Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XI

02-07-2020 20:25 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 10 delen waren een groot succes. In deel 11 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Kier schreef:
29-07-2020 11:37
En ook nog alsof het de gewoonste zaak van de wereld is! Ik was even heel stil dat ik dit hoorde.

Later viel me ook op dat wanneer hij drankjes zelf betaalde, altijd een biertje nam.
Werd er een rondje gegeven, dan dronk meneer een mixje...
Dat is dan inderdaad conform het patroon. Ik denk dat er vrij weinig mensen zijn met dit soort nare acties die verder een heel leuk persoon zijn. Goed dat je er niet aan vast bent blijven zitten.

Dat verhaal hierboven van de man die wel even bepaalt voor zijn chronisch zieke vrouw dat de thermostaat op 16 staat vind ik ook triest.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
28-07-2020 20:39
Ja echt...

Die dubbeltjes lag ik eerst dubbel om (heh heh heh) totdat ik bedacht dat zo'n figuur zijn partner dus als "ach, zij is het maar" ziet, iemand die het zelfs niet waard is om het comfortabel te hebben qua temperatuur. Dit is ook zo'n zielig voorbeeld: als ZIJN auto maar niet slijt, die van haar is die van haar maar. Zo iemand ziet de wereld gewoon op zo'n nare, berekenende manier dat het eigenlijk niet leuk is...
Geweldig dat jullie die nog herinneren, die was namelijk van mij, al lang geleden gepost, maar blijkbaar heeft het indruk gemaakt

En Lotus wat jij zegt klopte ook precies.
Ben ondertussen al weer jaren en jaren van hem gescheiden en nu een hele lieve man, die het geld lekker laat rollen :)
pearle schreef:
29-07-2020 19:35
Geweldig dat jullie die nog herinneren, die was namelijk van mij, al lang geleden gepost, maar blijkbaar heeft het indruk gemaakt

En Lotus wat jij zegt klopte ook precies.
Ben ondertussen al weer jaren en jaren van hem gescheiden en nu een hele lieve man, die het geld lekker laat rollen :)
Rollen of rinkelen :-D . Maar alle gekheid, het is je van harte gegund zo'n man :heart:
pearle schreef:
29-07-2020 19:35
Geweldig dat jullie die nog herinneren, die was namelijk van mij, al lang geleden gepost, maar blijkbaar heeft het indruk gemaakt

Ik weet het ook nog, het is al jaren geleden en ik was toen nog een meelezer. Volgens mocht er maar een laagje water in het bad tot je heupen.

En volgens mij was er ook nog iets met de thermostaat?

Gelukkig heb je nu een fijne vriend!
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
29-07-2020 19:54
Ik weet het ook nog, het is al jaren geleden en ik was toen nog een meelezer. Volgens mocht er maar een laagje water in het bad tot je heupen.

En volgens mij was er ook nog iets met de thermostaat?

Gelukkig heb je nu een fijne vriend!

Vooral kort douchen toch? Ik weet het niet meer precies hoor, maar zo zit die in mijn hoofd.
En ja Pearle, jouw verhaal is beroemd. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Uiltje66 schreef:
29-07-2020 11:34
Ik zou ooit met een date naar een concert in het zuiden gaan, hij woonde een klein half uurtje noordelijk van mij en dronk geen alchohol, ik wel. Ik was er dus helemaal vanuit gegaan dat hij mij zou ophalen, krijg ik de dag ervoor de vraag hoe laat ik bij hem kan zijn. Hij wou wel rijden, maar dan graag met mijn auto want die reed comfortabeler en zuiniger. Het was een derde date en blijven slapen was nog niet ter sprake gekomen, dus hij ging er vanuit dat ik 's nachts nog weer zou terugrijden ook.

Ik heb vriendelijk bedankt en een vriendin meegenomen.
Nee serieus?! Ik bedoel, als hij nog vanaf jouw huis met jouw auto wilde gaan... maar hij verwacht dus dat je eerst een halfuur naar het Noorden gaat kachelen en dan weer dat halve uur naar het Zuiden plus de route naar het concert... en de terugweg andersom? Mafkees.
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
29-07-2020 19:54
Ik weet het ook nog, het is al jaren geleden en ik was toen nog een meelezer. Volgens mocht er maar een laagje water in het bad tot je heupen.

En volgens mij was er ook nog iets met de thermostaat?

Gelukkig heb je nu een fijne vriend!
Volgens mij was die van dat bad weer van iemand anders. Haar vriend stond er dan op dat ze in bad ging omdat ze dat hele eind gereden had en toen kreeg ze een klein laagje met lauw badwater. Als ze er dan wat bij wilde doen riep hij: “waarom hoor ik nou de kraan??”
Alle reacties Link kopieren
Ja dat van het bad was ik niet ;-)
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
30-07-2020 07:40
Ja dat van het bad was ik niet ;-)

Ik ken het verhaal niet, zou je het nog eens willen vertellen?
Uiltje66 schreef:
29-07-2020 11:34
Ik zou ooit met een date naar een concert in het zuiden gaan, hij woonde een klein half uurtje noordelijk van mij en dronk geen alchohol, ik wel. Ik was er dus helemaal vanuit gegaan dat hij mij zou ophalen, krijg ik de dag ervoor de vraag hoe laat ik bij hem kan zijn. Hij wou wel rijden, maar dan graag met mijn auto want die reed comfortabeler en zuiniger. Het was een derde date en blijven slapen was nog niet ter sprake gekomen, dus hij ging er vanuit dat ik 's nachts nog weer zou terugrijden ook.

Ik heb vriendelijk bedankt en een vriendin meegenomen.

Tja. Hij wilde toch rijden? Alleen met jouw auto, omdat die comfortabeler en zuiniger is.

Beetje raar van jou om ervan uit te gaan dat hij wel weet dat jij wil zuipen.

Moest die vriendin toen voor jou rijden? Je zocht eigenlijk dus gewoon een chauffeur naar dat concert toe.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
29-07-2020 19:35
Geweldig dat jullie die nog herinneren, die was namelijk van mij, al lang geleden gepost, maar blijkbaar heeft het indruk gemaakt

En Lotus wat jij zegt klopte ook precies.
Ben ondertussen al weer jaren en jaren van hem gescheiden en nu een hele lieve man, die het geld lekker laat rollen :)
Ja, die staat wel in mijn top 10 ja.
Heerlijk voor jou dat de dubbeltjes lekker rollen :cheer2:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
- Hoor ik nou de kraan?
- Ik hoor de dubbeltjes rinkelen?
- Dat van die tante de geld vroeg nadat nicht haar telefoon bij haar thuis had opgeladen.
- Was ook nog een verhaal van een groep vrienden op vakantie in Griekenland en was en meid bij die nooit uit eten wilde, als ze toch gingen nam ze alleen een broodje o.i.d. maar zodra iemand maar het idee gaf uitgegeten te zijn en er nog iets op het bord lag vroeg ze gulzig: "ga je dit nog opeten"?
- Was ook iemand die een vriend had die in een restaurant restjes van borden van andere tafels at als de gasten weg waren...zonde om weg te gooien, er is voor betaald o.i.d

Dat zijn wel de toppertjes die ik mij herinner van alle delen gierig.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
30-07-2020 08:48
Ik ken het verhaal niet, zou je het nog eens willen vertellen?

Er zijn 2 verhalen, die in mijn hoofd één zijn geworden.
Uit deel 1:

In de winter kwam hij een keer kwaad beneden en riep dat hij steeds de verwarming hoorde aanslaan. Hij zei: ik hoor gewoon de dubbeltjes rinkelen.
Pffff ik moest gewoon in de kou zitten.

en deze uit deel 2:

Toen ik nog klein was ging ik met mijn ouders op bezoek bij vrienden met oud&nieuw. Die vrienden woonden een flink eind rijden bij ons vandaan en we bleven daar dan slapen.
Deze mensen hadden een enorm groot huis, vrijstaand, ze hadden echt wel geld zeg maar (om even een beeld te schetsen).
Ik was helemaal blij blij blij want ik mocht in bad, jippieeeee, die hadden wij thuis niet.
Ik weet nog dat ik er in zat en aan mijn moeder vroeg of er meer water bij mocht; in een bad zitten met maar ca. 10 cm water er in is niet zo leuk..Dat mocht niet, ik begreep er niets van.. :-|
ik weet nog dat ik helemaal teleurgesteld was; mocht ik in bad, zat er bijna geen water in haha!
(...)
Later vertelden mijn ouders dat er niet meer water in het bad mocht van die vrienden omdat dat te duur was, en we mochten niet mee eten met de volwassenen omdat die vrienden dat niet wilden; het vlees was al duur zat en daar hoefden kinderen niet van mee te eten. Echt bizar!

Maar misschien waren er nog andere gierige acties met badwater. Of beter, het gebrek er aan. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ja dubbeltjes zijn legendarisch.

Die telefoon ook, echt hoe verzint iemand om daar geld voor te vragen :facepalm:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
30-07-2020 10:31
Er zijn 2 verhalen, die in mijn hoofd één zijn geworden.
Uit deel 1:





en deze uit deel 2:





Maar misschien waren er nog andere gierige acties met badwater. Of beter, het gebrek er aan. :rofl:
jaja, vrouw die bij redelijk nieuwe vriend in bad ging en daar was ook altijd gedoe over als ze bij wilde vullen...dan kwam hij verschrikt boven en riep hij : "hoor ik nou de kraan"?? Dat was hem geloof ik.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
30-07-2020 10:04
- Was ook nog een verhaal van een groep vrienden op vakantie in Griekenland en was en meid bij die nooit uit eten wilde, als ze toch gingen nam ze alleen een broodje o.i.d. maar zodra iemand maar het idee gaf uitgegeten te zijn en er nog iets op het bord lag vroeg ze gulzig: "ga je dit nog opeten"?

Volgens mij vertelde zij doodleuk (op de terugweg in het vliegtuig) dat ze 15.000 euro oid spaargeld had.
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
30-07-2020 11:13
Volgens mij vertelde zij doodleuk (op de terugweg in het vliegtuig) dat ze 15.000 euro oid spaargeld had.
Ja, nu je het zegt ja.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, herinneringen ophalen hahahaha.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
30-07-2020 08:55
Tja. Hij wilde toch rijden? Alleen met jouw auto, omdat die comfortabeler en zuiniger is.

Beetje raar van jou om ervan uit te gaan dat hij wel weet dat jij wil zuipen.

Moest die vriendin toen voor jou rijden? Je zocht eigenlijk dus gewoon een chauffeur naar dat concert toe.
Wauw, goede samenvatting!
Alle reacties Link kopieren
Misschien hier een gierige actie. Over een paar maanden ga ik verhuizen en heb nu al een paar keer een offerte laten opstellen waarbij de verhuizer langs kwam. Elke keer schrik ik enorm van de prijs en zoek ik weer verder terwijl zo'n bedrijf toch moeite erin steekt. Weet niet of het nou een gierige actie is of dat het echt astronomische bedragen zijn :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Kore schreef:
30-07-2020 14:04
Misschien hier een gierige actie. Over een paar maanden ga ik verhuizen en heb nu al een paar keer een offerte laten opstellen waarbij de verhuizer langs kwam. Elke keer schrik ik enorm van de prijs en zoek ik weer verder terwijl zo'n bedrijf toch moeite erin steekt. Weet niet of het nou een gierige actie is of dat het echt astronomische bedragen zijn :facepalm:
Zakelijk gezien is een offerte vrijblijvend en mag je zonder mededelingen voor een ander kiezen.
Verhuizen is (afhankelijk van je hoeveelheid spullen en soort spullen) best duur ja.
Als het een paar 100 euro scheelt voor dezelfde service zou ik voor de scherpste prijs gaan, daar is niets gierigs aan.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
30-07-2020 10:31
Er zijn 2 verhalen, die in mijn hoofd één zijn geworden.
Uit deel 1:





en deze uit deel 2:

Maar misschien waren er nog andere gierige acties met badwater. Of beter, het gebrek er aan. :rofl:

Dankje!
Kore schreef:
30-07-2020 14:04
Misschien hier een gierige actie. Over een paar maanden ga ik verhuizen en heb nu al een paar keer een offerte laten opstellen waarbij de verhuizer langs kwam. Elke keer schrik ik enorm van de prijs en zoek ik weer verder terwijl zo'n bedrijf toch moeite erin steekt. Weet niet of het nou een gierige actie is of dat het echt astronomische bedragen zijn :facepalm:
Wij hebben nu twee keer verhuisd met een verhuisbedrijf, alleen maakten we dan geen gebruikt van hun all-in service waarbij ze vooraf een prijs geven, die offerte viel ook een keer of 4-5 hoger uit dan wat we uiteindelijk betaalden. Beide keren afgesproken dat we een uurtarief zouden betalen. Zij deden ook alleen de grote dingen, dozen konden we heel goed zelf sjouwen. Binnen de tijd dat ze aan het werken zijn krijgen ze van ons wel altijd koffie/iets lekkers (de schilders zeiden dat dat tegenwoordig zeldzaam was, dus gierig zijn we niet, maar we willen niet onnodig geld uitgeven :) )
dianaf schreef:
13-07-2020 16:19
Keep us posted! Ik ruik een smeuige post!
Ze zijn inmiddels geweest maar het valt tegen qua smeuigheid.

Ze kwam hem ophalen, vriend naar beneden. Belt mij vervolgens: Mondkapje vergeten, of ik dat even beneden wil brengen. Ik naar beneden met mondkapje en begroet de vrouw dus ook. Stilte van haar kant. Ik wens ze een fijne dag en ga weer naar boven.

Vervolgens bij die bezienswaardigheid.
Er hangen overal bordjes met uitleg maar vriend begrijpt niet alles (komt niet uit Nederland en kan ook geen Engels). Dus hij vraagt die vriendin een paar keer om uitleg. Iedere keer wees ze naar een bordje: "Lees maar". Het grappige is dat ze elkaar kennen via een groep die buitenlanders wil helpen met de Nederlandse taal en cultuur. Dit was een mooi moment geweest maar soit.

Terug in de auto, belt ze haar moeder, telefoon op speaker.
Moeder: Hallo
Vriendin zwijgt.
Vriend is in de war waarom ze haar moeder belt en vervolgens niks zegt.
De stilte wordt ongemakkelijk.
Dan wijst ze naar de telefoon: "praat maar".
Vriend moest dus met moeder praten. :?:

Vriend was in ieder geval blij dat hij weer thuis was.

Om het verhaal nog even ontopic te maken: bij thuiskomst kreeg vriend een tikkie met een hoger bedrag dan verwacht. Ik heb het even nagerekend en het lijkt erop dat hij de volle mep voor de benzine heeft betaald ipv de helft.
Alle reacties Link kopieren
wat een vreemd figuur joh die vrouw :-? waarom zou jouw vriend moeten bellen met haar moeder die hij niet eens kent?? en jou negeren is ook raar.. als ik jouw vriend was zou ik de vriendschap op een laag pitje zetten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven