non tum age
woensdag 4 december 2019 om 13:32
Beetje schamel inderdaad - maar als je iets weggeeft mag je toch eigenlijk niet verwachten dat je er iets voor terug krijgt?beetjegek schreef: ↑04-12-2019 12:53Vriendin van me is pas verhuisd en had geen wasrek en geen kerstboom. Nu had ik nog een splinternieuw rek staan en een mooie kunstboom. Die kreeg ze van me. In het weekend gingen we bij ze op bezoek en liepen we langs een oliebollenkraam en ze ging oliebollen halen, alleen vroeg ze of wij ook namen, maw, of we ook oliebollen gingen kopen. Dat deden we, maar ik vind het uitermate gierig dat er geen oliebol af kon, maar dat we ze zelf mochten kopen.
Wat eten we vanavond?
woensdag 4 december 2019 om 14:02
woensdag 4 december 2019 om 14:09
Kom nou toch. Dit is toch knieperigheid ten top! Het getuigt ook niet van goed fatsoen trouwens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

woensdag 4 december 2019 om 14:20
Is dit dezelfde vriendin die de allerduurste Rituals geurstokjes wilde hebben??beetjegek schreef: ↑04-12-2019 12:53Vriendin van me is pas verhuisd en had geen wasrek en geen kerstboom. Nu had ik nog een splinternieuw rek staan en een mooie kunstboom. Die kreeg ze van me. In het weekend gingen we bij ze op bezoek en liepen we langs een oliebollenkraam en ze ging oliebollen halen, alleen vroeg ze of wij ook namen, maw, of we ook oliebollen gingen kopen. Dat deden we, maar ik vind het uitermate gierig dat er geen oliebol af kon, maar dat we ze zelf mochten kopen.

woensdag 4 december 2019 om 14:29
Krulliebollie73 schreef: ↑04-12-2019 14:20Is dit dezelfde vriendin die de allerduurste Rituals geurstokjes wilde hebben??
In dat geval verbaast het me niks.
woensdag 4 december 2019 om 15:21
Het lijkt mij als je visite hebt, en je gaat wat lekkers halen, dat je je gasten ook wat aanbiedt. Tenminste, zo ben ik. Als je terug leest zie je dat zij wel vaker aparte acties heeft. Duur cadeau uitzoeken bv die ze van mij kreeg voor haar nieuwe huis, en toen ik 40 werd kreeg ik oorbellen van haar, van wel 1 euro.
woensdag 4 december 2019 om 15:21
JupKrulliebollie73 schreef: ↑04-12-2019 14:20Is dit dezelfde vriendin die de allerduurste Rituals geurstokjes wilde hebben??