Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVII

15-09-2024 18:22 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
framboosje123 schreef:
05-10-2025 13:23
Ik heb ook nog een gierig verhaal mbt kadootjes. Ik had als tiener/jong volwassene een vriendin die heel gierig was. Daar stond ze ook echt om bekend en daardoor is de vriendschap ook stuk gelopen want ik had daar echt geen zin meer in. Voorbeeld: ik was jarig en zij regelde mijn kadootje. Destijds deden we altijd zo rond de 15-20 gulden voor iemand. Zij had iets gekocht ter waarde van 20 gulden (iets stoms, een mixer bij de Blokker, ik woonde op kamers dus blijkbaar dacht ze dat ik dat nodig had, maar ik bak nooit een taart). Maar ze deed samen met 3 andere vriendinnen met het kado, dus hoorde later van een andere vriendin dat ze maar 5 gulden had hoeven betalen voor het gezamenlijke kado voor mij!! Dat vond die andere vriendin zo gierig dat ze me later zelf nog een extra kado had gegeven. Als we de gierige vriendin een kado gaven, lieten we expres het prijskaartje erop zitten zodat ze kon zien dat het heel duur was geweest (was dan bv een leuk kledingstuk in de uitverkoop en we lieten dan t oorspronkelijke prijskaartje erop zitten). Zelf hadden we daar dan veel lol om.
Ze was altijd erg met geld bezig en of ze zelf niks tekort kwam. En een ander voorbeeld was dat we gezamenlijk zouden indrinken voor we zouden uitgaan. 1 iemand had drank ingeslagen en daar zouden we dan aan meebetalen uiteraard. Ik was die avond ziek en kon dus niet mee drinken. Ik hoefde dus ook niet mee te betalen. Maar die vriendin was het daar niet mee eens, vond dat ik gewoon moest mee betalen aan de drank zoals afgesproken en dacht zelfs dat ik niet echt ziek was was maar deed alsof, zodat ik niet mee hoefde te betalen.
Oef - met zo’n vriendin zou ik ook wel snel klaar zijn.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
05-10-2025 13:27
Oef - met zo’n vriendin zou ik ook wel snel klaar zijn.

Ja echt een wonder dat we het zolang met haar vol hielden. De druppel was dat ze er ineens met een ex van mij vandoor ging zonder te vertellen. Ik moest van mijn ex horen, met wie ik nog goed contact had, dat ze met elkaar aan het daten waren.
Hier een beetje ongeschreven 'afspraken' voor budget wat voor iedereen duidelijk is.
Kinderen krijgen €100 van ouders, kleinkinderen rond de €40, ooms/tantes geven cadeaus rond de 10 tot 20 euro (aan de andere kant rond de €25) en onderling geven broers/zussen €15pp (per single, dus €30 per stel)

Kijkend naar Baggal is de situatie natuurlijk niet standaard. Ik zou van een grootouder denk ik ook meer verwachten dan van een zus. En die zus is natuurlijk op papier wel zus, maar ik kan me voorstellen dat het anders voelt als er 30 jaar tussen zit. Misschien niet leuk om te horen, maar denk dat de verwachtingen misschien aangepast moeten worden.
MissNuada schreef:
05-10-2025 11:44
Dan koop je een leuke cadeaukaart, bij grotere tankstations te koop. Of een avondwinkel.
Of je rijdt naar een stad die op zondag wel open winkels heeft. Of je geeft gevouwen geld en een kaart.

Het geeft vooral schijt aan je kind en ik zou echt heel snel klaar zijn met de lijstjes van hun kinderen als dit meer dan 1x voor komt.
Je hoeft mij geen college te geven hoor, ik geef alleen maar een mogelijke denkwijze aan.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven