Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XII

19-02-2021 17:41 2987 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 11 delen waren een groot succes. In deel 12 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
24-02-2021 10:08
Ja en vooral omdat zij al zoveel van mij heeft gekregen, en dan heb ik het over kilo's brood, kilo's chocola, liters roomijs, tientallen taarten, en hier vaak nog zelf om vragen ook, ik begrijp gewoon werkelijk niet wat er in je hoofd omgaat dat je dan om een pakje spek van € 1,30 durft te vragen.

Niet gek om haar dat gewoon eens te vragen toch, als jullie vriendinnen zijn ?
Alle reacties Link kopieren
Vrijgezellenfeestje, kan even niet op de naam komen van zo een persoon die dat regelt maar die mailde rond dat ze graag 150 euro per persoon wilde. Kennelijk had ze vrienden met allemaal goed betaalde banen want ik was de enige die dit wel erg royaal vond, de rest wilde het gewoon aftikken. We waren met 5 personen + de aanstaande bruid, die uiteraard niet hoefde mee te betalen. Uiteindelijk her en der wat geschrapt en werd het 100 euro de man.

En dan hoor je uiteraard ook nog een envelopje te geven op de bruiloft zelf, dus dat was voor mij een berg geld in 2 weken tijd.
Geen idee wat mensen een normaal bedrag vinden, maar ik vond het veel. Bruid was een oud-collega van mij dus ook niet hele goede vrienden of familie.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
24-02-2021 12:56
Vrijgezellenfeestje, kan even niet op de naam komen van zo een persoon die dat regelt maar die mailde rond dat ze graag 150 euro per persoon wilde. Kennelijk had ze vrienden met allemaal goed betaalde banen want ik was de enige die dit wel erg royaal vond, de rest wilde het gewoon aftikken. We waren met 5 personen + de aanstaande bruid, die uiteraard niet hoefde mee te betalen. Uiteindelijk her en der wat geschrapt en werd het 100 euro de man.

En dan hoor je uiteraard ook nog een envelopje te geven op de bruiloft zelf, dus dat was voor mij een berg geld in 2 weken tijd.
Geen idee wat mensen een normaal bedrag vinden, maar ik vond het veel. Bruid was een oud-collega van mij dus ook niet hele goede vrienden of familie.
Nou ja, ik lees hier op het forum dat veel mensen het heel normaal vinden om 100 euro te geven voor een huwelijk. Eventueel 50 euro als je alleen bent. Ik vind dat echt veel geld, zeker als het niet iemand zeer dichtbij is. En dan nog, dan moet het wel uitkomen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb wel eens een vrijgezellenfeestje afgeketst. Voornamelijk om het geld.
Ik vond die persoon heel aardig maar zag haar al jaren amper. 2x in het jaar met wat vrienden. Verder niet.

Ze gingen iets doen wat ik echt vreselijk vond. Fotoshoot. En ik moest 120 euro neertikken voor alleen de activiteit. Dan was er nog een dresscode en natuurlijk met kleding en kleuren die ik helemaal niet draag.
En werd er ook nog gegeten en gedronken daarna.

Al met al was je sowieso al 200 euro kwijt. Dat heb ik dus niet zo liggen. Toen zeker niet. Als ik dat toen zo had liggen kan ik wel wat anders bedenken om mee te doen. Iets met mijn gezin. Was al jaren niet op vakantie geweest en probeerde echt goede keuzes te maken om toch nog wat opzij te leggen voor noodgevallen en dingen voor de kinderen.

En moest ik dan nog kleding gaan kopen wat ik nooit meer zou aandoen. En ik had denk ik voor een shoot ook mijn haar wel laten fohnen door een kapper ofzo.

En ik heb op de bruiloft 25 euro in de vlop gedaan. :-D :-D


Ik weet zelf dat er helemaal niets gierig was aan dit hoor. Maar gok zomaar dat er mensen van die groep daar iets anders over dachten. :-D

Ik heb ook gewoon aangegeven dat ik haar heel lief vond maar dat ik echt dat soort geld helaas niet had voor een vrijgezellenfeest.
Dat ik ook niet wilde dat ze op mijn budget ( nihil) iets gingen regelen, dus dat ik ze veel plezier wenste en ze op de bruiloft zag.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
24-02-2021 13:03
Nou ja, ik lees hier op het forum dat veel mensen het heel normaal vinden om 100 euro te geven voor een huwelijk. Eventueel 50 euro als je alleen bent. Ik vind dat echt veel geld, zeker als het niet iemand zeer dichtbij is. En dan nog, dan moet het wel uitkomen.
Helemaal mee eens dat dit best veel geld is. De zoon van mijn man gaat trouwen en ik was uitgenodigd voor de hens party: dat betekent een weekend weg met jonge meiden die vooral willen drinken. Kosten waren £450 pp en daar komen ook extra’s bij voor de entertainment. Ik verdien echt heel veel meer dan die meiden en ik vind het ronduit belachelijk om daar geld aan te verspillen. Nou moet ik ook bekennen dat ik niet drink en niet van strippers hou - vind dat nogal ordinair dus een dergelijk feestje sla ik graag over. Ik zit nog wel in de what’s app group en zie dus ook dat er nu onenigheid ontstaat over de kosten van de hens party, omdat niet iedereen, en zeker in dit Covid jaar, die kosten voor haar rekening wil nemen - en terecht.
Voor £500-600 kan ik een lang weekend weg met mijn man en dochter.

Voor een bruiloft geef ik over het algemeen £100 (hangt ook af of we alleen voor de feestavond zijn uitgenodigd of de hele dag).
In dit geval, omdat het de zoon is van mijn man, financieren we ook een gedeelte van de bruiloft, en zal een cadeau wel iets hoger uitvallen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
24-02-2021 13:12
Ik heb wel eens een vrijgezellenfeestje afgeketst. Voornamelijk om het geld.
Ik vond die persoon heel aardig maar zag haar al jaren amper. 2x in het jaar met wat vrienden. Verder niet.

Ze gingen iets doen wat ik echt vreselijk vond. Fotoshoot. En ik moest 120 euro neertikken voor alleen de activiteit. Dan was er nog een dresscode en natuurlijk met kleding en kleuren die ik helemaal niet draag.
En werd er ook nog gegeten en gedronken daarna.

Al met al was je sowieso al 200 euro kwijt. Dat heb ik dus niet zo liggen. Toen zeker niet. Als ik dat toen zo had liggen kan ik wel wat anders bedenken om mee te doen. Iets met mijn gezin. Was al jaren niet op vakantie geweest en probeerde echt goede keuzes te maken om toch nog wat opzij te leggen voor noodgevallen en dingen voor de kinderen.

En moest ik dan nog kleding gaan kopen wat ik nooit meer zou aandoen. En ik had denk ik voor een shoot ook mijn haar wel laten fohnen door een kapper ofzo.

En ik heb op de bruiloft 25 euro in de vlop gedaan. :-D :-D


Ik weet zelf dat er helemaal niets gierig was aan dit hoor. Maar gok zomaar dat er mensen van die groep daar iets anders over dachten. :-D

Ik heb ook gewoon aangegeven dat ik haar heel lief vond maar dat ik echt dat soort geld helaas niet had voor een vrijgezellenfeest.
Dat ik ook niet wilde dat ze op mijn budget ( nihil) iets gingen regelen, dus dat ik ze veel plezier wenste en ze op de bruiloft zag.
Helemaal eens en snap je keuzes en prioriteiten volledig. En ook al heb je het geld wel liggen, dan wil je dat toch niet perse daar aan besteden? Maar goed, ik hou dan ook echt niet van vrijgezellen feestjes en baby showers...

Als er voor de bruid in spe een spa dag was georganiseerd in een mooie setting had ik dat wel graag gedaan. Maar £500 voor een lang weekend met lallende Engelse vrouwen doe ik niet voor mijn plezier.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Luci_Mster2 schreef:
24-02-2021 13:12
Ik heb wel eens een vrijgezellenfeestje afgeketst. Voornamelijk om het geld.
Ik vond die persoon heel aardig maar zag haar al jaren amper. 2x in het jaar met wat vrienden. Verder niet.

Ze gingen iets doen wat ik echt vreselijk vond. Fotoshoot. En ik moest 120 euro neertikken voor alleen de activiteit. Dan was er nog een dresscode en natuurlijk met kleding en kleuren die ik helemaal niet draag.
En werd er ook nog gegeten en gedronken daarna.

Al met al was je sowieso al 200 euro kwijt. Dat heb ik dus niet zo liggen. Toen zeker niet. Als ik dat toen zo had liggen kan ik wel wat anders bedenken om mee te doen. Iets met mijn gezin. Was al jaren niet op vakantie geweest en probeerde echt goede keuzes te maken om toch nog wat opzij te leggen voor noodgevallen en dingen voor de kinderen.

En moest ik dan nog kleding gaan kopen wat ik nooit meer zou aandoen. En ik had denk ik voor een shoot ook mijn haar wel laten fohnen door een kapper ofzo.

En ik heb op de bruiloft 25 euro in de vlop gedaan. :-D :-D


Ik weet zelf dat er helemaal niets gierig was aan dit hoor. Maar gok zomaar dat er mensen van die groep daar iets anders over dachten. :-D

Ik heb ook gewoon aangegeven dat ik haar heel lief vond maar dat ik echt dat soort geld helaas niet had voor een vrijgezellenfeest.
Dat ik ook niet wilde dat ze op mijn budget ( nihil) iets gingen regelen, dus dat ik ze veel plezier wenste en ze op de bruiloft zag.
Ik vind het alleen maar ontzettend verstandig. Zouden veel meer mensen moeten doen. Ik denk dat de bruid vaak helemaal niet zit te wachten op dat soort goedbedoelde activiteiten en de meeste gasten van het vrijgezellenfeest zijn nog op een leeftijd dat het bedrag hard aan komt. Inderdaad gevolgd door een dresscode bij de bruiloft en een mooi cadeau.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 150 euro wel een normaal bedrag voor een vrijgezellenfeest. Als je een activiteit wilt doen, daarna ergens eten en dan 's avonds nog uit gaat dan zit je er gauw aan. Maar nu wordt er in mijn omgeving eigenlijk alleen zo uitgepakt als er ook een grote bruiloft wordt gehouden en dan worden ook alleen goede vrienden uitgenodigd. Maar het blijft veel geld inderdaad, vooral als je dan ook nog het cadeau meerekent.

Nou hebben wij een vriendengroep dus de paar keer dat daar een stel trouwde was het voornamelijk de vriendengroep die mee deed en dan was het dus ook een soort "vriendenuitje". Maar een vriendin van mij had allemaal losse vriendinnen en dan is er toch wat sneller gedoe over geld.

Wat ik dan weer gierig vind is als je dan niks wilt uitgeven, maar wel per se mee wilt en ook niets wilt organiseren/maken/zelf bedenken. Sta je uiteindelijk lunch te maken om de kosten te drukken met het groepje dat ook wel wilde betalen om ergens te gaan eten. En degene die niet te veel willen uitgeven willen ook niets regelen/zelf doen om de kosten te drukken.
Alle reacties Link kopieren
Met dat laatste ben ik het eens (tenzij iemand het niet kan betalen), Pluma. Om te bezuinigen op een normaal restaurant zou ik ook niet doen.

Ik vind een vrijgezellen weekend van enkele honderden euro’s veel. Ik heb een beetje andere mindset. En hoewel ik het best makkelijk kan betalen heb ik er geen zin in (ik hou niet van dat soort feestjes) of tijd voor. Is gewoon niet echt mijn “ding”. En voor £500+ kan ik leukere dingen doen...

In de WhatsApp groep van mijn man’s aanstaande schoondochter las ik wel dat bepaalde dames heel eerlijk toegaven geen £450 te kunnen missen op dit moment waarop de organisator schreef dat ze “omdat haar zus al niet kon trouwen op de oorspronkelijke datum (door covid) ze haar nu de allerleukste hens party wilde geven die ze haar maar kon geven.” Dat getuigt dan van weinig inlevingsvermogen in een ander die wel wil komen, maar de middelen domweg niet heeft...
baggal wijzigde dit bericht op 24-02-2021 14:39
0.49% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik vind vrijgezellenfeestjes ansich al niet iets waar ik geld of tijd aan wil besteden. Net als huwelijkfeesten en babyshowers enz.

Nu dan, ik ben al wat ouder.
Ik kan ondertussen ook beter nee zeggen. Ik had dat graag eerder gekund. :-D

En ik vind belachelijk veel geld, dat ligt denk ik ook hoeveel geld je hebt.

Ik heb een tijdje echt ruim gezeten en toen vond ik nog veel geld maar oke.
Totdat je een gezin krijgt en in mijn geval ziek word en inkomen gaat missen. Dan is het veel geld en soms qua tijd en fut ook te veel moeite.

Zeker als je er geen bal aan vindt. :-D
Maar goed ansich heeft dat dan weer niets met gierig maken te zijn.

Ik ken wel een stel dat bijvoorbeeld alleen een kaart in envelop stak. Een cadeautje of geldbedrag was echt onnodig. Zij gaan toch trouwen...

Dan denk ik wel, ga dan niet. Raar knieperig gedoe.
Alle reacties Link kopieren
150,- uitgeven voor een vrijgezellenfeest doe ik alleen voor mijn allerbeste vriendinnen, zus of aanstaande schoonzus. Met vriendinnen hebben we het altijd zo geregeld dat ‘gewone’ vriendinnen en collega’s een ander bedrag inleggen dan de ‘beste’ vriendinnen.

Een kroegentocht en broodje bapao of bakje friet ter afsluiting hoeft geen 150,- p.p. te kosten als de bruid het type is voor stappen en veel mensen. Zo’n bruid vindt het leuker als je iets organiseert met een lage drempel zodat zoveel mogelijk mensen mee willen en kunnen doen dan een weekend in een of ander Spa resort.

Maar ik doe maar zelden mee met zo’n vrijgezellenfeest. Ik vind de meeste mensen niet 450,- leuk zeg maar :-) (vrijgezellenfeest, cadeau bruiloft, outfit bruiloft).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Voor een gezamenlijke beste vriendin wouden Annelies en ik een vrijgezellenfeest organiseren. Bruid is niet het type stappen en veel drinken.
Andere vriendinnen die we hadden uitgenodigd waren ook goede vriendinnen van haar en sprak ze zeer regelmatig. Eén van die vriendinnen begon direct te zeuren dat 20 euro echt wel de max was en of het niet goedkoper kon. Goedkoopste activiteit doe we konden bedenken wat in haar straatje past was een high tea. We konden voor dat bedrag net geen high tea doen en de bruid vrijhouden.
Toen we vroegen wat haar voorstel was zei ze picknicken. Opzich leuk idee, als het niet februari was.
Dit was zo'n 3 jaar geleden. Uiteindelijk ging het niet door een tragisch ongeval.
We wouden toen een wat anders regelen voor haar om haar op te vrolijken. Die ene vriendin deed toen weer niet mee maar vertelde dit 10 minuten van te voren want hoofdpijn en vond het toch te veel geld.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
24-02-2021 14:43
150,- uitgeven voor een vrijgezellenfeest doe ik alleen voor mijn allerbeste vriendinnen, zus of aanstaande schoonzus. Met vriendinnen hebben we het altijd zo geregeld dat ‘gewone’ vriendinnen en collega’s een ander bedrag inleggen dan de ‘beste’ vriendinnen.

Een kroegentocht en broodje bapao of bakje friet ter afsluiting hoeft geen 150,- p.p. te kosten als de bruid het type is voor stappen en veel mensen. Zo’n bruid vindt het leuker als je iets organiseert met een lage drempel zodat zoveel mogelijk mensen mee willen en kunnen doen dan een weekend in een of ander Spa resort.

Maar ik doe maar zelden mee met zo’n vrijgezellenfeest. Ik vind de meeste mensen niet 450,- leuk zeg maar :-) (vrijgezellenfeest, cadeau bruiloft, outfit bruiloft).
:rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Vrijgezellenfeestje bestond overigens uit lasergamen en daarna uiteten. Verder niets.
Ook geen decadent restaurant, maar een eetcafé. En er was inderdaad nog een dress-code ook.

De bruiloft zelf overigens was ook totaal niet uitgebreid of iets. Er was geen taart, alleen koffie en thee. Daarna lopend buffet maar te weinig, want om de buurt waren tafeltjes aan de beurt en toen ons tafeltje aan de beurt was, was alles al zo goed als op ( misschien mede omdat anderen dubbel opschepten, maar alsnog vind ik dan dat je te weinig hebt).

Maar voor mij was/is dat een hoop geld 150 euro plus nog een envelop voor de bruiloft. Ik was toen nog single en dat was zo ongeveer een maand aan boodschappen voor mij.
Alle reacties Link kopieren
De laatste keer dat ik een vrijgezellefeest had, gingen we high tea-en (zelf gemaakt) naar de film en toen nog uit eten. Met 8 vrouwen denk ik, die elkaar allemaal kenden en daardoor inderdaad een leuk uitje. Ik was in ieder geval minder dan 90 euro kwijt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Nou is 450,- ook nog een stuk meer dan 150,-, dat zou ik ook te veel vinden (al heb ik het er op dit moment wel voor over om maar weer eens gezellig er op uit te kunnen). En als je vrijgezellenfeesten niet leuk vind dan is 150,- ook veel geld. Maar dan heb ik liever dat iemand reageert zoals Lucy en gewoon niet mee gaat dan dat ze met alle geweld wel mee willen maar het mag niks kosten.

Zo hebben we wel eens enorm gedoe gehad met een zus van de bruid, alles was te duur. Hadden we een gratis locatie geregeld kon dat weer niet want... zouden we ipv matchende shirts kopen allemaal in een bepaalde kleur komen, had ze alleen grijs in haar kast hangen, en ga zo maar door.
Maar dan niet zelf met een idee/oplossing komen om er wat leuks voor een schappelijke prijs van te maken. Dus uiteindelijk staan anderen de dag vantevoren taarten te bakken en zus zit er op de dag zelf met een chagrijnig hoofd er bij. Kwam de sfeer tussen de genodigden ook niet ten goede trouwens.

Dan heb ik liever dat iemand zegt: "ik wil er max 20 euro aan uitgeven, maar daar kunnen jullie vast niks voor regelen dus dan kom ik niet"
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
24-02-2021 15:58
De laatste keer dat ik een vrijgezellefeest had, gingen we high tea-en (zelf gemaakt) naar de film en toen nog uit eten. Met 8 vrouwen denk ik, die elkaar allemaal kenden en daardoor inderdaad een leuk uitje. Ik was in ieder geval minder dan 90 euro kwijt.
Dit vind ik overigens ook erg leuk! En als iedereen bereid is om wat te doen, zoals eten maken voor de high-tea dan kun je de kosten inderdaad flink drukken.
Alle reacties Link kopieren
Een vrijgezellen feestje hoeft ook niet zo veel te kosten om het leuk te hebben. Tenzij je een weekend een huis wil afhuren on je in klem te zuipen en een stripper wil zien. Dan gaat het in de papieren lopen.

Überhaupt gaat die bruiloft al best wat kosten en voor best jonge mensen met een relatief laag inkomen vind ik dat persoonlijk zonde. Zeker als je ook aan gezinsuitbreiding denkt en je je huis nog deels moet (laten) verbouwen. De vader van de bruid heeft het stel £5000 gegeven, de moeder van de bruidegom (mijn man’s ex) £1000 en wij £1500. Vonden wij meer dan genoeg. Ik ben enorm op ze gesteld, maar heb niet zo veel met dit soort hele grote feesten.

Mijn vrijgezellen avond was eten met een paar hele goede vriendinnen in een leuk restaurant en vooraf een paar cocktails. Wij hadden allemaal een mooie avond en geen torenhoge kosten. Noem mij de vrek: ik trouwde in een tweedehands designer jurkje van nog geen £150. Maar ik had dan ook een tweedehands man :rofl: ...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Pluma, dat natuurlijk. Als je echt niet wilt, moet je gewoon niet gaan. Ga er dan niet humeurig bij zitten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
24-02-2021 16:19
[...]

Mijn vrijgezellen avond was eten met een paar hele goede vriendinnen in een leuk restaurant en vooraf een paar cocktails. Wij hadden allemaal een mooie avond en geen torenhoge kosten. Noem mij de vrek: ik trouwde in een tweedehands designer jurkje van nog geen £150. Maar ik had dan ook een tweedehands man :rofl: ...
Altijd mooi als mensen hergebruiken! Of was je aan het upcyclen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ondanks dat ik 150.00 prima kan betalen, zou ik het er niet voor over hebben. Ik zou er niet aan meedoen.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
24-02-2021 16:21
Altijd mooi als mensen hergebruiken! Of was je aan het upcyclen?
Gewoon hergebruik. Was ook geen typische witte bruidsjurk overigens. En met een paar tweedehands maar 1x gedragen witte Jimmy Choo schoenen die ik voor een habbekrats op eBay gescoord had. Helemaal prima...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
24-02-2021 16:19
Een vrijgezellen feestje hoeft ook niet zo veel te kosten om het leuk te hebben. Tenzij je een weekend een huis wil afhuren on je in klem te zuipen en een stripper wil zien. Dan gaat het in de papieren lopen.

Überhaupt gaat die bruiloft al best wat kosten en voor best jonge mensen met een relatief laag inkomen vind ik dat persoonlijk zonde. Zeker als je ook aan gezinsuitbreiding denkt en je je huis nog deels moet (laten) verbouwen. De vader van de bruid heeft het stel £5000 gegeven, de moeder van de bruidegom (mijn man’s ex) £1000 en wij £1500. Vonden wij meer dan genoeg. Ik ben enorm op ze gesteld, maar heb niet zo veel met dit soort hele grote feesten.

Mijn vrijgezellen avond was eten met een paar hele goede vriendinnen in een leuk restaurant en vooraf een paar cocktails. Wij hadden allemaal een mooie avond en geen torenhoge kosten. Noem mij de vrek: ik trouwde in een tweedehands designer jurkje van nog geen £150. Maar ik had dan ook een tweedehands man :rofl: ...
Goed voor het mileu ook, hergebruiken :rofl:

Maar zijn bruiloften in de UK niet sowieso meer over de top dan hier? We zijn in de UK wel eens een groep bruiloftsgasten tegengekomen toen we een of ander toeristending wilden bekijken en iedereen ziet er altijd tip-top uit. Hier in NL heb ik menig daggast in spijkerbroek gezien, dat heb je daar echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Pluma schreef:
24-02-2021 16:07
Dit vind ik overigens ook erg leuk! En als iedereen bereid is om wat te doen, zoals eten maken voor de high-tea dan kun je de kosten inderdaad flink drukken.
Een mooie high tea zou ik ook weten te waarderen. Voor mij is het echt de overweging: is het feestje en de persoon leuk genoeg om daar zoveel geld aan uit te geven.

In het geval van mijn man’s zoon vind ik zijn aanstaande een schat, maar het soort feestje verschrikkelijk en dus ga ik niet - ongeacht de kosten (al vind ik £450+ zwaar overdreven). Volgens mij is het ook iets typisch Engels om zoveel geld voor een stag/hen party uit te geven met zoveel mogelijk drank...

Ik denk dat ik haar en mijn man’s dochter en ex vrouw (we hebben een ok relatie) liever zelf mee neem voor een high tea of zo en dan extra inleg (want dochter heeft het niet breed).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Pluma schreef:
24-02-2021 16:34
Goed voor het mileu ook, hergebruiken :rofl:

Maar zijn bruiloften in de UK niet sowieso meer over de top dan hier? We zijn in de UK wel eens een groep bruiloftsgasten tegengekomen toen we een of ander toeristending wilden bekijken en iedereen ziet er altijd tip-top uit. Hier in NL heb ik menig daggast in spijkerbroek gezien, dat heb je daar echt niet.
Yep. En iedereen koopt nieuwe kleding en laat nagels/haar doen...

Toen de zoon van mijn man vertelde hoeveel hij dacht uit te geven aan de bruiloft had ik echt zoiets van: whaaaaat?! Nederlanders zijn dan gewoon toch een stuk zuiniger. Het verbaast mij dan juist de mensen met de lagere inkomens zoveel geld willen uitgeven aan dit soort feestjes en ook de vrijgezellen avonden/weekenden.

Geloof me: ik ben echt de grote, boze stiefmoeder niet, maar toen zijn zoon vroeg of wij net als de vader van de bruid ook £5k wilde inleggen (niet zo letterlijk, maar hij vertelde wat hij gegeven had en vroeg of wij ook bij wilde dragen), heb ik, ondanks mijn inkomen, daar wel voor bedankt (wilde heus wel een bijdrage leveren, maar niet £5k). Mijn man, zijn ex en ik zaten wel op dezelfde lijn qua bijdrages. Kijk, als jij voor (tien)duizenden £££ wil trouwen moet je dat vooral zelf weten, maar persoonlijk zou ik dat ook niet gedaan hebben en voel ik weinig voor een sponsoring. Zou ik voor mijn eigen dochter ook niet doen overigens. Er zijn andere prioriteiten...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven