Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
dinsdag 19 augustus 2025 om 08:29
Kleinkinderen beginnen met ijsje eten, opa wordt weer de rij in gedirigeerd voor de ijsjes voor oma en zichzelf. Klinkt voor mij niet zo gezellig, maar ik was er niet bij natuurlijk.
Wat eten we vanavond?
dinsdag 19 augustus 2025 om 08:32
Sommige kortingsacties zijn vreemd. Mijn dochter wilde een nieuwe bikini bij Takko. Broekje en topje zijn apart geprijsd, waren in de aanbieding. Extra korting op afgeprijsde artikelen loopt op (30 procent bij drie artikelen, 40 bij vier, 50 bij 5 of meer), dus ik heb er drie verpakkingen sokken bij gekocht en was toen goedkoper uit (dus ook echt minder geld) dan wanneer ik alleen die bikini gekocht zou hebben.
Maar goed, ik vind dat verder niet gierig, dus offtopic.
In dat ijsjesvoorbeeld zou ik gewoon blij geweest zijn met dat ene ijsje gratis. Daar had ik geen rekening mee gehouden, dus dat is een leuke meevaller.
Maar goed, ik vind dat verder niet gierig, dus offtopic.
In dat ijsjesvoorbeeld zou ik gewoon blij geweest zijn met dat ene ijsje gratis. Daar had ik geen rekening mee gehouden, dus dat is een leuke meevaller.
Si abra la puerta hay lobos.
dinsdag 19 augustus 2025 om 09:07
Of ze stonden er gewoon met zn vieren (kijken welke smaak enzo) en oma bestelde eerst voor de kinderen en daarna opa voor de andere twee ijsjes
Hoezo zou hij weer de rij in moeten?
dinsdag 19 augustus 2025 om 09:14
Jij legt het goed uit. Gierig wil ik dit niet noemen. Opa en oma maken maximaal gebruik van de aangeboden korting.nausicaa schreef: ↑18-08-2025 22:52Precies, het was ‘tweede halve prijs’. Het ‘gierige’ was dat ze er niet vier tegelijk bestelden, maar eerst twee goedkope, en daarna twee dure.
Rekenvoorbeeld: Als je zeg 2 ijsjes van 3 euro koopt, en 2 van 6 euro per stuk. En je koopt het in één keer, dan worden de goedkope twee elk als ‘tweede ijsjes’ gerekend, en dan krijg je die voor de helft van de prijs, dus beide 1,50 korting, 3 euro korting totaal. Koop je eerste de goedkope twee, krijg je op het tweede ijsje nog steeds 1,50 korting. Maar bij de tweede bestelling (dus de twee dure ijsjes), telt het tweede ijsje van 6 euro als tweede en krijg je dáár de helft korting op. Dat is dus 3 euro. In totaal heb je dan 4,50 korting (1,50 plus 3) op precies dezelfde vier ijsjes. Scheelt dus 1,50 euro. Tja, ik zou het zelf niet snel doen, want gedoe en zo. Maar het mag gewoon, en de ijssalon veroorzaakt het zelf met dit soort regels. Ik kan me voorstellen dat er best mensen zijn voor wie 1,50 gewoon best veel geld is.
Dat kan en dat mag. Je kunt je geld tenslotte maar een keer uitgeven.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
dinsdag 19 augustus 2025 om 09:17
babyvoeding werd toen verhandeld, door een groot babyvoedingschandaal in ChinaMugske schreef: ↑19-08-2025 08:14Bij AH was er ooit een actie met kraskaarten voor een gratis product. Ik had 3 kaartjes voor een gratis croissant. Lekker, wij zijn een gezin van 3, dus 3 croissants bij de boodschappen. Blijkt bij de kassa dat je maar 1 kaart van een product per keer mag 'afrekenen'. Toen heb ik die wel apart 'afgerekend'. Deed die cassiere niet moeilijk over.
Er is een periode geweest dat baby voeding schaars was. Je mocht dan maximaal 1 pak per klant. Waren mijn vriend en ik wel 2 verschillende klanten (apart afrekenen).
dinsdag 19 augustus 2025 om 09:19
KloptLila-Linda schreef: ↑19-08-2025 09:17babyvoeding werd toen verhandeld, door een groot babyvoedingschandaal in China

Voor iedereen een groene tuin
dinsdag 19 augustus 2025 om 09:21
dinsdag 19 augustus 2025 om 09:22
Mijn babies waren al geen baby meer
Maar kan me wel herinneren, dat er geregeld een rij "mensen mat Aziatisch uiterlijk" bij de kassa stond, allemaal met alleen een pak babyvoeding
Absurd beeld
dinsdag 19 augustus 2025 om 09:25
Ja klopt. Mijn schoonouders hadden drogisterijen, dus ik had mazzel daarmee. Maar idd, die verhalen heb ik ook meegekregenLila-Linda schreef: ↑19-08-2025 09:22Mijn babies waren al geen baby meer
Maar kan me wel herinneren, dat er geregeld een rij "mensen mat Aziatisch uiterlijk" bij de kassa stond, allemaal met alleen een pak babyvoeding
Absurd beeld
Voor iedereen een groene tuin
dinsdag 19 augustus 2025 om 09:26
Je hoeft toch niet met zijn vieren tegelijk aan een ijsje te beginnen om er van te.genieten?
dinsdag 19 augustus 2025 om 09:42
Ik weet nog wel dat ik mensen meerdere malen een super binnen zag gaan en steeds 1 afrekenen. Of inderdaad, splitsen zoals iemand hierboven vermeldt.Lila-Linda schreef: ↑19-08-2025 09:22Mijn babies waren al geen baby meer
Absurd beeld
Vind het een beetje dubieus om zo de regels te omzeilen, er is niet voor niets een restrictie.
dinsdag 19 augustus 2025 om 10:06
Jesco schreef: ↑19-08-2025 06:56Opnieuw in de rij gaan staan (zou ik niet doen) zie ik nog als gebruikmaken van de aanbieding, als je er de moeite voor wil doen, wil wachten en je kleinkinderen alvast met ijs wil laten staan en zelf later aansluiten.
Als er bij navraag duidelijk wordt gemaakt dat de actie "per bestelling" telt en dan toch als opa en oma apart af gaat rekenen voor je kleinkinderen en direct daarna je eigen duurdere ijsjes apart wil afrekenen zie ik als een gierige streek. Het mag duidelijk zijn dat het groepje opa/oma en kleinkinderen als 1 clubje/bestelling gezien wordt. Maar goed, je zult genoeg mensen hebben die hier geen moeite mee hebben en eventueel de discussie dan aangaan.
En als het bij de bouwmarkt zou zijn en het ging om € 500.- ?
Zou jij dan niet ook opnieuw in de rij gaan staan?
Ik zeker wel.
dinsdag 19 augustus 2025 om 10:06
Jesco schreef: ↑19-08-2025 06:56Opnieuw in de rij gaan staan (zou ik niet doen) zie ik nog als gebruikmaken van de aanbieding, als je er de moeite voor wil doen, wil wachten en je kleinkinderen alvast met ijs wil laten staan en zelf later aansluiten.
Als er bij navraag duidelijk wordt gemaakt dat de actie "per bestelling" telt en dan toch als opa en oma apart af gaat rekenen voor je kleinkinderen en direct daarna je eigen duurdere ijsjes apart wil afrekenen zie ik als een gierige streek. Het mag duidelijk zijn dat het groepje opa/oma en kleinkinderen als 1 clubje/bestelling gezien wordt. Maar goed, je zult genoeg mensen hebben die hier geen moeite mee hebben en eventueel de discussie dan aangaan.
En als het bij de bouwmarkt zou zijn en het ging om € 500.- ?
Zou jij dan niet ook opnieuw in de rij gaan staan?
Ik zeker wel.
dinsdag 19 augustus 2025 om 10:09
Vivalafete25 schreef: ↑19-08-2025 09:42Ik weet nog wel dat ik mensen meerdere malen een super binnen zag gaan en steeds 1 afrekenen. Of inderdaad, splitsen zoals iemand hierboven vermeldt.
Vind het een beetje dubieus om zo de regels te omzeilen, er is niet voor niets een restrictie.
Die restricties zijn er inderdaad niet voor niks, maar ik snap ook dat mensen aan hun eigen portemonnee denken. Zeker als je het niet breed hebt.
dinsdag 19 augustus 2025 om 10:09
dinsdag 19 augustus 2025 om 10:13
Lila-Linda schreef: ↑19-08-2025 10:09je hoeft niet opnieuw in de rij hoor
Gewoon meerdere 'beurtbalkjes' en meerdere keren betalen
Had opa ook kunnen doen
Dat heb ik dus een keer bij de bouwmarkt gedaan. Ik had meerdere duurdere artikelen. Op 1 artikel per koop was 25 korting.
Ik heb toen de artikelen in meerdere keren afgerekend. Het meisje achter de kassa moest toen bellen met haar leidinggevende, via haar oortje, en zei zoiets al 'weer een klant die apart wil afrekenen, of iets in die strekking'. Het mocht. Ze zullen er zeker ook in de pauze over hebben gehad, maar dat maakt mij niks uit. Het scheelde me toen behoorlijk wat geld.
dinsdag 19 augustus 2025 om 11:51
Die restricties op babyvoeding waren er vooral om te voorkomen dat mensen hele karren meenamen en dat gingen verhandelen. Niet om te voorkomen dan pa en ma met maar liefst twee pakken naar huis gingen die hun eigen baby gewoon gebruikte. Je bespaarde daar ook niks aan, het ging gewoon om dat je een pak in voorraad had. En gezien de ellende van zonder voeding voor een baby zitten, snap ik dat best.Vivalafete25 schreef: ↑19-08-2025 09:42Ik weet nog wel dat ik mensen meerdere malen een super binnen zag gaan en steeds 1 afrekenen. Of inderdaad, splitsen zoals iemand hierboven vermeldt.
dinsdag 19 augustus 2025 om 14:09
Ik zeg ook niet dat men dat deed om te besparen, dus in die zin past dit niet echt in het topic. Ik weet van toen dat er echt lege schappen waren en bijvoorbeeld lange rijen voor de drogist. Als er zo'n tekort is, zijn die handelaren natuurlijk helemaal funest maar ook "gewone" mensen die meerdere pakken inslaan, kunnen ervoor zorgen dat een ander misgrijpt.nausicaa schreef: ↑19-08-2025 11:51Die restricties op babyvoeding waren er vooral om te voorkomen dat mensen hele karren meenamen en dat gingen verhandelen. Niet om te voorkomen dan pa en ma met maar liefst twee pakken naar huis gingen die hun eigen baby gewoon gebruikte. Je bespaarde daar ook niks aan, het ging gewoon om dat je een pak in voorraad had. En gezien de ellende van zonder voeding voor een baby zitten, snap ik dat best.
Ik snap het best, zou het misschien ook doen omdat het toch om je kind gaat, maar het blijft dubbel.
dinsdag 19 augustus 2025 om 14:19
Ik zou er inderdaad totaal geen moeite mee hebben om er ter plekke twee losse transacties van te maken.Jesco schreef: ↑19-08-2025 06:56Opnieuw in de rij gaan staan (zou ik niet doen) zie ik nog als gebruikmaken van de aanbieding, als je er de moeite voor wil doen, wil wachten en je kleinkinderen alvast met ijs wil laten staan en zelf later aansluiten.
dinsdag 19 augustus 2025 om 15:57
Als ieder 2e ijsje voor de helft van de prijs is dan zou ik één van die mensen zijn die niet snappen dat dat niet geldt als ik met mijn hele sportteam of werkploeg kom. Of ik nu met mijn team van 16 personen kom of er komen 4 gezinnen van 4 personen. Ik neem aan dat die ijssalon die actie doet om mensen te lokken. Dus dat ze juist blij zullen zijn als ze meer mensen aantrekken. Ze maken dan heus nog steeds winst. Maar goed, dan ben ik wrs 'zo een mens die de discussie wel aan wil gaan'. En als ik de discussie verlies dan blijk ik ineens niet met het team daar te staan maar staan er gek genoeg ineens allemaal losse duo'sGinevra schreef: ↑18-08-2025 22:12En vanwege dit soort gedoe heb je dus tegenwoordig overal disclaimers en lijsten met voorwaarden bij nodig. De meeste mensen snappen dat dit niet uit kan als je je dan meldt met je hele schoolklas, voetbalteam, scoutinggroep, werkploeg of familie. Maar er zullen altijd wel mensen zijn die de discussie wel aan willen gaan.

Gelukkig wordt bij de ah nu bij '2e voor de helft' gerekend met '25% op de combinatie'. En bij '2e gratis' met '50% op de combinatie'. Lijkt mij het minste gedoe geven.
yinna wijzigde dit bericht op 19-08-2025 16:00
6.31% gewijzigd
dinsdag 19 augustus 2025 om 16:09
Waar zie jij dan dat die actie niet voor een heel team geldig is? Als je met 16 personen komt zul je 8 ijsjes daarvan voor half geld krijgen ofwel 4 ijsjes gratis.Yinna schreef: ↑19-08-2025 15:57Als ieder 2e ijsje voor de helft van de prijs is dan zou ik één van die mensen zijn die niet snappen dat dat niet geldt als ik met mijn hele sportteam of werkploeg kom. Of ik nu met mijn team van 16 personen kom of er komen 4 gezinnen van 4 personen. Ik neem aan dat die ijssalon die actie doet om mensen te lokken. Dus dat ze juist blij zullen zijn als ze meer mensen aantrekken. Ze maken dan heus nog steeds winst. Maar goed, dan ben ik wrs 'zo een mens die de discussie wel aan wil gaan'. En als ik de discussie verlies dan blijk ik ineens niet met het team daar te staan maar staan er gek genoeg ineens allemaal losse duo's![]()
Gelukkig wordt bij de ah nu bij '2e voor de helft' gerekend met '25% op de combinatie'. En bij '2e gratis' met '50% op de combinatie'. Lijkt mij het minste gedoe geven.
Enige voordeel wat je zou kunnen halen is als je allemaal ijs van verschillende prijzen koopt, door dat dan na te rekenen en eventueel in aparte groepen te betalen.
.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in