Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
donderdag 24 juli 2025 om 15:25
Ik denk dat het net aan de 'gewoontes' in jouw familie ligt. Ik ken het namelijk ook totaal niet zelf, maar bij mijn man was het vroeger dus inderdaad heel gebruikelijk dat de familie minstens 1 dag langskwam als ze in NL op vakantie waren.Lidl-Annie-Aardbei schreef: ↑24-07-2025 14:47IBlijkbaar denken veel mensen toch het zelfde als je in de buurt op vakantie bent. Ik zou dat zelf nooit doen bij een ander.
Mijn schoonmoeder nam dus als vanzelfsprekend aan dat ze welkom was toen wij voor het eerst een midweek met onze eigen gezinnetje op vakantie gingen naar Center Parcs en was echt diep teleurgesteld toen ze erachter kwam dat dat dus niet onze bedoeling was, aangezien we er zelf eigenlijk ook maar 3 hele dagen zouden zijn en die graag zelf wilden invullen.
donderdag 24 juli 2025 om 15:34
Ik ken het ook niet. Met m'n ouders ging ik altijd op vakantie in Nederland en zelf doe ik dat ook geregeld, maar er wil(de) nooit iemand langskomen. Gelukkig maar, want zo sociaal zijn we allemaal niethappyapple schreef: ↑24-07-2025 15:25Ik denk dat het net aan de 'gewoontes' in jouw familie ligt. Ik ken het namelijk ook totaal niet zelf, maar bij mijn man was het vroeger dus inderdaad heel gebruikelijk dat de familie minstens 1 dag langskwam als ze in NL op vakantie waren.
Mijn schoonmoeder nam dus als vanzelfsprekend aan dat ze welkom was toen wij voor het eerst een midweek met onze eigen gezinnetje op vakantie gingen naar Center Parcs en was echt diep teleurgesteld toen ze erachter kwam dat dat dus niet onze bedoeling was, aangezien we er zelf eigenlijk ook maar 3 hele dagen zouden zijn en die graag zelf wilden invullen.

donderdag 24 juli 2025 om 16:00
Het ging destijds om gezamenlijke vrienden met mijn ex en voornamelijk mijn moeder (ze leeft niet meer) en ex-schoonfamilie. Nu gaat het dus om een vriendin van nieuwe partner en nieuwe schoonfamilie. Vandaar mijn verbazing. Alsof het soort unanieme verwachting is in meerdere kringen. Gelukkig heb ik intussen de ruggengraat om nee te zeggen en mijn partner al helemaal.
donderdag 24 juli 2025 om 16:55
Mijn kinderen zijn de enigen waar ik met liefde dan plek voor maakAnnaNiem schreef: ↑24-07-2025 14:09Ik heb een collega gehad waarbij de familie, met name de kinderen, te pas en te onpas langskwamen als ze in Nederland op vakantie was. Soms ging ze maar naar het buitenland met het vliegtuig want dan kwamen ze tenminste niet. Nee zeggen was niet haar sterkste kant. Ik zou er allang klaar mee zijn.
donderdag 24 juli 2025 om 16:56
donderdag 24 juli 2025 om 17:01
Ik had een buurman die zichzelf iedere keer uitnodigde in 'ons' huisje. We hoefden ons helemaal niet druk te maken riep ie dan, hij sliep wel op de bank. Iedere keer zei ik nee en ieder jaar probeerde hij het gewoon weer. Gelukkig is ie inmiddels verhuisd

'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
donderdag 24 juli 2025 om 18:28
donderdag 24 juli 2025 om 18:45
Toevallig zat ik hier vanmiddag nog aan te denken. Wij hadden een huis in het buitenland, daar nodigen mensen zichzelf dan ook graag voor uit En als je daar dan toevallig ook bent verwachten ze ook nog dat je ze "gratis' van het vliegveld komt halen (benzine en parkeerkosten) en dat ze wel even mee kunnen eten enz. en meedoen met de activiteiten die je dan daar doet.
donderdag 24 juli 2025 om 19:02
Herkenbaar. Ik woon in het buitenland.Galileogalilei schreef: ↑24-07-2025 18:45Toevallig zat ik hier vanmiddag nog aan te denken. Wij hadden een huis in het buitenland, daar nodigen mensen zichzelf dan ook graag voor uit En als je daar dan toevallig ook bent verwachten ze ook nog dat je ze "gratis' van het vliegveld komt halen (benzine en parkeerkosten) en dat ze wel even mee kunnen eten enz. en meedoen met de activiteiten die je dan daar doet.
Het gebeurt niet meer, er mogen alleen nog maar goede vrienden en naaste familie komen.
Cum non tum age
donderdag 24 juli 2025 om 19:47
Mijn familie is ook zo, vind dat prima, hoor na afloop graag de verhalen. Bij mijn schoonfamilie krijg je elke dag meerdere updates wat ze hebben gedaan. Zijn nooit echt hele spannende dingen, althans het ligt ver van onze interesses en landen enz. Ook als ze een hele dag bij de tent hebben gezeten krijg je daar updates overpina schreef: ↑24-07-2025 15:07Vervelend, maar ik ben dan ook wel weer blij dat ik niet zo’n familie heb die alles van mij weten. Mijn familie weet echt niet exacte data of locatie van waar en wanneer ik op vakantie ga (blijft ook niet hangen), laat staan dat ze mijn accomodaties weten. Wij weten dat alleen grofweg van elkaar. Oh ja, die gaat ergens begin augustus maar Friesland of Toscane ofzo. Dat is het dan wel.
En dan nog zitten we, is broer 1 nou al op vakantie, of gingen ze volgende week? Is zus nou al terug, of nog niet? Laat staan dat we weten hoeveel kamers een huisje heeft. En dan is er bij ons echt nul risico dat er zomaar mensen willen aanhaken. Als me dat een keer zou overkomen zou ik wel minder scheutig zijn met informatie (als Nee zeggen geen optie is).

Ik lees dat nooit echt, maar goed bij thuiskomst is dat dus ook weer een beetje Ongemakkelijk want je kan dus niet vragen, goh wat vonden jullie het leukste deze vakantie, of ben je ook nog daar en daar geweest?
donderdag 24 juli 2025 om 20:00
Omgekeerd hoor je ook weleens dat mensen het jammer vinden als je niet langs bent geweest als je in de buurt was. Ik zoek lang niet altijd contact als ik iemands land of regio bezoek. En als ik het al doe ga ik niet naar iemands huis of vakantieplek. Dan stel ik een afspraak in de plaatselijke horeca voor.Lila-Linda schreef: ↑24-07-2025 16:56een vriendin van mij doet het. Als ze in Italie is, gaat ze op bezoek bij "vage-kennis-X", want die woont ook in Italie (let op, daar rijdt ze dan 500 km voor om hoor)
Of, leuk, de buren zijn OOK In Schotland, even langs
Ik heb die behoefte niet, de buren zie ik thuis wel weer
donderdag 24 juli 2025 om 20:07
Wij hadden een vakantie woning voor 10 personen last minute met zijn 2, omdat we dachten, we plakken er nog paar dagen in ander land aan op route. Waren ook veel kamers leeg, maar was 12uur rijden dus niemand had interesse ondanks mooie plek haha.Lidl-Annie-Aardbei schreef: ↑24-07-2025 13:59Schoonfamilie reageerde begripvol op ons nee en gingen er verder niet op door. Alleen die vriendin vond het blijkbaar nogal raar. Ik heb het aan partner overgelaten haar af te poeieren. Ze wil ook nog eens haar hond meenemen waar ze nergens mee zonder heen gaat. Mijn poes waardeert dat uiteraard niet. Ze weet gelukkig niet waar we precies heen gaan. Mijn beste vriend zou zoiets niet eens vragen, gelukkig. Ik was dus ook best wel verbaast door alle verzoeken.
Het idee van verzoek zou ok zijn als ze meebetalen en je hetzelf wilt, maar bijna eisen voor een plek terwijl je helemaal niet mee zou gaan vind ik wel raar en dan ook verwachten dat je niks hoeft te betalen want ja alles is toch leeg. Wat iemand anders al schreef toeristenbelasting geld pp.
vrijdag 25 juli 2025 om 09:34
Weet je zeker dat dit toeval was?
Wij zijn op een camping eens getuige geweest van een Whaaaat??? Jullie ook hier???? -moment tussen 2 gezinnen die elkaar kenden. Totaal verrast waren beide gezinnen. Wat een toeval!
's Avonds laat in het toiletgebouw kwamen we tot de ontdekking dat het voor vader uit gezin A en moeder uit gezin B helemaal niet zo toevallig was

vrijdag 25 juli 2025 om 09:40
In onze studententijd en kort daarna, bezochten we elkaar om&om, buitenlandse vrienden hier, wij daar.pina schreef: ↑24-07-2025 20:00Omgekeerd hoor je ook weleens dat mensen het jammer vinden als je niet langs bent geweest als je in de buurt was. Ik zoek lang niet altijd contact als ik iemands land of regio bezoek. En als ik het al doe ga ik niet naar iemands huis of vakantieplek. Dan stel ik een afspraak in de plaatselijke horeca voor.
Ook een leuke manier om landen van 'binnenuit' te zien. Sliepen we bij elkaar op een luchtbed of de bank.
Nu nemen we hotels en spreken we deels thuis en deels buiten af.
Daar groei je ook in mee
vrijdag 25 juli 2025 om 09:48
-Matilda- schreef: ↑25-07-2025 09:34Weet je zeker dat dit toeval was?
Wij zijn op een camping eens getuige geweest van een Whaaaat??? Jullie ook hier???? -moment tussen 2 gezinnen die elkaar kenden. Totaal verrast waren beide gezinnen. Wat een toeval!
's Avonds laat in het toiletgebouw kwamen we tot de ontdekking dat het voor vader uit gezin A en moeder uit gezin B helemaal niet zo toevallig was![]()
Was ook gelijk mijn eerste gedachte. Moeder en kennis hadden waarschijnlijk een situationship en voor de dochters werd toneelgespeeld.
vrijdag 25 juli 2025 om 10:30
Oh ja, in mijn studententijd en jong volwassen leven had ik voortdurend logees, eigen vrienden of vrienden van vrienden, en is er geen plek, dan slaap je opgerold in een gordijn onder de salontafel. Ik woonde in Londen en Amsterdam, dus ja, veel city trips…Lila-Linda schreef: ↑25-07-2025 09:40In onze studententijd en kort daarna, bezochten we elkaar om&om, buitenlandse vrienden hier, wij daar.
Ook een leuke manier om landen van 'binnenuit' te zien. Sliepen we bij elkaar op een luchtbed of de bank.
Nu nemen we hotels en spreken we deels thuis en deels buiten af.
Daar groei je ook in mee
Die tijd ligt gelukkig achter me, hoewel ik er toen veel lol aan beleefde. Nu nemen we allemaal gewoon een hotel inderdaad.
zaterdag 26 juli 2025 om 10:40
Daggasten moeten een kaartje kopen voor het zwembad, dus dat gaat idd wel even een stukje verder dan gierig.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2025 13:24
Reden: Quote verwijderd
29.34% gewijzigd
zaterdag 26 juli 2025 om 12:36
Ja, nee dat doet voor mij echt af aan het vakantiegevoel. Ik wil er even uit, zit ik weer met diezelfde kluit mensen om me heen. Maar ik snap het wel hoor, en zolang iedereen er blij mee is, prima natuurlijk.
Die poortjes niet, dat vind ik echt aso. Maar ik ga verder nooit naar centerparcs.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2025 13:25
51.50% gewijzigd
zaterdag 26 juli 2025 om 12:37
Nou, inderdaad!
Mochten er strengere controles komen bij dit soort parken dan komt het door dit soort inhalige gedrag. Hihihi, lol, hihihi.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2025 13:27
29.69% gewijzigd
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 26 juli 2025 om 12:40
Tip voor de volgende keer: ga niet naar CP als die paar euro toegangsgeld voor de kinderen een onoverkomelijk struikelblok vormen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2025 13:29
25.78% gewijzigd
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in