Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
zondag 5 oktober 2025 om 13:27
Oef - met zo’n vriendin zou ik ook wel snel klaar zijn.framboosje123 schreef: ↑05-10-2025 13:23Ik heb ook nog een gierig verhaal mbt kadootjes. Ik had als tiener/jong volwassene een vriendin die heel gierig was. Daar stond ze ook echt om bekend en daardoor is de vriendschap ook stuk gelopen want ik had daar echt geen zin meer in. Voorbeeld: ik was jarig en zij regelde mijn kadootje. Destijds deden we altijd zo rond de 15-20 gulden voor iemand. Zij had iets gekocht ter waarde van 20 gulden (iets stoms, een mixer bij de Blokker, ik woonde op kamers dus blijkbaar dacht ze dat ik dat nodig had, maar ik bak nooit een taart). Maar ze deed samen met 3 andere vriendinnen met het kado, dus hoorde later van een andere vriendin dat ze maar 5 gulden had hoeven betalen voor het gezamenlijke kado voor mij!! Dat vond die andere vriendin zo gierig dat ze me later zelf nog een extra kado had gegeven. Als we de gierige vriendin een kado gaven, lieten we expres het prijskaartje erop zitten zodat ze kon zien dat het heel duur was geweest (was dan bv een leuk kledingstuk in de uitverkoop en we lieten dan t oorspronkelijke prijskaartje erop zitten). Zelf hadden we daar dan veel lol om.
Ze was altijd erg met geld bezig en of ze zelf niks tekort kwam. En een ander voorbeeld was dat we gezamenlijk zouden indrinken voor we zouden uitgaan. 1 iemand had drank ingeslagen en daar zouden we dan aan meebetalen uiteraard. Ik was die avond ziek en kon dus niet mee drinken. Ik hoefde dus ook niet mee te betalen. Maar die vriendin was het daar niet mee eens, vond dat ik gewoon moest mee betalen aan de drank zoals afgesproken en dacht zelfs dat ik niet echt ziek was was maar deed alsof, zodat ik niet mee hoefde te betalen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 5 oktober 2025 om 13:37
Ja echt een wonder dat we het zolang met haar vol hielden. De druppel was dat ze er ineens met een ex van mij vandoor ging zonder te vertellen. Ik moest van mijn ex horen, met wie ik nog goed contact had, dat ze met elkaar aan het daten waren.
zondag 5 oktober 2025 om 13:55
Hier een beetje ongeschreven 'afspraken' voor budget wat voor iedereen duidelijk is.
Kinderen krijgen €100 van ouders, kleinkinderen rond de €40, ooms/tantes geven cadeaus rond de 10 tot 20 euro (aan de andere kant rond de €25) en onderling geven broers/zussen €15pp (per single, dus €30 per stel)
Kijkend naar Baggal is de situatie natuurlijk niet standaard. Ik zou van een grootouder denk ik ook meer verwachten dan van een zus. En die zus is natuurlijk op papier wel zus, maar ik kan me voorstellen dat het anders voelt als er 30 jaar tussen zit. Misschien niet leuk om te horen, maar denk dat de verwachtingen misschien aangepast moeten worden.
Kinderen krijgen €100 van ouders, kleinkinderen rond de €40, ooms/tantes geven cadeaus rond de 10 tot 20 euro (aan de andere kant rond de €25) en onderling geven broers/zussen €15pp (per single, dus €30 per stel)
Kijkend naar Baggal is de situatie natuurlijk niet standaard. Ik zou van een grootouder denk ik ook meer verwachten dan van een zus. En die zus is natuurlijk op papier wel zus, maar ik kan me voorstellen dat het anders voelt als er 30 jaar tussen zit. Misschien niet leuk om te horen, maar denk dat de verwachtingen misschien aangepast moeten worden.
zondag 5 oktober 2025 om 15:03
Je hoeft mij geen college te geven hoor, ik geef alleen maar een mogelijke denkwijze aan.MissNuada schreef: ↑05-10-2025 11:44Dan koop je een leuke cadeaukaart, bij grotere tankstations te koop. Of een avondwinkel.
Of je rijdt naar een stad die op zondag wel open winkels heeft. Of je geeft gevouwen geld en een kaart.
Het geeft vooral schijt aan je kind en ik zou echt heel snel klaar zijn met de lijstjes van hun kinderen als dit meer dan 1x voor komt.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
maandag 20 oktober 2025 om 16:38
Klassiekertje: voor iemands verjaardag voor het derde jaar achter elkaar van alles geregeld en betaald hebben, dat die iemand vervolgens steevast jouw verjaardag vergeet en nu wel een Tikkie stuurt voor een cheapo baggeractie op Groupon waar ik niet eens zin in had. Betaald, gedelete en next. Zo teleurstellend maar ook zo geen zin meer in, het komt wel vaker voor bij sommigen.
maandag 20 oktober 2025 om 20:42
Maar Mien, dat lijkt mij dan ook einde oefening met zo’n contact, toch?
Hier nog een reactie na twee maanden van de luchtvaartmaatschappij (mijn koffer was compleet beschadigd: gedeukt, compleet bevlekt en plakkerig) dat ze ondanks de Montréal 1999 Conventie geen compensatie betalen, want de koffer is in de praktijk “nog bruikbaar”. Wat een criterium. F*** it: dat ding ziet er niet meer uit en is beschadigd. Maar contact opgenomen met mijn bank om een klein deel van de transactie te betwisten.
Hier nog een reactie na twee maanden van de luchtvaartmaatschappij (mijn koffer was compleet beschadigd: gedeukt, compleet bevlekt en plakkerig) dat ze ondanks de Montréal 1999 Conventie geen compensatie betalen, want de koffer is in de praktijk “nog bruikbaar”. Wat een criterium. F*** it: dat ding ziet er niet meer uit en is beschadigd. Maar contact opgenomen met mijn bank om een klein deel van de transactie te betwisten.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 20 oktober 2025 om 21:54
Ja, ik ga het heel laf ghosten. Wel vaker zoiets aan de hand gehad. Houd er niet van om dingen op een weegschaal te leggen maar aangezien ikzelf altijd attent probeer te zijn en vrienden mij dag en nacht kunnen bellen als er iets is, vind ik dit wel weer zo’n flauwe tegenvaller waar ik eigenlijk geen energie in wil steken. Vroeger deed ik dat nog wel, maar geloof dat mijn geduld en tolerantie tegenwoordig wat minder zijn als het om lomp gedrag gaat.Baggal schreef: ↑20-10-2025 20:42Maar Mien, dat lijkt mij dan ook einde oefening met zo’n contact, toch?
Balen van je koffer, ook een tegenvaller.
dinsdag 21 oktober 2025 om 23:49
En wat doen je dan als zij contact met jou opneemt?mienbillekesjeuken schreef: ↑20-10-2025 21:54Ja, ik ga het heel laf ghosten. Wel vaker zoiets aan de hand gehad. Houd er niet van om dingen op een weegschaal te leggen maar aangezien ikzelf altijd attent probeer te zijn en vrienden mij dag en nacht kunnen bellen als er iets is, vind ik dit wel weer zo’n flauwe tegenvaller waar ik eigenlijk geen energie in wil steken. Vroeger deed ik dat nog wel, maar geloof dat mijn geduld en tolerantie tegenwoordig wat minder zijn als het om lomp gedrag gaat.![]()
Balen van je koffer, ook een tegenvaller.
woensdag 22 oktober 2025 om 00:14
Ik doe dan: ik ben nu druk, ik bel je terug. En dan niet bellen.
Wat eten we vanavond?
woensdag 22 oktober 2025 om 15:31
Dit, of negeren. En als ze dan echt lang stalkt een keer de telefoon opnemen, je "oprechte excuses" aanbieden dat je zolang niets hebt laten horen en beloven dat je snel iets leuks met haar gaat doen, en dan ophangen want je hebt even je handen vol. En dan niet meer bellen. Als ze daarna contact op blijft nemen: repeat.
woensdag 22 oktober 2025 om 15:38
woensdag 22 oktober 2025 om 15:49
Mijn zus woont in het buitenland, krijgt dit ook. Van vriendinnen van de lagere school, dat soort.
Zij stuurt linkje naar Booking.com. Die is net wat directer dan ik.
Wat eten we vanavond?
woensdag 22 oktober 2025 om 23:16
Dat hadden mijn ouders in het begin ook wel ja. En dan vlogen ze naar een vliegveld flink verderop ‘want goedkope tickets’. Dat mijn ouders dan drie uur heen en drie uur terug moesten rijden om ze op te halen (plus benzine en toen nog tol), en hetzelfde weer om ze weg te brengen, dat hadden ze even niet door.
donderdag 23 oktober 2025 om 07:27
wat idioot dat mensen dat verwachten. ik zou dat nooit willen! een vriend van mijn man is geëmigreerd naar Aruba en mijn man wil daar wel een keer heen, maar voor ons allebei is het een nobrainer dat die 2 vast een dag samen op pad gaan en dat we vast een paar keer samen eten, maar we gaan daar echt niet in huis
En doooooor!
donderdag 23 oktober 2025 om 07:34
donderdag 23 oktober 2025 om 07:46
dat was ik vergeten idd. die vriend van mijn man vindt het helemaal logisch dat we bij hem in huis komen, maar dat gaan we dus niet doen. ik heb mijn innerlijke kluizenaar té lief.Lila-Linda schreef: ↑23-10-2025 07:34Maar ik ken het ook wel andersom, dat als je zegt: we zijn dan&dan in jouw stad, dat ze bijna beledigd zijn, dat je niet daar komt logeren. terwijl ik echt veel beter ga op de zakelijkheid en privacy van een hotel dan van de logeerkamer. Hoe leuk ik mensen ook vind
En doooooor!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in