Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XII

19-02-2021 17:41 2987 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 11 delen waren een groot succes. In deel 12 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
In this mad house we must all survive
Morningrose schreef:
05-01-2022 08:47
Nee dat klopt niet, goed lezen. Het ging ook niet alleen om die ijsjes, het was bij alle betalingen en ik had het een keertje leuk gevonden als ze iets had betaald.

Dat heb ik gelezen en begrepen hoor.

Maar heb jij ooit gezegd "laat maar zitten" als ze je €2 gaf? Of "ik trakteer?"
MarvelousMrsMaisel schreef:
05-01-2022 08:53
Ja ik vind het ook altijd leuk als mensen iets voor me betalen. Maar daar is geen enkele sociale verplichting toe. Zéker niet als jij ook nooit getrakteerd wordt door die ander.

Precies.
Alle reacties Link kopieren
Morningrose schreef:
04-01-2022 22:02
Jullie verwoorden het precies goed! Dat was wat me ging tegenstaan! Dat precieze, en dat heel duidelijk: ik ga heus niet voor jouw kinderen betalen. Nee idd ze staat in haar recht maar echt leuk vond ik het niet.
ze laat jou ook niet voor haar betalen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Miek_ schreef:
05-01-2022 11:31
Dit vind ik erg raar. Als ik met vrienden ben en we betalen over en weer de rekening dan is het echt niet zo dat als de ander betaalt ze niet aan mijn peuter vragen of hij wat wil. Zou ook raar zijn om peuter uit te sluiten. Die zou dat ook heel goed door hebben trouwens. Hoe zou je dat ook willen doen? Iedereen drinkt wat behalve de kinderen????

Technisch gezien moet jij dan twéé rondjes doen, en dan zij weer één. Om en om is echt oneerlijk.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
05-01-2022 11:45
Technisch gezien moet jij dan twéé rondjes doen, en dan zij weer één. Om en om is echt oneerlijk.
Gelukkig leggen we niet alles op een weegschaal. Zeker niet bij kleinere bedragen. De ene keer is het alleen een drankje, andere keer een broodje of iets anders erbij. Kinderen zijn er ook niet altijd bij. Daarnaast rij ik meestal want ik ben een van de weinigen met auto. Dus uiteindelijk ligt het allemaal vrij dicht bij elkaar. Ik ga het echt niet tot op de euro uitrekenen. We zijn geen studenten meer.
Miek_ schreef:
05-01-2022 11:52
Gelukkig leggen we niet alles op een weegschaal. Zeker niet bij kleinere bedragen. De ene keer is het alleen een drankje, andere keer een broodje of iets anders erbij. Kinderen zijn er ook niet altijd bij. Daarnaast rij ik meestal want ik ben een van de weinigen met auto. Dus uiteindelijk ligt het allemaal vrij dicht bij elkaar. Ik ga het echt niet tot op de euro uitrekenen. We zijn geen studenten meer.

Jij zegt zelf 'over en weer de rekening te betalen'. Dan komt die vriendin van jou er mooi vanaf. En dan rijd je ook nog altijd!

Maar goed, het is een beetje een pijnpunt voor mij. Ik merk dat ik veel meer geld kwijt ben aan het entertainen van mijn vriendinnen (eten, hapjes, wijntjes, cocktails) dan andersom. En dan kan je dat allemaal wel logisch vinden (wat het misschien ook is), maar als ik dan bij uitstapjes ook nog eens voor hun kinderen kan meebetalen....daar zou ik hartgrondig voor passen.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
05-01-2022 12:28
Jij zegt zelf 'over en weer de rekening te betalen'. Dan komt die vriendin van jou er mooi vanaf. En dan rijd je ook nog altijd!

Maar goed, het is een beetje een pijnpunt voor mij. Ik merk dat ik veel meer geld kwijt ben aan het entertainen van mijn vriendinnen (eten, hapjes, wijntjes, cocktails) dan andersom. En dan kan je dat allemaal wel logisch vinden (wat het misschien ook is), maar als ik dan bij uitstapjes ook nog eens voor hun kinderen kan meebetalen....daar zou ik hartgrondig voor passen.
misschien dan toch eens met je vriendinnen over hebben
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
05-01-2022 12:28
Jij zegt zelf 'over en weer de rekening te betalen'. Dan komt die vriendin van jou er mooi vanaf. En dan rijd je ook nog altijd!

Maar goed, het is een beetje een pijnpunt voor mij. Ik merk dat ik veel meer geld kwijt ben aan het entertainen van mijn vriendinnen (eten, hapjes, wijntjes, cocktails) dan andersom. En dan kan je dat allemaal wel logisch vinden (wat het misschien ook is), maar als ik dan bij uitstapjes ook nog eens voor hun kinderen kan meebetalen....daar zou ik hartgrondig voor passen.
Dan moet je het daar met je vriendinnen over hebben. Het is duidelijk dat er hier een pijnpunt voor je zit. Ga je dan ook het helemaal uitrekenen qua verjaardagen? Want ik heb kinderen dus meer verjaardagen en meer cadeautjes wat weer extra geld kost??? Andersom blijft mijn peuter ook weleens daar logeren, voor de leuk. Daar geef ik ook geen geld voor. Zij kan altijd onze auto lenen als het nodig is. Vraag ik ook niets voor, ze gooit er wel altijd weer benzine in. Ik hou er niet van om alles op een weegschaal te leggen qua geld en mijn vrienden gelukkig ook niet. De tijd dat we allemaal geld inlegde bij een etentje (in onze studententijd) is echt over.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
04-01-2022 16:33
Bos bloemen voor die bruiloft lijkt me voldoende.

En ongehuwde tantes worden natuurlijk meegevraagd om zo nu en dan op te passen en de ouders wat rust te gunnen. Dus zou echt bizar zijn als die dan mee moeten betalen aan een huisje.
Ik ben een ongetrouwde tante (heb wel een vriend trouwens). Maar als ik alleen gevraagd wordt om mee te gaan om dan op te kunnen passen, dan pas ik daarvoor. Dan regel je maar betaalde oppas, hoor. Als ik tijd en geld (vakantie opnemen kost mij ook als ongetrouwde tante geld) moet investeren in een weekje weg, dan wil ik daar ook graag van genieten en niet als een soort veredelde nanny meegevraagd worden.
Gelukkig gebeurt dat in mijn familie helemaal niet, maar ik zou dat ook beleefd weigeren.
Alle reacties Link kopieren
De broer van een vriendin vond het altijd oneerlijk dat er veel meer geld 'naar zijn zus' ging toen zij twee kinderen had (de kleinkinderen kregen verjaardagscadeautjes en bijvoorbeeld wat nieuwe kleding). Inmiddels heeft hij zelf drie kinderen en heeft hij daar helemaal geen moeite meer mee.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
05-01-2022 13:35
Ik ben een ongetrouwde tante (heb wel een vriend trouwens). Maar als ik alleen gevraagd wordt om mee te gaan om dan op te kunnen passen, dan pas ik daarvoor. Dan regel je maar betaalde oppas, hoor. Als ik tijd en geld (vakantie opnemen kost mij ook als ongetrouwde tante geld) moet investeren in een weekje weg, dan wil ik daar ook graag van genieten en niet als een soort veredelde nanny meegevraagd worden.
Gelukkig gebeurt dat in mijn familie helemaal niet, maar ik zou dat ook beleefd weigeren.
Mijn ongetrouwde tante ging vroeger vaak met ons mee, of kwam een dagje over. Maar echt niet dat ze dan als oppas gebruikt werd. Ze kwam puur voor de gezelligheid en mijn ouders betaalden alles voor haar. We vonden het gewoon gezellig dat ze erbij was.
Alle reacties Link kopieren
Dit deel zit (nagenoeg) vol. Ben zo vrij geweest om alvast een nieuw deel te openen:
geld-recht/gierige-acties-deel-xiii/lis ... ges/485943
In this mad house we must all survive

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven