Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XIV

10-11-2022 17:22 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 13 delen waren een groot succes. In deel 14 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
TVP.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ipv tvp kan je gewoon het onderwerp favoriet maken met het sterretje.
Alle reacties Link kopieren
toulouse_74 schreef:
10-11-2022 18:15
Ipv tvp kan je gewoon het onderwerp favoriet maken met het sterretje.
Maar dan staan ze op een andere plek, dat 'gereageerd' staat zo lekker pontificaal direct in beeld.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Kende dit topic niet; even de vorige doorgescrolld - wat leuk! Hoewel… merkwaardig is misschien een betere omschrijving :biggrin:

In plaats van een tvp’tje: wij kregen op onze bruiloft een lege envelop. Tot op de dag van vandaag geen idee van wie, maar ook geen idee of het nou een geintje was of een gierige actie…
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Vannelle schreef:
10-11-2022 18:35
Kende dit topic niet; even de vorige doorgescrolld - wat leuk! Hoewel… merkwaardig is misschien een betere omschrijving :biggrin:

In plaats van een tvp’tje: wij kregen op onze bruiloft een lege envelop. Tot op de dag van vandaag geen idee van wie, maar ook geen idee of het nou een geintje was of een gierige actie…
Weet je wie die lege envelop gedoneerd heeft?

Dan kan je misschien beter inschatten of het een grap was.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ja tvp hier 😁
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
10-11-2022 18:49
Weet je wie die lege envelop gedoneerd heeft?

Dan kan je misschien beter inschatten of het een grap was.
Nope, we namen alle cadeaus aan en openden ze pas na het feest. Er stond geen naam op, maar dat stond op wel meer enveloppen niet. Geen idee dus.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Vannelle schreef:
10-11-2022 18:35
Kende dit topic niet; even de vorige doorgescrolld - wat leuk! Hoewel… merkwaardig is misschien een betere omschrijving :biggrin:

In plaats van een tvp’tje: wij kregen op onze bruiloft een lege envelop. Tot op de dag van vandaag geen idee van wie, maar ook geen idee of het nou een geintje was of een gierige actie…
Of een vergissing / verstrooidheid kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Gierigheidspost(tvp) :idee:
Alle reacties Link kopieren
Tvp, want ik weet zo 123 even niks.
Maar dat met al die gebakjes mee naar huis uit het vorige topic vind ik wel echt stom hoor en ik hoop dat ik in zo'n situatie niet te overrompeld zou zijn, om er iets van te zeggen...
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds niets gierigs te melden… maar ik verbaas me echt wel over sommige gierige acties…
Alle reacties Link kopieren
En weer een nieuw topic :)
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen eens met familie uit eten. Stuk of 12 man. Het was buffet en ieder 2 drankjes. Iemand stelde na afloop voor de rekening te splitten. 1 oom en tante die altijd wat gierig zijn wilden dat perse niet want zij hadden fris en er was ook wijn gedronken. Zij hebben toen precies betaald wat ze hebben gebruikt. De rest door 10 gedeeld. Wij moesten €0,15 per persoon meer af rekenen dan zij.
nina-tje wijzigde dit bericht op 10-11-2022 19:40
0.51% gewijzigd
tvp
Alle reacties Link kopieren
HNT :cheer:
Ga ik over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Nina-tje schreef:
10-11-2022 19:26
Wij gingen eens met familie uit eten. Stuk of 12 man. Het was buffet en ieder 2 drankjes. Iemand stelde na afloop voor de rekening te splitten. 1 oom en tante die altijd wat gierig zijn wilden dat perse niet want zij hadden fris en er was ook wijn gedronken. Zij hebben toen precies betaald wat ze hebben gebruikt. De rest door 10 gedeeld. Wij moesten €0,15 per persoon meer af rekenen dan zij.
Dat is zuinig, vrekken gedrag, maar misschien niet gierig als ze gewoon alleen betalen wat ze daadwerkelijk genomen hebben.

Ik heb geregeld het tegenovergestelde meegemaakt (afgelopen zomer nog) en dat ging om veel grotere bedragen en dan baalde ik wel eens inwendig (afhankelijk van de omstandigheden).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Vannelle schreef:
10-11-2022 18:35
Kende dit topic niet; even de vorige doorgescrolld - wat leuk! Hoewel… merkwaardig is misschien een betere omschrijving :biggrin:

In plaats van een tvp’tje: wij kregen op onze bruiloft een lege envelop. Tot op de dag van vandaag geen idee van wie, maar ook geen idee of het nou een geintje was of een gierige actie…
Deze heb ik al eerder gepost maar zo wordt mijn terugvindpost beter:

Wij (ik en toenmalige vriend) waren ooit uitgenodigd op een bruiloft. Ik was natuurlijk zoals bij alles in onze relatie verantwoordelijk voor de envelop. Komen we binnen op het feest, staan in de rij om die envelop te geven, pakt mijn (nu dus) ex die uit mijn hand en begint in de envelop te graven in het volle zicht en vraagt van "Hoeveel heb je erin gedaan?" keihard en toen ik het bedrag zachtjes zei tetterde hij: "Ja, veel te veel!" en haalde er zo de helft uit.

Ik schaamde me dood maar wilde het ook niet erger maken door ertegenin te gaan.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
10-11-2022 19:57
Deze heb ik al eerder gepost maar zo wordt mijn terugvindpost beter:

Wij (ik en toenmalige vriend) waren ooit uitgenodigd op een bruiloft. Ik was natuurlijk zoals bij alles in onze relatie verantwoordelijk voor de envelop. Komen we binnen op het feest, staan in de rij om die envelop te geven, pakt mijn (nu dus) ex die uit mijn hand en begint in de envelop te graven in het volle zicht en vraagt van "Hoeveel heb je erin gedaan?" keihard en toen ik het bedrag zachtjes zei tetterde hij: "Ja, veel te veel!" en haalde er zo de helft uit.

Ik schaamde me dood maar wilde het ook niet erger maken door ertegenin te gaan.
:HA: Dit zie ik echt voor me, haha! Wat bizar!

Ik heb er ook nog één van lang geleden. We vierden kerst met familie en alle gemaakte kosten werden hoofdelijk omgeslagen. Mijn oom en tante zorgden voor de wijn. Oom had van tevoren de uitverkoren wijn doorgestuurd, hij roept altijd dat hij daar veel verstand van heeft en hield er een mooi verhaal over wat we voorgeschoteld zouden krijgen. Prima. De prijs per fles was dus ook bekend en ging mee in de afrekening. Jammer voor hen was dat een andere oom van mij die goed kan koken in hun keuken met een gerecht bezig was en ergens op het aanrecht de bon zag liggen van de slijter. Bleken ze de wijnen met een fikse korting te hebben kunnen kopen maar de volle prijs aan de familie doorgegeven voor de berekening...
Zo geld verdienen over de rug van je familie :nope:
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
10-11-2022 18:19
Maar dan staan ze op een andere plek, dat 'gereageerd' staat zo lekker pontificaal direct in beeld.
Dat noemen ze nou een gierige scroll actie ;-)
Alle reacties Link kopieren
Maree, dan sta je gek te kijken. 😱
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
toulouse_74 schreef:
10-11-2022 20:19
Dat noemen ze nou een gierige scroll actie ;-)
Schuldig :hihi: ik vergeet het altijd!
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven