Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XI

02-07-2020 20:25 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 10 delen waren een groot succes. In deel 11 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
01-02-2021 21:50
Helemaal eens dat de nieuwprijs vragen belachelijk is.
Maar jullie doen net of die mensen al dat geld op hun rekening bijgeschreven krijgen. Wie weet kopen ze wel weer een ander huis en betalen ze daar ook de hoofdprijs. En zo niet vind ik het eigenlijk nog niet relevant. Ze hoeven hun spullen niet weg te geven omdat ze hun huis goed verkocht hebben.
Dat hoeft ook niet. Maar op verontwaardigde toon bij je buren komen melden dat de kopers jouw bankstel en gordijnen niet willen overnemen en dan vragen of je buren dan misschien nog iets willen overnemen is best gierig.. Misschien vinden ze het gewoon niet mooi en hadden ze het ook niet gehoeven als je het weg had gegeven..

Heb ooit in mijn vorige huis (flat) meegemaakt dat nieuwe bewoners van een ander appartement niets wilden overnemen..zelfs de kroonsteentjes uit het plafond waren er nog uitgehaald kwamen ze met klussen achter..hoe sneu ben je dan?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
01-02-2021 21:50
Helemaal eens dat de nieuwprijs vragen belachelijk is.
Maar jullie doen net of die mensen al dat geld op hun rekening bijgeschreven krijgen. Wie weet kopen ze wel weer een ander huis en betalen ze daar ook de hoofdprijs. En zo niet vind ik het eigenlijk nog niet relevant. Ze hoeven hun spullen niet weg te geven omdat ze hun huis goed verkocht hebben.
In mijn geval hebben ze een huis in een of ander dorp waar ik nog nooit van had gehoord gekocht. Maar ik snap je punt, de actie ging ook voornamelijk om die spullen. De rest was wat context. Als ze gewoon marktplaatsprijzen hadden gevraagd, of een mooi rond bedrag voor alles, hadden we het graag overgenomen.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
02-02-2021 04:05
Heb ooit in mijn vorige huis (flat) meegemaakt dat nieuwe bewoners van een ander appartement niets wilden overnemen..zelfs de kroonsteentjes uit het plafond waren er nog uitgehaald kwamen ze met klussen achter..hoe sneu ben je dan?
Omg, mag dit überhaupt wel? Zo erg waren ze bij ons niet gelukkig, er hangen zelfs nog een paar lampen.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Aviendha schreef:
02-02-2021 08:27
Omg, mag dit überhaupt wel? Zo erg waren ze bij ons niet gelukkig, er hangen zelfs nog een paar lampen.
Ja natuurlijk mag dat. Of het nodig is.. nee. Dat is puur om te pesten. Die 20 kroonsteentjes kosten een paar euro.
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
01-02-2021 21:50
Helemaal eens dat de nieuwprijs vragen belachelijk is.
Maar jullie doen net of die mensen al dat geld op hun rekening bijgeschreven krijgen. Wie weet kopen ze wel weer een ander huis en betalen ze daar ook de hoofdprijs. En zo niet vind ik het eigenlijk nog niet relevant. Ze hoeven hun spullen niet weg te geven omdat ze hun huis goed verkocht hebben.
Krijgen ze ook. In mijn geval gaat de huidige bewoner huren totdat “de markt instort”. En ze hoeven hun spullen zeker niet weg te geven, maar hij vroeg een prijs voor bepaalde spullen die ik nieuw nog goedkoper kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Zo knieperig waren wij ook, professioneel gelegde vloer, zo over te nemen maar dan zou de vloerbedekking ook blijven liggen, was zijn smaak niet. Oké kan, maar de gordijnroedes gingen er ook uit met leeg halen. Niet onze meest fraaie actie maar gaf wel een goed gevoel achteraf.
die ik wilde bestaat al...
attribuutje schreef:
02-02-2021 09:49
Zo knieperig waren wij ook, professioneel gelegde vloer, zo over te nemen maar dan zou de vloerbedekking ook blijven liggen, was zijn smaak niet. Oké kan, maar de gordijnroedes gingen er ook uit met leeg halen. Niet onze meest fraaie actie maar gaf wel een goed gevoel achteraf.
Kroonsteentjes zijn wel een stapje verder hoor.


Ik heb ook wel eens nee gezegd op alles. Alles was namelijk oud en vies ( en nee dat heb ik niet zo gezegd) maar ze wilden er wel nog wat geld voor.

En de ex eigenaren vonden dat ook niet leuk.

Helaas hebben ze meeste toch laten hangen en staan en liggen. Moest ik daar over in discussie ( met hun makelaar want zij waren er niet, tijdens de bezichtiging voor de akte tekenen. En kreeg ik uiteindelijk wat geld om het te verwijderen en er zou dan geen vertraging komen in de overdracht.

Heb er nog spijt van dat ik toestemde. :roll: Wat een smerige shitzooi was dat. Met riekende vloerbedekking en overal plakkende smurrie aan en achter spullen. :-?

Maar goed, heeft niet zo veel met gierigheid te maken. :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
02-02-2021 09:50
Kroonsteentjes zijn wel een stapje verder hoor.


Ik heb ook wel eens nee gezegd op alles. Alles was namelijk oud en vies ( en nee dat heb ik niet zo gezegd) maar ze wilden er wel nog wat geld voor.

En de ex eigenaren vonden dat ook niet leuk.

Helaas hebben ze meeste toch laten hangen en staan en liggen. Moest ik daar over in discussie ( met hun makelaar want zij waren er niet, tijdens de bezichtiging voor de akte tekenen. En kreeg ik uiteindelijk wat geld om het te verwijderen en er zou dan geen vertraging komen in de overdracht.

Heb er nog spijt van dat ik toestemde. :roll: Wat een smerige shitzooi was dat. Met riekende vloerbedekking en overal plakkende smurrie aan en achter spullen. :-?

Maar goed, heeft niet zo veel met gierigheid te maken. :-D :-D
Nou ik vind het behoorlijk gierig als je andere mensen opzadeld met jouw zooi. Dus passend in het onderwerp hoor!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
02-02-2021 09:59
Nou ik vind het behoorlijk gierig als je andere mensen opzadeld met jouw zooi. Dus passend in het onderwerp hoor!
Zelf afvoeren kost immers geld ;)
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
sprankelend schreef:
01-02-2021 21:31
Wij gingen met vijf vriendinnen regelmatig uit eten. Vier Bourgondiërs en één eh... aparte. Alle vier hebben we in de horeca gewerkt toen we studeerden, dus we zijn nu met onze grote mensen baan gul met de fooi. Na een poosje viel het me op dat nummer vijf (die van ons allemaal by far het hoogste inkomen heeft èn de enige tweeverdiener is) standaard als laatste betaalde. Nadat ik een paar keer een avondje op cola en spa had doorgebracht merkte ik waarom: ze roomde steeds de fooi af tot een euro of twee. Echt ZO gênant, met je drie keer modaal een paar tientjes van iemand met een veel lager salaris inpikken.

Mijn vader is ook een knieperd, maar daar kan ik tegenwoordig hartelijk om lachen (als kind schaamde ik me dood). Een paar jaar terug haalde hij van een dode Afrikaantjes plant in een kasteeltuin de droge knoppen af toen niemand keek (de grond lag ermee bezaaid, dus het is -de hemel zij geprezen- niet zo dat ze zelf een soort kweekprogramma hadden ofzo). Dat zaad kost misschien een euro in de winkel en dan ben je echt set for life. Ik denk zelfs dat hij zelf al Afrikaantjes in zijn tuin had staan en die dingen die spuiten ieder jaar zaadjes als een confettikanon. Maar zo blij als kind dat hij zaad uit een kasteeltuin had. Ik heb hem er nog jaren mee geplaagd. Voor straf kreeg ik een jaar of twee terug een zakje zaadjes van hem. Afstammelingen van zijn koninklijke bloemen. Dus nu staat mijn balkon er ook vol mee haha.
Zo’n collega heb ik ook gehad maar die ging nog een stapje verder: fooi rest plus wat tekort kwam voor zijn deel bijleggen. 0,0 fooi. Daar was ik snel klaar mee, wat een eikel was dat. Even beslissen dat je collega’s wel 70% van je vertering voor je betalen en de fooi van een werkstudent inpikken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Die kroonsteentjes zijn wel next level inderdaad. Je moet er ook nog maar op komen om zoiets te verwijderen :-?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wow, die waren er in onze koopwoning ook niet. Toen we voor het eerst gingen huren, was dit ook meegenomen. Ik dacht dat het 'normaal' was. Zelf hebben we de woning achtergelaten met bouwfittingen.. Ik vond het namelijk stik vervelend om er halverwege achter te komen dat er geen licht was en wou dit de volgende bewoners besparen.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
02-02-2021 10:46
Zelf afvoeren kost immers geld ;)
Ja, dat dus. Een ander op laten draaien voor jouw kosten, is heeeeel gierig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
02-02-2021 10:53
Zo’n collega heb ik ook gehad maar die ging nog een stapje verder: fooi rest plus wat tekort kwam voor zijn deel bijleggen. 0,0 fooi. Daar was ik snel klaar mee, wat een eikel was dat. Even beslissen dat je collega’s wel 70% van je vertering voor je betalen en de fooi van een werkstudent inpikken.
Man, ik snap die formule niet eens met mijn wiskundige LVB brein hahaha.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Apollos_Belt schreef:
02-02-2021 11:03
Wow, die waren er in onze koopwoning ook niet. Toen we voor het eerst gingen huren, was dit ook meegenomen. Ik dacht dat het 'normaal' was. Zelf hebben we de woning achtergelaten met bouwfittingen.. Ik vond het namelijk stik vervelend om er halverwege achter te komen dat er geen licht was en wou dit de volgende bewoners besparen.
Voor alle huurhuizen die ik achter heb gelaten in de vrije sector (ook die van het appartement van mijn overleden vader) waren kroonsteentjes verplicht bij oplevering.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat trouwens zondag effe uit balorigheid en verveling TLC te kijken (extreme cheapskates) en schrok me echt de tyfus van de Aziatische chick in New York met haar versleten sokken en door paperclips bij elkaar gehouden kleding. Haar vrienden kwamen op bezoek en werden verblijd met maaltijden uit de vuilnisbak.
OMG....ik werk in de GGZ en mag niet diagnosticeren maar had hier graag een diagnose op losgelaten..ook gezien de dynamiek tussen haar en de vrienden die op bezoek kwamen en werden "getrakteerd" op dumpsterfood.
Bizar....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Wat een leuk topic, ik heb ook een leuke!

Ik had een buurman (ik ben zelf inmiddels verhuisd) die overal net deed alsof hij dakloos was. Elke zondag naar de kerk voor een gratis daklozenontbijt, en in de media wordt hij regelmatig geciteerd (“Het is wel koud op straat in deze tijd van het jaar”) en gefotografeerd. Bij het daklozenontbijt op de Dam, het daklozendiner in het Amstelhotel... terwijl hij dus gewoon naast me woonde, in een huis.

Hij is zeer welbespraakt, een uitstekend visitekaartje voor de daklozen. Alleen is hij dus niet dakloos.

Ik denk dat hij zo’n type is dat gewoon een miljoen op de bank heeft staan maar er niets van uit durft te geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net maar eens zitten googlen wat kroonsteentjes zijn :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
02-02-2021 20:02
Man, ik snap die formule niet eens met mijn wiskundige LVB brein hahaha.
Met groepje collega’s ergens iets gaan eten. De groep is te groot om ieder apart af te laten rekenen. Iedereen legt zijn/haar deel plus fooi in. Gierige collega gaat afrekenen. Ziet dat er 35,- fooi is, moet zelf 50,- afrekenen voor zijn deel. Gooit bovenop bedrag anderen+fooi 17,- erbij. (Collega’s ‘betalen’ dus 35,- van zijn 50,- en hij geeft het personeel effectief 2 lullige euro’s fooi voor de bediening van een hele groep).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
02-02-2021 20:50
Ik heb net maar eens zitten googlen wat kroonsteentjes zijn :P

Of het de moeite waard is om mee te nemen als je gaat verhuizen? :proud:
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
02-02-2021 21:05
Of het de moeite waard is om mee te nemen als je gaat verhuizen? :proud:
Ik moet zeggen dat ik niet eens weet waar ik ze hier kan vinden :P

Maar als ik ze vind neem ik ze uiteraard mee :proud:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
mybestfriend schreef:
02-02-2021 20:26
Wat een leuk topic, ik heb ook een leuke!

Ik had een buurman (ik ben zelf inmiddels verhuisd) die overal net deed alsof hij dakloos was. Elke zondag naar de kerk voor een gratis daklozenontbijt, en in de media wordt hij regelmatig geciteerd (“Het is wel koud op straat in deze tijd van het jaar”) en gefotografeerd. Bij het daklozenontbijt op de Dam, het daklozendiner in het Amstelhotel... terwijl hij dus gewoon naast me woonde, in een huis.

Hij is zeer welbespraakt, een uitstekend visitekaartje voor de daklozen. Alleen is hij dus niet dakloos.

Ik denk dat hij zo’n type is dat gewoon een miljoen op de bank heeft staan maar er niets van uit durft te geven.
o_o
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
02-02-2021 20:26
Wat een leuk topic, ik heb ook een leuke!

Ik had een buurman (ik ben zelf inmiddels verhuisd) die overal net deed alsof hij dakloos was. Elke zondag naar de kerk voor een gratis daklozenontbijt, en in de media wordt hij regelmatig geciteerd (“Het is wel koud op straat in deze tijd van het jaar”) en gefotografeerd. Bij het daklozenontbijt op de Dam, het daklozendiner in het Amstelhotel... terwijl hij dus gewoon naast me woonde, in een huis.

Hij is zeer welbespraakt, een uitstekend visitekaartje voor de daklozen. Alleen is hij dus niet dakloos.

Ik denk dat hij zo’n type is dat gewoon een miljoen op de bank heeft staan maar er niets van uit durft te geven.

Hahaha, zo'n buurvrouw hadden wij vroeger. Ik ken het verhaal alleen maar via mijn ouders want ik was zelf nog te klein maar ik herinner me haar (en haar smerige huis en tuin) wel nog.

Wanneer het op het einde van de markt liep ging ze vragen of ze dingen gratis mee naar huis mocht nemen. Aan het einde van haar rondje deed ze of ze viel of een aanval had (was een klein oud vrouwtje) in de hoop (nou vroeger was dat meer wetenschap dan hoop) dat iemand haar dan thuis zou brengen.

Toen ze overleden was hielp een andere buur met de afwikkeling van de administratie. Bleek ze miljoenen op de bank te hebben.

Kei triest natuurlijk, want niemand gaat voor zijn of haar lol stinkend en verwaarloosd door het leven. Maar als ik met mijn moeder over de markt loop zeggen we nog steeds tegen elkaar dat één van ons zich ook wel even kan laten vallen tegen de tijd dat we het wel gezien hebben.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
02-02-2021 20:50
Ik heb net maar eens zitten googlen wat kroonsteentjes zijn :P

:rofl:
Echt? Whahaha.

Als je ze gevonden hebt: wel voorzichtig doen, iets met 220V enzo. :P
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
02-02-2021 20:07
Ik zat trouwens zondag effe uit balorigheid en verveling TLC te kijken (extreme cheapskates) en schrok me echt de tyfus van de Aziatische chick in New York met haar versleten sokken en door paperclips bij elkaar gehouden kleding. Haar vrienden kwamen op bezoek en werden verblijd met maaltijden uit de vuilnisbak.
OMG....ik werk in de GGZ en mag niet diagnosticeren maar had hier graag een diagnose op losgelaten..ook gezien de dynamiek tussen haar en de vrienden die op bezoek kwamen en werden "getrakteerd" op dumpsterfood.
Bizar....
Ook een paar keer een stukje van gezien. kinderen die in de zomer buiten in een badje mogen spelen, en 's avonds wordt er in dat water afwasmiddel gedaan, en de borden en schalen en de rest van die dag gaat allemaal dat badje in.
bruiloft in het zaaltje van het bejaardenhuis (dat was bijna gratis) en de gasten moesten zelf eten meebrengen.
Andere bruiloft, niet alleen het eten maar ook een stoel als ze wilden zitten
iemand die kerstmis op 28 december viert, want dan zijn alle versieringen of goedkoop(je haalt ze gewoon uit de vuilnisbak) of ze vraagt ze aan de kennissen en vrienden.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven